Страница 14 от 16

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2021 3:27 pm
от Вилката
Вилката написа:Днес, след сумати чакане, ми пристигнаха спиците от Китай. Засърбяха ме ръцете и наглобих комплекта, остана да го центровам.
Частите са:
главини ZTTO M2
шини ZTR Crest MK3 29"
спици Pillar PSR aero X-TRA

Резултатът е - 1420 гр. за xD монтаж и оси 15/10 мм, без винтили и лента. Общо ми струваха 435 лв.

Трябва да се внимава с размера на спиците за тези главини, производителят дава по 3-4 мм по-дълги от необходимото, не знам как ги смята :dontknow: Аз взех размерите на главините собственоръчно и с калкулатора на ДТ сметнах спиците. Ако на някой му се наложи, мога да му дам размерите за калкулатора.

Спиците Pillar PSR aero X-TRA пък имат проблем, че нипелът се навива по-малко от нормалното за повечето спици и при по-дълги има проблем. Препоръчвам да зе взима 1-2 мм под изчисленото при тоя модел спици. На мен ми се наложи за задната капла да сменя оригиналните нипли с ДТ, които се оказа, че се навиват повече, та ми спасиха монтажа..

Да добавя малко инфо, след като вече покарах комплекта:
От задната главина съм малко разочарован. За да спестят тегло, не са й направили монолитна ос. Оста е съставена от несвързани с резба ос и крайни капачки, които проходната ос при стягане притиска и събира в едно. Това обаче води до едвам забележим луфт на задната капла, когато я хванеш за шината и разклатиш на двете страни. Налага се доста силно стягане на оста, но луфтът пак не изчезва напълно. Няма проблем да се кара и така, даже не се усеща, но ме дразни, защото знам че го има. :smash: При Новатек главините ми има цяла ос, която минава плътно през лагерите и се стяга с гайка от другата страна. Това ги прави 30-тина грама по-тежки, но много по-стабилни. Иначе рачета на ZTTO щрака много силно, като сме в група направо не можем да се чуем какво си казваме.
Предната главина ми се видя малко незащитена от замърсяване отляво, но се оказа, че си е ОК. Преживя калната Витоша 100 и продължава да има невероятна инерция и никакви шумове и луфтове, без да съм пипал нищо по нея.
Шините може да са демоде, но съм доволен от тях. Третото поколение Crest е с доста различна форма от второто и ширината е 23 мм. Доволно здрави са като за XC с ездач 75 кила. Направих няколко карания с доста хлабави спици, че тук ме уплашихте да не повредя шините при натягане. Те по едно време "пропяха", баха се разхлабили още повече. Отнесоха бая бой преди да ги натегна наново, но шините удържаха. После се хванах, и ги натегнах като хората. От тогава насам не са мръднали и мм.
За спиците вече писах, че е добре да се поръчват с 1-2 мм по-къси ако се ползват със стандартните нипли на Pilar. Те обаче имат и модели дълбоки нипли, така че има решения. Аз поръчах допълнително от дълбоките, но не ми се чакаха и се оказа, че с DT нипли стана работата. Определено следващия път пак ще ползвам такива спици. Това, че са плоски, ползволява да се държат с държач за спици докато се центроват и така се избягва усукването при по-голямо натягане.
Като тегля чертата - получи се много добро отношение цена/качество. Ако се замени задната главина няма да имам забележки.
:beer:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 18, 2021 4:17 pm
от Bi11y
Според мен дт суис 350 модела хъб няма смислена алтернатива ... Вземаш си каквато версия ти харесва 6 болт/ центърлок бууст / небууст / прави спици /J bend, подходящ фриихъб и приключваш темата . Има всякакви адаптери / преходници - леко скъпи, но ги има.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 19, 2021 11:22 am
от Вилката
Хубав е 350, но цената му гони тая на целия компмект готови колела, за който пиша. При положение, че идеята ми беше да наглобя нещо хубаво на добра цена, DT 350 изобщо не е алтернатива.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2021 10:27 am
от Bi11y
ZTTO и той гони цената на сет шимано базирани капли ... Такива сравнения не са правилни - нека сравняваме ябълки с ябълки , а не със сливи ...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2021 12:36 pm
от Вилката
Задният хъб на ZTTO ми струваше 80 лв, а аналогичният му на DT 350 е над 380 лв. Конструкцията на двете главини е много сходна, така че си сравнявам ябълки с ябълки, едните малко по-така, но 4 пъти по-скъпи.
Не го считай за заяждане! Просто идеята да сглобя такъв сет беше да видя с каква минимална сума може да се направи качествен и лек ХС комплект, и за тая цел DT не са ми много полезни. Реномираните марки се опитват да ни убедят, че продуктите им нямат алтернатива, а не е точно така. Има марки, с които се пестят доста пари, без компромис в качеството.
Смятам, че има и други хора тук, които имат желание да карат хубави и леки капли, които не са 1000+ лв, затова споделих опита ми. Напомням, че резултатът е 29" капли с тегло 1420 гр. за 435 лв.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2021 2:07 pm
от Bi11y
Аз също не се заяждам - считам някои продукти не за по-евтини , а за такива ,които не си струват парите за мен (не ангажирам и другите с това мнение).

Примерно мен не ме дразни Рачет 18 или 3 pawl системата - от време на време изкачат читави бройки 2-ра ръка хъбове/капли и могат да послужат за проект. Излишни спици и главини може да им се вземат някакви пари ...

Радвам ,се че споделяш какво си открил и постигнал с даден компонент - част от хората не споделят инфо :beer:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2021 4:55 pm
от Alexi
Вилката написа:Задният хъб на ZTTO ми струваше 80 лв, а аналогичният му на DT 350 е над 380 лв. Конструкцията на двете главини е много сходна, така че си сравнявам ябълки с ябълки, едните малко по-така, но 4 пъти по-скъпи.
Не го считай за заяждане! Просто идеята да сглобя такъв сет беше да видя с каква минимална сума може да се направи качествен и лек ХС комплект, и за тая цел DT не са ми много полезни. Реномираните марки се опитват да ни убедят, че продуктите им нямат алтернатива, а не е точно така. Има марки, с които се пестят доста пари, без компромис в качеството.
Смятам, че има и други хора тук, които имат желание да карат хубави и леки капли, които не са 1000+ лв, затова споделих опита ми. Напомням, че резултатът е 29" капли с тегло 1420 гр. за 435 лв.

абе хем е така хем стана ясно че не е баш .. щото на ДТ суис капачките са на същия принцип ,но от 5 сета нямам нито един с разлуфтени капачки ,2 от тях се карат на QR ,2 от сетовете капачките се вадят постоянно с цел прехвърляне на касета заедно с хъба ,вече повече от година ... имах тоя проблем с Мавик капли ,но там е реализирано по различен ( и по скапан) начин .. При Новатек е перфектно измислено и преходниците са евтини ,макар че са цяла ос но самата марка е по евтина . Това е и марката която според мен си заслужава също като цена/качество с цел икономисване на средства .

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2021 9:20 pm
от martin.radev
Мисля, че за под 450 лева сет, който е под 1.5кг е не просто добре, а чудесно - малко ширина 23мм при 29ка ме плаши, но това е заради собственото ми тегло, което е несъвместимо с класическото ХС ;)
Много добра работа с този сет според мен.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 8:06 am
от Bi11y
Аз такива шини не мога да карам - нормални шини предназначени до 100-110 кг се налага да се прецентроват често при мен. На практика гледам само АМ шини/капли - до към 100 грама по-тежки шини от Крест мк3 дето са до 70 кг. Моите шини съм ги карал без боза и вътрешна гума - няма никаква разлика спрямо с боза :) . Под определено тегло започват да стават неусточиви и скъпи частите - излишно според мен. С новия по-лек сет предполагам няма подобрено време баир нагоре - и да има ще е по-скоро от мерак :) отколкото фактическа промяна...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 8:32 am
от Alexi
то един сет не е само тегло .. доста фактори има около един сет за да се нарече качествен ,в общи линии за 450 лв си получил това за което си платил - китайски главини ,тесни и нежни шини

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 11:50 am
от Harka
И все пак - аз мисля, че сетът е супер за непретенциозно каране или пък за второ колело, което се кара предимно в града.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 12:20 pm
от Вилката
От ясно по-ясно ми беше, че ще има компромиси, но гледах да не ми вллияят на карането .
Смятах да направя нещо с 25 мм ширина, което уж е оптимално за карането ми, но офертата за шини не беше за изпускане. Реших, че 2 мм по-малко не е страшно, а и до скоро повечето карахме с ~19 мм и не смятахме, че това ни ограничава.
Наясно бях, че няма как хъба да е като на топ марките, но все някой трябваше да се прежали :look: А и както писах, предния го считам за добро попадение.
Сега проблемът е, че не намирам аналогичен хъб(142х12, xD, 28H, straight pull) на читава цена, иначе бих пренаплел задната. Ще си я търкалям така, засега няма промяна в луфта и при каране не можеш да разбереш, че го има. Даже почнах да си мисля дали не се връзвам прекалено, досега никой в отзвуците за тая главина не е писал, че има такъв проблем.
Harka написа:И все пак - аз мисля, че сетът е супер за непретенциозно каране или пък за второ колело, което се кара предимно в града.
И за в планината си върши чудесна работа, а не съм толкова непретенциозен. :D

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 12:36 pm
от Pr3d4t0R
Alexi написа:то един сет не е само тегло .. доста фактори има около един сет за да се нарече качествен ,в общи линии за 450 лв си получил това за което си платил - китайски главини ,тесни и нежни шини


Хайде стига вече с широки та широки шини - Люк Бруни е печелил състезания с 25 мм шини ДТ EX 471 и това е съвсем съзнателен избор след тестване -> https://www.vitalmtb.com/features/WINNI ... -Demo,2672
Не е панацея това, особено пък за ХС каране да си задължително 30+мм шини. Всяко нещо в мтб носи плюсови и минуси и е важно в контекстта, къде и как ще се използва.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 12:38 pm
от Harka
Да, може би малко неясно се изразих - под непретенциозно имах предвид не аграрно. :D

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 1:33 pm
от Alexi
преди 2г почти нямаше WT гуми ,а нормална гума поставена на 30 ( за 35мм да не говорим ) шина стои с неправилен профил малко или много .. моите лични впечатления от по широчки шини ( отпред карам с 35мм но 2г карах с 30мм ,отзад 30мм ) е че съм доста по стабилен на ниско налягане ,просто разликата е доста голяма дори за аматьор като мене .. за ХС мисля че също си заслужава да сложиш 30мм стига да намериш достатъчно лек сет ,че шината почва да си тежи ..25мм също е ок за гуми докъм 2.25 .. имам и задна капла 22.5мм която слагам с по лека гума за лежерни ХС карания .. олеква ,но гумата не я ли напомпя на 2.5-2.7 удрям шината даже наскоро я подбих ,а на това налягане сцеплението спада значително

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 22, 2021 10:19 am
от Bi11y
Всички нови модели на Schwalbe са за 30 мм шина - на всеки 2 мм по-тясна шина , гумата е 1 мм по-тясна . За 7 мм ще е 3.5 мм по-тясна от 57 мм...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 22, 2021 2:40 pm
от Alexi
това се получава защото всички нови модели не отговарят на размера си и това обхваща доста марки не само швалбе ,почти няма изключения всичко е 2-3 мм по малко от обявеното и на 30мм шина идва точно .. а тия с по тесните шини трябва да си гледат тънките гуми през целия им живот ( добре че е кратък )

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 26, 2021 10:33 pm
от edinmilion
Вилката написа: Даже почнах да си мисля дали не се връзвам прекалено, досега никой в отзвуците за тая главина не е писал, че има такъв проблем.

И аз си мислех същото, и щях да пиша тук в темата, че първо пробвах и на теб, но ми даваше грешка нещо през тлф.,
а и все не остава време - дори за каране не ми остава напоследък,
И при мен се появи луфт, от там превъртя и рачета (нараних му зъбите) и в момента съм с друг, но сигурно е въпрос на време, тъй като аз карам моите с преходниците към 9мм ос и съвсем не е...
Има и някакво усукване и лагерите също ми заминават бързо - някъде около 500 км. сменях тези при храпа (то и четирите лагера подменихме, но този вътрешния, най кривия къде се маха с инструмент на ДТсуиз - той сгъва ест.)
90 кг., съм и при изкачване предполагам се суче доволно, въпреки че не се вижда, нито можеш да усетиш луфт.
Докато предната въпреки както казваш е по незащитена видимо, и я карам пак с преходниците на 9мм - няма никакви признаци и е супер :)

Bi11y написа:С новия по-лек сет предполагам няма подобрено време баир нагоре - и да има ще е по-скоро от мерак :) отколкото фактическа промяна...

Ами не е така, моите съм писал на предната страница колко излезнаха като тегло (повече е от на Вилката, ама съм с други шини),
и няма изобщо база за сравнение със старите, където бяха над 2,2 кг., сета.
не е само от мерак, да ти кажа последната предавка по най стръмните части взе да ми стига, а преди слизах :agree:

Накратко сета ме радва, но при мен с тези преходници на 9мм олдскул, нещо не е баш как трее.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 27, 2021 1:31 pm
от Bi11y
Я мерак , я си подобрил формата ... Не ползваш ли страва - там ако нямаш PR на сегмента нищо не се е променило ... :)

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 27, 2021 2:22 pm
от Alexi
Ако го няма в Страва дори не си карал . :beer: :evil:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 27, 2021 7:39 pm
от evilzet
Аз се чудя що все ми се кара като невидял, а то защото нямам Страва :rofl:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 28, 2021 8:30 am
от Bi11y
evilzet написа:Аз се чудя що все ми се кара като невидял, а то защото нямам Страва :rofl:


Не се чудиш - притесняваш се да разбереш къде си като резултати ... :D

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 28, 2021 8:43 am
от zoltek
Аз също съм с въпросните главини (ZTTO M2) и макар да не са без забележки(напоследък взеха да ми скърцат нещо лагерите) като цяло съм доволен от сета. С шини ZTR CREST MK3 и спици Sapim D-light сега излезе - 1420 гр. за доста прилична сума. Сега един колега иска да си сглобява същия, но изглежда вече не се намират въпросните шини на прилична цена. Някой има ли представа къде в БГ(за предпочитане) все още имат налични 2 бр. такива?

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 28, 2021 2:13 pm
от Вилката
Попитай Байк център за всеки случай, може да имате късмет да е останало нещо на склад, без да е качено в сайта.
Аз, когато излезе МК3, реших че все ще намеря второто поколение някъде на промоция. След една зима чакане го намерих в ибей, един магазин си разчистваха някакви бройки, висяли на витрина, без кутии, етикети... Та това е другият шанс.
А за главините - бих търсил друга задна, например Novatec D792SB, струва към 130 лв, но е наистина добра. Ако държи главините да са от една серия, направо да отнася комплект 791/792.

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 28, 2021 8:06 pm
от Bi11y
Като вземат да ви влияят 40 грама на 1300 грама грама въртяща се маса на ездач+велосипед 80-110кг ... Една от най-гладките пътеки по черно в района съм я катерил с 300 грамови гуми вместо 650 - резултата ??? НИЩО :) Никакво подобрене ...

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 28, 2021 8:12 pm
от evilzet
Ей Били, с тоя пост изкупи предния към мен :agree: :agree:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 28, 2021 10:49 pm
от Bi11y
evilzet написа:Ей Били, с тоя пост изкупи предния към мен :agree: :agree:


:beer:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2021 8:39 am
от Вилката
Bi11y написа:Като вземат да ви влияят 40 грама на 1300 грама грама въртяща се маса на ездач+велосипед 80-110кг ... Една от най-гладките пътеки по черно в района съм я катерил с 300 грамови гуми вместо 650 - резултата ??? НИЩО :) Никакво подобрене ...

Ами капка по капка - гьол. Аз поне, ако тръгна да свалям от даден елемент, по-добре да го направя като хората, а не оттук оттам по малко, и накрая всички части сменени, една шапка пари похарчени, па няма и кило надолу. Ако ще махам капли 2.2 кила, направо да скачам на най-ниското, което мога да си позволя и ще ми върши работа - при мойто тегло и каране 1400 гр е ОК, може и надолу, но вече на друга цена. За теб може да е 1700 и т.н.
А горният ти пример е много частен случай - при теб,твойто тегло, твойто каране, по гладка пътека. Аз смених мекица 11.5 кг с друга, 10.5 кг. Направих го в момент, когато не бях във форма и изведнъж подкарах, все едно че съм. Усещаше се най-много на по-рошави изкачвания, където се налагат резки дръпвания, за да се изтеглиш от дере или вада, или пък къса стръмна стеничка с над 20%. Надолу също беше по-добре, като ти се налага с висока скорост да сменяш рязко посоката заради разни изненади по пътеката.
Ти също правиш леки байкове, така че на дали ти казвам нещо ново :beer:

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2021 9:13 am
от Bi11y
Вилката написа:.....


Нека да говорим конкретно ,че с тези гьолове - сякаш велосипеда има 5000 части ... Представяме си един приличен велосипед със СЛХ монтаж - правиш един сет по-лек от фабричния , да речем 400 грама евентуално. От колче , кормило и седалка я свалиш 300 грама я не ...

Диря гьола ... :beer: или гьола е бирата :) ?

Re: Леки и не само ХС капли

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2021 9:34 am
от Pr3d4t0R
Bi11y написа:Като вземат да ви влияят 40 грама на 1300 грама грама въртяща се маса на ездач+велосипед 80-110кг ... Една от най-гладките пътеки по черно в района съм я катерил с 300 грамови гуми вместо 650 - резултата ??? НИЩО :) Никакво подобрене ...


Казваш, че не си усетил 350 гр. разлика с по-леките гуми?