Страница 5 от 16

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2020 2:55 pm
от _SoRa_
Ivan_NL написа:Ако ти е за катеренето бих започнал от курбела. На колелото което си показал е 52/39. Това са прекалено големи плочи за този тип колело. Смени го с компакт 50/34 или още по-добре с МТБ (ако правилно виждам предния ти дерайльор е на скоба). След това ще сменя спирачките. През това време ще си износил и гумите така че ще ги смениш и тях. И на края ще смениш ако искаш и каплите. Гуми и капли оказват влияние , но не толкова колкото по-леките предавки.

Благодаря много :beer:
Това ще рече, че трябва да сменя курбели, касета, верига и команди (сегашните са 8ца).

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2020 4:32 pm
от Ivan_NL
Не само курбелите. Кларис ги има във версия компакт.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2020 5:01 pm
от _SoRa_
Ivan_NL написа:Не само курбелите. Кларис ги има във версия компакт.

Мисля да не са Кларис. Искам 10 или 11 скорости и дължина на курбела 165 мм. Кларис са 8 скорости.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2020 12:37 am
от Harka
_SoRa_ написа:
Harka написа:_Sora_, а всъщност защо искаш да смениш и каплите, а не само спирачките?

Искам и гумите, но като се изтъркат. Може би на пролет.
Каплите ли? Надявам се с по-леки капли и гуми катеренето да е една идея по-леко.
Грешно ли разсъждавам?

Не, напротив, точно така е. Просто хубави и леки колела биха стрували повече от цялото колело. За да прецениш дали си струва да купиш нещо по-бюджетно, свали сегашните, махни им гумите и ги премери колко тежат. Задната касета не е нужно да я махаш. Просто кажи каква е, в нета ще се намери информация колко тежи. Та като знаеш сегашните ти колко тежат, ще можеш да прецениш колко пари трябва да дадеш, за да вземеш по-леки.

Не знам в момента с какви гуми си, но имай предвид, че от гуми и вътрешни може да се свали мнооого тегло, при това сравнително евтино.
От смяна на спирачки чаак толкова няма да спестиш тегло. По-скоро можеш да увеличиш спирачната сила или да подобриш ергономията.

Т.е. ако трябва да обобщя: гумите са най-бързият и евтин начин за сваляне на тегло. След това идват колелата (които са обаче и най-финансово интензивният), скоростната система и на последно място спирачките.

Може и да съм го пропуснал, но има ли го някъде твоето колело със списък на компонентите му? Така би било по-лесно да препоръчваме нещо конкретно...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2020 3:24 am
от _SoRa_
https://dragbicycles.com/bg/bike/storm-comp/
Ето тук има описание на частите.
Искам колелото да върви по-леко, защото едно, че къщата ми е на баир, който се налага да изкачвам по 3-4 пъти на ден, а и отделно всички места където карам пак са все баири и искам малко повече лекота на въртене. :D
Спирачките ми се ще да сменя единствено заради това, че спускайки се от тия баири много лесно се ускорява (без проблем над 50 км/ч), а след инцидент с л.а. ме е страх да карам надолу с повече от 35 км. Със сегашните спирачки голямо натискане става, та чак китката ме заболява. :D

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2020 5:32 am
от Gworan
Между другото, относно спирачките. Мисля че лостчетата имат голямо влияние. От моя опит - колелото което взех беше със лостчета Shimano Sora R3000 (моето е с дроп бар) и след като ги смених със Sram Apex спирачките изискват по-малко усилие при натискане, и коват осезаемо по-добре. Само че не мога на право кормило да кажа, защото не съм имал...

Едит: Също при този "ъпгрейд", сега се сетих, че смених и дисковете. Може и от това да идва разликата. От някакви promax ротори, минах на avid G2, които са малко по-масивни, но пък имат по-малко дупки (повече работна поръвхност).

Но като цяло от механични спирачки не очаквай сила без стискане :)

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2020 6:37 pm
от Bi11y
Рамката ти е за курбел на шосейния стандарт - мисля ,че от новата GRX серия има 46/30 курбел и до 11-34 касети.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2020 8:20 pm
от _SoRa_
Харесах си Shimano 105 50-34T 165 mm. Но това е на първо четене.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Съб Окт 24, 2020 5:53 pm
от Bi11y
_SoRa_ написа:Харесах си Shimano 105 50-34T 165 mm. Но това е на първо четене.


105 принципно е оптималния групсет за шосе - Tiagra също е ок. Принципно 50Т е много голяма плоча - трябва да държиш 300Вт+ за да има реален смисъл .За катерене според мен GRX 46/30 ще ти е по-добре с касета 11-32 ...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 7:27 am
от _SoRa_
https://niko.bike/product/vittoria-revo ... ch-700x28/

https://niko.bike/product/continental-giro-tubular/

Тези външни гуми подходящи ли са за асфалт и леки черни пътища? И как се разбира 1,4 1,6 или 1,75 са? Сегашните ми са 1,4.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 7:49 am
от Gworan
700×28 - широчината е 28mm, твоите са 35мм (1.4 инча) По-широката гума би следвало да вози по-комфортно.
590 грама не е малко за този размер, но тук ти решаваш колко здравина/устойчивост на износване/графер искаш, за сметка на теглото.
Континентала от линка е тубуларна гума и не става на обикновени шини.
Аз бях хвърлил око на тези. Изглеждат не лош вариант за по черен път или смесено.
Ако карането е все пак предимно по асфалт, и не толкова оф-роуд ориентирано, може би по-добре някой модел хибридна гума, без грайфер в средата...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 9:37 am
от _SoRa_
Карането с този Драг е предимно по асфалт, а горските пътеки ги карам най-вече заради катеренето. Ако реша да покарам и заради спускането имам Cube.
Посочената гума от Декатлон не е ли за пълнене с течност или става и без?

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 10:59 am
от Harka
@ _SoRa_ :

Това едно колело колко "леко" се движи зависи най-вече от гумите и тяхното съпротивление при търкаляне. За съжаление не мога нищо да ти препоръчам, защото този клас гуми (каквито ти търсиш) са ми твърде непознати.

По-нагоре ти беше препоръчано да смениш курбелите, но: ти имаш ли въобще проблеми с предавките? Т.е. най-ниската предавка идва ли ти тежка на баирите?

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 11:07 am
от _SoRa_
Harka написа:@ _SoRa_ :

Това едно колело колко "леко" се движи зависи най-вече от гумите и тяхното съпротивление при търкаляне. За съжаление не мога нищо да ти препоръчам, защото този клас гуми (каквито ти търсиш) са ми твърде непознати.

По-нагоре ти беше препоръчано да смениш курбелите, но: ти имаш ли въобще проблеми с предавките? Т.е. най-ниската предавка идва ли ти тежка на баирите?
Карам, но ми се иска по-леко да ми е.
То докато дойде време за смяна и на курбелите може още повече да съм задобряла с баирите :D

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 4:21 pm
от Harka
OK, ясно. Не е нужно да започваш с курбелите. Принципно най-лесно и евтино би било да смениш предната малка плоча с още по-малка, но не знам дали курбелите го позволяват и дали може да се намери такава. Ако не става, може да смениш задната касета с 11-34, ако има за 8 скорости. Ако и това не става, тогава може да мислиш за цялостно сменяне на скоростната система. С 2х10 или 2х11.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Окт 26, 2020 7:12 pm
от Bi11y
Към касетата трябва да се подходи внимателно - липсата на лека предавка е кофти , както е кофти да има големи стъпки между предавките.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 9:50 am
от _SoRa_
Т.е. първо да избера гумите?
Има ли "Черен петък" и при велосайответе?
Това мисля да са курбелите:
https://www.bike24.com/p2322757.html?q= ... 20fc-rx600
Не знам сегашната касета дали ще е съвместима с тези курбели.
Касета
https://www.bike24.com/p2125069.html?q= ... te%2011-34

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 11:23 am
от Harka
_SoRa_ написа:Т.е. първо да избера гумите?

С гумите ще подобриш съпротивлението при търкаляне и колелото ще се движи по-"леко"
Това мисля да са курбелите:
https://www.bike24.com/p2322757.html?q= ... 20fc-rx600
Не знам сегашната касета дали ще е съвместима с тези курбели.
Касета
https://www.bike24.com/p2125069.html?q= ... te%2011-34


Ако сложиш 10-скоростна касета, ще трябва да смениш и командите, и задния дерайльор. Сегашните ти са съвместими само с 8 скорости отзад!

Според спецификациите на колелото ти, задния ти дерайльор е с късо рамо, така че и варианта за 11-34 касета с 8 скорости също отпада (трябва ти такъв с дълго).

Курбелите, които си избрала, определено ще ти помогнат при въртенето нагоре спрямо сегашните ти (39 срещу 30 зъба на малката плоча). Не съм сигурен обаче дали са съвместими със сегашната ти скоростна система - мисля, че по-скоро не!


С две думи: по-леки и добре въртящи се гуми ще ти помогнат да усещаш колелото по-леко за въртене, но надали ще ти решат проблема с липсата на достатъчно ниска предавка.

За второто изглежда ще трябва да смениш цялата скоростна система - заден, преден дерайльор, касета, курбели, команди. Евентуално може да смениш задния дерайльор с версията с по-дълго рамо, така че да можеш да сложиш 11-34 касета, но не знам колко си струва да инвестираш пари в запазване на 2х8 конфигурацията.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 11:38 am
от _SoRa_
Ще сменя каквото е необходимо. Колелото го карам редовно и инвестицията ще е оправдана. Малко повечко време ще отнеме докато купя всички части, но се надявам до пролетта да е вече с нова скоростна система най-вероятно 2х10.
Някои части ще ги търся втора употреба.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 11:39 am
от Gworan
Аз мисля че ако минеш на курбел с 34-ка малка плоча (кларис, сора примерно) ще усетиш доста положителна разлика при катеренето, може дори да не ти трябва по-лека скорост + едни по-леки гуми, по около 300-400 грама. Твоите Vee Zilent са по 680г бройката, до колкото видях из нета...
Аз като си взех колелото от декатлона беше така, 11-32 касета и 34/50 курбели, с гуми на 32мм широчина, и нямах проблеми с катеренето, примерно на път със средно 8-9% наклон (пък в началото на лятото бях 100 кила и не бях карал от миналата година)

П.П. Помисли си за варианта, да смениш направо велосипеда с един (примерно) Canyon Roadlite, вместо да наливаш пари в този драг.
Аз си смених целия групсет със този Sram Apex, и работи много по-приятно от сората, която е все пак едно ниво над кларис. Ама като сметнеш всичко цената на сета курбели, касета, дерайльор, верига, команди (или някакъв шимнски 2х10 / 2x11 ) + нови спирачки, и нови гуми, и ако решиш да сменяш и капли отиваш на тотал над 1000лв...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 11:42 am
от Harka
Значи пътят е ясен - гуми, скорости, спирачки. С тези неща започни. Колелата ги остави за по-нататък.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 1:44 pm
от _SoRa_
Не мисля скоро да сменям Драга, най-вече, защото ми е много удобен. Няма болки в кръста, няма неудобство.
1200 паунда нямам да дам за нов велосипед :xx(:
Има части, които мога да купя втора ръка (команди, дерайльор) и не ми е толкова наложително да сменям. Ще сменям когато мога или когато попадна на добра оферта ще купувам.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 2:14 pm
от Gworan
От 700-800 евро почва каньона, който дадох като пример, никой не говори за колела по 1200 паунда в случая. Драга до колкого гледах е бил към 900-1000лв и за това като му смениш всичко на края удряш чертата и ти излиза по-скъпо, това имах предвид (не че и аз не съм го правил).

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 3:04 pm
от Harka
Хах, аз си помислих абсолютно същото. След толкова ъпгрейди дали в крайна сметка няма да излезе по-скъпо от някой Canyon... Един Roadlite WMN 6.0 струва 680 Евро с пълен Сора монтаж.

https://www.canyon.com/de-de/roadlite-wmn-al-6.0/50000509.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces&gclid=Cj0KCQjwit_8BRCoARIsAIx3Rj513VnNA9cI21i2UFeT9CAR4FlgR1uzkAej3vpaQN_kIT9cC0dPeN4aAhRXEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#!accordions=1_1

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 3:16 pm
от _SoRa_
Драга го купих за 812 лв. :D
На този етап ми е достатъчен. Ширя се според чергата си.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 3:31 pm
от Harka
OK, значи караш по стъпките, описани по-горе и си го ъпгрейдваш постепено.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Окт 27, 2020 3:36 pm
от Gworan
Без да се вживяваме много, ако се върнем на първоначалния проблем, баира до вкъщи да стане една идея по-лесен... Слагаш едни курбели кларис 50/34 за стотина лева, няма да е нужно да сменяш нещо друго, и ще имаш прилично лека скорост. Слагаш и едни по-леки гуми.
После за около още стотина лева си взимаш едни хидравлични спирачки, но май ще трябва да гледаш такива за Flat mount, като сегашните.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Ное 16, 2020 5:29 am
от _SoRa_
Здравейте.
Тези курбели 46-34 и касета 11-34 разумен вариант и най-вече ще усетя ли разлика в сравнение със сегашните курбели 52-39 и касета 11-32? Ако реша да премина на 10 или 11 скоростна система ще се наложи всичко да сменя- курбели, касета, верига, команди, дерайльор... и от тук доста повече средства :dontknow:
https://dragzone.bg/kurbeli-shimano-claris-fc-2450
https://velo-m.net/product/38822/venets ... 1-34t.html

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Ное 16, 2020 10:03 am
от Harka
_SoRa_ написа:Здравейте.
Тези курбели 46-34 и касета 11-34 разумен вариант и най-вече ще усетя ли разлика в сравнение със сегашните курбели 52-39 и касета 11-32?

Да, категорично ще усетиш. Разликата в предавателното отношение спрямо сегашния ти сет е доста голяма.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Ное 16, 2020 4:12 pm
от _SoRa_
https://www.bikecenter.bg/komponenti/ku ... 34t-170mm/
Това са другите курбели, но не ми е ясно дали са съвместими със средното, което е Square Type.
За спирачки за сега се спрях на Shimano Deore m6000.