2 гуми

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

2 гуми

Мнениеот XeDoX » Вто Ное 27, 2007 10:06 pm

This or This

Коя гума има по-ниско съпротивление? Ще карам по асвалт повечето време,но и по пътеки от време на време...абе предимно по асвалт.
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот MIRO A » Вто Ное 27, 2007 10:36 pm

Теми - колко щеш (само във този форум 4-5). А замислял ли си се за максис Holly Roller? Ще намериш инфо във сайта при линковете има къде да влезеш.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот Gr@nD^m@sT3R » Вто Ное 27, 2007 11:11 pm

аз бих взел континенталката.за градско става много добре.поне аз цяло лято я карах през повечето време градско и вечер за по няколко часа на патека.гумата си е перфектна за цената си.
Аватар
Gr@nD^m@sT3R
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1108
Регистриран на: Пон Мар 12, 2007 7:05 pm
Местоположение: Бургас

Мнениеот Admin » Вто Ное 27, 2007 11:26 pm

@Xedox
От двете, за които питаш, съм карал само Nobby Nic, така че не мога да направя сравнение. От нея съм много доволен, и не само аз, но въпреки това щом ще е повече асфалт, бих ти препоръчал по-скоро Racing Ralph - по-лека и с по-ниско съпротивление, не бих се учудил, ако и сцеплението й е по-добро специално за твърди настилки.
Има и други варианти, които излизат извън посочените от теб - например Maxxis Flyweight 330 - числото показва грамажа на гумата, протекторът е нисък и бърз.
Извинявам се, ако съм ти създал объркване с допълнителните опции, но това е понеже си наблегнал на карането по асфалт ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: 2 гуми

Мнениеот did » Сря Ное 28, 2007 2:31 am

XeDoX написа:This or This

Коя гума има по-ниско съпротивление? Ще карам по асвалт повечето време,но и по пътеки от време на време...абе предимно по асвалт.


Съпротивлението при търкаляне на тия двете беше скоро мерено лабораторно и публикувано в сп.BIKE. Според тестовете, континенталът се търкаля по-леко. Аз карам швалбето и мога да ти кажа, че освен че се търкаля ЧУДНО по асфалт, тая гуми издържа МНОГО и държи ЧУДЕСНО на черно. За speed king само мога да преразказвам разни работи, което едва ли ще ти е от полза.

Ако ти е интересно какво казват лабораторните тестове, мога да сканирам статията от списанието, но (честно казано) не ми се занимава.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 2 гуми

Мнениеот XeDoX » Сря Ное 28, 2007 2:19 pm

Спрял съм се на швалбето,мисля,че е най-удачният вариант до 80-90лв(за 2-те гуми)
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот shepo » Сря Ное 28, 2007 9:57 pm

карах Continental-а цяло лято и мога да ти кажа че се държи чудесно на асвалт а също така и за черни пътеки не е никак зле предвид теглото и :) за 6 месеца каране имах само едно по сериозно премеждие с нея при около 40 км /h на асфалт (задна) ми поднесе доста сериозно при остър завои :crap: успех с избора :)
shepo
 
Мнения: 955
Рейтинг: 1606
Регистриран на: Пет Май 05, 2006 9:49 am
Местоположение: България , София

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Сря Ное 28, 2007 11:12 pm

Гледам този пост от два дена вече и няма как да не се сдържа и да не възкликна: забрави за всякакви гуми с грайфери и си вземи сликове! Трябва ти нещо което се лепе по асфалт и паваж; не ти трябват бъркачки за кал и пясък! Ако ти трябва такава бъркачка си вземи миксер :D


Аз години наред карах с MTB гуми с грайфер. Последните, които имам, те сега събират прах под леглото, Michelin X-Comp 26x1.95. Тази пролет обаче реших да си взема полусликове Rubena 26x1.5 - за градско и междуградско, като идеята беше при ходене в планината да си слагам "планинските". Добре, обаче няколко пъти инцидентно карах с тези полусликове планинско и не беше никак зле. Междувременно ми се услади и си взех съвсем сликове - Maxxis Xenith 1.5 от онлайн магазин във Варна за 52лв. чифта, и те се оказаха още по-добри и леки, гумата "лепе" много добре на асфалт, паваж, плочи и обли камъни - сухи или мокри. Покрай карането по шосета и улици направих няколко стотин км планински карания с тези сликове и останах приятно изненадан, че липсата на грайфер не е чак толкова от значение. Даже като че ми се струва, че по определени терени има преимущество - примерно катерене по мокри листа, трева и камъни. Също така при каране по кал не се превръщат в кални гевреци - както гумите с грайфери.

Това е моето мнение, пък решението е твое :)
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Admin » Сря Ное 28, 2007 11:26 pm

@vladimir.dzhuvinov
Оценявам опита ти. За съжаление не знам как караш в планината, но дори и при малко по-сериозно каране там, значението и на шарката, и на "големината" на гумата става доста голямо.
Може би "истината" е в два комплекта гуми. Ако са два комплекта колела с гуми, още по-добре.
Но не бих приел съвета ти като универсален, защото за това, което е за мен карането в планина, 1.5 гладки гуми са нещо безполезно :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Ное 29, 2007 8:10 am

Аррр ядосах се, написах едно хубаво описание и го затрих с едно копче... блях!

ОК, на еквивалентни велосипеди Conti-то е като ракета - адски ниско съпротивление, много лека и търкаля като мечта. Завиването... има какво да се желае, но при по-дефензивно каране ще е достатъчно добра.

Schwalbe Nobby Nic отпред и Racing Ralph отзад отлично търкаляне, не колкото Conti, но...) Завиването с Nobby Nic е значително по-.... лесно. Дава увереност, спира и завива по-добре но скоростта я няма до такава степен.

Аз при положение, че твърдака го карах 2/3 асфалт бих взел Conti-то (и докато карах твърдака бях с Conti :D ), но ако при теб по-голямата част от времето си колелото прекарва извън път/пътеки/черни пътища а по трева, кал, камъци и други по-раздвижени повърхностти се насочи към тази комбинация Nobby Nic/Racing Ralph или при липса на втората... мисля, че Smart Sam би бил добър заместител за отзад. Според мен мястото на Nic не е отзад ;)

Edit:

shepo написа:карах Continental-а цяло лято и мога да ти кажа че се държи чудесно на асвалт а също така и за черни пътеки не е никак зле предвид теглото и :) за 6 месеца каране имах само едно по сериозно премеждие с нея при около 40 км /h на асфалт (задна) ми поднесе доста сериозно при остър завои :crap: успех с избора :)


А ти защо спираш в завой :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 29, 2007 8:53 am

vladimir.dzhuvinov написа: Даже като че ми се струва, че по определени терени има преимущество - примерно катерене по мокри листа, трева и камъни. Също така при каране по кал не се превръщат в кални гевреци - както гумите с грайфери.


не мисля, че си карал наистина подходящите гуми за условията, които описваш
а "калните гевреци" - пробвай веднъж хубава гума за кал и ще се изненадаш как се самоочиства ;)
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Alpina » Чет Ное 29, 2007 9:15 am

:offtopic: Братовчед ми не можеше да разбере защо подяволите съм давал "луди пари" за гуми, като и тези от 8лв били същите...
Обаче му подарих едни Larsen TT, смених му ги и първото каране беше на дъжд. Eдин пешеходец изкочи пред него и той стисна спирачките - буквално се наниза на (като лапа което е, но при по-евтините колела е "г" образно) и то на лошо място, след това през сълзи каза, че не е очаквал такава огромна разлика. А е със пластмасови v-brake.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот kpax » Чет Ное 29, 2007 11:39 am

Карал съм доста време с Maxxis Wormdrive и съм на мнение че това е оптималният избор при смесено каране. Тук във форума са се чували и неласкави думи за тях, бързо се износвали и тн, но факт е че с моите 90кг задната гума издържа много над очакванията ми, а предната така и не успях да износя видимо.

Пробвал съм Speedking като задна – свърши за 2-3 месеца, и то като се стараех да стъпвам на асфалт възможно най-малко. Предполагам че ще е добра за предна, особено при по-рохка почва, но за преобладаващо шосе не бих и я препоръчал.

Други гуми които бих пробвал за същата употреба: Schwalbe Smart Sam, Maxxis Larsen TT – плътен грайфер с повече живот.
Аватар
kpax
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1655
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:37 pm
Местоположение: Ботевград

Мнениеот klmn » Чет Ное 29, 2007 2:52 pm

Larsen TT – плътен грайфер с повече живот
Ако се кара повечко по асфалт грайфера бързо заминава (за разлика от Ноби-ник) и въобще не държи на кал,но иначе е сравнително лека и доста бърза гума.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот shepo » Чет Ное 29, 2007 5:06 pm

@Gecko:А ти защо спираш в завой :)[/quote] :offtopic: защото отпред се появи тролей ... абе не е за разправяне :offtopic:
shepo
 
Мнения: 955
Рейтинг: 1606
Регистриран на: Пет Май 05, 2006 9:49 am
Местоположение: България , София

Мнениеот Newone » Чет Ное 29, 2007 5:10 pm

За асфалт бих препоръчал и Максис Уърмдрайв, тя е полуслик и търкаля по-добре дори и от Ноби Ник ;) .....По-евтина е и доста дълготрайна...
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот rarekin » Чет Ное 29, 2007 7:35 pm

@XeDoX

Двете гуми, които си посочил, се различават в известна степен по отношение на предназначението си. Continental-a е предназначен за маратон, докато Schwalbe - то е предназначено за XC/All Mountain употреба. Знам, че относно такива разграничения се водят дискусии, но, за мен, има ясно разграничение относно двете неща. В сравнение с All Mountain ( и донякъде с XC) при маратонските трасета дистанциите са по-големи, наклоните/денивелацията като цяло са по малки, общата скорост е по-висока и препиятствията са по-леки/по-малки. Това изисква гумите за маратон ( в случая Conti - то) да се търкалят по-добре/да имат по-ниско съпротивление при търкаляне и да са по-леки, като за сметка на това са с по-слаба защита. При XC/All Mountain е обратното що се отнася до защитата. Терена предлага повече възможности за abuse на техниката (включително и гумите). В случая предлаганите версии на двете гуми се различават съществено от гледна точка на защитеността си. Schwalbe - то е снабдено с кевларена лента под грайфера, която значително подобрява устойчивостта на abuse/спуквания като я има и във версия tubeless, което еднозначно подсказва, за какъв вид каране е подходяща. При Continetal - а предлаганата версия е без Duraskin технологията на компанията и (лично мнение) ще има големи разочарования по отношение на надеждността ако не се използва по предназначение. Пак от горепосочените причини идва и логичната разлика в теглото, която е в полза на Continental - a.
Накратко: трябва да определиш за какъв стил каране ще ползваш гумите, за да направиш своя избор (измежду тези две гуми).
Според мен и двете гуми не са за "абе предимно по асвалт".

P.S. Ако клониш повече към Schwalbe-то (ако още смяташ, че трябва да избираш измежду тези две гуми) погледни и Michelin XCR A/T http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=13389 . Съизмерими са като цени и възможности, но може марката да ти харесва повече :)

P.P.S. Първия ти пост в темата може би трябва да започва така " This or That" ;)

@GECKO

Това със завиването при Conti - то пак произлиза от предназначението на гумата. Що се отнася до комбинацията Nobby Nic предна и Racing Ralph/Furious Fred/Fast Fred/Albert тя вече се очертава като класика.

@Аdmin

Тема "XC гуми"?
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nanook и 4 госта