Този сезон почти целия го изкарах със Specialized гуми. Тук е раздела за XC, така че ще коментирам
Ground Control и
Renegade комбото. Също бях пробвал с Ground Control отпред и отзад. За сравнение имам Purgatory, Eliminator, Butcher моделите, всички са на 2.30 (58-622) но XC гумите са видимо по-тесни. Тези гуми са си реално с бежов цвят (и отвътре са светли), или както някъде ги пишат - прозрачни. Отбелязвам, тъй като някои tan wall гуми са боядисани, и отвътре са си черни.
Ground Control я дават по 730 грама, моите дойдоха така: едната 739g, а другата 709g.
Renegade я дават 630g, моята е 638g
На фона на с разликите в дадено и реално тегло, на много други гуми, сякаш ударих джакпота.
Смеската е Gripton "проста", не е толкова мека, като T7, или Т5. Но пък за въртене нагоре е супер, особено с грайфера на ренегада отзад се кара много леко. Също така тази комбинация е доста тиха, докато не се засилиш със над 25-30 км/ч, тогава се чува вече виене по асфалта, но бих казал че пак са сравнително доста тихи. Примерно, сега като взех Скота, със два ардент рейса, тях и с 15 км/ч ме дразни как вият...
Гумите не са подходящи за мокро време, определно са си "летни гуми". Пробвах да се спусна по една камениста пътека, или по-точно скалиста, но ме хвана дъжда, и още в началото си изкарах акъла. Повече не мога да кажа, защото слядох и си хванах колелото на рамо, и си казах, че повече с тези гуми в мокро няма да изляза. На сухо съм доволен, даже още са ми на Стъмпджъмпъра, и карам с тях дори на по-спънати спускания. Но си имам едно на ум, особено като напоследък е пълно с шишарки по пътеките. Ако обаче искам да се отпусна напълно надолу - няма да е с тези гуми. Но, това вече отива извън тяхното предназначение, на спускания с наклон на места от между -20% и -25%
Нямат протекция, и не си позволих да ги спадна под 1.5 отпред и 1.7-1.8 отзад. Иначе не съм имал драма с тях. Далеч не съм от най-агресивните карачи, но ми се е случвало да сцепя максис и швалбе гуми, и то на много по-равни участъци, и с тези спешалайзи за сега не съм имал абсалютно никакви премеждия.
С два гаунд контрола оптред и отзад колелото рязко стана по-контролируемо надолу, и мога да спирам по-уверено. Пак си е доста лека гума, и за вътртене нагоре останах с добри впечатления.
Сега съм поръчал и един Fast Trak, за да пробвам другата популярна комбинация - Renegade отзад и Fast Trak отпред. Грайфера доста ми наподобява новия Racing Ray.
Минуса на тези гуми, е цената. Взимам ги на 75лв бройката, което е с малка отстъпка. Всъщност не са много по-скъпи от обикновените сгъваеми максиси. Но при двукомпонентния максис страничния грайфер на допир се усеща по-мек. Трудно ми е да преценя дали цената им е добра. За Gripton смеска, ми се струва прекалено завишена. Бих я сравнил по-скоро с нещо като Pure Grip на Continental. Specialized гумите със T7 и T5 смеска, които имам, са модели с много по-агресивен грайфер, така че не мога да ги сравнявам с тях. Но определено поне за предна бих предпочел T7. А T5 смеската е мека като дъвка, на допир я усещам като Ultra Soft на Schwalbe. За сълажение, на нашия пазар не съм видял да се предлагат въпросните модели, освен в Gripton вариант.