Въпрос за избор на рамка

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Сря Мар 25, 2020 12:50 pm

Здравейте,
Искам да си обурудвам нов велосипед за XC каране и имам няколко въпроса относно рамката и някой от компонентите. В момента карам вече доста остаряло морално 26“ колело и ми се иска да мина на 29“. Висок съм 195см и съм 95 кг, в добра физическа форма. Рамката ще е твърдак, като ще гоня и скорост, защото имам доста шосейно каране и черни пътища и не толкова пресечени местности. Като задвижване може би ще се спра на ХТ 1х12 с касета 10х51. Поради ръста си, искам по възможност 23“ рамка, което доста ограничава избора ми. Бях харесал една рамка Cube Reaction Carbon 23“ (може би модел 2017) на вторичния пазар, но докато се наканя беше продадена. За нова карбонова рамка няма да ми стигнат парите, предпочитам да ги вложа в компоненти, за това минавам на вариянт алуминий. Ето и няколко въпроса които имам.
Какво мислите за качествата на рамките Kross (Полша)? Не говоря за окомплектовката на колелата им, а за чиста покупка на гола рамка, която да си обурудвам аз. Някой знае ли дали изобщо може да се купи гола рамка и ориентировъчна цена? Рамката като модел, дизайн и визия много ми харесва. В магазините твърдят, че е сплав на дуралуминия – доста лека и здрава, но не ми казват каква точно сплав е, 6061, 6063, 6082 или друга (в работата ми, произвеждаме шини за капли за голям БГ производител, именно от 6063, като по-твърда сплав). На няколко места във форума срещам посочен недостатък, че захвата на дисковата спирачка е извън триъгълника на рамката. Какво значение оказва това? Това което виждам на прима виста от геометрията е, че е с дълга горна тръба – 65 см и ъгли на челото и на седалковата тръба, съответно 70,5 и 72,5 градуса. До колкото чета (тук основно) недостатък на рамката е, че челния ъгъл не е по-малък от 70 градуса, но както казах съм доста ограничен в избора заради размера на самата рамка. Този ъгъл не зависи ли и от височината на самата вилка - дали ще е 100, 120 или 130мм?
Гледам размер XL / 23”:
Изображение

Бихте ли ми препоръчали и други производители на рамки, както и къде могат да се купят и видят за предпочитане в България. Бюджета ми по това перо е около 400лв.
И един въпрос относно рамката и дължината на стержена: колко е минимума, който стержена трябва да е по-дълъг от самото чело? Пример: както на тази рамка челото е 140мм, може ли да се сложи вилка със стержен 150мм, или трябва да е по-дълъг?

Вероятно ще ми изникнат и други въпроси, които ще напиша в последствие.
Ще се радвам да прочета мненията и отговорите Ви.

Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот carmo » Чет Мар 26, 2020 10:25 am

Вероятно най-високата рамка ще ти стане, но за ергономията е важен не само общият ти ръст, а и разстоянието от земята до слабините ти. Ако си с нормално телосложение, би трябвало да е около 95-97см и 23" ще е ок. Смята се лесно От твоята височина до чатала вадиш 31см + 4см толеранс и останалото остава за височина на рамката.
Челният ъгъл не е лош за ХС байк и зависи от височината на вилката за която е проектирана рамката. Тук ще се ориентираш от производителя на байка и ще търсиш данни според вилката с която е оборудван. Вилката на ХС 29"обикновено е с ход 80-100мм, така че повече от 120мм няма да е добре и ще вдигне малко челото на рамката, намалявайки въпросният челен ъгъл.
Стержена на нова вилка е 250мм и ще ти стигне. Само трябва да прецениш колко спейсъра искаш да сложиш между горния лагер и лапата и тогава да я режеш. Най-добре е да монтираш без рязане и да си прецениш позицията на кормилото и лапата. Ако е с полуинтегрирани лагери, освен челото трябва да имаш поне 50мм над челото на рамката. казвам го ако минеш на вариянт втора ръка за вилка, защото там стерженът и вече ще е рязан.
Къде е захваната задната спирачка не е от голямо значение, но зависи дали тръбата на която лежи е корава. По-модерно е да е "в триъгълника", а и долната тръба обикновено е по-солидна, но пък монтажа и центровката там са малко по-комплицирани (но не е проблем). Къде е разположен захвата на задната спирачка зависи и от пътя на шлаухата за нея (по рамката).
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот valsbak » Чет Мар 26, 2020 10:46 am

Здравейте,
Като човек сглобил няколко велосипеда, мога да кажа, че подбирането на части на изгодна цена е дълъг и времеемък процес. В крайна сметка най-доброто ми постижение е 30% под цената на велосипед със същото оборудване в магазина. То няма и как да е другояче, защото производителите на велосипеди ще останат без работа.
Моя съвет е покупка на запазен велосипед втора употреба и неговото подобряване. На първо време ще имаш рамка, вилка, капли и гуми, периферни компоненти, които формират основната стойност. Можеш да подмениш монтажа и спирачките с каквито пожелаеш в по-късен момент. Шимано 12 скорости изисква различно боди на задната главина, така че няма да можеш да ползваш такава за 10-11 скорости.
По отношение разположението на спирачката, можеш да прочетеш тук: https://www.mtb-bg.com/index.php/specia ... r-triangle.
Не мога да коментирам челния ъгъл на рамките - не съм особено компетентен по въпроса. Всяка рамка обаче е проектирана за конкретна височината на вилката, можеш да мърдаш в плюс - минус 10 мм, противното би нарушило геометрията на велосипеда.
Виж и тази обява, изглежда интересна ако не те притеснява твърдата вилка. https://www.olx.bg/ad/ramka-i-vilka-nin ... fd9de30641
Сега отново производителите почват да предлагат CroMo рамки.
С поздрав
valsbak
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 9:50 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Чет Мар 26, 2020 10:47 am

рамката ХЛ ще ти е ок като размер ,но е с леко остаряла и консервативна геометрия - челния ъгъл е голям седалковия малък ,къс преден триъгълник и малък рийч .. все пак ако е на добра цена ще е голямо подобрение спрямо 26"
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Чет Мар 26, 2020 11:48 am

Благодаря за отговорите!
Кракът ми е там някъде около 95см.
Странното е, че като се разрових, въпросните Kross имат и 22" рамка и може би тя ще е по-добре и май и геометрията е по-добре, поне на хартия:
За сравнение слагам и геометрията на рамката Кюб, която първоначално бях харесал (оказа се модел 2014):
Изображение

За стержена попитах именно от гледна точка, че вероятно ще гледам за втора употреба вилка и ще трябва да съобразя този показател. Иначе не знам до колко е възможна подмяната на стержен.
Като височина определено мисля за 120 или евентуално 100. Като модел, предполагам че Reba на Rockshox ще ми е предостатъчна и ще поразровя и вторичния пазар. Има ли смисъл да дам малко повече пари за Revelation? Някой модели на Fox също ми харесват, но предвид цената и по-усложненото обслужване, по-скоро ще е RockShox. За Manitou нямам информация за сега.
Относно окомплектоването и аз първоначално така си го мислех: да взема нещо готово, с окомплектовка, която най-много се доближава до това което търся, и с подходяща цена и да сменя рамката с по-голям размер, защото обикновено това е което най-много ми се разминава. Все нещо обаче не ми се връзваше и накрая стигнах до извода че май ще си го правя сам.
Сега особено с разни кампании на отстъпки по магазините мога да се възползвам и да взема доста добри компоненти. Мисля да заложа на ХТ 8100 (8120, 8110) изцяло: главини, касета, курбели, команди, спирачки, ротори. До колко е оправдано ценово пред 7 серия при SLX? Смятах го, че всичко ХТ 8 серия + периферията (шини, лапа, кормило, колче и седалка), без вилката и рамката ще легне някъдо около 1750лв. Разбира се тази периферия, която пспоменах няма да е топ. Малко се колебая за шините. Спрях се на 29 SUN RINGLE INFERNO 25 32H WELDED, като компромис цена-качество,но гледам че в другата тема препоръчват 28 спици, та се чудя.
Благодаря за линковете! Ще прочета за спирачките. Рамката на найнъра не ме привлича. :)
CroMo рамка - хром-молибденова стомана ли трябва да значи?
Рийчът не се ли определя от дължината на лапата?

Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Чет Мар 26, 2020 12:09 pm

бих ти предложил тази значително по читава рамчица :
https://www.chainreactioncycles.com/octane-one-prone-29-frame-2020/rp-prod155477?mx01=a&utm_referrer=minicarttest&utm_expid=minicarttest
в дясно има size chart където ще намериш геометрията :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Чет Мар 26, 2020 1:46 pm

Благодаря!
Рамката е много хубава. Това мисля, че е 21" и е една идея по-малка. Жалко че няма XL за този модел. С транспорта ще дойде около 500лв мисля.
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Чет Мар 26, 2020 2:00 pm

никак не е малка ,разгледай внимателно параметрите и .. това е съвременна дълга рамка с голям рийч ,най големия размер ще ти е ок ... да не говорим колко по стабилно ще се кара надолу с 66.5 челен а и позволява монтажа на дълъг дропър
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Пет Мар 27, 2020 8:29 am

Снощи минах през драгзоната да поразгледам, че ми е по път. Имат нов (за мен) модел Shift, чиято рамка много ми хареса. Голямо междуосие, малък малък челен ъгъл, точно, каквото препоръчвате. За съжаление обаче отново само до размер 19". :(
Отделно намерих в БГ магазин онлайн и тази рамка Octane One Prone, която препоръча Алекси. Даже цената и беше добра (419 лв), но пак само малки размери (М). :(
Все пак да попитам, някой има ли наблюдения върху качествава на рамките на Kross Полша, като изработка и материал?
Търсенето продължава.
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот martin.radev » Пет Мар 27, 2020 4:20 pm

Привет и от мен,

Аз не разбирам нещо ти пишеш; "Рамката ще е твърдак, като ще гоня и скорост, защото имам доста шосейно каране и черни пътища и не толкова пресечени местности."

Какви рамки намесваме с трейл/граничещи с ендуро челен ъгъл. Намесим ли ХС каране има 1 геометрия: Стръмен челен ъгъл - някой го преувеличават даже
със съпер дълга лапа с негативен ъгъл, рийча всичко по-дълго от необходимото за да не си удря коленете в кокпита при изправяне на педалите - може да се играе с дължина на лапата и наклон на седалката.
Наклон на седалковата тръба...при ХС състезателна рамка - няма какво да се разисква, това не е мекица - целия смисъл вложен в проектирането на тая рамка е за ефективно педалиране, особенно при катерене!
Да кажем ХC Race geometry 70-69.5 градуса. И ХС/Downcountry цял ден епик карания там можеш да слезеш до 68 градуса.
Всичко останало си е биене през просото и бутането Ти от желанието ти да караш ХС към - по-скоро Trail/Al mountain :)
На въпроса с хода на вилката
Ако приемем че рамката ти е проектирана за ХС - най-вероятно е предвидена за 100мм - всичко над това като вилка води до следните:
1) всеки 20мм отварят челния ъгъл с по 1 градус
2) Могат да компрометират рамката и нейната здравина - производителя, ако разбере - няма да ти уважи гаранцията на рамката.
3) Въпреки, че отворения челен ъгъл се асоциира с по-добро поведение при спускане - това няма да е така задължително при рамка, която не е проектирана за този ъгъл. За пример ако вдигнеш хода с 30мм - ще свалиш челния ъгъл с 1.5 градуса, но ще качиш средното с около 2-4мм - което ще се усеща много
по-негативно в завоите и на скорост, отколкото плюса от повишения ход на вилката
Говоря от опит - карам карбонов Cube reaction GTC Pro 2016 29' точно с тая простотия Ревелейшън и разбира се - защото ми е толкова акъла на 130мм.
Тая вилка заедно с дропър и къса лапа (свалих от 90мм на 45мм) ми вдъхна увереност на спусканията - нормално е, но в завоите...завивам като тролей на
кръгово. Съсипах състезателната геометрия на колелото, трябваше да си взема Реба 100мм, но както и да е.
Приеми че и Шифта и Оctane Prone няма да се държат добре на шосе или черен път, ако търсиш скорост. Ще са много приятни за каране на целодневни преходи, когато спускането стане по-сериозно и рошаво.
Знам, че няма всички да са съгласни с мен, но да не забравяме, че си написал ХС колело.

Успех, приятел.
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Съб Мар 28, 2020 9:41 am

Благодаря за хубавия отговор. Много полезен и обективен. Бях почнал и аз вече да се филмирам с тези геометрии и рамки.
Определено карането ми е ХС и то с доста асвалт. Кара се основно около Бургас, Средец, Приморско и областта между тях, на Юг от Бургас. В момента карам това:
Drag Grizzly с рамка 22.5:
Изображение

Когато го купувах преди повече от 10 години, това беше най големия размер, ако не искаш шосейка, или 28ца с тесни гуми или хибрид.
С подходяща поддръжка колелото се оказа много здраво и надеждно, въпреки ниския си клас. За из града, из парка или за разходки по 20-30км ме устройва. Последните няколко години обаче почнах да карам по-активно, с по-дълги преходи от по 80-120км и Гризлито започва да ми идва бавно. На равно с повече от 33-34км е почти невъзможно и то при безветрие. Усещам се че имам силата да въртя и още, но просто това му е предела с тези предавки. Реално мога да подменя някой части и да го направя по-бързо, но реших че ще по-добре да взема нещо по-ново и модерно, съобразено с карането ми и ръста ми.
Идеята ми е по равното да се кара комфортно с 40-45 и за това мисля че комбинацията 1х12: 10-51 отзад и 36 или 38-40 (колкото събере или какъвто венец намеря съвместим) отпред ще е подходяща едновременно за скорост и за изкачване, като големите задни венци ще компенсират големия отпред.
Вилката определено ще е 100 или макс 120мм, ако изпадне нещо изгодно. Revelation и Reba са ми фаворити.
Шифт и Прон, така или иначе са ми малки с тръби на седалката под 52см, така че отпадат.

Изображение

За сега тази рамка на полския крос много ми харесва. Ще видим дали ще намеря и дали новия модел "Level 8.0", който е 22" или стария "Level B 6", при който има и 23"
Най-много се доближава до Кюба, който бях харесал първоначално. А именно ето този модел рамка:

Изображение Изображение

Мисля, че това е правилната концепция за мен.
Оказва се, че повечето представители не са склонни да продадат гола рамка, та ще видим.

Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот carmo » Съб Мар 28, 2020 11:24 pm

Правилната концепция ще изплува когато си напишеш % от обикновените си маршрути в редът - асфалт / сух черен път / горски и полски пътеки.
Ако е 20 / 40 / 40 си за МТБ-ХС. Ако е 40 / 40 / 20 си за хибрид или дори гравел байк. Ако асфалта е над 50-60%, значи си правиш колело което ти харесва, а не което ти трябва.
Лошо няма, но не бива да имаш свръх очаквания относно скоростта. 40-45 е скоростта на добре трениран ездач със "шосейка" - от онези дето участват по Тур дьо ... . :) Техните гуми са 23мм, а твоите ще са поне 50мм, а това е основното съпротивление. Аеродинамиката също е важна при по-високите скорости. За тях обаче с 1 преден венец - па бил той и 40Т ще е трудно.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот martin.radev » Съб Мар 28, 2020 11:53 pm

Ще направя предположение въз основа на тези 80-120км, които си написал, че карането е повече вело-туризъм с преминаване по черно,
там където е по-удобно(80%+++асфалт). Карал съм в тази част на България Ямбол-Средец-Бургас (уникално красиви месности) и поради липса на планини
е това предположение, ако съм прав наистина направи си колело, което да ти е удобно между другото реакшъна ще ти е перфектен за това.
С моя изорах пътя от София до Бургас и беше невъобразим кеф.
Даже снимах видео тогава, кога ли ще го кача в ЮТюб не знам.
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот valsbak » Нед Мар 29, 2020 1:27 pm

С монтажа който си писал, че си избрал ХТ 1х12 трудно ще подържаш скорост над 35 км/ч. Максималния преден венец може да е 36 зъба, което означава, че за да поддържаш 40-45 км/ч на равно, трябва да правиш 80-90 оборота с педалите. Такъв каданс е трудно да поддържаш дълго време, особено ако си аматьор. Тук можеш да видиш калкулатор на скоростите: http://www.ritzelrechner.de/ Провери какъв каданс можеш да поддържаш и според това прецени какъв преден венец трябва да имаш. Струва ми се, че по-новите рамки не са проектирани за по-големи предни венци от 38 зъба.
valsbak
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 9:50 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Нед Мар 29, 2020 2:08 pm

то ,ако с 1х12 не може да го поддържа ,и с 2х11 няма да може .. щото 1х12 е 510% рейндж все пак .. горе долу толкова е и 2х11 :beer: по начало вече написаха ,че 45 км/ч е скорост постижима САМО за доста читав шосеен велосипед + натрениран колоездач .. с планински велосипеди просто забравете ,освен баир надолу :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Нед Мар 29, 2020 3:51 pm

Това за рамките и големите предни венци е притеснително.
Вчера в единия от магазините ми казаха, че дори и да може да се сложи по голям венец (примерно 38 или 40), нямало да се може да се напасне веригата и обтягането на дерайльора, дори и с добавяне на звено. Това така ли е? Малко несериозно ми се струва такова изказване предвид, че на различните рамки разстоянията от главина до средно са различни и ако бяха толкова чуствителни откъм настройка съвместиността между рамки и задвижвания щеше да е абсурдна.
Благодаря за калкулатора! Нещата изглеждат така:
Изображение
Общо взето при каданс 80 и венци от 36 до 40 скоростта ще е между 40 и 45, като всеки 2 зъба я качват с около 2-2.5км/ч. При всички положения ще е много по-добре от сегашното положение.
Не знам какво имате предвид с велотуризъм. За момента както казах карам основно асвалт и черни и лоши пътища. Може би 60/40. Не искам шосейка, защото много ме ограничава. Може би по натам за второ колело.
За момента като начало трябва да си намеря рамка. До размер 21" се намират. Нагоре предлагането е много ограничено, особено ако трябва да се съобразяваш и с цена.
Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Нед Мар 29, 2020 4:18 pm

няма да има проблем с напасването на веригата ,това кой "експерт" ти го говори .. голяма част от про ХС състезателите карат с плоча 38 .. само че пак казвам - с тия гуми и тоя велосипед без аеродинамика няма да можеш да държиш 45 на равно и то не заради предавките :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот carmo » Нед Мар 29, 2020 7:10 pm

zarrick написа:Това за рамките и големите предни венци е притеснително.
Вчера в единия от магазините ми казаха, че дори и да може да се сложи по голям венец (примерно 38 или 40), нямало да се може да се напасне веригата и обтягането на дерайльора, дори и с добавяне на звено. Това така ли е? Малко несериозно ми се струва такова изказване предвид, че на различните рамки разстоянията от главина до средно са различни и ако бяха толкова чуствителни откъм настройка съвместиността между рамки и задвижвания щеше да е абсурдна.

Сигурно ти е говорил за "линия" на веригата, а не за нейната дължина. Линията е различно понятие и колкото повече са зъбчатките отзад, толкова по-трудно е да намериш рамка за 29" МТВ, на която да пасне преден венец 38 и повече зъба. За да работи приемливо веригата, предният венец трябва да е срещу средата на задния блок, а по-голям диаметър едва ли ще го позволи десният чейнстей. Венец над 40 ще излезе много навън и няма да може да се ползват поне няколко от най-големите венци в задния блок. Ако искаш по-голяма амплитуда от скорости с насоченост към максималната, помисли за двоен венец отпред. И пак осмисли това от горния пост, а и от другите!
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Пон Мар 30, 2020 12:27 pm

Определено не ставаше дума за линия и усукване на веригата под ъгъл спрямо задния венец, а за дължината й. Иначе нямаше да се споменава удължаването и със звена и опъването и дължината на обтегача.
Не разбирам какво искаш да кажеш с това да осмисля писаното в горните постове. Казах защо не искам шосейка или 28ица с тънки гуми каквато постовете предполагат. Да, ОК ще са за някой от шосетата, но не могат да се карат почти никъде другаде, а аз не карам само шосейно. Ясно ми е и, че с ХС колело нямя да съм бърз като с шосейка и да се нося с 60+. Показах с какво колело карам в момента и реално ако му сменя задната капла с главина на шлици за по-малък венец и сложа по-голям преден венец ще си повиша скоростта и мога да си го карам и така, но имам възможност и искам нещо по-ново, по-модерно и с по-хубави части, със сходна концепция.

Да се върна на основния въпрос на темата а именно:
- Някой има ли колело Kross Level (Полша) за да изкаже мнение за качествата (+ и -) на рамките. Евентуално мнение за качеството на изработка, здравина, ергономия, тегло на рамката (евентуално за сравнение) и друго каквото се сетите.
- Бихте ли препоръчали и други производители и марки твърди рамки за ХС, който да се предлагат в размер 22", 22.5" и 23". Евентуално от къде могат да се купят като гола рамка. Бюджета за рамка е до 400лв.

Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот carmo » Пон Мар 30, 2020 1:59 pm

Сори и не съм искал да те засегна (ако подозираш това), или да те агитирам за нещо различно от твоите мераци.
Имам 5 колелета и съм наясно с разликите в усещането, приложението и скоростите, като 2 от тях са МТВ ХС (26" и 27,5"), а другите 2 са хибрид и фитнес типове 28". Най-ползван беше хибрида, защото е универсален боец и с него карах асфалт, черни пътища, а е виждал и доста "чукаци", просто понеже обичам от асфалта да се набия по някой черен път и после след края му да "хвана гората". Виждал е големи "чудеса от храброст". Последно си сглобих фитнеса, но е сбирщайн и с него вече шпоря само по асфалт и сух черен път, без да се "набивам между шамарите" по чукаците - просто е с твърда вилка. Може да видиш темата ми viewtopic.php?f=30&t=195779 , щото и аз имах въпросчета.
С писанията си само обръщам внимание на някои принципни положения и факти, вероятно защото съм се подвел че искаш да се движиш по-бързо. А фактите са следните:
Хибрида и фитнеса ми са с гуми 700х35. Това е "носещ на бой размер" и даващ относително добра скорост, невъзможна за МТВ по равно и безветрено.
Фитнеса е с трансмисия на външните венци 11х50, което е отношение 4,55 оборота на гумата (с периметър 219см) при 1 на предния венец. Тоест имам около 36 км/ч при каданс 60, 54км/ч при каданс 90 и 70км/ч при каданс 120. Третото е супер некомфортен лимит за движение на краката и е възможно само по надолнище, когато гравитацията помага срещу челното съпротивление.
В твоя случай сметката ще е следната: Трансмисия на външните венци 10х36, което е отношение 3,6 оборота на гумата с периметър 225см (при гуми 29" с балон 2,10"). При 1 оборот на предния венец и каданс 60 ще развиваш 29 км/ч, при каданс 90 ще имаш почти 44 км/ч а каданс над 100 (дори и по надолнище) не го мисли - невъзможен е с такива гуми. Разбира се след като го сглобиш винаги можеш да обуеш по-тесни гуми на 29" капли (те всъщност са 28") и гуми примерно 700х42, но ще си останеш с "късата" трансмисия. Това упражнение е често срещана интервенция при хората които са си купили "джип за магистралата". Ясно е че ти искаш всеобхватен периметър и за това ти предложих концепциите на хибрид и гравел байк, но ти си решил че ще е МТВ и ти стискам палци да успееш с начинанието, пък после ще му свикнеш. Не пречи да пробваш хибрид на някой познат или приятел, колкото да имаш впечатления.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот valsbak » Пон Мар 30, 2020 2:35 pm

Ето базов вариант на твоя велосипед за около 800 лв. има и размер 23 инча, но това е без доставка и не съм сигурен,че от този магазин правят доставки на велосипеди.
https://bg.sportsdirect.com/kross-level ... e=93510922

Виждам че дистрибутор за България е VELOZONA BURGAS, така че вероятно можеш да го видиш на живо. Цената тук е 1069.00 лв., вероятно толкова ще ти излезе с доставката от UK. В магазина могат да ти кажат и дали предлагат само рамки, не е невъзможно, тъй като повечето поддържат резервни рамки за гаранционно обслужане.
Тук можеш да прочетеш за марката : https://www.pinkbike.com/u/KrossBikes/blog/kross-earth-the-brand-new-champion-maker.html, но става въпрос за друг клас велосипед.
Като чета в интернет става въпрос за полски производител, който произвежда велосипеди и за западния пазар.
Не се различава съществено от нашите марки Cross, Shockblaze и Drag. Като гледам цената нашите може и да са по-добри. Проблема на българските потребители е, че новите модели на българските производители отиват основно за износ и при нас се предлагат неактуални варианти на нескромни цени :dontknow:
valsbak
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 9:50 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Пон Мар 30, 2020 3:11 pm

Няма ядове или засегнати. :) Тук сме да си помагаме. Темата почна да се отклонява и за това я върнах към рамките.
Сравнението с джиповете ми хареса, но същото важи и за разни с паркетници дето си мислят, че карат офроад машини с твърди мостове, блокажи и кални 35ици и се бутат в деретата и после бягат за трактор. :)
Да, за сега концепцията ми е МТБ, като ще гледам да го направя балансирано между скорост и проходимост. Хибридите и производните на 28ците не ми допадат особено, въпреки че имат преимущества, но в крайна сметка човек трябва и да харесва това за което си дава парите. Не е само до удобство и фунционалност, трябва да има баланс.
Благодаря за линковете! Да, за този модел рамка говоря, като моделите са два: от Level 1 до 6 алуминиевата сплав се води "aluminium lite" и рамката е същата като на старата серия (LEVEL B1 до B9), ушите за дисковата са отзад, извън триъгълника и макс. размер е 23". Новите Level 7, 8 и 9 са малко по-различни: сплавта я водят "aluminium superlite", максималната рамка е 22" и ушите вече са вкарани в триглника по последните тенденции. Имат и някой други разлики, но това са подробности. И двете сплави са производни на 6061. Направил съм запитване и първоначалния отговор на Велозона беше, че само рамки не продават и не се поръчват, но все пак ще направят запитване към производителя/досавчика. Питал съм и за двете разновидности и според това какво ми отговорят и цената, ще преценявам.
Според мен българския Cross изостава малко от тенденциите спрямо Драг и Шокблейз/Спринт, който ги слагам на едно ниво с полския и може би Кюб, Канийон, Спешълайзд и други от този клас.
Цените в България, както и гъвкавостта на продавачите не ми се коментира.
Връщам се на рамките. Колко размера има на челото, в зависимост от стержена, какво влияние оказва и кое е за предпочитане?

Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот martin.radev » Вто Мар 31, 2020 6:14 am

Знам, че попита много пъти за Kross, мислех, че досега вече щеше да си направил собствена проверка, но ето нещо тук за тях:
https://www.youtube.com/watch?v=TX2POeyEtL8

Вярно преди 2 години е (тя вече кара за Трек), но в крайна сметка говорим за World Cup team, и може би най-великата жена- ХС-състезател,
която е участвала в развитието на ХС линията им. Тия пичове имат и участия в етапни дисциплини като Cape Epic, което трябва да ти говори,
че са световно име и определено сравнението им като реноме с българска марка е немислимо.
Имат си и бюджетни рамки, но това, което представлява марката като име в ХС-то е нещо, на което можеш да се довериш както на
Scott, Canyon, Trek, Specialized. Аз лично бих ги сложил далеч пред Кюб в High-End спектъра на рамките.

Успех.
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот valsbak » Вто Мар 31, 2020 10:30 am

Цялата тема започва да ми прилича на маркетингова кампания. Едва ли подобни постове ще заблудят познавачите на велосипеди. Ами то всички големи световни производители имат бюджетни модели които могат да се сравняват с българските марки. Тук не говорим за висок клас и състезателни велосипеди, защото бюджета на човека само за нова рамка е 400 лв. Ами то световния шампион в ендуро сериите Sam Hill кара велосипеди Nukeproof, но я виж колко струва гола рамка за твърдак от тази марка - над 400 паунда. Доколкото четох Kross доставят велосипеди и на Decathlon, а те не са кой знае калко върхови модели. Затова продължавам да твърдя, че рамка с цена до 400 лв. на Kross е аналогична на предлаганите от българските производители, да не говорим, че челото на модела Level В2 е същото като на Cross Euphoria 2016. А факта, че България е някой в световното производство на велосипеди е и откриването на нов завод за производство на велосипедни рамки https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... moia_baik/.
valsbak
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 9:50 am

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот martin.radev » Вто Мар 31, 2020 11:16 am

valsbak написа:Цялата тема започва да ми прилича на маркетингова кампания. Едва ли подобни постове ще заблудят познавачите на велосипеди. Ами то всички големи световни производители имат бюджетни модели които могат да се сравняват с българските марки. Тук не говорим за висок клас и състезателни велосипеди, защото бюджета на човека само за нова рамка е 400 лв. Ами то световния шампион в ендуро сериите Sam Hill кара велосипеди Nukeproof, но я виж колко струва гола рамка за твърдак от тази марка - над 400 паунда. Доколкото четох Kross доставят велосипеди и на Decatlon, а те не са кой знае калко върхови модели. Затова продължавам да твърдя, че рамка с цена до 400 лв. на Kross е аналогична на предлаганите от българските производители, да не говорим, че челото на модела Level В2 е същото като на Cross Euphoria 2016. А факта, че България е някой в световното производство на велосипеди е и откриването на нов завод за производство на велосипедни рамки https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... moia_baik/.


Първо ти каза: "Като чета в интернет става въпрос за полски производител, който произвежда велосипеди и за западния пазар.
Не се различава съществено от нашите марки Cross, Shockblaze и Drag. Като гледам цената нашите може и да са по-добри."
Тук аз не виждам да си посочил, че говориш за бюджетни рамки, по-скоро изглежда като тепърва да си гугъл-нал Kross, което само посебе си ме кара да
се усмихвам. Пак ще ти напомня това е фирмата/марката, която представлява KROSS Racing Team (World Cup team) и печелят 2 години една след друга
Световната купа при жените. Винаги съм бил фен на това да защитя българското, но въпросния полски производител има повече състезателни модели за ХС (Full Suspension + Hardtail) отколкото Cross, Shockblaze и Drag имат взети заедно. Имат и тъпи модели, но техните тъпи - са по-малко тъпи от нашите за да ме разбереш.
А колкото до това какъв производител сме ние, провери какъв производител са и Полша във велосипедното производство NS Bikes, Kross bikes...
Малко по-сериозни производители ми се струват отколото завода "Made in Илиянци".

В заключение @Zarrick не си взимай тая рамка защото Valsbak, който токущо ги идентифицира като полски производител изнасящ за "Западния" пазар - мисли,
че рамките им в същи ценови клас са същите, ако не и по-лоши от Шокблейз, Cross и Драг.
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Сря Апр 08, 2020 7:59 am

Здравейте,

Докато тече търсенето на рамка ми изникнаха странични въпроси.

Относно венеца отпред: поразрових се и наистина Шимано не предлагат венец по-голям от 36 зъба за курбели ХТ. Обаче серията Saint има сериен венец на 38 зъба. Особеността е, че не е с център лок, както новото ХТ, а с болтове и съответно междуболтово разстояние. При съпоставими венци на 36 зъба Сейнта тежи с 200г повече от ХТ-то. Въпросът ми е заслужава ли си да жертвам центърлока за 2 зъба на Шимано и по-голямо тегло или да взема ХТ и да търся нещо афтърмаркет с 38-40 зъба, съвместимо с курбела на ХТ?

Вторият ми въпрос е свързан с главините на Шимано. Останах малко изненадан, че все още ползват голи лагерни съчми без черупка, вместо машинни лагери. Мислех че тази технология е отживяла. Това недостатък ли е? От гледна точка на обслужване и подмяна е по-лесно с голите съчми, но как стоят нещата от гледна точка на здравина и издръжливост? Като недостатък отчитам, че по-лесно може да се пренатегнат гайките-черупки, но пък реално ако има наранени лагерни съчми или външна черупка е лесно за подмяна, но ако е наранена или нарушено покритието на вътрешната черупка по всяка вероятност трябва да сменям главината. Не знам може ли да се набие нова черупка и изобщо продават ли се ремонтни такива. От друга страна машинните лагери мисля, че ще са по надеждни и здрави, но се обслужват по-трудно и при повреда отново трябва да се избиват и набиват нови с преса. Машинните лагери в мнозинството главини с такива стандартни размери ли са? Какво мислите по въпроса като цяло? Коя система е за предпочитане?
Някой правил ли е хибридна главина? Да кажем да присади фрихъб от ХТ или XTR 1х12 на друга марка главина с машинни лагери. Възможно ли е и заслужава ли си?

Някой може ли да ми разясни малко понятието Boost? До колкото разбрах това е колко отдалечени са обръчите на тялото на главината, на които се нареждат спиците, без това да влияе на дължината на оста. От това зависело здравината и стабилността на каплата. Правилно ли съм разбрал?

Поздрави,
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Сря Апр 08, 2020 8:08 am

Шимано като не предлагат по големи венци - други марки предлагат ,можеш да си купиш и 46т ако искаш и да го сложиш на курбел шимано ( спазвайки междуболтовото )стига рамката ти да го събира ,за тия новите курбели също има предложения ;
главините на шимано аз лично бих ги избягвал - много са тежки ,нямат адаптери за преход от едни оси на други ,само те останаха с тия конуси ,умряла работа .. капсулован лагер е в пъти по добре ,изкарва доста подмяната им при наличен инструмент и умения не е трудна ( за сравнение - ако на шиманска главина пренатегнеш лагера и натръпне леглото на сачмите я хвърляш ,и ако главината е висок клас примерно шосейна ултегра 20 прави спици - заболява много ) ; има и плюсове - главините като цяло са евтини ,сравнително надеждни от деоре нагоре
не можеш да сложиш фрихъб от един производител на друг ,специфични са;
Буст е по широка главина - не само между фланците ,но и оста е по дълга ;
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот zarrick » Сря Апр 08, 2020 8:18 am

Да общо взето и моята логика за главините е такава.
Препоръчайте марка и модел главини, които като клас и качество да съответстват на ХТ и да са подходящи за касета 1х12 (10-51) Шимано ХТ. Знам, че шлиците са друг размер, по-ситни.

Поздрави,
Последна промяна zarrick на Сря Апр 08, 2020 9:16 am, променена общо 2 пъти
zarrick
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Юни 20, 2019 7:29 pm

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Alexi » Сря Апр 08, 2020 8:22 am

с микросплине са сложни нещата за момента .. само фрихъб за дтсуис струва колкото ХТ главина ,по изгодно е да си купиш цяла капла дори - аз по тоя повод карам с XD хъбове на всичките си велосипеди ( без шосееца ) - много повече предложения за главини и капли има ,касетата на Срам е доста по лека от тия на Шимано :beer:
Има такъв вариант - тайванска главина с прилично качество и машинни лагери :
https://www.aliexpress.com/item/4000484920921.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.32a141b2bVFk1Q&algo_pvid=71b9a915-4ca4-437e-89a1-45c6ce982535&algo_expid=71b9a915-4ca4-437e-89a1-45c6ce982535-3&btsid=0ab6f81615863274807232814e28c4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за избор на рамка

Мнениеот Boyan1984 » Сря Апр 08, 2020 9:46 am

Аз си сглобявам капла с евтина шиманска микросплине в момента, че байка ми е със 135 задница. Shimano FH MT500 мисля че е. Преди като съм карал с шимански главини не съм имал проблеми.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта