Помогнете да реша тази дилема

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Помогнете да реша тази дилема

Мнениеот MrAnderson » Сря Май 09, 2007 10:07 am

Чест и почитания! Точно се бях наканил да си купя Drag Ontario Team Edition и вчера с един колега от дума на дума стигнахме до предстоящата ми покупка. Бях започнал да си мисля, че прекараните две седмици във форумна некромантия, сиреч изтупване на вековната прах от стари и не толкова стари теми в този форум, е напълно достатъчна, за да хвърли ярък лъч на светлина в тъмнината на трудния избор на подходящо колело. След толкова четене резултатът е един и същ - ето ме отново на кръстопът.
Въпросният колега, с когото споделих желанието да си купя байк, внесе смут и объркване в намеренията ми. Както казах, бях решил да си купя Drag Ontario Team Edition, за който в не една тема четох, че е своеобразен бестселър в класа си. В събота ходих в магазина на Веломания и хвърлих по един поглед на байковете. Направи ми впечатление, че цената му е малко над 500 лева, 519, ако трябва да сме точни. Явно в дискусиите е бил разискван старият монтаж на Ontario, което ме навежда на мисълта, че многоуважаемият модератор Harka прибърза със заключването на предишната ми тема, в която пуснах запитване именно за този байк. С оглед на това, че годината е 2007 и това, че би следвало да има известни промени в монтажа на предлаганите байкове, и не на последно място осуетените от колегата ми намерения, бих искал да преформулирам въпроса си.
Интересувам се доколко е оправдано да се напъна малко и да събера пари за RAM HT1 или по-евтиния вариант на HT2. Разгледах компонентите на двата байка, но за съжаление не съм наясно с предимствата им спрямо тези на Ontario Team Edition. Накратко, искам да си купя относително качествено колело за XC. Ще го карам и в София разбира се, но това едва ли е от голямо значение... Бях решил да отделя максимум 500 лева, но впоследствие реших, че ако има смисъл мога да дам и малко повече, стига наистина да си струва. Не държа да си купя Drag ZX5 или RAM HT1 само заради едната идея, че са по-добри колела от Онтариото, тъй като последното по всяка вероятност ще ми върши същата работа и в никакъв случай няма да е отпадък, просто чарковете му ще са малко по-нисък клас. Накратко, струва ли си да направя фокус и да извадя от шапката си още 100, максимум 200 лева и да купя нещо от рода на RAM HT1 или HT2 евтиния монтаж като краен вариант? Изключвам любимия на всички Drag Climber, тъй като рамката му е с неприемливо малки размери. Поради ограничения бюджет, с който разполагам и желанието да си купя що-годе качествено колело, съм се ограничил само до твърдаци. Моля ви да бъдете обективни и да ми помогнете да разреша тази дилема, за което благодаря предварително!
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

Мнениеот did » Сря Май 09, 2007 10:19 am

Чудесно си се ориентирал в ситуацията!

Всички посочени от теб велосипеди са с отлично съотношение цена-качество. Което и от тях да вземеш, ще ти върши работа и парите ти няма да са хвърлени напразно. Също така, което и от тях да вземеш, все ще има някое, което да струва със 100-200 лева повече и да е малко "по-добро" (което е нещо различно за всеки). Също така, което и да вземеш, в един момент ще трябва да започнеш да сменяш части, даже и да не си ги счупил - някои компоненти просто се износват.

Погледнато така, едва ли са много хората във ворума, които ще могат по-добре от теб да преценят кое е най-добре за теб. Във всеки случай ровенето из старите теми явно е дало резултат и сега самият ти си свел избора си до доста адекватен набор от велосипеди, с никой от които няма "да се минеш", ако го купиш.

Личното ми мнение е, че за карането, което си посочил, няма нужда да отиваш на по-скъпите варианти. Drag Ontario Team Edition ще ти свърши чудесна работа, независимо от сезонните разлики в окомплектовката. А колкото до това дали си струва да дадеш още 100 или 200 лева за нещо по-добро... :) или 300??? или 3000?

Всеки човек кара различно, тормози колелата различно, печели парите си по различен начин, така че така поставен въпроса няма отговор.

Успех с покупката и ти желая много приятни моменти с новото колело!!!

:beer:
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Сря Май 09, 2007 10:42 am

Само да вметна още едни възможен критерий при покупката - теглото.
Лошото е, че в магазините няма как да ти ги премерят целите колела ако нямат някое скрито кантарче.... а може пък и да имат. Най-добре отиваш там с домашния ти кантар (за теглене на хора, тези подовите). Качваш се на него сам, отчиташ, качваш се с колеото в ръце, очиташ и от разликата виждаш колко тежи колелото.
Лично аз бих дал 100 до 200 лв повече за колелото тежащо с 1 кг по-малко. Този 1 кг в повече сложен на едно 50 - 60 километрово планинко каране си оказва значение! Особено ако в карането е имало и носене! А в ХС-то това се случва, не е като да не се случва.
А иначе избора ти е доста правилен спрямо бюджета и целите ти, успех в крайното решение!
:agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот MrAnderson » Сря Май 09, 2007 10:43 am

Здравей и благодаря за участието в темата! Проблемът е в това, че колегата ми, с който обсъждахме предстоящата покупка, каза, че окомплектовката на Ontario Team Edition била евтина в сравнение с тази на RAM HT1, а и че по принцип в колелата на Drag не се влагали най-качествените части. Шокът бил такъв, командите били нисък клас… Вярно, че за толкова пари толкова, ама не вярвам HT1 да е две класи отгоре… Другият му аргумент е, че няма смисъл да си спестя 100 или 200 лева, купувайки си Онтариото вместо HT1 или HT2, понеже той навремето направил подобна „грешка” и сега съжалявал. Ще отбележа, че колегата ми не кара колело от вчера и не прави случаен избор на такова. Според теб, от гледна точка на чиста разлика в цените спрямо Ontario Team Edition, по-оправдано ли е да купя RAM?
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

lm

Мнениеот NikR » Сря Май 09, 2007 10:48 am

ЛИЧНОТО ми мнение е, че дори и да си вземеш Спринт Аполон (по-добрата сглобка - 374лв.) пак ще ти върши идеална работа. А може и да поискаш при покупката да ти сменят компоненти по твой избор и да уползотвориш разликата до 500лв. (Аз така направих навремето и не съжелявам) Успех :beer:
Не мога да разбера как някои мъже се подмокрят, като видят парче тръба, заварено там където му е мястото.
Аватар
NikR
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 16, 2006 5:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Май 09, 2007 11:07 am

MrAnderson написа:Здравей и благодаря за участието в темата! Проблемът е в това, че колегата ми, с който обсъждахме предстоящата покупка, каза, че окомплектовката на Ontario Team Edition била евтина в сравнение с тази на RAM HT1, а и че по принцип в колелата на Drag не се влагали най-качествените части. Шокът бил такъв, командите били нисък клас… Вярно, че за толкова пари толкова, ама не вярвам HT1 да е две класи отгоре… Другият му аргумент е, че няма смисъл да си спестя 100 или 200 лева, купувайки си Онтариото вместо HT1 или HT2, понеже той навремето направил подобна „грешка” и сега съжалявал. Ще отбележа, че колегата ми не кара колело от вчера и не прави случаен избор на такова. Според теб, от гледна точка на чиста разлика в цените спрямо Ontario Team Edition, по-оправдано ли е да купя RAM?


Бих говорил толкова уверено като твоя приятел само ако съм карал и трите колела, окомплектовани точно по начина, по който се предлагат сега. Не съм и затова нищо няма да кажа.

Твоят приятел си има мнение. Други хора пък биха ти казали, че Онтариото е перфектно. Както виждаш в темата, NikR пък си хвали неговия Аполон... Да си правиш извод от мнението на 1 човек дали HT1 е по-добро, значи да се вържеш на някоя от темите SRAM vs. Shimano. Има достатъчно много привърженици и на единия, и на другия монтаж. Изборът е донякъде въпрос на религиозни убеждения.

Според мен твоят приятел просто е разбрал старата истина, че "скъпото винаги излиза по-евтино" и това е вярно, ако ще караш така, че да можеш да усетиш разликите. От написаното до тук си мисля, че тънките разлики в поведението, които ще ти осигурят тези 100-200 лева отгоре, едва ли ще ги усетиш.

Ако търсиш абсолютната истина на въпроса "Кое е най-доброто колело за мен?", обърни внимание на последните 2 думички в този въпрос и ще разбереш, че отговор никой не може да ти даде. Ще трябва сам да натрупаш опит, който да ти даде възможност сам да си отговориш на такъв въпрос.

Само да спомена, че в момента карам GIANT, част от компонентите на който са даже по-нисък клас от тези на Онтариото, но като ги знам какво могат да понесат го карам така, че нямам НИКАКВИ проблеми. Ако се появят проблеми, те ще са следствие не на лоши компоненти, а на моето отношение към тези, които имам.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот BikeArea » Сря Май 09, 2007 11:13 am

Нека вметна малко личен опит, може да ти е полезен.

Преди година и аз избирах колело, но в началото без да знам за този форум. Харесах един спринт (не аполон) за 450 кинта, който после сеоказа пълен боклук по мнението на местните планински колоездачи. Бях подготил едвам едвам 400лв., но онуй ми грабна окото и скочих на 450. При разговора с гореопоменатите особи доста хора смятах, че най-добрия вариант за тези пари е твърдо колело - по-евтина вилка (която да се смени в последствие)за сметка на по-качествени чарколяци.
Настъпи лятото, почнах да тичам по задачи и отложих покупката, но пък намерих форума. Почетох, почетох и научих някои работи. Те ми помогнаха да избера колелото, което сега карам. За мое финансово нещастие то беше доста по-скъпо от предвиденото. От 450 подготвени се ръснах 1000 кинта, отделно каски и т.н.
Като крайно доволен от марката клиент ти препоръчвам RAM, бил той HT1 или HT2.

Забравих да отбележа, че и аз карам велосипеда в стил крос-кънтри и разбира се крос-кръчми понякога ;)

Не се впрягай толкова с килограмите. Производителя е мислил за тях. Ще ги смяташ като купуваш нови компоненти.

Успех с покупката! :beer:
Помисли си задължително за каска и ръкавици. Оптимален вариант около 40-50 лева за двата аксесоара.
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот Yavkata » Сря Май 09, 2007 11:31 am

Аз също съм ХС карач, едното колело ( за тормоз) ми е НТ1. Спрях се на него заради дизайна му. Колелата на които си се спрял имат различен дизайн. Прецени кое ще ти легне на сърцето. Вземи това което ти харесва като външен вид. Избери си и цвят които ти допада.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот MrAnderson » Сря Май 09, 2007 11:32 am

Привет отново! BikeArea, благодаря за отговора, звучиш обективно, а не като рекламен агент на дадена марка. Въпросът, който си задавам, е в това дали е оправдана разликата в цените, а както did каза, напълно вероятно е да не усетя разликата в компонентите на RAM HT1/HT2 спрямо тези на Онтариото. Да задам въпроса си по друг начин – може ли от Ontario Team Edition и 100 лева (колкото е приблизителната разлика в цените спрямо HT1) да сглобя по-добро колело от RAM HT1?
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

Мнениеот pe60t0 » Сря Май 09, 2007 12:30 pm

Привет и от мен , преди няколко месеца и аз разрешавах подобна дилема и в крайна сметка се сдобих с Drag Zx5 , който с удоволствие карам в момента , но моето лично мнение е че абсолютно си заслужава да дадеш тези 100-200лв отгоре защото ще си сигурен ,че имаш нещо което си е струвало парите( най-малкото е че Онтариото няма задна главина за диск и при евентуална идея за надграждане става по сложно ) отделно да не говорим за качеството на другите части на HT1 /HT2 - от сорта на курбели /касети/лапа/седалка...

Идва и момента за самата марка , ами като имам впредвид ,че като си купих колелото скоростите не бяха настроени , спирачките също , не бяха затегнати някои компоненти достатъчно и като имаш впредвид ,че в Бас могат да ти сменят всяка част по колелото по твое желание , никога не бих се замислял да купя нещо от Веломания

В момента аз лично ако бях на твое място нямаше да се замислям дали да купя HT1 ,просто отивам и го взимам :) , за жалост когато купувах колело HT1 не беше с такава окомплектовка и за тези пари ... а и тогава нямах възможност по-голяма финансова ..

Така че ако искаш добро колело ( не съм карал хт1 , но съм слушал отзиви , които са били все положителни) събери тези 100-200лв и се наслаждавай на спорта ,а не се ядосвай че си спестил някой лев , но си получил не това което би искал .

Успех :popcorn: :beer:
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Мъро » Сря Май 09, 2007 2:52 pm

Взимай това, което ти харесва най-много на външен вид... то се е видяло, че преимуществата на различните компоненти няма да ги усетиш :)
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот MrAnderson » Сря Май 09, 2007 2:55 pm

И все пак, може ли от Ontario Team Edition и 100 лева да се сглоби по-добро колело от stock RAM HT1?
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

Мнениеот Мъро » Сря Май 09, 2007 3:07 pm

MrAnderson написа:И все пак, може ли от Ontario Team Edition и 100 лева да се сглоби по-добро колело от stock RAM HT1?

С толкова пари няма да ъпгрейднеш кой-знае какво. Според мен, не си струва да се занимаваш... инвестирай парите в екипировка.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Сря Май 09, 2007 3:09 pm

MrAnderson написа:И все пак, може ли от Ontario Team Edition и 100 лева да се сглоби по-добро колело от stock RAM HT1?


какво значи "по-добро"?

Ако знаеш какво точно искаш от колелото и кое е подходящо за твоето каране, няма да задаваш този въпрос.

Щом го задаваш, значи така или иначе не знаеш кои компоненти ще са критични за твоето каране, на какво държиш, с какво си склонен да се примириш...

Ако имаше еднозначен отговор от типа "А е по-добро от Б" или "А плюс 100 лева е по-добро от Б", то е ясно, че щеше да се продава само "А" или пък "А с подобрения за 100 лева". Факт е, че се продават (и то много успешно) всички изброени от теб велосипеди. Значи всеки от тях е по-добър с нещо. Всяко от изброените от теб колела е с добро съотношение цена-качество. Колко си склонен да платиш си зависи само и единствено от тебе!

Почвам да си мисля, че най-много ще се зарадваш на няколко мнения от типа "Купи си РАМ, Драг са боклуци" или "Купи си Драг, РАМ са боклуци", каквито вече има в темата. Това ли искаш? Ако търсиш такъв отговор - аз съм до тук! Сега е ред на 16 годишните съветници.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот MrAnderson » Сря Май 09, 2007 3:37 pm

did: В интерес на истината твоите мнения звучат най-безпристрастно, за което те адмирирам. Въпросите ми по всяка вероятност нямат еднозначен отговор. Питам, понеже колегата ми оправда покупката на RAM HT1 с това, че компонентите му са значително по-добри от тези на Онтариото и че за 100 лева нямало смисъл да правя икономии. В този дух се замислих доколко наистина си струва да купя Ontario Team Edition вместо RAM HT1 при положение, че компонентите на последния сами по себе си струват 200 лева повече. Казвам го примерно, понеже нямам реална представа за себестойността им, а и не мога да я изчисля, тъй като отделните компоненти са на доста по-високи цени, отколкото като окомплектовка. За едно не си прав обаче – във всички форуми, независимо от тематичната им насоченост, ценя най-много безпристрастните и обективни мнения, каквито смятам, че получавам от теб. Поздрави!
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Май 09, 2007 6:09 pm

Аз карам Онтарио ТЕ 2004, но с доста ъпгрейд. Сегашния нариант не е лош. От гореизброените модели за мен най-добро е ZX5. Но и трите колела с добро съотношение цена-качество, както каза did. Все пак трябва да знаеш едно: Каквото и колело да вземеш съвсем скоро ще искаш да го смениш или "ъпгрейдваш" ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bodo » Сря Май 09, 2007 7:50 pm

с още 60-80лв ще сложиш на Онтариото Suntour XCM с хидравличен Lock out (оригинално е с механичен). Останалото си е перфектно
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот MrAnderson » Чет Май 10, 2007 5:43 pm

В събота си купувам байк, пък ако ще небето да пада. После ще пиша какво е станало.
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

Мнениеот did » Чет Май 10, 2007 5:52 pm

MrAnderson написа:В събота си купувам байк, пък ако ще небето да пада. После ще пиша какво е станало.


Това е вече сериозна приказка :)

:beer: :beer: :beer:
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот MrAnderson » Съб Май 12, 2007 10:29 pm

Чест и почитания! След целодневно лутане насам-натам из София намерих решение на дилемата и хванах овена за рогите, сиреч RAM HT1. Доволен съм от избора си, още повече, че го направих сам, макар и изцяло осланяйки се на написаното в този форум.
Две думи и за байка - цепи мрака!!! Взех го с най-евтиния монтаж (599 лева) от BAS. Помолих да му монтират предпазител на средната касета, понеже карам с дълги панталони и вероятността да се закачи нещо между зъбците и веригата е голяма. Пичовете бяха супер точни за разлика от мен, който закъсня и се наложи да отварят вече заключения магазин, за да си взема колелото.
Колелото е учудващо леко, шокът е идеално балансиран и цялостната конструкция е на много високо ниво. Единственият ми кахър е, че не сложих предна дискова спирачка, но така или иначе двете спирачки Avid Single Digit 3 вършат повече от добра работа, независимо за какъв терен и наклон става въпрос.
Това е от мен засега. Чакайте повторно включване съвсем скоро. Утре съм на XC из Люлин планина, така че ще имам пресни впечатления от колелото. Доскоро!
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата

Мнениеот MrAnderson » Нед Май 13, 2007 3:44 pm

Привет! Вчера бях обещал да споделя впечатления от RAM-а и ето ме тук. От сутринта въртя педалите и търкалям гумите, къде по шосета, къде по баири. Първите ми впечатления от байка са много добри. Ще се постарая да ги обобщя по точки:

1. Тегло - премерено на дигиталния ми кантар вкъщи, колелото тежи цифром и словом 14.2 кг, което прави възможно изкачването на баири с разумен наклон.

2. Команди - превключват гладко, понякога дори не се усеща как си вършат работата. Когато купувах байка, бях на ръба да поискам да ми монтират палци. Сега изобщо не съжалявам, че се примирих с GripShift-а. Единствените ми забележки са свързани с предния дерайьор, понеже при определени предавки веригата се търка в него и дрънчи. Предполагам, че това ще се оправи с реглаж на скоростите, макар че очаквах да няма нужда от такъв.

3. Спирачки - много добре регулирани, спирачното усилие е абсолютно линейно, а спирачната сила нито веднъж не ме лиши от чувството за сигурност.

4. Вилка - има балансиран ход, нито много мека, нито много твърда. Следите от масло показват, че максималният ход, който е имала вилката за целия преход, е 7 см.

5. Кормило - широко и удобно, придава повече стабилност.

6. Гуми - не са най-подходящите за градско и шосейно каране, но по баири и камънаци нямат грешка.

7. Седалка - четирибуквието все още ме боли от нея. Според мен е твърда, но може и да не съм й свикнал още.

Това е в общи линии. Ако някой има въпроси, свързани с колелото, ще се радвам да бъда полезен с отговори. Толкова от мен засега. Нека Силата бъде с вас!
Изображение
Аватар
MrAnderson
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 7:38 pm
Местоположение: Онзи виртуален затвор за човешкото съзнание, наречен Матрицата


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 101 госта