Тази пролет се надявам да сглобя заветното колело (върху HT2) с рамкa Manitu Scareb Super 80мм (но локаута й не работи).
Целите ще са главно - градско акране, и чат-пат (освен ако не се зарибя) - лек XC - планински пътеки, извънградски маршрути, без екстремности.


Понеже ми трябват пари за зъболекар, а в близките 2 месеца няма да сглобявам байка (на който му липсват само чашки и седалка) - се колебая дали да продам рамката (може би и вилката, но по-лека до 100лв не намерих тогава) и да си взема нещо по-добро.
В същото време цвета е жълто-черен, искам да не се и набива много на очи, но това е второстепенен проблем.

Има ли по-лека (от 1800г) твърда рамка (с пивоти държа да е)?
Сегашната (ht2) тежи 1900г (17"). ZX5 по спомен мисля беше 1700г, но не се предлага от доста време.
Питах ги от Cross коя им е най-леката рамка с пивоти (GRX и още една мернах в каталога им) - но не получих отговор.

170см съм, 57кг.
Понеже имам проблеми с кръста, целя да е макс 11-12кг колелцето (все ще се наложи да го кача няколко етажа или пренеса през лош терен). Чудя се също дали да не инвестирам повече пари в рамката и да си взема една такава (не знам как се назовава точно този тип - хибридна?):

За колко пари бих могъл да си намеря такава (на старо)? Колко килограма ще тежи рамката и шока?

Ако съм с твърда рамка мисля да компенсирам отчасти тресенето с амортисьорно колче и/или по-дебела гума, което също ще качи поне с 500г конфигурацията. А пипотите са, заради факта, че дисковата спирачка тежи доста повече от в-брейка.
Карал съм твърдак (HT1) и обикновено колело със преден/заден амортисьор (от 140лв) и разликата е осезаема, въпреки, че е с най-обикновена пружина - представям си с нещо професионално.
Благодаря