За и против преминаването към 2х9

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

За и против преминаването към 2х9

Мнениеот skulboy » Пон Юли 13, 2015 2:57 pm

Изчетох доста мнения и теми относно горепосочената тема, но както винаги не можах да намеря лично решение или съвет. Ще се допитам до по-разбиращите и сблъскали се със този проблем. В момента скоростната ми система е 2х8, като компонентите са начален клас бих казал:
обтегач: Shimano Acera
декланшор: Shimano Altus
команди: Shimano Altus
касета: Shimano CS HG31-8
верига: KMC 8 скоростна
курбели: Truvativ FiveD със 22 и 34 плочи

Карам си главно XC със акцент в/у спусканията и се засилвам без да му мисля, естествено не са изключени и каранията по шосе, докато се достигне дадена пътека и т.н. Та идеята ми да премина към 2х9 се породи от факта, че хубави дерайльори за 8 скорости уж няма, пък моя отвори такъв луфт във рамото и навсякъде където може, та това ме подразни. Дали просто ако си сменя дерайльора със чисто нов такъв за 8 скорости (препоръчайте ми такъв) положението ще се нормализира? Също така веригата ми забелязвам, че е доста износена на външен вид и в звената се забелязва луфт, понеже преди я карах 1х8 със водач, но на съвсем друг байк, та проблем ли ще е да я сменя със чисто нова и да я сложа на същата касета, която я купих чисто нова преди 3-4 месеца и на пръв поглед никак не изглежда износена?
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm

Re: За и против преминаването към 2х9

Мнениеот jungleraver » Пон Юли 13, 2015 7:14 pm

Ако това ти е драмата, всеки 9 скоростен дерайльор (от същата марка, която ти е и командата) става и за 8 скорости (разликата е в количеството на издърпваното жило от командата), а ако касетата ти наистина е на 3-4 месеца, ще сработи добре с нова верига.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: За и против преминаването към 2х9

Мнениеот skulboy » Пон Юли 13, 2015 9:50 pm

jungleraver написа:Ако това ти е драмата, всеки 9 скоростен дерайльор (от същата марка, която ти е и командата) става и за 8 скорости (разликата е в количеството на издърпваното жило от командата), а ако касетата ти наистина е на 3-4 месеца, ще сработи добре с нова верига.

Т.е. със нормалната настройка на обтегача, той ще си работи нормално при 8 скорости, така ли?
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm

Re: За и против преминаването към 2х9

Мнениеот gosh6o » Пон Юли 13, 2015 9:58 pm

Ъъъ ацерата е 9 скоростен :D Всеки 9 скоростен става на 8 и 7. Лично бих те посъветвал на въпросното 2х8/9 да помислиш за плоча 36 или 38 на курбела. Това с веригата и касетата може и да стане. Трябва да пробваш. Като обтегач си търси нещо със shadow ако не ти се дават много пари. Новото Alivio или Deore.
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: За и против преминаването към 2х9

Мнениеот skulboy » Пон Юли 13, 2015 10:04 pm

gosh6o написа:Ъъъ ацерата е 9 скоростен :D Всеки 9 скоростен става на 8 и 7. Лично бих те посъветвал на въпросното 2х8/9 да помислиш за плоча 36 или 38 на курбела. Това с веригата и касетата може и да стане. Трябва да пробваш. Като обтегач си търси нещо със shadow ако не ти се дават много пари. Новото Alivio или Deore.

*Със старата ацера съм, със по-късо рамо. Точно за Деоре ХТ със Shadow технологията се чудех ако минавам към 9 скорости да го слагам, но ще помисля. Предпочитам да си реша проблема като сменя верига и обтегач, инак ще трябва верига, команда, обтегач, касета за 9 скорости и става дълга и широка, при положение, че 9те скорости няма да ме направят по-бърз, важното е системата да работи добре. Относно новото аливио някакви впечатления, гледах го уж на приемлива цена (колкото за деоре хт на старо), а като работа и тенденция за луфт във рамото някой нещо?

ПП. С ей тва чудо съм http://www.bikepartsplace.com/images/med/31621389.jpg
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm

Re: За и против преминаването към 2х9

Мнениеот gosh6o » Вто Юли 14, 2015 9:19 am

Не съм го карал, но изглежда много примамливо. Като гледам шимано за 2015 са смъкнали деоре почти в ацера. Ако не си бях взел деоре втора ръка, точно ацерата щях да взема.
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: За и против преминаването към 2х9

Мнениеот skulboy » Вто Юли 14, 2015 12:22 pm

Аливиото няма ли да е по-добър вариант от ацера, хем е и със shadow технология? А относно 8 скоростна верига на 9 скоростен обтегач, няма да има проблеми, надявам се?
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron