Shockblaze R7 TEAM 2013

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот TheGeek » Чет Сеп 08, 2016 5:14 pm

В отговор на по горния коментар, на моята вилка сменям всеки сезон маслото във вилката и преди всяка смяна се усеща влошаване на работата, както и след смяна промяната е осезаема. Пример с автомобилите, дори и да не си минал километрите е препоръчително смяна на маслото всяка година. При гумите след 4-5 години от датата на производство се усеща значителна промяна в материала. Минералната спирачна течност е препоръчително на 3 години да бъде сменена. Всичко това го казвам от опит и справка с предписания на производители.
TheGeek
 
Мнения: 92
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Сря Май 09, 2012 5:52 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Boyan1984 » Чет Сеп 08, 2016 5:45 pm

Аз сменявам масло във вилката на 7-8 месеца грубо, а веднъж годишно си обезвъздушавам и спирачките. Трябва си елементарна поддръжка.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2574
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот evas » Пет Сеп 09, 2016 8:51 am

Чета ви аз коментарите и ги взимам под внимание, но по -интересното е ,че вече 3-ти ден никой не ми се обажда да ида видя колелетата .
Може би наистина нямат сглобени на склад :)
evas
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2016 7:41 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот HHristov » Пет Сеп 09, 2016 9:41 am

Писал съм, че за същият период в който тези велосипеди са стояли, аз съм експлоатирал вилката и нямам проблеми с уплътнителите. Маслото е сменяно според предписанията на производителя, т.е. на 50 часа за RоckShoks или на 30 часа за FOX в ботушите въздушната пружина, и на 100 часа в хидравличният амортисьор. Това са часове ЕКСПЛОАТАЦИЯ а не престой в гаража. Въпрос на индивидуално решение и отговорност е дали ще се спазват тези предписания. Сравняването на маслото в автомобилен двигател с това в амортисьорна вилка е неуместно. Ако правим сравнение с автомобилите, нека погледнем какви са предписанията за смяна на маслото и уплътнителите в амортисьорите на автомобила. Аз такива досега не съм срещал.
HHristov
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2014 7:18 am
Местоположение: Шумен

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот GECKO » Пон Сеп 12, 2016 4:59 pm

Здравейте приятели!

Няколко уточнения за хората, заинтересувани в "стари" нови велосипеди.

Откъм стоене - велосипедите седят в складове в картонени кутии. Сглобят се веднъж и се прибират. Изпращат се на търговците и (в зависимост от договора) се връщат в склада на производителя, когато не могат да бъдат продадени.

Какво ни интересува, в ролята ни на потребители:
1. Влага - по-скоро не. Картонената кутия би била мокра ако е видяла зор. Ако това не е факт - супер.
2. Смазочни свойства - по-скоро не. Веригата и част от окачването излиза с "транспортна" смазка от производителя и в процеса на сглобяване не се маха.
3. Окачване/състояние на маслата - стандартно внимание.
- Новите вилки идват с "транспортно" масло и количество. Не е спешно да бъде сменено, но е хубаво след първоначалният период на разработване да се смени поне това във вилката.
- Новите амортисьори също, но за разлика от вилките те са изолирани от атмосферата и освен ако нямат празен ход може да се карат спокойно. Въздушните амортисьори няма да ви се разсърдят ако им направите "малък" сервиз и смажете въздушната камера.
- Препоръка към първоначалното отваряне на кутията на велосипеда - силикон спрей на достъпните отвън уплътнения + изправяне на колело на задна гума/седалка+кормило за да се размести маслото.
- Не е изключено част от водата в маслото (основно на вилката) да е дръпнала или, респективно, някаква част да се е стекла извън хидравликата в ботуша. Това не значи, че уплътненията са си заминали - просто е стояло. Може да се оправи с доливане.
Приложимо тук би било да се пробва след като се върне на гуми колелото да се натисне окачването и да се провери за празен ход. Ако има такъв - сервиз. Ако няма - карате 10-20 часа и правите първият сервиз на вилката.
4. Гуми/гумени уплътнения - Стандартно внимание. - Новите гуми са чисти. Тези, на велосипед 2012 набор са стояли на сянка (в кашон) и далеч от химии. Състоянието няма да е като на чисто нов продукт, току що наизлезли от фабриката, но ще е в достатъчно добро състояние за да бъде караемо без причина за притеснение. Гумите така и така ще искаме да ги сменим, защото са си... гаднички а уплътненията може да изкарат 1 година по-малко, но освен това не бих се притеснявал за тях.
5. Спирачки - сериозно внимание. Тук ще уточня за 2-та вида спирачки, които може да се срещат на велосипеди от склад. Общото е факта, че в спирачната система кондензира вода и това си казва своето, когато стои повече от година.
а. С Минерално масло (Shimano, Magura etc.) - Минералното масло не абсорбира вода в целият си обем. То е близко до олиото от магазина и изплава над водата. Като резултат спирачки стояли една година на колело ще напълнят апаратите с влага а минералното масло ще се качи в горната част. Ако велосипеда, който си харесвате идва с такива ще се разминете лесно. Носите го да се обезвъздуши отгоре-надолу и като резултат маслото, което се добавя в резервоара ще изтласка водата от долният край. След това се кара нормално.
б. с DOT (автомобилна спирачна течност - Sram/Avid, Hayes, Hope etc.) - DOT абсорбира вода в целият си обем. Водата започва да реагира и вдига киселинността на спирачната течност а това от своя страна започва да яде уплътненията. Това е и причината да се отваря нова бутилка спирачна течност при всяко обслужване на спирачки - за да не влиза влагата. Бутилка стояла отворена за повече от месец се счита за негодна. В контекста - спирачка седяла повече от 1 година със същата спирачна течност - също следва да се смени (спирачката или течността) - останалото е риск от блокиране или протичане на спирачките.
- Искрен съвет към новите собственици на Outlet велосипедите с DOT спирачки над 1 година - нова спирачна течност. В тези над 2 години - ако можете - сменете спирачките.
6. Умора на материалите - това е откровено смешно с продуктите на пазара, но следва да се уточни.
- Кормила, лапи и колчета - Alu 2014 подлежи на корозивно отслабване. Това е валидно за влажни условия или продължителна употреба, но в контекста на Outlet велосипедите - пренабрежимо. Другите (Alu 6061, Alu 7005) стоманата също нямат такива грижи.
- Гуми - Самите външни гуми е силно невероятно, но вътрешни гуми особено ако са с боза в тях не е препоръчително да седят. Броите ги за негодни и/или изядени от бозата. Дръжките също не са щастливи да стоят прекалено дълго под напрежението (при изпъване по кормилото). Ако сте закупили велосипед без Lock-On грипове може да се наложи да смените дръжките.

Надявам се това да ви помогне при покупката на "промоционален" велосипед - не е страшно а и в повечето случаи дори въпреки "риска" да се наложи да обслужите нещата по-горе пак си струва покупката.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот evas » Вто Сеп 13, 2016 1:58 pm

@ GECKO , благодаря за уточненията!
И така-преди 3 дни ходих в магазина на Макском да видя колелетата:
1. R9 определено не е за мен,въпреки много по-добрата окомплектовка. Педалите са за автомати и искат смяна ,а кормилото-хем право,хем късо ми идва.Даже не можах и да го покарам с тези педали.
2.R7 -всичко беше ОК- геометрия, возия, врътнах из двора им няколко кръгчета, НО- при щателен оглед открих козметичен дефект по рамката-шупване на боята под един от надписите и деруга до алуминий на друго място. За някой това може да са излишни подробности и капризи, но аз искам всичко да е наред, макар да взимам Аутлет стока.
Сега чакам ново позвъняване за нова R7-ца. Което отново доказва,че колелетата се сглобяват на момента според купувача.
Друго-тези модели са с френски вентили, а в Макском нямат преходници към автомобилни. Не е болка, но е абсурдно за толкова голям производител да не разполага с елементарни консумативи!!!!
evas
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2016 7:41 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот hatamoto » Вто Сеп 13, 2016 2:27 pm

Момиче, педали и кормило се сменят. И не за много пари. Виж, за останалите компоненти си трябва сума.
hatamoto
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 08, 2013 11:45 am

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Alexi » Вто Сеп 13, 2016 2:37 pm

не се занимавай ,човек не може да надскочи себе си ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот evas » Вто Сеп 13, 2016 2:46 pm

Alexi написа:не се занимавай ,човек не може да надскочи себе си ..


Така е, момчета. Нямам никакви претенции за компетентност и технически умения и всяко ходене до майстор за смяна и настройки за мен е сложно.
Благодарна съм ви за отделеното време !
evas
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2016 7:41 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Вто Сеп 13, 2016 3:13 pm

Има помпи комбинирани за двата типа винтил. Аз имам тази от година и нещо и съм доволен http://www.bikecenter.bg/product/cube-comfort предполагам и по евтини има.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот evas » Вто Сеп 13, 2016 3:40 pm

ЧестоНеадвкватен написа:Има помпи комбинирани за двата типа винтил. Аз имам тази от година и нещо и съм доволен http://www.bikecenter.bg/product/cube-comfort предполагам и по евтини има.

За комбинираните помпи прочетох, но за помпане на бензиностанция ще трябва преходник. Учудих се, че Макском нямат елементарни консумативи в магазина.
evas
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2016 7:41 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот stoicho85 » Вто Сеп 13, 2016 3:48 pm

И моето е с френски винтили само и си нося преходник. Каплите са такива просто.
http://bikeshop-bg.com/wp-content/uploa ... dapter.jpg

Макском трябва да ти все тая какво имат, взимаш си колелото и си заминаваш.
stoicho85
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2015 4:53 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Nocturne » Вто Сеп 13, 2016 4:13 pm

evas написа:@ GECKO , благодаря за уточненията!
И така-преди 3 дни ходих в магазина на Макском да видя колелетата:
1. R9 определено не е за мен,въпреки много по-добрата окомплектовка. Педалите са за автомати и искат смяна ,а кормилото-хем право,хем късо ми идва.Даже не можах и да го покарам с тези педали.
2.R7 -всичко беше ОК- геометрия, возия, врътнах из двора им няколко кръгчета, НО- при щателен оглед открих козметичен дефект по рамката-шупване на боята под един от надписите и деруга до алуминий на друго място. За някой това може да са излишни подробности и капризи, но аз искам всичко да е наред, макар да взимам Аутлет стока.
Сега чакам ново позвъняване за нова R7-ца. Което отново доказва,че колелетата се сглобяват на момента според купувача.
Друго-тези модели са с френски вентили, а в Макском нямат преходници към автомобилни. Не е болка, но е абсурдно за толкова голям производител да не разполага с елементарни консумативи!!!!


Наистина ли няма да дадеш още 100лв. и да вземеш байк, който е с 2 кила по лек? Както каза колегата по-нагоре-ВСИЧКО му е по-добро, а дори само заради курбела човек си струва да го вземе, казвам дори САМО той да беше по-доброто, да не говорим за вилка и капли..

Педалите винаги човек си купува отделно, каквито харесва и са му удобни, а кормилото също е лесно сменяемо.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот victortrt » Вто Сеп 13, 2016 5:29 pm

Другото няма да коментирам, защото всеки има право да не е прав и да взема грешни решения, но има и пластмасови и метални преходници от френски към авто винтил /в магазините на Драг имат от металните и са лев и нещо/, отделно си трябва помпа за вкъщи, а не да се разчита на бензиностанции по ред причини, най-малкото като не се кара често, гумите спадат и е тъпо да се кара така до бензиностанция.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот noncho » Чет Сеп 15, 2016 1:59 pm

d_d написа:От няколко месеца карам 29-ката на този модел. Разликата е в размера и хода на вилката - 29 е с 80 мм. Единственият проблем беше с педалите - идва с доста нисък клас и се прецакаха набързо, така че ги смених. Никакви други проблеми, карам и по асфалт и по черно, като все още съм с гумите, с които си беше.


И аз съм така и съм съгласен с горното за педалите, които са зле.
Ама моето вече го префасонирах на хибрид с лека твърда вилка и 28х1.6 гуми :D
Моите снимки @ http://www.NonchoILiev.com
Аватар
noncho
 
Мнения: 98
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Вто Май 11, 2010 3:52 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Вилката » Пон Сеп 19, 2016 10:02 am

Преди три дни приятел купи R9 2011. Помогнах му да го сглоби и го покарах. Невероятна машина! Престъпление е да се предпочете дървения R7 заради едни педали и кормило! Той е с класове deore и под deore на частите, докато R9 е със SRAM X0, който си съперничи с XTR на Шимано.
Такова пъргаво колело за тия пари не е за изпускане! Ако не беше средното BB30, директно взимах едно само за да му взема X0 монтажа. Относно състоянието на компонентите - спирачките работеха перфектно, а ако имаше изброените горе проблеми със стареенето, щяха да имат проблем с връщането. Вилката дойде напомпана като за лек колоездач и можах да и пробвам целия ход - работеше гладко и приятно...
Абе направо не разбирам как изобщо може да се продава това бижу за тия пари :dontknow:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Alexi » Пон Сеп 19, 2016 12:30 pm

скоро и аз ще имам лични впечатления ,един приятел го взема за сина си дойде машинката но не съм ходил да го разгледам .. предното колело на хлапето е с 5-6 кила по тежко и с неработеща вилка на сънтур :D абе за 1000 лв е направо подарък единствената ми забележка са твърде големите плочи на курбела ,ще се иска сила в краката ако се кара по предназначение
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот usmihnatia » Съб Окт 01, 2016 9:08 pm

Здравейте, ами как поръчвате тези продукти ,като в сайта пише че Не са налични
usmihnatia
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 10:31 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот nkc20 » Нед Окт 02, 2016 9:27 am

Никак! Няма как да се поръчат размери, които не са активни. Все пак може да питаш в магазина на бул. Тодор Каблешков (ако си от София), там ще проверят дали има наличност в склада в Пловдив. Но общо взето, това, което е на сайта отговаря и на наличностите в склада им.
Аз преди около 2 месеца питах точно за Shockblaze R7 TEAM 2013 и ми казаха, че има само S размер.
nkc20
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1474
Регистриран на: Пет Юни 24, 2016 7:28 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот usmihnatia » Нед Окт 02, 2016 3:10 pm

Ами тогава как това момиче което пише темата , е тествало велосипед от който няма нито един размер, странно ми се видя. Аз от дълго време проучвах тази марка и от доста време следя че качествените неща са изкупени. И ми стана чудно че това колело което най и препоръчваха, тя каза че са и го донесли в магазина и тя не гу е харесала. А то нее в наличност в никакъв размер. Какво ли са и дали да пробва?
usmihnatia
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 10:31 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Alexi » Нед Окт 02, 2016 3:49 pm

младеж малоумен ли си ? темата е от началото на септември .. а тия велосипеди от половин година ги разпродават ,поне .. нормално е някой модел да се е изчерпил
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Вилката » Пон Окт 03, 2016 1:57 pm

Да, за съжаление R9 Elite 2011 вече го няма и в двата онлайн магазина, които го продаваха. Свързах се и с двата, да не би случайно да е останало някъде нещо... но не би :banghead: До средата на аептември със сигурност го имаха.
А как само му точех лиги да му отнеса частите...
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Fujitzo » Сря Окт 05, 2016 2:27 am

Една приятелка ме пита какво колело да си вземе за 700лв. Аз порових малко и и казах да вземе R9-ката за 1000 понеже реалната му цена, на която се е продавало е 1700е . Ето ако не вярвате: http://shockblaze.it/scheda_bici.asp?id=1827 . Тя каза "оо не, много ми е скъпо" без да се заинтересува и прочете нищо, което ме ядоса. После няколко човека и казаха същото. В крайна сметка взе R9-ката с кандърми. На едно от първите тестови карания се учим как да сменяме скорости и тя ми вика.. ами, аз на старото отпред никога не съм сменяла, защо да сменям на това? ... Това почти преля чашата. Та искам да кажа че за некаращи хора, които няма да го оценят да си дундуркат 15кг бангии с XCT вилки и да си свиркат. То трябват някви умения за да се възползваш от високия клас. Коментара не е насочен към авторката на темата, а по принцип :) А в частност и към нея - колела в магазина няма мн см да се пробват понеже човек се фокусира върху дребните, лесно коригируеми неща. Дали гриповете, седалката или педалите са удобни например (типична женска реалкция (no offence) е да каже "оо не, тая седалка е много твърда" :nono: ) а и голяма част от удобството на байка идва от дължината на лапата и кормилото, които предопределят стойката (за даден размер) Това са едни от най-евтините компоненти и просто е безумно да определят избора.

Сега като разбирам, че са се изчерпали може да предложа на моята приятелка да го пусне в OLX за 1200лв :D реално ако се разглоби на части могат и повече да му се вземат, проблема е BB30 което е доста рядък стандарт (specialized DH са така до колкото знам) както и tapered вилка на 9мм ос, което е доста тъпа комбинация.

Както и да е, кой взел, взел... свършиха

А и само няколко други коментара, че напират:

1. Колкото до теглото - съвсем спокойно това колело можеше да е под 10кг. карбоновите части се компенсират с
- тежки вътрешни гуми от по 200гр
- кол, лапа, седалка (може поне 150гр сумарно да се свали)
- каплите са стария модел, изтеглихме ги - 2400гр с касетата, което значи че самите капли са към 2020-2040гр
- гумите също не са Evo, което май е и по-леко, но не съм съвсем сигурен. така или иначе аз бих сложил 2.25 отпред.

2. Престарахте се с коментарите за стареенето. Да валидни са, но доста преувеличени. Всичко си работеше добре по колелото, дори което ме учуди вилката беше нагласена за лек човек (както подхожда на S размер) едната спирачка беше леко хлътнала, но след припомпване и малко каране се пооправи. Хората си бяха минали старателно по чеклиста, даже самия чеклист беше в кашона, та никакви "профилактики" не са необходими.

Важното е в крайна сметка километраж да се навърта и всички да са доволни :D
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Shockblaze R7 TEAM 2013

Мнениеот Alexi » Сря Окт 05, 2016 7:05 am

малко офтопик ама аз вътрешни под 200 грама не бих сложил повече .. пробвах със 140 грама и се съдрах да пукам
Р9 трябва да дойде с Х1900 ,ако не е с такива капли - рекламация ! Един приятел го взема за сина си ,така си дойде .
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта