XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Ное 27, 2007 9:41 am

Търся си нова вилка за XC, която да ми пасне на предния калник. Той се монтира посредством Г-образна планка закачена с винт към ~4mm отвор в средата на скобата на вилката.

Представям си вилка с ход до към макс. 120-130mm, тегло до 2000г и чепчета за V-brake.

Удачно ли е да се пробие такъв отвор ако дадена вилка няма такъв на скобата?
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Ozzie » Вто Ное 27, 2007 9:59 am

Можеш ли да покажеш нагледно със снимка(и) на кое викаш "скоба на вилката"?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Admin » Вто Ное 27, 2007 10:04 am

@vladimir.dzhuvinov
Ако си доволен от сегашната си вилка, не е ли по-лесно да смениш калника? ;)
А пък дори и да не си доволен, аз не бих обусловил избора си за вилка с наличието на някакъв калник, дето е поне десет пъти по-евтин от нея.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот ddevil » Вто Ное 27, 2007 10:05 am

vladimir.dzhuvinov написа:Удачно ли е да се пробие такъв отвор ако дадена вилка няма такъв на скобата?


Оу...ми няма да е от полза ако това питаш(ако разбирам правилно, че искаш да пробиеш арката в действителност) :) Не експериментирай, може да се окаже фатално. Ако калника и ушите за в-брейк са главните фактори съвсем спокойно можеш да си купиш нов калник, примерно на SKS-Shockboard/Crossboard май беше модела. Захваща се чрез една "тапа", която се слага на долният край на стержена и се затяга. Тя повече не се бута. След това на тази "тапа" има една релса, която стои издадена перпендикулярно на короната на вилката ти. Там се хваща калникът чрез плъзгане по релсата и с един метален болт и гайка от някакъв полимер се стяга. Доста е удобен калникът, а цената му беше приемлива - малко над 10-на лева ако не се лъжа.

ps. Ето за кой калник става дума. Аз ползвах този модел - http://www.eshop-gorgona.com/catalog/im ... sboard.jpg
Цената му в Горгона е ~15лв.

ps2. А и вилката до каква цена да е :)
Има моделчета на сънтур, които може да ти харесат, ако търсиш нещо не толкова скъпо, но заслужаващо парите си :)

ps3.

@Оzzie-хмм..дам..може и короната да има в предвид.

@vladimir.dzhuvinov - Ето снимка на вилка с отвор в арката(тази "дъга" над ушите за в-брейк). За този отвор ли става дума?
Изображение
Последна промяна ddevil на Вто Ное 27, 2007 10:17 am, променена общо 2 пъти
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот Ozzie » Вто Ное 27, 2007 10:13 am

ddevil написа:Оу...ми няма да е от полза ако това питаш(ако разбирам правилно, че искаш да пробиеш арката в действителност) :)

Мисля, че иска да си разпробие короната, но не съм сигурен, затова го помолих за снимка.

@vladimir.dzhuvinov
На това което казваш "скоба на вилката", всъщност се нарича арка.
:agree:
Последна промяна Ozzie на Вто Ное 27, 2007 10:25 am, променена общо 1 път
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Ное 27, 2007 10:19 am

Малко пояснения :D

Когато си купувах колелото казах, че ми се нужни добри калници, и от магазина безплатно ми поставиха едни много хубави, които се плъзгат на планки (релсички). Предната релсичка е монтирана на скобата/арката? на вилката.

С въпросните калници си карам вече 18 месеца и съм доволен от тях.

ddevil: разглеждал съм и този вариант, тъй като те не зависят от конструкцията на скобата/арката на вилката. притеснява ме обаче, че са толкова далаче от колелото. Сегашните съм ги нагласил на 7-8mm от гумата.

Гледах вилки на Marzocchi, но при тях скобата е толкова тънка, че въобще няма как да се пробие отвор там! Вилките на RockShox имат по-дебели скоби и следователно изглеждат по-удачни за направата на отверстие.

PS: да, снимката показва съвсем точно за какъв отвор става въпрос.

Иначе за самата вилка смятам да е нещо по-амортисиращо, и имам бюджет до 500-600лв.

PPS: Ето тук имам снимка на колелцето с калниците за пояснение http://www.valan.net/photos/Bike-Wash-6435.jpg :D
Последна промяна vladimir.dzhuvinov на Вто Ное 27, 2007 10:27 am, променена общо 1 път
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот ddevil » Вто Ное 27, 2007 10:26 am

Аха, значи поне изяснихме, че говорим за арката :)
Но моят съвет е наистина не разпробивай където и да е по вилка, рамка и т.н. без да е изрично упоменато от производителя. Като цяло арката е доста ключова връзка при "нормалните вилки". Разпробиеш ли я има голяма опасност да се пропука от дупката и ще стане така че вероятно 3-цифрената сума отива на вятъра заради малко по-малкото пръски кал примерно. :) Вилката е с далеч по-висока цена спрямо калника/да си теглиш един душ след каране. Затова по-добре търси нов калник, ако не намериш търсената вилка с фабричен отвор в арката. Още веднъж-не разпробивай , че да не ти дойде на главата после да съжаляваш един ден :)
Последна промяна ddevil на Вто Ное 27, 2007 10:30 am, променена общо 1 път
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот 4getcredo » Вто Ное 27, 2007 10:27 am

И аз ще се опитам да ти кажа, че разпробиването на арката не е добра идея. Това е все пак критично откъм напрежение място, особено при спиране (не случайно се нарича арка... направи аналогия с архитектурния термин ;)). Може да помислиш за някаква джаджа, която да се притяга към арката и на него да закачиш 'любимите' си калници... но да разпробиваш :nono: още повече добре сметната вилка за ~ 500 - 600 лв. :)

ddevil ме изпревари :) :beer:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 27, 2007 10:32 am

Подкрепям ddevil :agree:
Арката е ключов елемент от вилката, а при съвременните (достатъчно добри) вилки теглото е един от основните приоритети и всичко е сметнато оптимално. Може и да не съм прав, но аз лично не бих рискувал с подобно разпробиване.
А иначе не се сещам за хубава нова вилка, която да има такъв отвор. Повечето калници за планински велосипеди, които съм виждал, се закрепват чрез въпросната разширяваща се тапа, за която стана дума. Така че и моят съвет е за нов калник към новата вилка :)

Edit: 4getcredo ме изпревари! :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Вто Ное 27, 2007 10:35 am

да поясня и аз нещо към желанието на адаша ...
това за което той говори и калник който да е съвсем близо до гумата (10мм) и да не се влияе от хода съответно ... затова трябва да е зкрепен към неподвижната част на вилката
Нещо на което масовите производители на вилки определено не обръщат внимание май ... поне не за MTB
по скоро при туър-велосипедите слагат такива, ама хода е по малък и концепцията е друга
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Ное 27, 2007 10:37 am

Че пробиването на отвор може да окаже влияние на структурната здравина на арката, това ми е ясно :D

Иначе 100% държа на това калника да минава близо по гумата, а не да стърчи на 20см от нея. Ако някой е минавал на скорост през кравешки торти и др. такива артефакти определенознае ползата от преден калник :D

Другото за което си мисля е да поръчам да ми направят релсичка, която да се притяга (някак си?) към арката. Та искам да питам - кои вилки имат достатъчно разстояние - от порядъка на 2+ см между гумата и арката, за да може там да се плъзне моя калник?

Карам с гуми 26x1.5 без грайфер.
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот kotka12 » Вто Ное 27, 2007 10:42 am

арката не бива да се пипа в никакъв случай
това е безслорно
доколкото съм виждал
подобен отвор имат само вилки от ниските класове с много малък ход или по-стари модели
принципно калниците, които са проектирани за закачане
на долния отвор на стержена
са доста широки и е предвидено
че са на голямо разстояние от гумата
аз съм позлвал калник на SKS /преден/
и съм доволен от него
аз също се присъединявам към мнението
че е неуместно евтиния компонент
да определя избора на по-скъпия
Последна промяна kotka12 на Вто Ное 27, 2007 11:00 am, променена общо 1 път
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот 4getcredo » Вто Ное 27, 2007 10:50 am

vladimir.dzhuvinov написа:... Ако някой е минавал на скорост през кравешки торти и др. такива артефакти определенознае ползата от преден калник :D


Щом караш в планината, мисля, че трябва да се примириш с оакването ;)

vladimir.dzhuvinov написа:Другото за което си мисля е да поръчам да ми направят релсичка, която да се притяга (някак си?) към арката. Та искам да питам - кои вилки имат достатъчно разстояние - от порядъка на 2+ см между гумата и арката, за да може там да се плъзне моя калник?

Карам с гуми 26x1.5 без грайфер.


Вилки, предвидени за по-големи балони, може би ще оставят повечко място в комбинация със 'скоростните' ти гуми. Премери колко ти е скобата и смятай... инженер си все пак ;) ... Наката май кара с подобен тип калник и Psylo, може да го питаш.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 11:00 am

vladimir.dzhuvinov написа:Че пробиването на отвор може да окаже влияние на структурната здравина на арката, това ми е ясно :D

Иначе 100% държа на това калника да минава близо по гумата, а не да стърчи на 20см от нея. Ако някой е минавал на скорост през кравешки торти и др. такива артефакти определенознае ползата от преден калник :D

Другото за което си мисля е да поръчам да ми направят релсичка, която да се притяга (някак си?) към арката. Та искам да питам - кои вилки имат достатъчно разстояние - от порядъка на 2+ см между гумата и арката, за да може там да се плъзне моя калник?

Карам с гуми 26x1.5 без грайфер.

Ами като ти се наложи да скложиш гуми 2.1 или пък 2.3 с грайфер?! Какво правиш тогава?! Първата средно гъста задържаща се по гумата кал ще доведе до жестоко триене на гумата в калника, който ти е монтиран на 7-8 мм от гумата в момента? Надали е удачно за различни размери гуми да променяш монтажа на калниците, а да смятяш "че вечно ще караш с този тип гуми" е една утопия, още повече, че в планинското колоездене "апетита идва с яденето" и определено ще се зарибиш бързо към каране по черни пътечки изискващи по-бодливи и големи гуми. :D
Високо стоящи калници над предната и задната гума не са болка за умиране, освинваш се от кръста надолу, но Д-то ти е сухо, не "хапваш кал", а това е добра предпоставка за едно забавно кално каране! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Ное 27, 2007 11:10 am

10x за многото съвети :agree:

Вилката на Marzocchi MX PRO взе да ми се харесва. Виждам, че арката при нея е плоска, следователно ще може да се изработи релсичка с "П" образен край, който да се притегне към арката посредством винт. Ще помисля малко повече по този въпрос...

Колкото до самата вилка MX PRO, предполагам че е порядъчна за XC? Има ли някакви слабости/тънкости при нея?

@jivkovnik: Колелото ми го дадоха с гуми Michelin XC 26x1.95. След това за градско/шосейно си купих и два чифта полу-сликове Rubena и съвсем сликове Maxxis. Няколко пъти съм карал с тях из планината и не мога да установя някаква особена разлика между наличието и липсата на грайфер :D

Задържаща се по гумата кал? Изненадващо, но може би логично този проблем изчезна откакто сложих сликове. Като няма грайфер просто няма къде да се захване тази кал :D
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот SpoileR » Вто Ное 27, 2007 11:17 am

vladimir.dzhuvinov написа:
Задържаща се по гумата кал? Изненадващо, но може би логично този проблем изчезна откакто сложих сликове. Като няма грайфер просто няма къде да се захване тази кал :D


Добре де, със сликове ли ще караш в планината?
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Вто Ное 27, 2007 11:20 am

няма как да не си усетил разлика
може би не си карал по-сериозна гума
затова :dunno:
а слик върху кал :bigeyes:
може и да няма как да се задържи кал върху гумата
но няма и как да се задържи гумата върху калта :D
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Ное 27, 2007 11:52 am

:offtopic: Приятели, темата взе да се търкаля в посока гуми, а пък мен ме интересуват вилките MX PRO за да мога да взема решение ;)

За карането по кални участъци, особено изкачвания, съм установил че тънкостта е в спокойното равномерно педалиране (което се получава чудесно с автомати) и избирането на траектория с плавни завои. Карането по без грайфери наистина се чувства по-различно, някак си по-плавно и с по-малко сътресения. Във всеки случай, при епични карания из планината сликовете никога не са ме карали да се чувствам в неизгодно положение.
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот did » Вто Ное 27, 2007 12:13 pm

ddevil написа:...

ps. Ето за кой калник става дума. Аз ползвах този модел - http://www.eshop-gorgona.com/catalog/im ... sboard.jpg
Цената му в Горгона е ~15лв.


Има и тук една уловка. При някои вилки вътрешният диаметър на стержена в долната част е значително по-малък от този в горната част. В резултат, пластмасовата тапа, на която се закрепват този тип калници, просто не може да се навре там.

Усетих го на собствен гръб, след като смених вилката с RS Reba Team 2008 и сега не мога да сложа отпред на практика НИКАКЪВ калник, без да правя някакво "побългаряване".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот 4getcredo » Вто Ное 27, 2007 12:19 pm

did написа:..

Има и тук една уловка. ...


Моят калник го купих с няколко такива тапи в различни размери... мога да проверя какво е останало :)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот Admin » Вто Ное 27, 2007 12:36 pm

did написа:Усетих го на собствен гръб, след като смених вилката с RS Reba Team 2008 и сега не мога да сложа отпред на практика НИКАКЪВ калник, без да правя някакво "побългаряване".


И аз го усетих, но за щастие калникът, който си бях купил, успя да стане без проблеми, макар и не о начина, посочен в инструкциите. Другиден ще има повече информация по въпроса ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Вто Ное 27, 2007 12:55 pm

адаш да помислиш и по темата пружина или въздух ...

и писал си до 120-130мм ... ама някак си по спомен ми се чини, че 130 ще е малко множко на твоята рамка

иначе точно такова каквото искаш, май само сънтур правят обаче с ход 60-70мм.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Ное 27, 2007 1:19 pm

outfaced написа:адаш да помислиш и по темата пружина или въздух ...

Е, значи въздух! Предполагам че въздуха не струва нищо, а пружината все пак е метал, нали?

outfaced написа:и писал си до 120-130мм ... ама някак си по спомен ми се чини, че 130 ще е малко множко на твоята рамка

Какво се гледа на рамката за да се прецени това?

Мисля, че и 100мм е оптимално като за моите килограми и желанието ми да съм максимално аеродинамичен и близо до земята. Със 130мм предполагам, че колелото ще стане като на кокили; после като карам из града трябва да се снишавам да не закача някоя тролейна жица :D

@did, @admin: при едно по-силно сгъване на вилката няма ли опасност арката да изкърти човката на калника?
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот did » Вто Ное 27, 2007 1:20 pm

vladimir.dzhuvinov написа:@did, @admin: при едно по-силно сгъване на вилката няма ли опасност арката да изкърти човката на калника?

не.

предната част на калника е вдигната бая нагоре, почти до основата на стержена, виж го пак на картинката ;)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 1:41 pm

did написа:Усетих го на собствен гръб, след като смених вилката с RS Reba Team 2008 и сега не мога да сложа отпред на практика НИКАКЪВ калник, без да правя някакво "побългаряване".

И аз бях така на една стара вилка, разпилване на пластмасовата част на тапата с пила леко и по малко с проби за да не я "препилиш" и да се счупи. Обкновено остава достатъчно материал за да държи читаво.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: XC вилка с отворче на скобата (за калник)?

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Ное 27, 2007 1:56 pm

4getcredo написа:
did написа:..

Има и тук една уловка. ...


Моят калник го купих с няколко такива тапи в различни размери... мога да проверя какво е останало :)
В допълнение да вметна, че и двата предни калника, кото съм купувал, бяха с набор от по два размера тапи. :agree: Но май аз изхвърлих излишните.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот outfaced » Вто Ное 27, 2007 2:24 pm

vladimir.dzhuvinov написа: Е , значи въздух! Предполагам че въздуха не струва нищо, а пружината все пак е метал, нали?

хех, абе ако трябва да сме точни, въздуха е по скъп :)
поне при вилките ...
и ти трябва и после и помпа за вилка

vladimir.dzhuvinov написа:
Какво се гледа на рамката за да се прецени това?


майсторите да кажат ... някакви челни ъгли и геометрия като цяло
имаше вече една тема за това ... без еднозначен отговор
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 2:45 pm

outfaced написа:
vladimir.dzhuvinov написа: Е , значи въздух! Предполагам че въздуха не струва нищо, а пружината все пак е метал, нали?

хех, абе ако трябва да сме точни, въздуха е по скъп :)
поне при вилките ...
и ти трябва и после и помпа за вилка

vladimir.dzhuvinov написа:
Какво се гледа на рамката за да се прецени това?


майсторите да кажат ... някакви челни ъгли и геометрия като цяло
имаше вече една тема за това ... без еднозначен отговор

"Майсторите" нямат думата, ако рамката е произведена от нормален производител (разбирай - има нормален сайт с нормални ръководства за експлоатация и поддръжка на рамката указващи максимално допустимото разстояния от оста на предното колело до долния ръб на челната тръба). Ако е някакво родно (различно от РАМ) или кой знае какво "no-name" производство може и да няма подобно ръководство или указание. Тогава идваме до мненията на "майсторите", които тук във форума болллллл.... :D
Последна промяна jivkonik на Вто Ное 27, 2007 2:47 pm, променена общо 1 път
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Admin » Вто Ное 27, 2007 2:46 pm

vladimir.dzhuvinov написа:
outfaced написа:и писал си до 120-130мм ... ама някак си по спомен ми се чини, че 130 ще е малко множко на твоята рамка

Какво се гледа на рамката за да се прецени това?


Най-добре се преценява не с гледане на рамката, а с гледане на описанието на производителя на рамката, където трябва да е посочено колко е максимално допустимия ход отпред (или пък максимално допустимото раздстояние от оста на главината до горния ръб на короната на вилката, т.нар. axle-to-crown). Пак там трябва да е посочена и геометрията на рамката при оптимален ход на вилката.
Ако тези неща не са налице, остава ти сам да прецениш каква е геометрията на рамката със сегашната ти вилка и каква би станала с новата. Това е от гл.т. на удобството, за здравината (т.е. дали ще издържи челото) е още по-трудно да се преценява, защото зависи от изработката на рамката, начина на каране, теглото на карача и още един куп неща.
Между другото, писано е за тези неща, макар че може би е малко по-труднода се намери с търсачката, но пробвай ако искаш с ключови думи от типа "чело" и "издържи", "чело" и "геометрия" и други подобни комбинации ;)

Edit: Бааси, то надпревара за писане стана в тоя форум. Jivkonik, печелиш този кръг ;) :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 2:57 pm

Ето точно за какво говоря:
Изображение
според мен точно този начин на указване на максималната допустима височина е най-точен, дава добра гъвкавост за избор на вилка.
Примерно - хересваш си по-дългоходова вилка и за да влезеш в нужното максимално разстояние си сменяш чашките с такива, на които долната чашка излиза минимално под ръба на челната тръба! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


cron