Cross написа: - Tегло от 1.670 кг за размер 480 мм - GRIP
- Тегло от 1.910 кг за размер 410 мм - GRX
При еднакви размери на рамките разликата едва ли ще е повече от 300 гр
При това - това е тегло на неротиращи (статични) части.
Иначе казано аз бих предпочел дори тежка стоманена рамка с леки колела (капли, гуми и т.н.), пред лека алуминиева или карбонова рамка с тежки колела

Цената на Grip 130 e извън бюджета, който колегата е посочил.
Grip 127 в момента не е в промоционална кампания, но нека да сравним и него:
+ същата вилка с възможност за промяна на скоростта на връщане
+ малко по-лека рамка
+ колче позволяващо прецизно регулиране
- по-тежък курбел Acera със средно на "квадрат"
- по-нисък клас скоростна система - команди и преден деклашор Acera, заден дерайльор Deore
- по-нисък клас венец касета Shimano CS HG-20 срещу CS – HG50 при GRX9 - два класа по-надолу
- по-евтина седалка с "лепкаво" покритие, което не се пързаля и направо залепва за дрехите, често причинявайки протриване и дори би могло да доведе до контузии, поради затрудненото движение около него по време на спускане (примерно)
- по-леки шини CROSSER X8, които обаче се оказаха и доста по-кекави сравнени с по-тежкия CROSSER X6 профил на GRX9
По принцип рамките Grip са достатъчно здрави и не мисля, че ще създават проблеми, но все пак за протокола.
Долната рамка е счупена в следствие на неправилна експлоатация (челен удар с дървено препятствие).
Счупена рамка Grip:
