Като пишеш "байк" в този форум, това означава за всички, че искаш точно планински велосипед.
Но все пак къде и как мислиш да караш колелото, защото това има значение и то голямо.
Но да не съм голословен - до края на месеца има промоция на крос и 27.5 цоловия велосипед от нея -http://koleloto.bg/product/888/cross-27-5-traction-g27-slx-27-speed-model-2014.html е най-доброто съотношение между цена и качество.
Този цолаж е подходящ при твоя ръст основно за планинско колоездене.
Ако велосипеда ще се кара главно или основна в града, е по-добре 29 цолов. Най-добрия казват, че е крос биг фуут 2013 г.,
http://koleloto.bg/product/349/cross-29 ... -2013.html. Това е обаче планински байк и е грехота да се кара в града, защото асфалта бързо му изяжда оригиналните гуми.
Това също е много добро
http://koleloto.bg/product/889/cross-29 ... -2014.html, особено ако другия месец го пуснат на промоция.
Размер на рамката - 51, 52, 53 см., според модела. В магазина ще ти кажат, пък и ще пробваш. Идеята е да можеш да обкрачиш рамката без тя да ти опира в ........., но и без да има просвет една педя.
Ако ще се кара повече по асфалт и не много екстремно /бързо и рисково/ по леки до средни черни пътища, помисли дали тези два хибрида няма да са по-подходящи:
http://koleloto.bg/product/331/cross-28 ... -2013.htmlhttp://koleloto.bg/product/327/cross-28 ... -2013.htmlПо принцип този тип велосипеди са най-универсалните за всяка настилка, стават и за асфалта, и за черни пътища. Те имат и по-големи рамки за по-високи хора и просто на тях човек над 180 см. изглежда по-адекватно. Второто е с осветление /на 99% с динамо главина в предното колело/ и калници, но за сметка на това с малко по-нисък клас дерайльор. Друг е въпросът, че рядко се намират. Дисковите спирачки са хидравлични, което си е важно дори и при асфалтови спускания на Витоша. Подобен тип велосипеди на чужди марки с тези компоненти струват над 1 000 - 1 500 лева. Освен това велосипедите имат потенциал за поддръжка и надграждане /това е сложно за начинаещ, но най общо след 3-4 години ще има части за тях/.
Вече ако не ти трябват дискови спирачки, вариантите стават още повече и по-евтини /драг гранд каньон, спринт синтеро/, макар и за съжаление вече да се правят с по-нисък клас монтаж на останалите компоненти.
Малко дълго стана, но е по-добре да си наясно къде и как ще караш, за да не си купиш нещо, което няма да ползваш по предназначение.
Аз например много си харесах един крос грип 924 и си го взех на промоция, но просто нямах време да го карам в планината и докато стигна до нея му изтъквах гумите /смятам, че е простотия да си возиш колелото с колата до Витоша уикенда, когато и без това е забранено за коли и после да караш час по пътеките и предпочитам да се придвижвам на самоход с колелото/. После смених гумите с по-градски и си карах по асфалт, но в крайна сметка го продадох на друг човек, който си го ползва в града и смени гумите с още по-градски.
Сега си карам едно старо градско, преправено на бърз хибрид /с право кормило, сменени главини, педали и т.н./. Но просто при мен ситуацията беше такава, че ми трябваше колело най-вече за придвижване в града /София/. С него пак стигам до Витоша, но по асфалт, какъвто има в изобилие.