Проблема с честото пукане идва от недостатъчното налягане в гумата и липсата на защита от външната. В крос кънтри стила гумите се карат с по-високо налягане... това ще рече между 3 и 4 бара. Някои от гумите за скачане се помпат до 8 атмосфери, а шосейните (които са доста по тънки от останалите) например - до 12...
Разбира се, ако външната гума е достатъчно здрава, то тя няма да позволи така лесно прещипването на вътрешната. Такива външни гуми, обаче са значително по-тежки, а най-защитените са предназначени за по-неблагоприятни терени и имат по-високо съпротивление (тоест не са за крос кънтри и ще е неудачно да използваш такива).
Правилото е, че колкото по-малък обем има гумата и колкото по-тънки са стените и (на външната), толкова повече трябва да се помпа.
В случай, че нямаш намерение да помпаш повече гумите си, ще са ти необходими по-защитени външни гуми - такива с по-дебели стени и по-голям обем. Ако търсиш гуми с добър баланс между скорост и здравина, мога да ти препоръчам Рейсинг Ралф и Смарт Сам на Швалбе.
Вътрешните гуми не мисля да обсъждам, защото основната причина за спукванията не са те ...освен това добре защитените вътрешни гуми със стени по 1,5/2 милиметра са доста тежки и не намират приложение в Крос Кънтри стила.
Моят опит показва, че тънките гуми (външни) задължително трябва да са напомпани като камък за да нямаш ядове. Използвал съм външни гуми 26 по 230 грама всяка и най-обикновени вътрешни при налягане 4 бара и в продължение на година зиме и лете активно каране не съм ги пукнал нито веднъж... и то благодарение на въздуха в тях.
Друг вариант да избегнеш пуканията и да запазиш по-ниско налягане е да сложиш във вътрешните боза за гуми (работи благодарение на големия си вискозитет).
Трети вариант да караш бърза гума с по-ниско налягане, запазвайки ниското тегло е да караш с шини и гуми предназначени за безкамерна употреба.
Освен това гуми се пукат така или иначе и то не само поради прещипване. Научи се да ги лепиш, не е трудно. Много лесно и бързо се работи със самозалепващите се лепенки, макар че комплект от обикновените има голямо ценово предимство и също върши отлична работа (за 3лв ще получиш повече от 50 лепенки и лепило за тях).... Едно залепване ще ти отнеме най-много 15 минути и въобще няма да се налага да буташ. Не знам откъде ги купуваш тези CST за 6 лв, но по-принцип ги продават за 4. По-добри вътрешни гуми са тези безшевните на Кенда (имат голямо предимсвто при лепенето, тъй като нямат ръбчета) и вътрешните Спешълайзд, на които обаче вдигнаха и без това не малката цена.
ПП. Също така увери се че каплите ти са снабдени с бандажна лента, защото липсата и е проблем...
