Без да се обиждаш , но компонентите които мислиш да закупиш са безмислени

От XCТ на XCR e малко като от трън та на глог. XCT, XCM i XCR са кажи речи един клас боклуци, нищо че имат разлика в цените от по 20-30 лв. При вилките разлика която се усеща и като тегло и като работа идва с разлика в цената от 250лв и нагоре. Т.е ако ти имаш вилка за 100лв (XCT) няма смисъл да купуваш такава за 130лв , защото ще е същото положение. По-добре сега я заведи на сервиз да ти я отворят и сервизират напълно да заработи по мед и масло поне за няколко месеца пък ти събирай пари за нещо от порядъка на 300 -400 лв ..иначе няма смисъл да ъпгрейдваш. Моя съвет е да се насочиш към Рокшок XC32 , Recon Silver и подобни с ход 120 - оферти изпадат по европейски онлайн магазини , включително и нови от ebay.co.uk i ebay.de - доставка с Gab-co za 2.20лв на кг
Гуми CST - до колкото знам тази марка предлага найлонови гуми най-нисък клас. Хубавите марки гуми са Швалбе и Максис , после идват Континентал , Кенда и други. Отново важи горното правило - по-добре не купувай гума за под 35лв бройката. За скокчета и каране в гората може би най-доброто, което можеш да вземеш е Швалбе Ноби Ник (ево варианта е по-скъп, но и обикновения вариант е достатъчно добър за твоите цели)
Педалите общо взето ако нямат пласмаса по тях са ок , като тук си заслужава да се отбележи че точно за каране в гората се препоръчват педали с автомат , за да не изпускаш педала докато подскачаш по бабуните , но тук отиваме в съвсем друга категория - трябва и обувки да се купуват , а те никак не са евтини. Така че ако педалите ти са метални и не са брутално изтъркани , няма смисъл от нови.
Кормило - тук марката е без особено значение. Повечето кормила са еднакви само лепенките върху тях са различни. Тук от значение е ширината - трябва ти над 660мм за добра стабилност , най-добре може би 700 и разбира се другия размер - дебелината трябва да е съобразен с лапата ти.
За седЯлката няма да давам акъл - всеки си харесва различни..

Ако имаш ограничен бюджет и искаш да закупиш всичко това моя съвет е да приоритизираш нещата и да купуваш едно по едно докато събереш достатъчно пари за следващия качествен компонент. Живота на качествените компоненти е по-дълъг от живота на некачествените (с изключение на гумите !) така че по-добре да дадеш веднъж 400лв за вилка и да забравиш за следващите 5 до 10 години (при добро сервизиране) , отколкото да дадеш 130лв и след година да установиш че вилката се е вдървила вече и не става..
Като за начало (ако нямаш сега 350лв за вилка) започни от гумите. Сцеплението, което ти дава една хубава гума е фактора, който ще ти позволи да качиш летвата така да се каже - взимане на завой с висока скорост, късно спиране - за тези неща най-важни са гумите !
Успех