Физиката има една доста положителна страна. Работи си независимо дали разбираме нещо от нея, дали спим, пием... или други работи правим

За да няма сърдити, в тази тема ще спомена само мързела. А да те мързи да сменяш гуми с различни приложения води до липса на пълно щастие. X-King. Еми няма как гума, дето са и толкова нарядко смешните пъпки, дето трябва да правят контакт с настилката, че стъпва тук там, да не свърши бързо на асвалт. Още повече, че Континентала са малко по-меки от Швалбето. Нещо, което за мен е предимство, а не недостатък и специално си ги избирам на пипане. Все пак трябва да се държат що годе прилично и на асвалт.Та на 26-цата по този повод отзад бях с Race King. Шарката е по-гъста, което дава повече контактна площ и се държи по-добре, износва по-малко на асвалт и е по-бърза. На черно не съм се оплаквал, но не е тормозена много заради минаване на 29. Та. Поради естеството на магазина, от който пазарувам и по принцип-леко по-бедния избор на гуми за 29-ки се позачудих малко. Ограничението в цената беше същото, до около 50 лева (но временно, след 15 години по моторите се научих да ценя хубавите гуми). Избора беше между Континентал и Швалбе, та Континентал. Предна исках по-агресивна, ча мразим да ходи където не трябва, и сложих
Rubber queen. Съответно по-шумничка на асвалт, но без неприятни вибрации в ръцете, за разлика от Mountain King, която се усещаше при лягане до страничния грайфер. За задна беше по-трудно. Race King за 29 няма, и остана X-King от Континенталките. Тогава се загледах в Швалбетата. Racing Ralph - идеална компромисна шарка за задна, като има много съществено предимство пред Race King - страничния грайфер. За съжаление имаше само 2.10 в момента и пак трябваше да го мисля, та отидох на Rosket Ron, прдпочетена пред
Nobby Nic, която бих сложил по скоро за предна. Rosket Ron не е много по-различна от X king, но протектора е по-дълбок и по-силно изразен отстрани. Все пак предпочитам
Racing RalphПо пътеките е ясно как се държат такива гуми, писано е и достатъчно, затова си ги избирах и спрямо поведението на асвалт. На мокро няма какво да се коментират. Няма гума за XC, която да "лепне" на мокър асвалт, но при всички положения е по-добре да е по-мекичка. А за многото оплаквания, че Швалбетата се прищипват по камъни... Еми вместо 40 даваш 90 лева, пък и с помпата повечко усилия... Аз не съм техничар, по камъните слизам като хамалин, ама на 4+ налягане я да я видя как ще се сгъне тая гума. Да не става де

А като цяло за гумите има достатъчно теми и статии. За 29-ките не е по-различно, а избора е почти същия. Ако са те посъветвали за нещо, което го няма за 29 ще си вземеш с най-близкия по шарка протектор и готово. Другите качества опират до цена, а не до твърдения, че тази марка става, а онази не. Въобще с гумите е лесно, пари да има
