Здрава вътрешна гума за издевателства

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот eksa » Вто Юни 12, 2012 11:12 pm

Карам сравнително често и не излизам от крос кънтри стила. Обаче щом спусна няк'ви стълби(бавно) или скоча (съвсем леко 20-30см) отнякъде - един на всеки 5 пъти пукам гума - задната. Или яко, или просто издиша за 1мин. Нямам нерви вече да си купувам нови за по 6 кинта и да ги сменям и да мъкна байка на ръка с километри, като не си нося (макар да не е лоша тренировка :D ).

Та бих бил много благодарен, ако ми спестите тия главоболия и ми дадете съвет какво да правя. Склонен съм на всякакви варианти... не ме притесняват качване на теглото или финанси.

Инак, за да отговоря предварително на евентуални въпроси: около 85-7кг съм, помпам гумата почти максимално .. смисъл, не съвсем да е твърда като скала, ама в никакъв случай не я оставям мека. Гледал съм шината и няма какво по нея да реже гумата. Гумите, които си взимам, са CST.
Започваш на max и постепенно увеличаваш.
Горд собственик на El Capitan
Аватар
eksa
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Фев 08, 2010 9:51 pm
Местоположение: София

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот rastroist » Сря Юни 13, 2012 7:37 am

Какъв размер ти е гумата? :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
ще си избълвам лайната за месеца ,през който ме няма

НЯМАМ ВДЪХНОВЕНИЕ!
rastroist
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1021
Регистриран на: Пет Юни 08, 2012 11:24 am

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот pascoff » Сря Юни 13, 2012 9:35 am

А каква ти е външната гума? Понякога тя е по-голмия "виновник" за спукани вътрешни гуми.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот autosvet » Сря Юни 13, 2012 9:41 am

И с какво колело си? Разтоварваш ли задницата на колелото като правиш тези неща? Какво ще рече максимално помпане? Какви и какъв размер гуми ползваш?
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот djogobg » Сря Юни 13, 2012 9:42 am

A спукванията ти какви са - snake bite или просто пробив в гумата? Всеки път на различно място ли са или на едно и също? Проверяваш ли външната гума да няма нещо останало вътре(малко камъче, стъкълце, трън) което при скока да спуква вътрешната?
Какъв модел ти е външната - има някои външни, които залепват за вътрешната и при по-силна деформация се получава прищипване и се пука вътрешната - аз слагам бебешка пудра(специално такава, щото я ползвам и за други цели и имам кутийка в раницата) между двете гуми за да няма залепване и прещипване.
warp 9.8
Аватар
djogobg
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1306
Регистриран на: Сря Апр 08, 2009 9:17 am

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот dudelgrincen » Сря Юни 13, 2012 1:51 pm

Проблема с честото пукане идва от недостатъчното налягане в гумата и липсата на защита от външната. В крос кънтри стила гумите се карат с по-високо налягане... това ще рече между 3 и 4 бара. Някои от гумите за скачане се помпат до 8 атмосфери, а шосейните (които са доста по тънки от останалите) например - до 12...

Разбира се, ако външната гума е достатъчно здрава, то тя няма да позволи така лесно прещипването на вътрешната. Такива външни гуми, обаче са значително по-тежки, а най-защитените са предназначени за по-неблагоприятни терени и имат по-високо съпротивление (тоест не са за крос кънтри и ще е неудачно да използваш такива).

Правилото е, че колкото по-малък обем има гумата и колкото по-тънки са стените и (на външната), толкова повече трябва да се помпа.

В случай, че нямаш намерение да помпаш повече гумите си, ще са ти необходими по-защитени външни гуми - такива с по-дебели стени и по-голям обем. Ако търсиш гуми с добър баланс между скорост и здравина, мога да ти препоръчам Рейсинг Ралф и Смарт Сам на Швалбе.

Вътрешните гуми не мисля да обсъждам, защото основната причина за спукванията не са те ...освен това добре защитените вътрешни гуми със стени по 1,5/2 милиметра са доста тежки и не намират приложение в Крос Кънтри стила.

Моят опит показва, че тънките гуми (външни) задължително трябва да са напомпани като камък за да нямаш ядове. Използвал съм външни гуми 26 по 230 грама всяка и най-обикновени вътрешни при налягане 4 бара и в продължение на година зиме и лете активно каране не съм ги пукнал нито веднъж... и то благодарение на въздуха в тях.

Друг вариант да избегнеш пуканията и да запазиш по-ниско налягане е да сложиш във вътрешните боза за гуми (работи благодарение на големия си вискозитет).

Трети вариант да караш бърза гума с по-ниско налягане, запазвайки ниското тегло е да караш с шини и гуми предназначени за безкамерна употреба.

Освен това гуми се пукат така или иначе и то не само поради прещипване. Научи се да ги лепиш, не е трудно. Много лесно и бързо се работи със самозалепващите се лепенки, макар че комплект от обикновените има голямо ценово предимство и също върши отлична работа (за 3лв ще получиш повече от 50 лепенки и лепило за тях).... Едно залепване ще ти отнеме най-много 15 минути и въобще няма да се налага да буташ. Не знам откъде ги купуваш тези CST за 6 лв, но по-принцип ги продават за 4. По-добри вътрешни гуми са тези безшевните на Кенда (имат голямо предимсвто при лепенето, тъй като нямат ръбчета) и вътрешните Спешълайзд, на които обаче вдигнаха и без това не малката цена.

ПП. Също така увери се че каплите ти са снабдени с бандажна лента, защото липсата и е проблем...

:beer:
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот obelix » Сря Юни 13, 2012 3:30 pm

eksa написа:Склонен съм на всякакви варианти... не ме притесняват качване на теглото или финанси.

Двустенни външни гуми за спускане, 2.35" или 2.2 размер (от по-големи няма нужда, по-малки не знам да има). :agree:
Аватар
obelix
 
Мнения: 206
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 4:49 pm

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот rsf » Сря Юни 13, 2012 7:23 pm

Вариант без вътрешна? viewtopic.php?f=4&t=68823&start=120 и забравяш за проблема преклъцване.
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот eksa » Чет Юни 21, 2012 11:39 am

Вътрешните са CST 1.9 или 2.1 забравих, а външните 2.25 Швалбе Nobby Nic.
Дали разтоварвам задницата на колелото не знам, 'щото не разбирам т'ва к'во значи?
Бандажните ленти са ок, няма боклуци и глупости по шината и външната, които да правят проблема. Гумите се пукат различно всеки път.
Ще поразчета повече за варианта с бозата и безкамерните гуми, пък ще видим какво ще направя в крайна сметка.
Мерси за мненията! :)
Започваш на max и постепенно увеличаваш.
Горд собственик на El Capitan
Аватар
eksa
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Фев 08, 2010 9:51 pm
Местоположение: София

Re: Здрава вътрешна гума за издевателства

Мнениеот xcrider » Чет Юни 21, 2012 1:18 pm

Значи да преместваш тежестта върху колелото, когато слизаш/качваш неравности. Например при слизане на бордюр, първо изнасяш тежестта назад и след като предната гума вече е слязла изнасяш напред. Като качваш неравност, положението е аналогично. То тези неща, по принцип, трябва да си ги правиш като навик. :beer:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта