Ако не бързаш да започнеш веднага да го караш, тъй като идва зимата така или иначе - моя съвет е да си поръчваш частите онлайн по отделно, защото в момента западните магазини разчистват каквото е останало от 2013 и има доста яки промоции. И да се уговориш с някой сервиз да ти сглобят всичко за 50лв примерно (не говоря за драг или рам, има много други кадърни момчета / сервизчета , които седят без работа като се влоши времето и ще се навият общо взето на каквато и цена им предложиш)
За 1700лв може да си сглобиш байк около 12 кг , който по магазините върви 2500 - 3500 лв. Трябва обаче доста четене , много търпение с доставките (включително и от Китай по 40 дена) и дебнене на промоции. Т.е ще е готов общо взето за сезон 2014
Ако това не е за теб - ето го моя фаворит цена/качество -
http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -2013/12-- В момента е на промоция за 1179 лв и избива рибата според мен - sram x5/X7 , Elixir 3, GXP Курбел (куха ос) , това което може да направиш като незабавен ъпгрейд - сменяш вилката с Реба - и ето ти, стигаш 1700лв (с продажбата на "старата" за 200 лв)
Колкото до 26" vs 29" . 26цата няма предимства в града пред 29ката (това с теглото са глупости - 200 грама е разликата при еквивалентни компоненти) Колкото до планинско - там спора се вихри с пълна сила , но общо взето за крос кънтри 29 е по-добрия избор. Колкото до ръста , не съм съгласен че няма отношение към размера на каплите - високи хора 190 и нагоре седят на 26ца като на детско колело. А и каква би била причината висок човек да не си вземе 29ка ? Най-вече това че не иска да възприеме новото и 29 му се струва екзотика , а всъщност навремето всички колела за възрастни са били 28 цола.