Малко research за XC гумите

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Малко research за XC гумите

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Чет Ное 29, 2007 1:07 pm

Понеже из съседните теми имаше отново диксусии относно гумите, а и заради желанието ми да си обясня някои положителни изненади от мои карания със 1.5 сликове из Родопите, реших да седна и да се образовам :D

Само да поясня: идеалната XC гума за мен е тази, с която бих стигнал най-бързо от точка А до точка Б в планината. Виждам три фактора за това:

    1. Гумата да ме уморява по-малко (rolling resistance)
    2. Гумата да има добра тракция, така че по-рядко да ми се налага да удрям спирачки (поради занасяне) или да слизам и бутам (поради забуксуване, поднасяне)
    2. Да е издръжлива на пукане, ясно защо - лепенето струва време



Относно първата точка - гумите да уморяват по-малко, попаднах на изследване при което са замервани усилията на колелоездач (във Ватове) със SRM компютър, при изкачване по три разни терена и няколко конфигурации на гумите.

Какви са препоръките на това изследване:

За асфалт: налягане - високо (4.0bar); ширина на гумата - без значение; модел - шарката по средата непрекъсната или прекъсната в малки интервали

За трева/поляни: налягане - много ниско (1.5bar); ширина на гумата - широка 2.3", 2.4"; модел - гъвкав каркас/полуслик

За чакъл: налягане - ниско (2.0bar); ширина на гумата - широка 2.3", 2.4"; модел - гъвкав каркас/полуслик

На едно място в текста пишеше, че колелоездача при оптимални гуми при каране по трева е успявал да спести до 50W. За да имате идея какво означава това - през 2004г ходих на изследвания, при които въртях педалите на един динамометър. 300 - 350W беше горната граница, при която се още се получаваше смислено въртене. Така че плюс/минус 50W прави съществена разлика! :scared:
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот MIRO A » Чет Ное 29, 2007 2:08 pm

Сега остава и да кажете като продукт, кое ги покрива тези изисквания и темата ще е супер.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Чет Ное 29, 2007 2:44 pm

Nobby nic е гумата според мен.Доста е изписано. :)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот outfaced » Чет Ное 29, 2007 2:53 pm

е па тия ми обърнаха физиката бе ...
как така, за офроуд по меките гуми имали по малъко съпротвиление на търкаляне :confused:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Ное 29, 2007 3:09 pm

outfaced написа:е па тия ми обърнаха физиката бе ...
как така, за офроуд по меките гуми имали по малъко съпротвиление на търкаляне :confused:


Защото играят роля и на окачване, т.е. приемайки формата на терена, позволяват в някои случаи да преминеш по-лесно (с по-малко усилия) през някои препятствия. Там, където твърдо напомпана гума би се запънала и ще трябва с повече твои сили да продължиш движението, не толкова "твърдата" би се деформирала, което може да намали (по-точно да не увеличи) усилието от твоя страна.
Разбира се, нещата не са универсали - както знаем, в планината има огромно разнообразие от терени, настилки и препятствия, поради което създаването на достатъчно добра гума за това разнообразие си е предизвикателство.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта