Новите предложения на Cross 2012

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот ludo » Пет Апр 27, 2012 10:14 pm

mitacheto написа:ludo @
__________
Магазините с които говорих са във Варна.
Ти питай на 2-3 места във София,все някъде ще се навият.
Аз не знам к'ви са тез дет са ти отказали и що бягат от 600лв. :crazy:
Може да е бил някакъв работник д'ет си взима заплатата и му е през х.я че отатъка.
По възможност търсиш някой дето го играй шеф и говориш директно с него,к'во може и к'во не може.
Хайде успех ! :peace:

100f
_____
Мерси.
Много полезно инфо.
Значи килограмите на по-голямата рамка не се различават драстично с малката,което е добре.
Тези 3 пръста които ти остават фира от рамката са близо 6см.
Моя чатал е 80 спрямо твоя 85 ,което говори ,че моята рамка е 52-ри размер на 100%.

Хайде със здраве да си караш вело-вело....
ааа , колелото.
:beer:


Благодаря ти за инфото.. :D
Поздрави,
ludo
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Съб Юни 04, 2011 6:03 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот positive » Нед Апр 29, 2012 9:14 am

Здравейте,

Замислил съм се за Grip 124, но дали ще издържи 120 кила човек (173см височина)? Смятам да го карам в София и по паркове основно.
Най-много да ни се наложи, да се кача на бордюр или да прескоча някакво малко препятствие на пътя (камък, шише, дупка).
Но бих искал и да направя маршрута Железница > Симеоново > Банкя, по водопроводната тръба като скоростта ще е ниска.

Ще ми е първото колело от 15г насам. И на него ще се уча как да поддържам велосипед.

И още нещо, заслужава ли си да дам 110лв повече на RAM HT1
positive
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 27, 2012 1:18 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Нед Апр 29, 2012 10:05 am

Питай в някой магазин. Но според мен си вземи някоя GRX рамка, която е подсилена и издържа по-тежки натоварвания.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот sensation_blue » Нед Апр 29, 2012 11:28 pm

penmark написа:Но според мен си вземи някоя GRX рамка, която е подсилена и издържа по-тежки натоварвания.

:agree: Един приятел е близо 130 кила и кара GRX8 и то доста я кара, от 1 година някъде и няма проблеми.
Аватар
sensation_blue
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1794
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 2:34 pm
Местоположение: Габрово

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Fujitzo » Нед Апр 29, 2012 11:32 pm

positive написа:Здравейте,

Замислил съм се за Grip 124, но дали ще издържи 120 кила човек (173см височина)? Смятам да го карам в София и по паркове основно.
Най-много да ни се наложи, да се кача на бордюр или да прескоча някакво малко препятствие на пътя (камък, шише, дупка).
Но бих искал и да направя маршрута Железница > Симеоново > Банкя, по водопроводната тръба като скоростта ще е ниска.

Ще ми е първото колело от 15г насам. И на него ще се уча как да поддържам велосипед.

И още нещо, заслужава ли си да дам 110лв повече на RAM HT1


Из хората, които познавам и карат колела, до сега не съм чул нито един да е успял да изкриви/счупи рамка в градски условия (или лежерно XC) За да се случи подобно нещо трябва карачът да лети надолу по склона с 35 - 45 км/ч и да скача през разни камъни и дропове. Е вярно, че измежду каращите ми познати няма 120кг човек, но въпреки това си мисля че приказките с предписанията за килограми са като тези за асансьорите - пише че издържа 450кг , но реално и при тон и половина въжетата няма да се скъсат (друг е въпроса дали електрониката ще го пусне)
Що се касае до каплите - те са консуматив така или иначе. След дълго, изтощително и адреналинно каране се полага да дадеш едни 8лв за изправяне на капла :D
При големите килограми според мен е важно да се обърне внимание и на гумите - такива със защита против спукване (разбирай по-тежки) са за предпочитане.
Колкото до Рам НТ1 - най-евтиния модел е с V brake - далеч по-добре е хидравлични дискови спирачки, особено за тежък човек. Вилката на РАМ е по-добра. Рокшок са по-принцип доста по-добри от Сънтур (начален клас за начален клас)
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Fujitzo » Пон Апр 30, 2012 12:10 am

Малко споделен опит с Биг Фут:

Днес го разходих до Златните мостове на Витоша. НДК - златни - 2ч и 15мин , което е точно колкото го взимах с Онтариото, така че откъм изкачване не мисля че 29" има някакво предимство пред 26" . Основната разлика идва при спускането - НАИСТИНА препятствията се преминават по-лесно. Сякаш вилката се сгъва по-малко , а задната гума подскача по-малко. Например каналите за оттичане на вода на известната пътека Бояна - Златни мостове, които са широки към 20см и дълбоки толкова при подходяща скорост надолу (над 25км/ч - макар че нямам още киломтраж и всичко е субективно :D ) почти не се усещат. Колелото сякаш прелита над тях :propell: Препоръчвам на всички, които се колебаят дали да пробват 29" - да скачат на по-големите гуми без да се притесняват особено. Аз определено съм доволен ! Висок съм 175см / 84см до чатала - взех си голямата рамка -510мм. Мисля, че ми е добре , дори седалката е дигната с 15см, което означава че имам запас да свалям ако се наложи (при спусканията). По отношение на някои притеснения на mitacheto от по-рано в темата ще кажа:

1. Поддръжката не бих казал че е по-солена защото от консумативите само гумите са за 29" - те наистина са малко по-скъпи, но все пак са и по-големи.
2. Малките рамки стават и за хора под 180см
3. Допир на крак с предна гума - според мен това е измислица, възможно само ако въртиш настъпил педалите с пета (и то на малка / къса рамка )
4. 29" не са "много по-бързи" в града, а по-скоро "малко по-бързи". Запазват по-добре инерцията - тествано с РАМ HT1 на наклон - с Биг Фут спрях на равното след наклона 20-30 метра след мястото където спрях с РАМ HT1. Тук ест се намесват и др фактори като налягане в гумите , съпротивление на гумите и т.н..
5. При еднакви атмосфери в гумите 29" би трябвало да вози по-меко заради по-големия обем въздух и по-лесното търкаляне (претъркалване) над разни пукнатини в асфалта/ плочки по тротоарите и малки камъчета.

Като цяло фактите говорят повече в полза на 29" vs 26", но да не разводняваме темата с подобна дискусия.
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот mitacheto » Пон Апр 30, 2012 7:13 pm

Fujitzo написа:Поддръжката не бих казал че е по-солена защото от консумативите само гумите са за 29" - те наистина са малко по-скъпи, но все пак са и по-големи.

Само дето си изпуснал една малка подробност. Вилката !!! :D
Като се разрових ,вилка под 430 лв за 29er не можах да намеря на Бг пазара.
Като се има в предвид че вилката на Girp 924 е пълно дърво ,а на Big Foot -a не е кой знае колко по различна ....
Гумите на 29 ,са си доста по-скъпи от 26-тиците както и да го погледнеш /средна цена 50лв/!

Говорим за бюджетен байк все пак.
Целта на занятието е да се купи колело ,което да не иска скъпа поддръжка на по-късен етап.
Това ме възпира и умувам дали да се метна на една 29-ка.
Иначе Big Foot-a си е повече от супер за цената ,а какво да кажем за Girp 924 - 630лв.
Гледам сега в сайта ,са сменили гумите на Girp 924 със /SCHWALBE RACING RALPH Evo/ и респективно теглото е паднало на: 13,17 кг.
Хем по хубави гуми,хем теглото кърти.
Само тая вилка ... :erm:

Иначе днеска се качих за малко на един Grip 124 ,размер рамка L/480 и останах учуден. :dontknow:
Рамката аха,аха да ми опре ,чатала при прекрачване,едва един пръст фира остана?!?
А преди 3-4 дена уж мерих в един магазин същия размер рамка и имаше бая разстояние.
Чудех се що така и накрая се светнах ,че сега съм с джапанки пък в магазина бях с маратонки с бая дебела подметка.
В край на сметка май ще взема XL\520 ,гледам по таблицата разликата е едва 1,5см.
Ще съм на ръба но,по-голямата рамка стои по добре.
Остава да пробвам.

Само ,там е работата ,че не мога да реша Girp 924 или Girp 124 ? :banghead:

Мисля да слагам ей тези гуми /Schwalbe Kojak 26/, за да се дърпам с колите. :rofl:
http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... tml#idTab1
Колко ли ще струват подобни за 29-er ,сигурно двойно и тройно?
И ето че фактора ъпгрейд си казва думата 26 vs 29 !
Аватар
mitacheto
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 12:40 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот positive » Пон Апр 30, 2012 7:28 pm

Взех днес Грип 124, от Bikes Center в Младост 1. Взех си размер L 48" при ръст 173 см. Рамката леко ми опира отдолу с маратонки 1-2см бях. Може би трябваше да взема размер по-голяма.

За сега нямам много впечатления, карах го към 10км. Утре ще карам по пътечки в планината.
positive
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 27, 2012 1:18 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Пон Апр 30, 2012 7:33 pm

Някой може ли да отскочи до Байк центъра да пита продват ли само рамки Cross Grip и какви пари?
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот mitacheto » Пон Апр 30, 2012 11:22 pm

positive написа:Взех днес Грип 124, от Bikes Center в Младост 1. Взех си размер L 48" при ръст 173 см. Рамката леко ми опира отдолу с маратонки 1-2см бях. Може би трябваше да взема размер по-голяма.
За сега нямам много впечатления, карах го към 10км. Утре ще карам по пътечки в планината.

Взел си си възможно най-големия размер !
Не ти трябва по-голяма рамка.
Пиши забелязал ли си ,дали веригата се удря в рамката ? :bigeyes:
На Cross GRX това беше слабото място.


Размер на рамката Ръст на колоездача
Инчове Сантиметри Букви
.........................................................
16"` 40-41` S` 155-170 см
17"` 42-44` M` 165-175 см
18"` 45-47` M` 170-180 см
19"` 48-49` L` 175-185 см
20"` 50-52` L` 180-190 см
21"` 53-54` XL` 185-195 см
22"` 55-...` XXL` Над 195 см
Аватар
mitacheto
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 12:40 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот pop_rock » Пон Апр 30, 2012 11:32 pm

penmark написа:Някой може ли да отскочи до Байк центъра да пита продват ли само рамки Cross Grip и какви пари?

Много ли е трудно да се обадиш и да питаш ?
Be free..
Аватар
pop_rock
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1289
Регистриран на: Пет Фев 03, 2012 1:23 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот dark_avenger » Вто Май 01, 2012 9:24 am

mitacheto написа:
Fujitzo написа:Поддръжката не бих казал че е по-солена защото от консумативите само гумите са за 29" - те наистина са малко по-скъпи, но все пак са и по-големи.

Само дето си изпуснал една малка подробност. Вилката !!! :D
Като се разрових ,вилка под 430 лв за 29er не можах да намеря на Бг пазара.
Като се има в предвид че вилката на Girp 924 е пълно дърво ,а на Big Foot -a не е кой знае колко по различна ....
Гумите на 29 ,са си доста по-скъпи от 26-тиците както и да го погледнеш /средна цена 50лв/!

Говорим за бюджетен байк все пак.
Целта на занятието е да се купи колело ,което да не иска скъпа поддръжка на по-късен етап.
Това ме възпира и умувам дали да се метна на една 29-ка.
Иначе Big Foot-a си е повече от супер за цената ,а какво да кажем за Girp 924 - 630лв.
Гледам сега в сайта ,са сменили гумите на Girp 924 със /SCHWALBE RACING RALPH Evo/ и респективно теглото е паднало на: 13,17 кг.
Хем по хубави гуми,хем теглото кърти.
Само тая вилка ... :erm:


След бая умуване и разглеждане по чуждестранните форуми, и аз имах баш същите колебания. Само че в ebay се намират вилки за 29er на добри цени(и втора ръка), така че няма нужда да се ограничаваме с булгаристанския пазар, нали? :beer:
dark_avenger
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 06, 2009 1:41 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот positive » Вто Май 01, 2012 2:44 pm

penmark написа:Някой може ли да отскочи до Байк центъра да пита продват ли само рамки Cross Grip и какви пари?

Видях закачена рамка на GRX7, но не видях цена.

mitacheto написа:
positive написа:Пиши забелязал ли си ,дали веригата се удря в рамката ? :bigeyes:
На Cross GRX това беше слабото място.

Нямам идея за какво удряне става на въпрос. В кой случай се удря веригата?
Ако имаш на предвид, да е прекалено дълга и при неравност да подскача, не съм забелязал такова нещо.

-----------
На шините пише, че мах тегло на ездача трябва да е 95КГ. Малко се притеснявах от това, но от магазина ме увериха, че няма да има проблем.
Този надпис го видях и върху Грип 127, обаче на другите велосипеди в магазина нямаше такова нещо.
Изтеглих се със и без велосипеда, разликата е 14кг, колкото е по каталог.

-----------
Днес тръгнах от центъра на Железница със идеята да спазя следният маршрут:
Zheleznitsa - Simeonovo - Boyana http://www.bikemap.net/route/563503#lat ... =satellite

Обаче обърках маршрута и от точка 13 вместо да сляза към Симеоново, продължих напред (яко бутане на колелото) и излязох на Драгалевският манастир, там се спуснах по павираната улица към Дарагалевци, от там по асфалт до Бояна > Цар Борис > Mall of Sofia
Общо изминати 40км. Максимална скорост 44км/ч на асфалт (20км/ч на пътека). През повечето време съм го карал със тегло разпределено повече върху предалите.

Нямам база са сравнение, но нещата който ми направиха впечатление във велосипеда.
1. Вилката, почти не я отключвах, струва ми се доста мека. Обаче на паветата (координати на улицата 42.619378,23.297517), карах (прав) със около 18км/ч и ръцете ми се разбиха, въпреки че беше отключена вилката.

Другото, за да отключиш/заключиш трябва да е изпъната, тоест да спра и да сляза. Това може би е нормално :dontknow:

2. Когато съм на 2-ти венец (среден) отпред и на 3-ти отзад (т.е. 11-та скорост). Веригата опира във дерайльора на предните скорости. Това може би е въпрос на регулиране или не правилно комбиниране на венци :dontknow: .

3. Най-важно, колелото започна да скърца като въртя предалите. Нямам идея защо, чух го за пръв път в Драгалвеци, обаче е доста дразнещо.
По едно време и спирачките издаваха малко по-различен шум, отново :dontknow:

Като цяло ми хареса колелото, за моите нужди - разходки, нищо екстремно (което не се покрива от гаранция на планински велосипед) е чудесно.
Единствено скърцането в движението на педалите ми е странно, но нямам идея от какво може да е. Смятам събота или неделя да прескоча до магазина и да им покажа.

Ако някой има въпроси да пита.

П.С.
От 1 каране се убедих във нуждата от каска и калници. Както и звънец по пътеките, пробвах да "цъкам" със лостовете на спирачките, ама хората не чуват.
positive
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 27, 2012 1:18 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Вто Май 01, 2012 2:52 pm

http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... -repair007
Това ще ти помогне за т.2
И при мен опираше като при теб, защото беше вдигнат около 1см над най-големия венец. Свалих го на 2-3мм от венеца и се оправи. :) Скърцането е нормално след като се покара нов велосипед. Сигурно е от курбела. Затова и казват след 1-2 седмици да идеш пак в магазина да го притегнат, зависи от карането, може и месец. :D
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот wizard_m » Вто Май 01, 2012 5:31 pm

Днес си купих Cross Grip 130 Сними(от фейсбук) Карах го 2 часа по пътеки в планината. После на връщане точно пред нас задната гума се спука. Дупката е от към шината а бандажната лента не беше поставена добре. Проверих налягането в предната гума и показа 3,7 бара. На външната гума пише минималмно 1,8 бара максимално 3,7 бара. Предполагам, че и двете са били напомпени на макс. Другото което забелязах е, че вътрешната гума е Kenda с размер 26x1.9/2.125 а външната е 26х2,25. Прикачих и снимка да видите как е изместена бандажната лента.
wizard-m.hit.bg - Web каталог на всички филми, сериали и анимета които съм гледал
Изображение
Изображение
Аватар
wizard_m
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 9:55 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Fujitzo » Вто Май 01, 2012 7:52 pm

mitacheto написа:
Fujitzo написа:Поддръжката не бих казал че е по-солена защото от консумативите само гумите са за 29" - те наистина са малко по-скъпи, но все пак са и по-големи.

Само дето си изпуснал една малка подробност. Вилката !!! :D
Като се разрових ,вилка под 430 лв за 29er не можах да намеря на Бг пазара.
Като се има в предвид че вилката на Girp 924 е пълно дърво ,а на Big Foot -a не е кой знае колко по различна ....
Гумите на 29 ,са си доста по-скъпи от 26-тиците както и да го погледнеш /средна цена 50лв/!

Говорим за бюджетен байк все пак.
Целта на занятието е да се купи колело ,което да не иска скъпа поддръжка на по-късен етап.
Това ме възпира и умувам дали да се метна на една 29-ка.
Иначе Big Foot-a си е повече от супер за цената ,а какво да кажем за Girp 924 - 630лв.
Гледам сега в сайта ,са сменили гумите на Girp 924 със /SCHWALBE RACING RALPH Evo/ и респективно теглото е паднало на: 13,17 кг.
Хем по хубави гуми,хем теглото кърти.
Само тая вилка ... :erm:


Прав си за вилката. Аз не я броях към "поддръжка" Oбаче да ти кажа аз гледам ей тоя сайт: - http://www.bike-discount.de/shop/k1027/liste.html?od=2u Каталога им е много богат на едни от най-добрите цени в Европа (по-евтино от chainreactioncycles например) Доставка до БГ - 8 евро , ако продукта е над 250е - 3евро. Гумите 29" са малко по-скъпи, не двойно и тройно, а вилките 29" като че ли са на същата цена като 26 цоловите им еквиваленти. Скриймбайкс не ми е критерии за цени, виж този списък с 29" гуми и го сравни със скриймбайкс :beer: - http://www.bike-discount.de/shop/k669/liste.html?od=2u

Аз като си взимах Биг Фут бях напълно наясно, че ще трябва да спестявам и за вилка.. За сега съм се наточил на Рекон, а може би Реба :love: ... ху ноус
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Вто Май 01, 2012 8:03 pm

Точи се на REBA Dual Air. :agree:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Сря Май 02, 2012 1:32 pm

wizard_m написа:Днес си купих Cross Grip 130 Сними(от фейсбук) Карах го 2 часа по пътеки в планината. После на връщане точно пред нас задната гума се спука. Дупката е от към шината а бандажната лента не беше поставена добре. Проверих налягането в предната гума и показа 3,7 бара. На външната гума пише минималмно 1,8 бара максимално 3,7 бара. Предполагам, че и двете са били напомпени на макс. Другото което забелязах е, че вътрешната гума е Kenda с размер 26x1.9/2.125 а външната е 26х2,25. Прикачих и снимка да видите как е изместена бандажната лента.

при моя грх8 положението с бандажа е същото, точно това беше причината да спукам и аз задна гума
самия бандаж сякаш е изрязан на криво и не може да се намести както трябва
на шината има нещо като струпвания на боя, които са точно като шипчета за пукане на гума и не бяха покрити -
това, което направих - тези струпвания ги изкъртих с плоска отвертка, махнах тоя скапан бандаж и вместо него навих 3 слоя изолирбанд ( нямах нов бандаж вкъщи, но изолирбанда върши същата работа освен, че ако се наложи да го сваляш трябва да го отлепиш )
просто сякаш някакви цигани са ги въртяли тея шини и бандажи - абсолютни боклуци, а освен това, което споменах и 2те шини вече са ми криви, без да съм ги натоварвал излишно , при опит да центровам каплата, половината нипли се заоблиха, понеже са от някакъв супер мек метал
според мен, от целия wheelset само главините струват
ще ги карам тея капли докато съвсем се изкривят, после разплитам, нося само главините и давам на пичовете от драг да ми наплетат едни хубави шини и спици към тях
крос си личи от къде пестят пари :dontknow: :banghead:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот mitacheto » Сря Май 02, 2012 4:12 pm

26” GRX 7
Колела:
- Капли CROSSER X6 - ALLOY 6061T6 (36 отвора) и тегло 556 г;
- Двойностенен диск профил с размери 559x21 и дълбочина на профила 21 мм;
------------------------------------------
26” Grip 124
Колела:
- Капли CROSSER X8 - ALLOY 6061T6 (36 отвора) и тегло 475 г;
- Двойностенен диск профил с размери 559x17 и дълбочина на профила 20 мм;

И като сравним ,какво излиза:
Че каплите на някои от новите модели и по-специално на Grip 124 ще са още по калпави ли ?
Айде бандажите ги остави.
Да кажем ,че някой мърляч или махмурлия ги е слагал.
Сега ти казваш си ги карал нормално.
Обаче под нормално един мой авер разбира,да слиза по стълби и да прави "малки" скокчета до метър.
Освен това с гуми под 1.9 ,риска да се изкриви каплата е по-голям.
Ти с оригиналните гуми ли караш?
За съжаление това с ниплите май не е далеч от истината.
Четох че някой със 7-ца, пак се беше оплаквал от подобен проблем.


Към собствениците на новите байкове, Grip 124. :wavey:
Как е положението със седалката ?
Има ли оплаквания ?
Относно веригата ,има ли нужда от предпазител?
Някой със захапан крачол ?
Аватар
mitacheto
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 12:40 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот ludo » Сря Май 02, 2012 4:44 pm

Какво всъщност се оказва, че КРОССовете май не са много на ниво? Или бъркам? Настроил съм се да си купя Trction G30, но и там шините ще са същите. Някой колега, ако има наблюдения и за други дефекти, ще съм благодарен да ги чуя :bowdown:
Говорих, преди малко с тях и ми обясниха, че въпросният Traction G30, ще го имат по скоро втората половина на м. Май :banghead:
Мисля си, че проблема е в работноците, които сглобяват. Сигурно са от "кол и въже" събрани, за да работят за без пари и нищо не разбират
ludo
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Съб Юни 04, 2011 6:03 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Сря Май 02, 2012 10:25 pm

mitacheto написа:26” GRX 7
Колела:
- Капли CROSSER X6 - ALLOY 6061T6 (36 отвора) и тегло 556 г;
- Двойностенен диск профил с размери 559x21 и дълбочина на профила 21 мм;
------------------------------------------
26” Grip 124
Колела:
- Капли CROSSER X8 - ALLOY 6061T6 (36 отвора) и тегло 475 г;
- Двойностенен диск профил с размери 559x17 и дълбочина на профила 20 мм;

И като сравним ,какво излиза:
Че каплите на някои от новите модели и по-специално на Grip 124 ще са още по калпави ли ?
Айде бандажите ги остави.
Да кажем ,че някой мърляч или махмурлия ги е слагал.
Сега ти казваш си ги карал нормално.
Обаче под нормално един мой авер разбира,да слиза по стълби и да прави "малки" скокчета до метър.
Освен това с гуми под 1.9 ,риска да се изкриви каплата е по-голям.
Ти с оригиналните гуми ли караш?
За съжаление това с ниплите май не е далеч от истината.
Четох че някой със 7-ца, пак се беше оплаквал от подобен проблем.


Към собствениците на новите байкове, Grip 124. :wavey:
Как е положението със седалката ?
Има ли оплаквания ?
Относно веригата ,има ли нужда от предпазител?
Някой със захапан крачол ?

карам хц, без слизания на стълби и такива глупости, е да минавал съм разни по-така пътечки, но без да забия някъде яко гумата . + това съм доста лек . Карам отзад с оригиналната , отпред с 2.1 (почти същото) . Моето мнение е, че крос си компенсират от някъде тея ниски цени и вместо да дадат повече пари за хубави по -дребни части като спици, нипли , бандажи, шини, кормила, колчета и др подобни се тарикатят и слагат най - евтиното възможно. Просто се надяват, че хората не гледат толкова тези компоненти, идеята им е да зарибят хората с яките спирачки и вилка,а дребните неща - боклуци. Ето това не ми харесва, защото заради техния тарикатлък след известно време ще се изръся с около 100 - 120 лв за нови шини + спици + наплитане на двете капли , вместо да ги дам тея пари още в началото за сглобено с хубави части от а до я колело. А да не говорим колко нерви ми създадоха тея тарикатлъци като висях няколко часа над каплите и единственото, което направих е да заобля ниплите .После пък това спукване на гума - ако се беше случило докато съм някъде в планината ... добре , че поне тея шипове ги изкъртих и няма да имам повече такива проблеми ... според мен всички шини на крос са най евтините, боклучавите и тежки ламарини X4 X6 X8 ако ще и X10 - пак същото. А това, което доста ме озадачи, че миналата година на грх10 , което си е доста висок клас и скъпо колело, бяха наръгали пак тея ламарини . :dontknow:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот penmark » Сря Май 02, 2012 10:30 pm

Тя рамката на GRX10 беше като на 7-цата в момента (179лв), какво остава за каплите, а беше 2к+ лв. :D
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот mitacheto » Сря Май 02, 2012 11:50 pm

xcrider @

Да не би да си улучил някоя брак партида ? :dontknow:
Не съм чел някой да се е оплакал от една година насам ,че каплите на Cross-a му са станали на 8-рки.
А твоите казваш и двете.
Виж си в гаранцията к'во пише.

Аз съм се разбрал с търговеца когато си купувам байка да ми смени гумите с едни бегачки и ще огледам внимателно джантата дали има шипове от боя,как е бандажната лента и т.н.

Що се отнася до евтините елементи,има я тази постановка.
Всеки /без изключение/ гледа да е конкурентен на пазара и да прилага разни търговски трикове.
Обаче ако питаш мен цялата схема е един трик.
Да бачкаш като идиот цял месец за ня'ква шибана вилка, /2кг желязо/ дето ти я продават за 700-800лв ,това не го разбирам. :crap:
Аватар
mitacheto
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 12:40 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот Insight » Чет Май 03, 2012 7:48 am

ludo написа:Какво всъщност се оказва, че КРОССовете май не са много на ниво? Или бъркам? Настроил съм се да си купя Trction G30, но и там шините ще са същите. Някой колега, ако има наблюдения и за други дефекти, ще съм благодарен да ги чуя :bowdown:
Говорих, преди малко с тях и ми обясниха, че въпросният Traction G30, ще го имат по скоро втората половина на м. Май :banghead:
Мисля си, че проблема е в работноците, които сглобяват. Сигурно са от "кол и въже" събрани, за да работят за без пари и нищо не разбират


За GRX8 мога да кажа, че при мен чукането на веригата в рамката е налично, други технически проблеми
за 7-8к. км.
(без оглед на кал и дъжд) - няма, даже гума не съм пукал (обаче швалбето са тежички гуми май). Други минуси - теглото и ХСМ-то, само че ХСМ и на спешълайзд да я сложиш - все същото, а тазгодишните кросове като гледам са решили проблема с теглото.

Крос Ridge - за година и нещо и ~2-3 х. км. - никакви проблеми.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Чет Май 03, 2012 1:31 pm

@ mitacheto, къде съм казал, че са станали на осморки, не плаши хората, засилили се към cross-овете.
Казах, че без да ги натоварвам прекомерно се появи биене и двете, като в никакъв случай голяма кривина. Странното е, че преди карах mach EXE и те не се кривнаха дори и при по-здраво каране, а пък се водят нисък клас. Може би причината е и заради некачествените спици в сегашните ми wheelset-ове. За мен по-големия проблем е с тея гнусотии от вътре на шината, които могат да създадат големи ядове, както и ниплите. Съветвам всеки купуващ си и купил си крос с фабричните шини, да свали и двете гуми, да провери по шината има ли неравности, които могат да спукат гумата и ако бандажа не покрива добре дупките за спиците или е крив да го смени . Просто да нямате ядове после.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот wizard_m » Чет Май 03, 2012 7:22 pm

Аз вече имам ядове. Първо ми се спука задната гума а дупката беше от към шината. После трябваше да махам бандажа и да си навивам хартиено тиксо. След което като напомпих гумите с ръчна помпа до 3 бара борда на гумата не беше уплътнил шината и се получи едно захождане на гумата което при каране се усещаше. Утидох при специалист и той ми каза, че трябва да ги мажа с веро разредено с малко вода и да ги помпя до 6 бара за да влезе гумата добре в шината след което да ги върна на 2.5-3 бара. За сега ще карам така но за напред ще сменям шините, спиците, ниплите и гумите.
wizard-m.hit.bg - Web каталог на всички филми, сериали и анимета които съм гледал
Изображение
Изображение
Аватар
wizard_m
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 9:55 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот xcrider » Чет Май 03, 2012 8:15 pm

и аз така като теб - предната шина уж я бях изправил, но пак гумата биеше и реших да намокря там където е телта с малко сапунена вода - след това напомпах до 3-4 бара и нищо, само дето и предната ми се спука и и там къртих шипчета и увивах изолирбанд на мястото на бандажа. Сега пак си бие и отпред и отзад и при по висока скоростна асфалт си се усеща. Пълен шит са двата уийлсета като изключим главините и гумите (понеже при мен са швалбета, ако ти си си кендите - рабирам) . Бандажа трябва да ви го снимам сложен на капла , как от едната страна е с 1-2 см по широк , а след това се обръща от другата пак с 1-2 см. Все едно е бил 5 см и някой го е рязал накриво. :crazy:
Тарикати.
Да добавя също, че забелязах, че спирачките не са напълнени еднакво, сигурно онея мърлячи от крос са ги пълнили и заради това едната има повече ход и се стиска по-трудно от другата. Това е още от когато го купих, така че не е възможно в едната да е влязъл въздух, а в другата не.
Тея майстори сигурно са някакви от ромската махала за по 200 лв на месец взети, дето не са виждали други колела от онези по 100-200 от практикер със "задните" .
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот martiob » Пет Май 04, 2012 10:27 am

Някой взе ли си Грип 924 вече, да каже впечатления, че доста се чудя между 124-ката и него и май за мен ще е по-добре 29ка, защото съм висок 195см и 92см дължина на крака. Почти няма да се кара офроуд, а основно градско и ще има доста педалиране, затова си мисля че и при двата варианта ще ми трябва най-голямата 560мм рамка. Само че като чета за каплите на 124-ката как се кривят лесно, и ме притеснява дали и на 924-ката не са същите, защото нови 29" капли ще са доста по-скъпи, както и 29" вилка евентуално ако се наложи смяна след време ще си е цифра и затова се чудя дали да рискувам с 29ка :dontknow:
martiob
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 21, 2012 11:13 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот mitacheto » Пет Май 04, 2012 11:04 am

@ martiob
И аз това се чудя 924 или 124. :confused:
Все още не съм видял и пробвал на живо 924 и за това изчаквам.

За тебе с тоя ръст определено 29er и то най големият размер,ще ти пасне и ходи далеч много повече .
На 26-тица ще изглеждаш малко като дангалак на детско колело.

Това с каплите е малко пресилено,няма от какво да се плашиш.
За твое успокоение каплите на 29 er, са малко по-дебели в сравнение с 26er-a.
Капли:
Двойностенен диск профил с размери 559x17 и дълбочина на профила 20 мм - Grip124
Двойностенен диск профил с размери 622x21 и дълбочина на профила 21 мм - Grip924
Освен това каза ще бръмчиш предимно градско ,така че нямаш грижи.
Относно поддръжката на 29er е обсъждано малко по-горе в темата ,така че ще може да си направиш изводите сам.
Аватар
mitacheto
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 12:40 am

Re: Новите предложения на Cross 2012

Мнениеот zoltek » Пет Май 04, 2012 9:27 pm

@ martiob @ mitacheto - и аз като вас доста време се чудих кое да взема.Т.е. при мен отначало чуденката ми беше между Биг Фут,грип 127 и грип 124.Грип 127 и Биг Фут след повечко премисляне ми се сториха по-сериозна инвестиция от тази от която реално имам нужда(понеже най-вече мисля да карам градско)така,че се бях спрял на 124.Бях отишъл в един магазин и аха да го купувам и се оказа,че няма цветът и големината на рамката която исках и се отказах.На същия ден видях в сайта,че ще пускат грип 924 и след предварително четене и обмисляне на + и - за тези 29" колела реших,че си ще ми пасне идеално на нуждите.Без да съм го пробвал си го поръчах и вчера пристигна.Навъртях му вчера около 15-20км и още около 30км днес.Без да съм особено вещ в сферата на колелата ще си изкажа мнението без да имам претенция то да е изчерпателно,но надявам се да бъде полезно за хората които се чудят.
Колелото си е големичко(едва ли някой си мисли,че ще е по-малко от 26"),но наистина на мен ми прави впечатление като го оставя до старото ми 26".Бих го сравнил като разликата между лека кола и SUV(джип).Стоиш по-високо,по-леко преминаваш през препятсвия,по-лесно въртене,по-висока скорост и както се беше изразил един колета по-рано за неговия Биг Фут 29" някак си "върви мазно".Разбира се има нужда от известно време докато се свикне като цяло с начина му на каране,но в крайна сметка бих казал,че е по-скоро приятно и лесно отколкото трудно за каране.
За съжаление обаче днес като карах по пътя към планината имаше някакво потракване което идваше откъм средното движение/педалите при по-силен напън за завъртане на педалите.За щастие не се чуваше през цялото време.На слизане при въртене на по-висока скорост (3х7) имаше пак нещо като потракване отзад при скоростите.Пак да кажа,че тези потраквания не са през цялото време и без да съм особено компетентен смятам,че е нужно да се настроят скоростите,а не толкова фабричен дефект.Все пак днес като разгледах компонентите по-отблизо забелязах,че имаше няколко болчета по дерайлъорите и някои от другите компоненти но след щателен преглед и кръстата отвертка всичко си дойде както смятам,че трябва да е.
Всичко друго по колелото си работи добре засега (надявам се и занапред).Вилката в сравнение с вилката на старото ми колело която струваше 30лв си работи идеално.Наясно съм,че не е нищо особено,но за целта за която го ползвам ми е ОК.
И в заключение ще кажа,че ни най-малко не съжалявам,че избрах 29" пред 26".В крайна сметка всеки сам да трябва да прецени според нуждите си дали иска по-компактното и по-обикновенното или нестандартното и "високо проходима" нова емоция.Успех

Изображение
By zoltek1334 at 2012-05-04
Изображение
By zoltek1334 at 2012-05-04
Изображение
By zoltek1334 at 2012-05-04
zoltek
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Нед Апр 01, 2012 9:32 am

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта