Drag Shift или Ram Trail

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот freemax » Вто Апр 19, 2022 6:36 am

Здравейте,
От известно време чета форума, стари запитвания и отговори. Повечето линкове не съществуват вече, но все пак успях да се ориентирам. Към момента разполагам с бюджетен ХС, който ползвам предимно за градски условия и понякога пътеки. Искам да надградя с нов байк, с който по-уверено да карам по пътеки,байк паркове, леки спускания.
Амбициите ми за мекица бяха скършени от цените, но за хубав ХС твърдак мога да се впишат. Бюджет 2000лв като предпочитам да е нов, не ми се рискува с олх или онлайн. Спрях се на въпросния байк от Драг, но после се появи и този Рам, който не знам дали не е стар модел. Ето и линкове с цени и информация.

1. Drag Shift 5.1 29"
https://dragzone.bg/velosipedi/29-shift-5-1-d-11-2021-46958
2. Drag Shift 27.5"
https://dragzone.bg/velosipedi/velosiped-drag-27-5-shift-5-0-1
3. Ram Trail 2 цена: 2399лв
http://bikeshop-bg.com/index.php/frames/mountainbikes/

Сайта на байкшоп е малко куц, трябва да се скролва. Този Рам изобщо струва ли си да се обмисля или да карам на сигурно с твърдака на Драг?
freemax
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 17, 2014 11:13 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Вилката » Вто Апр 19, 2022 9:08 am

Аз бих заложил на РАМ-а.
А тоя твърдак 16.6 кг :bigeyes:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 943
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Gworan » Вто Апр 19, 2022 12:43 pm

Тези твърдаци твърдо не са XC, а както децата му викат "боен твърдак". А твърдак за спускане (след като аз лично си купих и изпробвах такова нещо) е напълно безсмислено. И, да, тежи колкото меко.

Даже ми е интересно, тъй като цената за твърдак си е значително по-ниска от колкото за колело с окачване, може от интерес да се пробваме да сметнем дали на края не излиза по-скъпо. Единствено с твърката успях да разбия курбели, да подбия шина, и да сменя четири средни дживения, всичко в рамките на четири месеца :D
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Petar_stoychev » Вто Апр 19, 2022 1:00 pm

Предполагам сещаш се че е малко трудно да сравняваш мекица и трърдак но в случая те разбирам. За мен единственото предимство на Ram-a е че е мекица...като негативите за мен са остарелите стандарти и компоненти и не на последно място производител който е спорно дали съществува и каква гаранция има.
Drag-a си е AМ твърдаче с модерна геометрия и аз лично бих заложил на него.За тия пари няма как да е нито леко нито с кой зане какви части ,а и тези колела са далече от определението ти за "хубав XC твърдак" :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот bossorange » Вто Апр 19, 2022 3:33 pm

И аз съм на избор между тези 29'
драг шифт 3.0(1250лв) - добра цена, може да се надгражда според вас, изглежда по-здрав с тези дебели стеншъни на вилката, ход 130 вилка
драг шифт 4.2(1630лв) - с по-добри части от по-евтиния шифт, харесва ми с 2.4 гуми, ход 140 вилка
Трек Марлин 7(1700лв) - рамката е с доживотна гаранция, Рокшок вилка, един венец отпред
Giant Talon 1 с вилка въздушна Giant(1550лв) - широки 2.4 гуми, един венец отпред
Тежък съм - 120кг и висок 182см.
Ще се кара градско основно , но ми се иска да мога да минавам през пресечен терен ако реша
Начинаещ велосипедист, с тенденция да се зарибя по натам.
Ще съм благодарен за съвети
Последна промяна bossorange на Вто Апр 19, 2022 4:02 pm, променена общо 1 път
bossorange
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 10, 2022 9:52 am

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Alexi » Вто Апр 19, 2022 3:34 pm

това не са ХС велосипеди ,отделно стари задвижвания ,много тежки .. не знам защо бягаш от втората употреба ,за тия пари може да се вземе нещо далеч по читаво ,пример :
https://www.olx.bg/d/ad/velosiped-cube-acid-29-CID618-ID8c6sX.html#0e96680bf6
това изобщо няма вид да е карано ,има доста подобни оферти в ОЛХ и на други места
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот freemax » Вто Апр 19, 2022 5:31 pm

Здравейте и благодаря за бързите отговори.
Canyona който се е разбил изглежда супер, но явно спусканията са били сериозни.
Аз съм начинаещ от към спускане и мисля така да си остане, не ми се рискува нито да троша колело за 2к, нито нещо по себе си :D.
Единия Драг е 14.8кг и има хубаво ревю тук в сайта на mtb-bg.
https://mtb-bg.com/2019/03/11/products-news-2019-drag-shift-first-ride
Също хубаво ревю за Ram Trail, но от 2019 (което прави байка остарял още в магазина).
https://mtb-bg.com/2019/03/14/products-news-2019-ram-trail
Твърдак за леки карания по сини (и зелени) пътеки трябва да се справи, нали?
Втора употреба: при 1 бърз оглед на място и каране 1-2минути едва ли ще успея да хвана скрит проблем във вилка и т.н.
В раздела Продава във форума няма нищо към този момент.
freemax
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 17, 2014 11:13 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Alexi » Вто Апр 19, 2022 9:10 pm

сини пътеки с твърдак .. ми се види мазохизъм и ще се искат доста умения + ниска скорост ,подходящи ( не-ХС ) гуми и т.н...
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот NASIO » Сря Апр 20, 2022 9:16 am

Хората на запад могат да минат и черни пътеки с твърдак без да го разбият. Но говорим за оборудван с висок клас компоненти байк каран от много опитен карач, който умее да подбира прецизно траектория и знае как да "олекотява" колелото по неравностите. Ако човек просто се отпусне като чувал с картофи върху колелото и се носи нодолу по камънака като пасажер и мекица няма да го спаси от разбити части. Също на запад препоръчват всеки да започне пътя си на развитие в колоезденето с твърдак за да придобие добра техника и правилни навици. Тука обаче винаги сме компенсирали липсата на умения с по-скъпа техника. Решаваме, че не ни се губи време в учене и развиване на умения, искаме тук и сега да се фърлим с мекицата надоле. Някой пък предпочитат и в града да карат с мекица, че да не ги боли кръст и гъз. Според мен избора на тип колело трябва да изхожда от това какви очаквания и амбиции имаме за себе си. Който иска да се развива сериозно изминава дългия и тежък път, който иска просто да разпуска малко в почивните дни взима директно най-скъпото което може да си позволи и го дрънка 10-тина години. Относно драг шифта определено не е ХС велосипед но спокойно може да се ползва и за такъв без големи очаквания. Успешно завърших първото си състезание (30км на Търново Ултра) с Шифт29 и това което мога да споделя е, че на изкачванията всички с истински ХС колела ме минаваха а на спусканията изпреварвах аз. Определено този модел е за по-агресивно каране а за ХС драг имат по-подходящ модел drag 29 trigger. Шифта е добра платформа за доработване за който търси баланс между катерене и спускане. В заводската си окомплектовка обаче при евтиния вариант си е тромав. Вилката с 130 ход и 34мм тръби е наистина здрава и носи много бой но е с метална пружина и е пълно дърво освен, че тежи адски много. Спирачките са най-нисък клас и е хубаво да се сменят и те. Отделно движение, гуми и дропер. За това който все пак се е ориентирал към този модел при възможност е хубаво да се вземе някой от по-добре оборудваните варианти (shift 5.1-1) или да подменя всичко поетапно като мен. Ако пък се ориентирате към мекиците в рамките на този бюджет наистина вариант е втора ръка. Освен споменатия рам трейл, може да се гледа и рам XC 2, същото е но е 29" и е ориентирано повече за катерене а не за спускане. Това са моите виждания по въпроса за сравнително начинаещ карач търсещ колело за "всичко".
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот freemax » Сря Апр 20, 2022 4:00 pm

NASIO, благодаря за изчерпателния отговор. Като цяло съм любител и мисля да си остана такъв.
Бих искал да споделя 1-2 оферти за мекица ползвана. Ако са лош избор за парите си ще съм сигурен в избора на Шифт 5.1
1. Yt Wicked
https://m.olx.bg/d/ad/kolelo-yt-wicked-pro-CID618-ID8Pvsf.html
2. Drag Kink
https://m.olx.bg/d/ad/drag-kink-26-l-downhill-bike-kolelo-velosiped-CID618-ID8IoZE.html Поздрави.
freemax
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 17, 2014 11:13 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Alexi » Сря Апр 20, 2022 4:10 pm

тръгна от ХС и стигна до даунхил велосипед да гледаш .. луташ се не знаеш какво точно да търсиш .. ако гледаш мекици трябва да е по скоро нещо такова :
https://www.olx.bg/d/ad/aluminiev-velosiped-boardman-team-27-5-tsola-CID618-ID8CPqZ.html#3c5d596eef
https://www.olx.bg/d/ad/fokus-superbad-meka-ramka-29-tsola-kapli-CID618-ID8enZY.html#ba796da148
120-140мм 27.5 или 29 ..,ХС-трейл ориентирани .. 26ци не си заслужава да се гледат
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот NASIO » Чет Апр 21, 2022 11:29 pm

Явно липсват основни познания за различните стилове колела. Не всички мекици или твърдаци са еднакви и служат за един и същ вид каране. Ще опитам малко да разширя обхвата на отговора на Alexi за да стане по-ясен за не толкова запознат човек. Първо в днешно време колело с 26" гуми се ползва само и единствено да бъде качено с лифт или пикап на някой връх и да се спусне от там поне средно опитен карач по най-дивите урви. С такъв размер гуми е наказание да се изминава повече от километър или два чрез въртене на педали освен ако не е леко пораснало дете. Според мен за не много агресивно каране и ако не говорим за човек под 170см, размера гуми би следвало да е 29". Важен момент е човек да си направи реалистична преценка какво ще му е основното каране и да си подбере правилния тип велосипед. Не върви заради евентуални 2 карания в годината по технични пътеки цял сезон да бъхтим по баирите с тежко дългоходово колело. Премисли хубаво какво точно ще правиш с колелото, сподели го и можеш да получиш по конкретни насоки. Вариантите посочени от Alexi са подходящи за масовия карач по разнообразни терени без издевателства и са доста по ефективни за въртене.
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Harka » Пет Апр 22, 2022 11:02 am

NASIO написа:Хората на запад могат да минат и черни пътеки с твърдак без да го разбият. Също на запад препоръчват всеки да започне пътя си на развитие в колоезденето с твърдак за да придобие добра техника и правилни навици. Тука обаче винаги сме компенсирали липсата на умения с по-скъпа техника. Решаваме, че не ни се губи време в учене и развиване на умения, искаме тук и сега да се фърлим с мекицата надоле.

Тук ще се намеся леко възмУтен. Не знам кой запад визираш, но в този форум поне от 2003-та се препоръчва твърдакът за първо колело именно поради споменатите от теб причини. Повтаряно е стотици пъти.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Lucky Loser » Пет Апр 22, 2022 12:37 pm

Повтаряно или не, аз също съм останал с впечатлението, че навлизащите в спорта дали поради финансови причини, дали защото не разбират и така им пробутват в магазина или просто защото "мн ме кефи тая мекица, чуек!", масово купуват велосипеди с пълно окачване за първи велосипед.

Имам познати минали и по двата пътя - от километри се вижда, че началото на твърдак носи много повече позитиви, особено ако човек иска да навлезе малко повече в спорта, а не просто да си цъка в парка.
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Yash » Пет Апр 22, 2022 12:40 pm

Предното мнение беше в "десятката", за което си получи и плюса от мен.
С това, обаче, се срина тотално. С което, ще те цитирам:
NASIO написа:Явно липсват основни познания за различните стилове колела.

Доколкото знам, различните видове велосипеди подходящи за различните стилове каране не се определят от размера на колелата, а от вида на рамката, геометрията й и хода на окачването. Макар че последните години нещата малко се поразмиват и много хора карат по терени с велосипеди, с които "не би трябвало" да карат там.

NASIO написа: Първо в днешно време колело с 26" гуми се ползва само и единствено да бъде качено с лифт или пикап на някой връх и да се спусне от там поне средно опитен карач по най-дивите урви. С такъв размер гуми е наказание да се изминава повече от километър или два чрез въртене на педали освен ако не е леко пораснало дете.

Честно казано това не знам как точно да го коментирам. До скоро всички карахме такива велосипеди, а има хора, които продължават да си ги карат, без това да ни е навредило и сме си живи и здрави.
И ще те опровергая. Опитният карач би използвал велосипед с по-голям размер колела по дивите урви, защото те газят повече и препятствията се преминават по-лесно.

Съветът ми към freemax е ориентирай се към велосипедите с твърда рамка или с окачване най-много до 120мм. За начало и за това, което си писал, че ще се ползва, не ти трябва повече.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот NASIO » Пет Апр 22, 2022 4:18 pm

Harka написа:Тук ще се намеся леко възмУтен. Не знам кой запад визираш, но в този форум поне от 2003-та се препоръчва твърдакът за първо колело именно поради споменатите от теб причини. Повтаряно е стотици пъти.

Визирам този запад в който хората взели шофьорска книжка преди един месец не се качват на 300НР коли и да ги пързалят по улиците а ходят на затворени писти да се учат. Не искам да накърнявам националната гордост на никой и не мога да знам кой в каква среда битува, но това което масово се наблюдава в провинцията е, че болшинството от деца и младежи получават за първо колело даунхил машини на стойност колкото запазен автомобил. Това за твърдака като препоръчано първо колело и да е споменато стотици пъти на други места, то в тази тема първите коментари бяха от сорта "разбити твърдаци от каране по пътеки", "как е изтезание да караш твърдак по сини пътеки" което всеки може да тълкува различно но аз го разбирам като твърдака не е за предпочитане.
Доколкото знам, различните видове велосипеди подходящи за различните стилове каране не се определят от размера на колелата

Относно различните стилове колела съм се изразил неправилно и съответно погрешно разбран. Под колела имах предвид разговорната форма за велосипеди а не оборудвана капла, разбира се че основно геометрията на рамката и хода на окачването характеризира даден велосипед като подходящ за съответен стил каране.
До скоро всички карахме такива велосипеди, а има хора, които продължават да си ги карат, без това да ни е навредило и сме си живи и здрави

За 26" велосипеди признавам, че е субективно мнението ми. В моето обкръжение никой не кара такъв велосипед от поне 5г. което не знам дали е "до скоро" или "отдавна" но такива са ни геогравските особености, предпочитания на групата а и нямаме близък байк парк със специално изградени пътеки за спускане. Не казвам, че някой ще умре от изкачване на ход до билото на планината и там да направи преход до някоя хижа с 26" велосипед но ще бъде далеч по-изморен.
Опитният карач би използвал велосипед с по-голям размер колела по дивите урви

Не съм казал, че опитния карач трябва да предпочете 26" за урвите а, че по скоро такъв тип карач може да използва правилно възможностите на даунхил велосипед с 26" гуми. Това по повод, че питащия във темата разглеждаше такъв тип велосипед за който всички се съгласиха, че не е удачен вариант в неговия случай.
Всичко това са мои не професионални виждания на база средата в която битувам и това което е достигнало до мен като информация от различни източници. Приемам и мненията на другите за верни от тяхна гледна точка. Моля приемете и вие моите контра аргументи като дискусия в търсене на работеща формула за всички а не като селски спор. Не се боря за популярност нито държа да съм харесван (тъй като всички са непознати за мен), просто се опитвам да бъда полезен по различен начин от по-напредналите членове на форума. Които често нямат търпение да обясняват едни и същи неща, подробно и лесно смилаемо (за което ги разбирам). Понякога има пропаст в комуникацията между много напреднали и начинаещи и ми се е налагало часове четене за да разбера какво ми е казал някой. Ако мога да улесня поне един човек в това отношение (без да подкрепям рецидива с липса на заинтересованост и четене) ще съм доволен.
Дано не съм възмутил пак някой, желая добро на всички и светли празници :beer:
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот evilzet » Съб Апр 23, 2022 6:53 pm

Наско, май си гугъл-милениал-експерт. Направо взех да се чудя истина ли е, че съм карал 26" години :lol:
Че и още имам 2-3 за зор заман.
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот freemax » Съб Апр 23, 2022 10:18 pm

Здравейте на всички включили се и благодаря за изчерпателните отговори. Дилемата при мен се крие основно във факта, че вече имам някакво колело:26", 80мм вилка. Искам да надградя, но бюджета ме ограничава до по-хубав твърдак или стара "мекица". Със сегашното колело не бих тръгнал да рискувам по сини пътеки, най-много да се разпадне :).
За сега оставам на варианта с Драг Шифт, защото ми се вижда по-агресивно и способно колело от сегашното и ще бъде ползвано само за пътеки за начинаещи, а 26" за града/паркове.

Поздрави!
freemax
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 17, 2014 11:13 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот martin.radev » Сря Юли 20, 2022 9:15 am

хехех, от нямане какво да правя препрочитам стари теми и ми става супер забавно във форума колко сме докачливи за 26ците и твърдаците и мекиците :)
Много ясно, че школовката от твърдака - прехвърлена на меко колело е безценно, и начина да намираш линия, която носи възможно най-много флоу си личи при
тези, които са минали през скромното твърдаче :)
Но има ли поне един, който в последствие след като е минал на фул-съспеншън не е съжалил, че е наливал парите (които нямат връщане между другото) в ъпгрейди на твърдака?

А колкото до 26ците, за мен това е живот сред снимки и спомени. Интересното, е че според моите наблюдения - хората, които ги карат са така наречените "олд-скул"
Фрий-райд/ДХ байкъри с феноменални възможности на колелото (в повечето случаи), а тези момчета, ако знаеха какво могат да направят с някоя съвременна Ендуро 29ка
щяха да си променят мнението :)
В крайна сметка да не забравяме, че колелото е развлечение за 99% от форума и като такова - не трябва да се 'вталяваме' толкова. Хора различни - видове колела още повече :)
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Вилката » Сря Юли 20, 2022 1:58 pm

Най-големият недостатък на 26" е това, че производителите го зарязаха и става невъзможно да комплектоваш висок клас колело.
Когато 29-ките дойдоха на мода имаше преходен период, в който имаше всичко и за 26, докато си разчистят складовете, и то на много добри цени. Аз тогава се възползвах и комплектовах карбонов трейл байк 26" с доста добри части, вероятно двойно по-евтино спраямо подобно 29", още си го пазя м-у другото.
Относно "мъката" да се кара 26" - май тогава по-бързо карах от сега :V:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 943
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Alexi » Сря Юли 20, 2022 4:16 pm

всичко е индустрия .. имаше едно клипче в което пускат една и съща пътека с някакъв велосипед на около 15г - 26ца с боксер моушън контрол се сещам че беше ,после същия човек я пуска с последен модел 29ка пак даунхил байк - еми беше с 6-7 секунди по бърз с 29ката ,като пътеката е някъде 5 минути не е къса т.е. не е особено по бърз ако не говорим за състезания за световната купа ,там 6 секунди са 20 позиции назад поне .. ако се направи съвременен байк 26ца с последен модел части и геометрия тази разлика ще падне на 2-3 секунди според мен
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Harka » Чет Юли 21, 2022 3:30 am

Предполагам, че визираш това клипче. Действително е интересно.

Аз лично мисля, че байковете ще се развият в подобна посока на автомобилите - производителите винаги ще се стараят следващото поколение да е измеримо по-бързо, но това в един момент вече няма да означава задължително по-забавно. И ще започнат да се появяват байкове, които може и да са по-бавни по дадено трасе, но да са по-забавни за каране. Каньон според мен се опитват да направят нещо такова със 125-милиметровия Spectral. Байк, който от строго техническа позиция има нулев смисъл.
Примерно аз макар и да карам сравнително модерно ендуро колело, още си милея по NRS-а, който имах навремето и който ми даваше една особена лекота, която меко казано нямам със сегашното. И да, по отношение на бързината въобще няма база за сравнение. Но това усещане толкова ми липсва, че сериозно се замислям дали да не си купя даункънтри байк.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Alexi » Чет Юли 21, 2022 6:22 am

мда има някаква тенденция към скъсяване на хода и игривост ,особено на задницата хода все доста да пада при нови модели .. този Каньон скоро го гледах и се чудех дали не е грешка ,125-140 с ДПХ2 и Фокс 36 .. Найнър пуснаха ендуро със 140мм ход на задницата ( като 29ката е със 435 чейнстей ,явно в търсене на повратливост )а след дълги години липса на 27.5 от скоро имат и такова
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот pascoff » Чет Юли 21, 2022 12:58 pm

@Harka, сериозно се замисляш а ме питаш защо съм избрал 141 пред 161 :)

Сега сериозно, наистина се чудя още на хората, които базират избора си на критерии като "бързина". Това е нещо, което може да се измери много лесно и за това го има на всеки тест и ревю. Но почти никъде не мерят кефа, забавлението, комфорта и тн. неизмерими величини (което е разбираемо). Това вече всеки сам може да си сложи като критерии и за Harka е онази "особена лекота", за мен е онзи особен комфорт, за някой друг ще е нещо друго.

Защо го пиша всичко това - с цел малко да променя гледната точка на хората, които дават съвети в този форум. Моля не сравнявайте едно колело или компонент, само защото е по-бързо, по-леко, с повече ход и тн. Опитайте се да видите през очите на питащия какво е важно за него ... в повечето случаи не е скоростта :)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Harka » Чет Юли 21, 2022 1:37 pm

pascoff написа:@Harka, сериозно се замисляш а ме питаш защо съм избрал 141 пред 161 :)

И продължавам да те питам. :)
За мен 140 милиметровите колела са най-безсмислените байкове, създавани някога. Ако приемем, че скалата на категорията колела, с които можеш да катериш, се простира от около 100мм при чистите ХС бегачки до около 180 при тежките ендуро байкове, то 140 е еднакво отдалечена и от двете крайности, т.е. балансът на тези колела е максимално лош. Нито могат да катерят, нито да спускат. Бих си купил байк близо до единия или другия край на скалата, но никога по средата. Така че 110мм даункънтри байк да, 140 милиметрова измишльотина, която "става за всичко" (разбирай за нищо) - ноуп.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Alexi » Чет Юли 21, 2022 1:48 pm

тенденциите обаче са тия байкове да набират все по голяма популярност ,реално наистина могат всичко особено със съвременните геометрии - и спускат и катерят ,леки са ,стават за целодневни карания с доста денивелация и нагоре и надолу .. за мен относително безсмислен клас остават машини 100-120мм ,ако не си ХС състезател ( а у нас знаем че реално са само любители професионалисти нямаме ) не виждам смисъл да караш късоходова машина .. да ,малко по лека е и толкова
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Drag Shift или Ram Trail

Мнениеот Harka » Чет Юли 21, 2022 2:13 pm

Мда, и пак стигаме до това, което pascoff много правилно отбеляза: критериите за "добро" при различните хора са различни. Да, трябва опит и години каране, за да разбереш какво работи при теб, но след това си доста наясно какво искаш от велосипеда, къде можеш да направиш компромис и къде не.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта