Страница 1 от 1

Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 9:44 am
от Sprinter
Здравейте,
предстои ми сглобяване на сет с нови 29 инчови капли, който включва главини, шини и спици. Поради спецификата на рамката и вилката (която не мисля да сменям), а именно QR 9х100 отпред и 10x141 отзад, не мога да си взема готов сет - никой не предлага такава комбинация :)
Целта е минимално тегло+максимална надеждност, без да чупя касички. Трите са с еднаква тежест при избора :)

Насочил съм се към следната комбинация: DT Swiss XR391 + 350 хъбове (за отпред има директно на QR, отзад е с капачки), Revolution спици отпред и Competition за задното (85 килограма съм и играя на сигурно :D )

Защо тези шини?- 440гр. при 25 мм вътрешна ширина - според мен е златна среда за XC и трейл, не търся екстремни преживявания и спускания за време, по-важно е теглото и здравината, tubeless и рационално използване на 2.3 до 2.4 гуми.
Главините - капсуловани лагери, стабилна ос (все пак говорим за QR отзад).
Спици - колебая се между DT и Sapim race, DT-то ако ги взема отвън са на по-добра цена и размерите са им по техния калкулатор, със Sapim рискувам да не уцеля размера и да купувам два пъти, а тук са на 1.90 лв. бройката. Също така с Revolution -а спестявам няколко грама отпред.

Цената на сета с наплитането излиза около 1000 лева, ще съм благодарен за съвети за алтернативи на по-ниска цена, а също и коментари по отделните компоненти :beer:

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 11:19 am
от martin.radev
Не си казал, колко спици е сетъпа?
И прави или J-bend са спиците? За предната - май революшън бяха само извити нали?
Но задната бих се спрял на 32 спици/J-bend и то Сапим Рейс.
3 предпоставки за по-здрава капла според мен правейки компромис с една от тези три предпоставки е окей - с повече от една ще има късане на спици.

Аз лично съм карал 29' XR391 (25мм) наплетена на 28H Хоуп Про4 и J-Bend Сапим Рейс+DT шайби (карах я като 90килограмов) и беше безкомпромисна (917гр)
FB_IMG_1595916623317.jpg
FB_IMG_1595916623317.jpg (73.09 KiB) Прегледано 2280 пъти

но имай предвид, че това е от по-тежките варианти.
По груба прогноза:
Ако се спреш на
XR391 25mm (28H)
DT Competition
DT 350 J-Bend + DT Washer (Шайби)
Очаквам да е около 880гр.

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 11:34 am
от Bi11y
Ползваш DT Swiss калкулатора - виждаш какви спици излизат и си купуваш такава дължина независимо от марката. За задна шина бих ползвал ХМ421 .

Миналото лято бях сглобил капли с предна шина ХМ421 и задна шина ЕХ471 - 100 кг съм и такива меки леки шини ги усещам ,че нямат същата поддръжка като по-корава шина.
Предната капла по-дългите спици ги бях взел 1.5 мм SAPIM , по-късите 1.65 мм SAPIM - не се сещам точния им модел , но лесно може да откриеш какви са били. Задни спици сложих 1.8 мм.

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 12:37 pm
от Sprinter
martin.radev написа:Не си казал, колко спици е сетъпа?
И прави или J-bend са спиците? За предната - май революшън бяха само извити нали?
Но задната бих се спрял на 32 спици/J-bend и то Сапим Рейс.

J-bend, задната със сигурност ще е 32, за предната се колебаех 28 или 32 да е, но намирам главина 350 със стандартен QR само на 32. Ако искам 28, трябва да взема 15/100 предна и допълнително да търся преходници. За това, реших компромисно - 32 спици, но по-леки.

Bi11y написа: Ползваш DT Swiss калкулатора - виждаш какви спици излизат и си купуваш такава дължина независимо от марката. За задна шина бих ползвал ХМ421 .


Ето това ми дава, мисля да са 296 за предно и задно. Защо препоръчваш 421?

Изображение

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 12:44 pm
от Bi11y
Sprinter написа: .
Ето това ми дава, мися да са 296 за предно и задно. Защо препоръчваш 421?


Според мен се резервирай като издръжливост . Обикновено задните шини отнасят повече бой - мисля ,че е само 50 грама по-тежка като шина .

Използвай тези нипли в калкулатора и правенето на каплите - моделите шини , които си избрал идват със сребристи нипли и DT Washer-и в комплекта .
https://www.dtswiss.com/en/components/s ... /dt-squorx

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 2:42 pm
от Sprinter
Bi11y написа:Според мен се резервирай като издръжливост . Обикновено задните шини отнасят повече бой - мисля ,че е само 50 грама по-тежка като шина .

Използвай тези нипли в калкулатора и правенето на каплите - моделите шини , които си избрал идват със сребристи нипли и DT Washer-и в комплекта .
https://www.dtswiss.com/en/components/s ... /dt-squorx


XM421 е с 30 грама по-тежка и с 10% по-скъпа, дали е 10% по-здрава :dontknow:

XM421 са в категорията на Newmen Evoloution SL, където пък теглото вече е само 400 грама за 29"... Някой има ли опит с тях или с нормалния (не SL) Evolution, който пък е най-евтин спрямо изброените дотук?

За калкулатора - да, прав си, очаквах, че като въведа DT Swiss шини, ще се сети, че си вървят с ниплите и ще ги сетне сам. Коригирах с правилните - нищо не се промени освен +1 грам на предното.

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 3:12 pm
от Bi11y
Понякога сменя леко дължината на спиците с тези нипли. ДТ суис имат поне 6-7 модела нипли - те знаят защо са сложили тези по подразбиране.

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2023 3:58 pm
от Gworan
Имайте предвид, че както вече доста коментирахме когато аз купувах шини, тези на DT Swiss може да дойдат с точния грамаж, но може и да дойдат с по 50-60 грама отгоре на шина. Просто това си е в толеранса на швейцарската прецизност...

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Май 10, 2023 6:45 am
от Sprinter
Шините и главините са тук, сега остава да намеря кой да ги наплете :)
Дайте предложения за читав майстор в София ?

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Май 10, 2023 2:50 pm
от Bi11y

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Сря Май 10, 2023 10:18 pm
от gssatcc
Скоро наплитах при тях. Не искам да давам наклон само ще споделя опит. Спици Sapim от тях, главина Koozer от мен и старата ми стокова Stout шина. Наплетоха я, никакъв коментар. Покарах 40км при което тотално се отпуснаха две от спиците. Върнах се за натягаме, при което ми казаха, че шината ми била в не добро състояние. От тук излизат въпросителни, след като са я видели, че евентуално има забележки защо не предложиха шина след като дори спиците са по-скъпи от нея. Втори въпрос как така има тотално отпускане на спици при 40км каране. Не давам мнение за сервиза, само споделям опит.


След натягането шината ми бие, но ще покарам още малко преди да я сменя. Преди интервенцията нямаше такива симптоми.

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Чет Май 11, 2023 1:55 am
от runnerpz12
Не харесвам да се оплюват майстори и сервизи без да съм запознат, но факт е че българин майстор никога няма да каже не съм компетентен, или просто осрал съм се, или стената е крива, или боята е смотана, или много е горещо или е е студено...Та на крива ракета космоса и пречи...
:rofl:

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2023 10:02 am
от martin.radev
3 капли съм наплитал в Бейз и никога не съм имал проблем с тях в последствие (тук е момента да отбележа, че всички шини, които някога съм ползвал за нов уилсет - са били Нови-неизползвани)
Но да, абсолютно съгласен съм с теб - трябвало е да ти обърнат внимание, ако е имало видим проблем с шината или просто е била неподходяща.

Re: Избор на компоненти - нови капли

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2023 10:19 am
от Lucky Loser
Там по спомен работят 5 човека.. дали боби я е хванал да я прави или някой от другите, върви разбери.