Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот hakama » Пет Мар 15, 2013 6:39 pm

Здравейте,

Тази пролет се надявам да сглобя заветното колело (върху HT2) с рамкa Manitu Scareb Super 80мм (но локаута й не работи).
Целите ще са главно - градско акране, и чат-пат (освен ако не се зарибя) - лек XC - планински пътеки, извънградски маршрути, без екстремности. :smash: :wavey:

Понеже ми трябват пари за зъболекар, а в близките 2 месеца няма да сглобявам байка (на който му липсват само чашки и седалка) - се колебая дали да продам рамката (може би и вилката, но по-лека до 100лв не намерих тогава) и да си взема нещо по-добро.
В същото време цвета е жълто-черен, искам да не се и набива много на очи, но това е второстепенен проблем. :dontknow:

Има ли по-лека (от 1800г) твърда рамка (с пивоти държа да е)?
Сегашната (ht2) тежи 1900г (17"). ZX5 по спомен мисля беше 1700г, но не се предлага от доста време.
Питах ги от Cross коя им е най-леката рамка с пивоти (GRX и още една мернах в каталога им) - но не получих отговор. :nono:
170см съм, 57кг.

Понеже имам проблеми с кръста, целя да е макс 11-12кг колелцето (все ще се наложи да го кача няколко етажа или пренеса през лош терен). Чудя се също дали да не инвестирам повече пари в рамката и да си взема една такава (не знам как се назовава точно този тип - хибридна?):

Изображение

За колко пари бих могъл да си намеря такава (на старо)? Колко килограма ще тежи рамката и шока? :erm:

Ако съм с твърда рамка мисля да компенсирам отчасти тресенето с амортисьорно колче и/или по-дебела гума, което също ще качи поне с 500г конфигурацията. А пипотите са, заради факта, че дисковата спирачка тежи доста повече от в-брейка.

Карал съм твърдак (HT1) и обикновено колело със преден/заден амортисьор (от 140лв) и разликата е осезаема, въпреки, че е с най-обикновена пружина - представям си с нещо професионално.

Благодаря
Последна промяна hakama на Пет Мар 15, 2013 7:10 pm, променена общо 1 път
Аватар
hakama
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 2:23 pm
Местоположение: Sofia

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот radeviq » Пет Мар 15, 2013 6:52 pm

Не видях да си споменал ценови диапазон, в който могат да ти се дават предложения. Колелото от снимката е Ram XC 2. Иначе тази рамка е доста лека и има достатъчно писано за нея. Няма пивоти за в-брайк, но с по-ниското тегло не виждам, защо да не си "бапнеш" дискова/и спирачка/и
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот hakama » Пет Мар 15, 2013 7:08 pm

За твърда рамка не ми се дават повече от 200лв, тази която посочваш в 1300, да с дискова спирачка ще дойде сигурно една идея по-лека от HT2 с ви-брейк, но 400лв... :nuts:

Разрових се за мекици във форума и се откроят тези модели: RAM XC2 и GIANT NRS, последната обаче (с карб. колче и скоба) я видях за 700лв...
Мекица за под 400лв може ли да се намери?

Теглото на XC2 видях, че е 2900г, което е добре, само килограм отгоре, но осигурен комфорт и повече възможности. :eyebrow:
Шока може ли да се заключи напълно?
Аватар
hakama
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 2:23 pm
Местоположение: Sofia

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот marsa » Пет Мар 15, 2013 8:08 pm

Ами сблъскваш се челно с трите велосипедни шила в една торба - леко/здраво/евтино. Сам се досещаш, че в най-добрия случай ще имаш едно и половина от трите.

Като начало забрави за мека рамка. После ако парите са на кантар, според мен заложи на по-висок клас компоненти с по-тежка рамка, защото така ще усетиш повече разлика в работта на велосипеда, отколкото ако спестиш половин кило от рамка и я накичиш със скрап. Те и компонентите не са без пари де. Не знам какъв ти е бюджета, но 11 килца са си доста приличен XC велосипед (не е трудно, но е скъпо). Може би за около 1000лв грубо ще се впишеш в 12 с основно втора употреба компоненти, ако следиш за качествени неща.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот Rocko » Пет Мар 15, 2013 9:23 pm

Предполагам , че се досещаш за разликата между амортисьорно колче и заден амортисьор, първото ще ти помогне донякъде ако караш по плочки из града, докато задното окачване подобрява стабилноста на колелото върху неравен терен като цяло. Наистина масата на рамката със задно окачване е около 2900 гр. със шока, което е 1 кг над твърдите рамки а и цената е по висока. Ако смяташ да правиш инвестиция в колелото и нямаш много средства според мен е по добре да инвестираш в по скъпа рамка върху която да износиш старите си компоненти, които така или иначе ще смениш поради износване, особенно ако се кара много и след време да си купиш по хубави компоненти. Имам и двата типа колело и определено с двойното окачване ми допада повече - става въпрос за хубаво задно окачване не колело с пружина от Метро например :roll2:
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот hakama » Съб Мар 30, 2013 6:54 pm

Добре, дайте два варианта, понеже рамката май ще се наложи да я продавам, пък после ще търся същата или друга.

1. Твърда, лека рамка, с пивоти (до 200лв на старо) и добро амортисьорно колче, дори за плочки - ме устройва, за да не ставам на всяка неравност. За неравния терен съм съгласен, че не може да се мери с меката рамка с истински шок! Но аз ще карам предимно в града.

2. Мека рамка... за 300лв дали може да се намери?
Няма да летя с нея из горите, така че не ми трябва нещо супер здраво, търся комфорт.

Компоненетите съм ги събрал на 95% (стари, нови, общо взето средна хубост, а някои са оборотни, т.е. нисък клас на първо време)
Аватар
hakama
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 2:23 pm
Местоположение: Sofia

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот GRUEL » Вто Апр 02, 2013 8:14 pm

Намери от приятел или от някъде една мека рамка(въпросния хс2) - покарай половин час и сам ще си отговориш на въпроса...
GRUEL
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1270
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 3:06 pm

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот Rocko » Сря Апр 03, 2013 12:44 pm

Виж във форума излизат разни обяви като тази: viewtopic.php?f=16&t=134922, вярно над бюджета ти за рамка е, но до колкото разбирам е включена и цената на шока , а и човека е склонен на коментар. Предполагам , че ще има и други предложения, просто това ми попадна :)
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот Rocko » Чет Апр 04, 2013 1:54 pm

Ето нещо на по добра цена, а и размера ще ти е по подходящ, само дето не става за V-Brake, но може да пробваш с някоя механична дискова и по лек ротор.(ако не разполагаш с хидравлика де)
viewtopic.php?f=16&t=135276
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот hakama » Чет Май 16, 2013 11:33 pm

От новите рамки ми допадна Crоss Grip 127, но е за диск. 17" - 1670г (по каталог)

Та колебанието е:
1) по-тежка (и скъпа рамка, имам я) - HT2, 1920г (с ухо и пивоти) , с по-лекия вариант спирачки V-brake.
2) по-лека рамка 1670г (Grip) (-230г) + дискова спирачка.
3) Cross Grip (97лв) - но с V-brake (206гр) - но ще трябва да се заварят пивоти, което сериозно го мисля (ако разликата межди дискова и в-брейк се окаже над 100-200г) - някой правил ли го е?

ПП: Ще слагам (понякога) и багажник (с/без дисаги). 55кг съм, 170см.

ПП2: Следя пазара за някоя от старата генерация рамки - с пивоти и под 1700г - но уви :crap: Ще изчакам до края на месеца и ще се впускам в сглобяването.
Аватар
hakama
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 2:23 pm
Местоположение: Sofia

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот magnumz » Пет Май 17, 2013 6:50 pm

И аз исках v-brake но сега малко съжалявам. Трябва да гледам да не си омазня шината докато сменям гуми. Каплата трябва да е идеално права. Мокри се от трева. Цапа се и трябва да я чистя от време на време. Трябва да си играя да разкачвам спирачката като махам гумата. Шумни са. Усещам придърпването на жилото. НАй-гадното е като си смазваш веригата да не накапеш. Карането и в сняг и кал е от значение. С 200 грама да ти кажа няма да започнеш да ми въртиш по-добре. С люта чушка на специално място да. Една хубава хидравлика или хубава механика с диск 160мм и си ти :)
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България

Re: Дилема за лека рамка с пивоти (HT2, ZX5 или мека)

Мнениеот argon » Нед Май 26, 2013 1:39 pm

hakama написа:От новите рамки ми допадна Crоss Grip 127, но е за диск. 17" - 1670г (по каталог)

Та колебанието е:
1) по-тежка (и скъпа рамка, имам я) - HT2, 1920г (с ухо и пивоти) , с по-лекия вариант спирачки V-brake.
2) по-лека рамка 1670г (Grip) (-230г) + дискова спирачка.
3) Cross Grip (97лв) - но с V-brake (206гр) - но ще трябва да се заварят пивоти, което сериозно го мисля (ако разликата межди дискова и в-брейк се окаже над 100-200г) - някой правил ли го е?

ПП: Ще слагам (понякога) и багажник (с/без дисаги). 55кг съм, 170см.

ПП2: Следя пазара за някоя от старата генерация рамки - с пивоти и под 1700г - но уви :crap: Ще изчакам до края на месеца и ще се впускам в сглобяването.

Имам чувството че не караш изобщо. От година постовете ти са само: кое е по-добро, кое е по леко, кое да избера между 1,2,3,4...... ако времето прекарано в търсене на тегла на компоненти, производители и подобни, го беше прекарал в каране, мисля че щеше да е по-полезно и приятно, да не говорим, че ако го беше прекарал в работа, щеше да караш Ibis.
Супер е да сваляш тегло от колелото, но голяма част от идеите ти са самоцелни и нямат смисъл. Съветвам те изобщо да забравиш идеята със заваряването на пивоти... нали трябва да го направи грамотен човек, който също ще вземе пари за труда си, и пак резултата няма да е "като от завода". Карай си Ram-a, и не се занимавай с прехвърляния, заварки и т.н В повечето случай, тези 100-200гр. които ги мислиш че ще свалиш може да дойдат по-скъпички- я седалковата тръба ще е с различен диаметър, я деклашора ще е с друго дърпане, различна муфа за средното движение и т.н. Ако си заделил някой лев, кътай за хубави компоненти или след време, когато разполагаш с повече средства за хубава мека рамка, или някой твърдак под 1500гр. щом си фен на леките неща.
На мека рамка не можеш да сложиш багажник. Хубавите амотресьорни колчета струват колкото две от горепосочените рамки. И щом имаш проблеми с кръста, по-добре да караш мекица, било и с 2 кила по-тежка.
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта