Здравейте,
След доста дълги години се завърнах на 2 колела. Или поне две колела, които не са задвижвани от 1000+ кубически сантиметри
Long story short - имах един Cube Aim SL 29 2014 година, който само събираше прах, реших да го извадя тази година и да го правя нещо като улично колело със сликове, но в последствие се зарибих и се записах на Витоша 100...
И от там започна филма. Започнах всякакви идеи за тунинг за смяна на колело, посъветвах се с няколко приятели, които раздават добри времена в стил XC и някак си наистина този стил най-много се доближи до очаквания и реалност.
За съжаление, се оказа, че избора на по-добро колело за XC започва доста, ама доста солено. И след като реших, че по-добре да избягам от "твърдака" вместо да го тунинговам, тоталния минимум като стартова инвестиция, се спря на Fuel 5.
Така и не успях да му сметна точно геометрията, но като цяло го водят повече към All Mountain от колкото към XC, въпреки, че има някаква там фина настройка на ъгъла с който може да варира от едното към другото (поне според каталожни данни).
Както и да е, на визия ми допадна много, доближава се максимално до XC, поне от това което поразпитах и четох, колкото и минимално да е то. Проблема му е, че е доста тежко и че компонентите не са му кой знае какво. Но на фона на моето колело от 2014, мисля, че си е сериозен ъпгрейд и база, която да се надгражда с времето.
Следващите колела, било те Cube, Teck или който и да е, вече вдигат още повече първоначалната сума. А за човек, който се старае доста, за да кара 3 пъти в месеца, не ми е оправдано да инвестирам повече от тази сума.
Цялото това съчинение разсъждение го написах със следната цел:
1. Да си кажете по-професионалното мнение, дали на правилната страна ме духа вятъра.
2. Дали съм си избрал надеждна рамка, от която да работя в последствие.
Става въпрос за 115 кг. толуп, който си е поставил цел 110 до НГ и надявам се до пролетта 105. (тръгнах от 125, целите не са хипотетични, работи се здраво).
3. Ще оправдае ли тежестта, която хич не е малка, комфорта който искам да получа, спрямо твърдака?
4. Отделно понякога обичам да се кача до някой участък, който е 60% спускане и 40 изкачване (на око) и просто да се насладя на трасето. Т.е. All Mountain тук не е излишен при спускане.
Това което най-много ме притеснява, е да не ме спъне допълнително при трасета тип Витоша 100 и Лъвско сърце.
Готов съм да прежаля съвсем малко повече напън спрямо твърдака, но и да усетя малко комфорт, защото тежкото магаре го били после доста.
Поздрави, дано не съм ви отегчил с тъпи въпроси, но наистина ще са ми полезни адекватни съвети от хора с по-голям опит