Леки и не само ХС капли

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Съб Дек 12, 2020 5:54 pm

edinmilion написа:
Bi11y написа:Аз карам 29" 28Н Арк24 на - лично на мен много ми харесват...Mисля ,че няма да имаш проблеми. Ретайл цената им е доста висока - RRP£84.99...

Да и аз така предполагам, тъй като са от някакъв здрав 'алумин, и там с офсети и т.н, ама написах "съмнително леки", защото като си ги размятам в ръцете и не ми се вярва тая лекота :)



ДТ суис 25 мм за Х серията е 440 грама , ХМ е 460 грама по каталог за 29" - нормално леки шини са. Карал съм ги и с 32с и 25с гуми - стабилно станаха при мен като сет. Преработвах едни калпли на КТМ за ДТ Суис ,че оригиналните шини бяха 555 грама/22.5 мм за 1 брой пък тези шини ги взех на промо ... Един път ходиха да ми донатегнат спиците - не са мръднали от тогава насам ...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Съб Дек 12, 2020 7:31 pm

Bi11y написа:
edinmilion написа:
Bi11y написа:Аз карам 29" 28Н Арк24 на - лично на мен много ми харесват...Mисля ,че няма да имаш проблеми. Ретайл цената им е доста висока - RRP£84.99...

Да и аз така предполагам, тъй като са от някакъв здрав 'алумин, и там с офсети и т.н, ама написах "съмнително леки", защото като си ги размятам в ръцете и не ми се вярва тая лекота :)



ДТ суис 25 мм за Х серията е 440 грама , ХМ е 460 грама по каталог за 29" - нормално леки шини са. Карал съм ги и с 32с и 25с гуми - стабилно станаха при мен като сет. Преработвах едни калпли на КТМ за ДТ Суис ,че оригиналните шини бяха 555 грама/22.5 мм за 1 брой пък тези шини ги взех на промо ... Един път ми донатегнаха спиците - не са мръднали от тогава насам ...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Harka » Съб Дек 12, 2020 7:51 pm

_SoRa_ написа:За сега на тези съм се спряла: https://www.bike-discount.de/en/buy/dt- ... set-883079 с Rim Height: 32mm и общо тегло 1752g
а тези https://www.bike24.com/p2402446.html?menu=1000,4 с Rim Height: 23mm и общо тегло 1667g

Тези по-високите (32мм) освен, че са по-подходящи за по-тежки хора (до 130кг общо), други предимства не виждам да имат. Така че аз бих взел 23-ките. Пише, че вървят с адаптери за 6-болтови дискове, което е добре ако решиш на първо време да не сменяш спирачките. По отношение на адаптерите за QR-ите информацията е малко противоречива. Според сайта на ДТ, в комплекта са включени такива адаптери. Според описанието в bike24 - не са включени. Не знам кое е вярното. При всички положения обаче под 1700гр. е добър ъпгрейд спрямо сегашните ти колела.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Harka » Съб Дек 12, 2020 7:53 pm

edinmilion написа:
Harka написа:Това сигурно ще са колелата с най-ниска цена за грам... :) Какви спици мислиш да сложиш?

Ами нещо не успявам да намеря правилния размер, тъй като и за шината нямам данни - ще изчакам главините и тогава ще търся спици :agree:

Имах предвид дали си избрал модел спици вече, а не дължината...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Съб Дек 12, 2020 8:54 pm

Harka написа:
_SoRa_ написа:За сега на тези съм се спряла: https://www.bike-discount.de/en/buy/dt- ... set-883079 с Rim Height: 32mm и общо тегло 1752g
а тези https://www.bike24.com/p2402446.html?menu=1000,4 с Rim Height: 23mm и общо тегло 1667g

Тези по-високите (32мм) освен, че са по-подходящи за по-тежки хора (до 130кг общо), други предимства не виждам да имат. Така че аз бих взел 23-ките. Пише, че вървят с адаптери за 6-болтови дискове, което е добре ако решиш на първо време да не сменяш спирачките. По отношение на адаптерите за QR-ите информацията е малко противоречива. Според сайта на ДТ, в комплекта са включени такива адаптери. Според описанието в bike24 - не са включени. Не знам кое е вярното. При всички положения обаче под 1700гр. е добър ъпгрейд спрямо сегашните ти колела.


И 2-те описания са вярни - версията в БД идват с всички възможни преходници , 15ос,QR9 за отпред и отзад, базово идват с 12 оси, преходници за 6 болта, 2 тубелес вентила (преходниците и вентилите самостоятелно струват сигурно 130Е). При шосе е изключително важна аеродинамиката - 32 дълбочина помага въпреки теглото. При шосе нямаш такива кратки и бързи развъратния както при МТБ и за това теглото не е най-важния критерий - каплата е маховик ,в който вкарваш енерегия и тя се съхранява.Губиш когато се налага да развъртиш и да удариш спирачка -вложената енергия отива в триене. Базовите ДТ суис аеро карбон капли са 35мм дълбоки - тези са максимално близко.
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Harka » Съб Дек 12, 2020 10:19 pm

Bi11y написа:И 2-те описания са вярни - версията в БД идват с всички възможни преходници , 15ос,QR9 за отпред и отзад, базово идват с 12 оси, преходници за 6 болта, 2 тубелес вентила (преходниците и вентилите самостоятелно струват сигурно 130Е).

Но защо тогава в сайта на DT пише, че идват с всички преходници :dontknow:

DT_Swiss_2.jpg
DT_Swiss_2.jpg (25.89 KiB) Прегледано 1456 пъти


При шосе е изключително важна аеродинамиката - 32 дълбочина помага въпреки теглото. При шосе нямаш такива кратки и бързи развъратния както при МТБ и за това теглото не е най-важния критерий - каплата е маховик ,в който вкарваш енерегия и тя се съхранява.Губиш когато се налага да развъртиш и да удариш спирачка -вложената енергия отива в триене. Базовите ДТ суис аеро карбон капли са 35мм дълбоки - тези са максимално близко.

Всичко това е вярно ако ставаше дума за шосейно колело и каране на дълги шосейни преходи. Но тук говорим за градско/фитнес, или както там му викат. Нека _SoRa_ да каже, но от темата останах с впечатлението карането и да е по-скоро градско и по отъпкани горски пътеки. Не знам при това положение аеродинамиката и запазването на момента колко значение имат. По-скоро обратното ми се струва по-важно - колелата да са по-леки и по-подходящи за "кратки и бързи развъратния както при МТБ".
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Съб Дек 12, 2020 10:54 pm

Идеята ми е сегашният ми драг максимално да се доближи до gravel bike. Карам по шосе и леки горски/планински пътеки. Искам на асфалта да е бързо, но и в гората да мога да покарам спокойно.
В Сливенският край на където и да тръгнеш все баири.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот evilzet » Съб Дек 12, 2020 11:17 pm

Е сега, на юг пак ли са баири!
evilzet
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Съб Дек 12, 2020 11:19 pm

evilzet написа:Е сега, на юг пак ли са баири!

Аз карам на север, юг е на връщане. Карандила, с. Бяла, Ичера, Абланово ... все на север.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 12:47 am

Harka написа:Всичко това е вярно ако ставаше дума за шосейно колело и каране на дълги шосейни преходи. Но тук говорим за градско/фитнес, или както там му викат. Нека _SoRa_ да каже, но от темата останах с впечатлението карането и да е по-скоро градско и по отъпкани горски пътеки. Не знам при това положение аеродинамиката и запазването на момента колко значение имат. По-скоро обратното ми се струва по-важно - колелата да са по-леки и по-подходящи за "кратки и бързи развъратния както при МТБ".


Лекотата си има граница - трябва да е разумно. Ако ще е гравъл може да се вземе гравъл версията на сета - същите пари е... До 20км/ч се по-скоро ролинг , след тази скорост се намесва сериозно аеродинамиката.
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Harka » Нед Дек 13, 2020 1:08 am

Имал съм всякакви сетове между 1600 и 2400гр. От ХС до даунхил. Защо?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Harka » Нед Дек 13, 2020 1:12 am

_SoRa_ написа:Идеята ми е сегашният ми драг максимално да се доближи до gravel bike. Карам по шосе и леки горски/планински пътеки. Искам на асфалта да е бързо, но и в гората да мога да покарам спокойно.

При това положение не знам чисто шосеен сет като Р1800 доколко въобще е подходящ за целта. Нека по-запознатите колеги да кажат колко може да се аграри. Другото е, че и каплите са доста тесни.

Едит: С Bi11y сме писали заедно...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 1:58 am

Harka написа:Имал съм всякакви сетове между 1600 и 2400гр. От ХС до даунхил. Защо?


Разглеждал ли си шосейни сетове ? Ето един много сериозен сет :
https://www.bike-discount.de/en/buy/dt- ... set-985712

Загледай теглото. Има хора карат на 8 бара - това не е за всяка шина ...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Нед Дек 13, 2020 7:07 am

Bi11y написа:
Harka написа:Всичко това е вярно ако ставаше дума за шосейно колело и каране на дълги шосейни преходи. Но тук говорим за градско/фитнес, или както там му викат. Нека _SoRa_ да каже, но от темата останах с впечатлението карането и да е по-скоро градско и по отъпкани горски пътеки. Не знам при това положение аеродинамиката и запазването на момента колко значение имат. По-скоро обратното ми се струва по-важно - колелата да са по-леки и по-подходящи за "кратки и бързи развъратния както при МТБ".


Лекотата си има граница - трябва да е разумно. Ако ще е гравъл може да се вземе гравъл версията на сета - същите пари е... До 20км/ч се по-скоро ролинг , след тази скорост се намесва сериозно аеродинамиката.


https://www.bike-discount.de/en/buy/dt- ... set-883048
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 10:54 am

_SoRa_ написа:
Bi11y написа:
Harka написа:Всичко това е вярно ако ставаше дума за шосейно колело и каране на дълги шосейни преходи. Но тук говорим за градско/фитнес, или както там му викат. Нека _SoRa_ да каже, но от темата останах с впечатлението карането и да е по-скоро градско и по отъпкани горски пътеки. Не знам при това положение аеродинамиката и запазването на момента колко значение имат. По-скоро обратното ми се струва по-важно - колелата да са по-леки и по-подходящи за "кратки и бързи развъратния както при МТБ".


Лекотата си има граница - трябва да е разумно. Ако ще е гравъл може да се вземе гравъл версията на сета - същите пари е... До 20км/ч се по-скоро ролинг , след тази скорост се намесва сериозно аеродинамиката.


https://www.bike-discount.de/en/buy/dt- ... set-883048


https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheel ... 800-spline

Този е cross road ( CX) също е вариант - версиите са Road , Endurance , CX и Gravel . Всичко зависи от това с колко най-тънки гуми ще караш - колкото по-тънки толкова по-тънки шини ще трябва да са. на Е 1800 казват ,че не трябва да се кара с по-тънки гуми от 25 мм - The E 1800's sport a 20 mm internal width rim, optimised for 25- 35 mm tyres, making them able to cover a huge variety of roles as required. Не съм проверявал ,но Р серията вероятно е от 23 до 33 мм гуми.

edit: Всяка гума когато я правят я предвиждат за някаква средна ширина на шината , на която този тип велосипеди на които ще се кара тази гума. По-широки шини може да доведе до различни проблеми . До преди няколко години планинските шини бяха 18-20 мм и се караха с гуми 2.0-2.25 инча .
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот edinmilion » Нед Дек 13, 2020 11:18 am

Harka написа:Имах предвид дали си избрал модел спици вече, а не дължината...

Не съм избрал още, то няма и много варианти. Разглеждам и като предпочитания - DT Swiss. Ето това е добро от байк дискаунт, https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-champion-r-straightpull-spokes-2.0-100-pieces-939417
но на мен ми трябват 2 размера и комплект от 100 бройки ми идва много, може да пробвам и китайските (тези които Вилката е посочил).

Правите спици са скъпи и трудни за откриване, наскоро търсих спица за Fulcrum-те на шосейното и беше приключение. Но ми изглеждат много добре (straightpull), и са здрави. Скъсаната права спица беше от страната на резбата, не на извивката, както ми се е случвало по често през годините при другите спици.

Според описаното на шината ERD 558++ (584x24)
Ми трябват спици с размер 284мм и 286мм
Spoke length for reference
27.5, ERD 559mm, 20.5mm rim, 16mm nipple
front: brake side 284mm, other side 286mm
rear: brake side 286mm, driver side 284mm

обаче тези ++ ме карат да си изчакам главините и да измерим.
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Alexi » Нед Дек 13, 2020 11:25 am

а откъде ползвате калкулатор за straightpull спици ,аз не съм успял да намеря такъв
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 11:29 am

Alexi написа:а откъде ползвате калкулатор за straightpull спици ,аз не съм успял да намеря такъв


https://spokes-calculator.dtswiss.com/en/calculator
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Нед Дек 13, 2020 3:11 pm

Bi11y написа:на Е 1800 казват ,че не трябва да се кара с по-тънки гуми от 25 мм - The E 1800's sport a 20 mm internal width rim, optimised for 25- 35 mm tyres, making them able to cover a huge variety of roles as required. Не съм проверявал ,но Р серията вероятно е от 23 до 33 мм гуми .
За Е серията доста отрицателни отзиви има заради звук, който спиците издават при въртенето на колелата. Повечето го описват като"ужасен".

G серията от до колко мм гума събира? Уж гледах в сайта на dt swiss :dontknow:
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 4:43 pm

_SoRa_ написа:
Bi11y написа:на Е 1800 казват ,че не трябва да се кара с по-тънки гуми от 25 мм - The E 1800's sport a 20 mm internal width rim, optimised for 25- 35 mm tyres, making them able to cover a huge variety of roles as required. Не съм проверявал ,но Р серията вероятно е от 23 до 33 мм гуми .
За Е серията доста отрицателни отзиви има заради звук, който спиците издават при въртенето на колелата. Повечето го описват като"ужасен".

G серията от до колко мм гума събира? Уж гледах в сайта на dt swiss :dontknow:


https://granfondo-cycling.com/the-best-gravel-tire-2/

Циклокрос гумите са примерно 33с,а Гравъл гумите са от 37с нагоре - въпроса е рамката колко събира също... На 24 мм шина съм слагал 25с, но гумата е проектирана за 17-20мм шини - стандарна вътрешна ширина за шосейни шини. Въпроса е какви гуми искаш да караш оттам към серията може да се насочиш...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Нед Дек 13, 2020 5:01 pm

Сегашните гуми са 700х35с. Не мисля да слагам 25,28... Може би по-широко 38с.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 5:15 pm

_SoRa_ написа:Сегашните гуми са 700х35с. Не мисля да слагам 25,28... Може би по-широко 38с.


Ще ги съберат ли вилката и рамката - има ли достатъно разстояние ?
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Нед Дек 13, 2020 5:24 pm

Bi11y написа:
_SoRa_ написа:Сегашните гуми са 700х35с. Не мисля да слагам 25,28... Може би по-широко 38с.


Ще ги съберат ли вилката и рамката - има ли достатъно разстояние ?

Изображение
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 5:32 pm

Рамката към курбела колко разстояние има - понеже си с шосеен курбел и като цяло там е критичното място ...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Нед Дек 13, 2020 6:55 pm

_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 7:00 pm

_SoRa_ написа:https://m.pinkbike.com/photo/19862760/
https://m.pinkbike.com/photo/19862761/

Това ли?


https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/ ... ips-28.jpg

От тази страна ...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот _SoRa_ » Нед Дек 13, 2020 7:01 pm

Bi11y написа:
_SoRa_ написа:https://m.pinkbike.com/photo/19862760/
https://m.pinkbike.com/photo/19862761/

Това ли?


https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/ ... ips-28.jpg

От тази страна ...

https://m.pinkbike.com/photo/19862773/
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Нед Дек 13, 2020 7:03 pm

Мисля ,че и 40 мм ще събере с текущите капли - с по-широки шини гумите малко се разширяват ... Грубо за 2мм шина 1 мм в средната най-изпъкналата част ... Ако текущите са 18 мм на 24 мм би трябвало да станат 3 мм по-широки текущите ти гуми - повече въздух повече комфорт ... Хубаво е да се измерят текущите 35с колко са широки в действителност.
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Bi11y » Пон Дек 14, 2020 12:13 am

Ако ще се карат Schwalbe G-One гуми примерно по този pdf излиза ,че трябва да се вземе 24 mm вътрешна ширина шини (като G 1800):
https://www.schwalbe.com/files/schwalbe ... nen_EN.pdf

Предполагам другите производители също имат подобни спецификации.

Изглежда новите модели гуми на Schwalbe за ХС препоръките им са за 30 mm вътрешна ширина шини ...
Bi11y
 
Мнения: 1368
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Леки и не само ХС капли

Мнениеот Harka » Пон Дек 14, 2020 12:28 am

Bi11y написа:Разглеждал ли си шосейни сетове ? Ето един много сериозен сет :
https://www.bike-discount.de/en/buy/dt- ... set-985712

Загледай теглото. Има хора карат на 8 бара - това не е за всяка шина ...

8 бара не са малко, действително, но заради по-голямата площ на мтб шините (особено на широките съвременни ендуро капли), разликата в силите не е огромна. Да, сметнах я, така че не говоря наизуст. Освен това максималното налягане има отношение към здравината на жлеба, в който влиза гумата. Това е най-тънкото място и каплата би се пръснала вероятно там ако я надуеш твърде много. Това обаче няма никакво отношение към височината и.

Offtopic:

Леле, _SoRa_, покрай твоето колело ако съберем постовете докторска дисертация може да напишем... :D
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта