Страница 1 от 1

Карбон и още нещо.

МнениеПубликувано на: Пет Мар 20, 2009 10:15 pm
от ramrider
Какво мислите за карбоновите компоненти и съответно рамки?Доста противоречиви мнения чух в последните дни, по повод едни карбоново колче на American Clasic 27.2, 350mm., което си купих.Притесненията ми са за това, че съм 80кг., а според много хора този материал не е подходящ за мен, точно поради теглото ми, все пак все още не съм се запознавал с последствията при счупване на колче, благодаря на всички отзовали се предварително.

Re: Карбон и още нещо.

МнениеПубликувано на: Пет Мар 20, 2009 11:11 pm
от Ozzie
ramrider написа:...все пак все още не съм се запознавал с последствията при счупване на колче...

Последствията от счупване на колчето могат да бъдат болезнени... :eyebrow:
Има няколко теми в които ставаше въпрос за монтиране на карбонови кормила. Мисля, че някои от нещата писани там, ще важат с пълна сила и за карбоновия ти кол за седалка. Опитай да ги потърсиш с търсачката или в ЧЗВ-то. Не боли. Само отнема малко повече време. :)

Re: Карбон и още нещо.

МнениеПубликувано на: Пет Мар 20, 2009 11:31 pm
от rarekin
ramrider написа:Какво мислите за карбоновите компоненти и съответно рамки?Доста противоречиви мнения чух в последните дни, по повод едни карбоново колче на American Clasic 27.2, 350mm., което си купих.Притесненията ми са за това, че съм 80кг., а според много хора този материал не е подходящ за мен, точно поради теглото ми, все пак все още не съм се запознавал с последствията при счупване на колче, благодаря на всички отзовали се предварително.


Мислим, че карбонът не е материал за хора, които не си правят труда да се поинтересуват дали сто-доларовото им карбоново колче е предназначено за стила им на каране и техните килограми. Мислим, също така, че най-разумното, което можеш да направиш постфактум, е да контактуваш с производителя/да си набавиш юзър менюъла и да получиш надеждна информация за правилната употреба на продукта, с който си се сдобил. Ако си късметлия няма да ти се налага да се оттърваваш от нещо, което иначе си е един чудесен продукт от един чудесен материал (сам по себе си).
Що се отнася до последствията от счупване на колче - зависи в каква ситуация се случи, но никога не е особено приятно.

МнениеПубликувано на: Съб Мар 21, 2009 12:19 am
от ramrider
Според предписанието на производителя и стила ми на каране, няма никаква реална опасност за здравето ми.Все пак реших да попитам тук, надявайки се да получа мнения породени от наблюдение върху поведението на подобно нещо в условия на експлоатация.Най- фрапантното, което прочетох до сега е това, че карбона се " уморява ", като материал доста бързо в сравнение с алуминия, надявам се " доста бързо ", да не значи 2- 3 години редовна експлоатация.

МнениеПубликувано на: Съб Мар 21, 2009 12:22 am
от did
ramrider написа:Най- фрапантното, което прочетох до сега е това, че карбона се " уморява ", като материал доста бързо в сравнение с алуминия


Тая глупост пък къде я прочете??? :bigeyes:

Точно обратното е.

Карбонът не натрупва умора, но няма еластичност и винаги проблемите стават от раз, с едно "хруссс...".

Умора могат да натрупат само смолите и полимерите, с които карбоновите нишки се слепват, но това си зависи от конкретния модел, начин на изработка и т.н. и не е типично свойство на карбоновите елементи.

МнениеПубликувано на: Съб Мар 21, 2009 12:36 am
от ramrider
Точно това имах предвид с " фрапантно "- глупост, едва ли материала на Формула 1 да бъде толкова крехък и с по- лоши показатели от алуминия.

МнениеПубликувано на: Съб Мар 21, 2009 12:21 pm
от borovinka
Тежа почти 100 кила и до миналия сезон карах карбонов Giant Cadex с карбоново кормило и колче. Рамката е произведена 1996 г и за това време не е мръднала, другите чаркове са по-нови - няма проблеми и с тях. Ползвам и други изделия от карбон. Намирам безкрайното мултиплициране на мита за "крехкия" карбон в публичното пространство за глупава инерция от страна на индивиди, които не познават добре спецификата на този материал.
ramrider, kарай си хубавото колче и не му мисли много. Преди да го монтираш се убеди, че по детайлите, с които контактува няма остри ръбове и НИКОГА не го пренатягай.

:beer: