Revelation 426 U-turn: AIR vs. Spring Coil

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Revelation 426 U-turn: AIR vs. Spring Coil

Мнениеот stan_007 » Вто Авг 12, 2008 10:17 am

Карам XC, но не се свеня да се спускам и по бързо където може (''=елементи на АМ''), така 4е ми се иска да има настройка на хода. Рамка - НТ2. Цената е по4ти съштата 315 - 350 евро. Едната разлика е о4евидна 200 грама. Другата 15мм по малка настройка на хода с AIR U-turn. Cтрува ми се 4е това не е толкова важно.
ТА: остава другият въпрос въздух или метална пружина е по-гот за каране (досега не сам карал въздушна вилка). Всъштност това ми е въпроса метален vs. въздушен U-turn.

P.S. Sorry за 4 и шт, но съм в Германия и клавиатурата е ужасна :dunno:
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот Pirate » Вто Авг 12, 2008 3:04 pm

Здравей, без да разбирам много бех те посъветвал да си вземеш варианта с въздушната пружина стига разликата в цената да ти е поносима. Да не говорим, че за тази разлика в цената да смъкнеш 200гр от колелото са си добре похарчени пари. Но не това е основното. Ако вземеш вилката с метална пружина - оригинано сложената ще ти пасне на теглото само ако си в рамките на 63-70кг. Общо са 4 вида различно твърди пружини и фабрично вилката идва с втория варинат след най-меката. На сайта на RS може да видиш как са разпределени спрямо килограми различните пружини. Та мисълта ми е, че ако не си в този диапазон на тежест като ориганалната пружина - то няма да ти е удобна вилката и ще трябва смяна, а така цената ще стане все е дно да си си взел въздушния вариант, който можеш да си го напомпаш точно според твойте желания.

А относно евентуалния минус, че u-turn-а на въздушната е с 15мм по0малко - съмнявам се да ти се наложи да я сгъваш под 100мм, така че това изобщо не е минус. Мойта вилка е с метална пружина, но от u-turn-а никога не съм я свивал под 100мм.

Карал съм варианта с метална пружина на Revelation 426 и на мен ми беше много удобен, но пък аз съм 63кг и дори с оригиналната пружина ми идва точно. Иначе вилката ми се струва, че работи много добре, без да имам опит с хубави вилки все пак.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Вто Авг 12, 2008 3:39 pm

Мисля, че трябва да обърнеш внимание и на това, че при избор на въздушна пружина - смекчаването е по-прогресивно, спрямо варианта с метална пружина. Ето тук има писано за Coil spring варианта,а ето и цитат от една друга статия, в която се коментира и dual air варианта при Pike* -
Rock Shox Pike 409 Dual Air

Освен очевидните предимства, които предлага въздушната пружина, а именно по-ниско тегло и възможност за настройка според килограмите на колоездача, има и още едно – прогресивността на хода. Казано по-просто, в последните 2-3см вилката се втвърдява, което прави много по-трудно продънването й. Тези от вас, които са чели теста на Pike SL, публикуван на сайта, знаят, че при варианта с метални пружини ходът е доста линеен, така че ако това е проблем за вас, Pike Air може би е решението му. Има и един „недостатък” обаче - липсата на външен реглаж на хода (такава възможност има при U-Turn Air, но тези модификации са по-скъпи и едва ли ще ги видим на нашия пазар догодина). От гледна точка на работата, въздушният Pike, ако е добре настроен, не показва никакви недостатъци спрямо моделите с метална пружина – отзивчивостта към терена е чудесна, а предвид втвърдяването в края на хода, човек би могъл да направи вилката по-мека в началото за максимален комфорт при по-леки неравности. Да не забравяме и новите метални врътки – специално тази за реглаж на връщането е доста по-удобна от досегашната.


*което до колкото знам е аналогично


Аз в момента карам точно с този модел Pike и на първо впечатление тази прогресивност не ми хареса толкова много, но свикнах. Интересното е, че с малка игра по наляганията на 2-те камери може да си настроиш вилката да е доста чувствителна към малките неравности(ако целиш това да речем) и както е написано в темата - последните 2-3 сантиметра от хода да са по-твърди за евентуално по-големи и изненадващи препятствия.

Успех с избора ;) Реално каквото и да избереш няма да се "метнеш" - и двете системи ще ти върши чудесна работа ако са настроени подобаващо :)
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот stan_007 » Вто Авг 12, 2008 10:35 pm

Много благодаря - избора май е по4ти готов. То както разбирам металната пружина май няма реални предимства - освен цената ествествено която в слу4ая не играе.
Това малко излиза извън темата: доколкото разбрах твърдостта в на4алния ход се регулира от негативната камера, нали така??
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот outfaced » Вто Авг 12, 2008 10:53 pm

stan_007 написа:Това малко излиза извън темата: доколкото разбрах твърдостта в на4алния ход се регулира от негативната камера, нали така??

да, ако е dual air ... ако е соло, тогава не можеш да го регулираш (негативната камера няма винтил за помпене)

едит: хъм, то Revelation бил само dual air :)
Последна промяна outfaced на Вто Авг 12, 2008 11:01 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dido85 » Вто Авг 12, 2008 10:53 pm

Предимство на металния U-turn е, че за 5 секунди си променяш хода от максимално положение на минимално дори и в движение (в обратна посока не става в движение, но е пак за няколко секунди).
Докато при Air U-turn-а, ако ти се наложи промяна на хода по време на преход става доста по-бавно, трябва да носиш и помпа ;) .
Така че, ако промяната на хода ти е приоритет (както при мен) по удобния вариант е металната пружина.
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот outfaced » Вто Авг 12, 2008 11:00 pm

ако става дума за u-turn-a минуса на въздушната е по-скоро това, че е 100-130, а пружината е 85-130.

а що реши, че трябва да се носи помпа :dunno:
ако все пак държиш да имаш, вече пък има и комбинирани помпи за шок/гуми
Последна промяна outfaced на Вто Авг 12, 2008 11:03 pm, променена общо 1 път
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Авг 12, 2008 11:03 pm

dido85 написа:Докато при Air U-turn-а, ако ти се наложи промяна на хода по време на преход става доста по-бавно, трябва да носиш и помпа ;) .
Така че, ако промяната на хода ти е приоритет (както при мен) по удобния вариант е металната пружина.


Колко по-бавно?!?
Аз такова нещо не съм забелязал ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот nikste » Вто Авг 12, 2008 11:42 pm

От 1 седмица имам колело с тази вилка:
http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... =64&lang=2

Вилката е сравнително лека и работи много интелигентно: като карам градко дори не намалям хода от 130 мм. и не я заключвам - свива се само тогава, когато има неравности и ако не са големи не потъва цялата. Когато се спускам усеща се голяма стабилност на свиване и отпускане, чувствам се много сигурно, когато минавам по камъни дори. Има си рибаунд, който съм го настроил да връща максимално бързо, както и заключване, което не е пълно, но е достатъчно ако трябва да изкачвате и най-големите баири.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот stan_007 » Сря Авг 13, 2008 9:13 am

dido85 написа:Предимство на металния U-turn е, че за 5 секунди си променяш хода от максимално положение на минимално дори и в движение (в обратна посока не става в движение, но е пак за няколко секунди).
Докато при Air U-turn-а, ако ти се наложи промяна на хода по време на преход става доста по-бавно, трябва да носиш и помпа ;) .
.


Това нали не е вярно (малко не разбирам логиката). Но ако е вярно доста би променило нештата. За какво ми е U-turn ако не променям хода по време на преход. :dunno:
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Авг 13, 2008 9:20 am

Няма логика ;)
поне по начина, по който го е написал;
в самата работа "на скъсяване на хода"
между u-turn и Air u-turn разлика - НЯМА;
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Сря Авг 13, 2008 10:03 am

Металната пружина има едно основно предимство - не изпуска налягане и не се налага да се сменят уплътнения. Включете и това в уравнението.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Авг 13, 2008 10:26 am

bikerider написа:Металната пружина има едно основно предимство - не изпуска налягане и не се налага да се сменят уплътнения. Включете и това в уравнението.

Но за сметка на това има 3 положения(в конкретния случай) на "твърдост" и всички различни от "най-меко" струват прилична сума(в конкретния случай).
И най-важното - няма пружина за "Твоите кила", а има пружина "От - до"

в общи линии... по-добра настройка и работа(според някои хора - да, според други не) срещу напрактика maitnence-free

между другото... в момента се сещам поне за 2 dual air и 1 air u-turn вилки, които се карат от години, без правена профилактика на пружината(сменяно е само маслото в краката и хидравликата); до сега не са имали проблеми от към загуба на налягане......
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот stan_007 » Сря Авг 13, 2008 10:45 am

bikerider написа:Металната пружина има едно основно предимство - не изпуска налягане и не се налага да се сменят уплътнения.


.... което надявам се при въздушната пружина не се слу4ва 4ак толкова 4есто, колкото и относително да е това понятие.
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Авг 13, 2008 10:50 am

Solo/Dual air пружините на Rock Shox за момента са едни от най-надеждните на пазара.... единстветното изискване от теб:
- редовно да проверяваш налягането...
и да си набавиш подходяща помпа ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот ddevil » Сря Авг 13, 2008 11:26 am

Да вметна, че на dual air-а, който карам в момента не е правена профилактика от както е купен края 2006, но и сумарно е каран не повече от 3-4 месеца. Което не е за хвалене, просто го сложих да го карам на скоро. Все пак навярно края на месеца ще му сменя маслата(оригиналните), но това е поради субективна причина(харесвам по-бърз ребоунд) иначе откъм реагиране или проблеми нямам забележки.

Също и това - не знам дали съм мернал и правилно устройството на dual air-a ми, но до колкото разбрах ако вземе да пропуска въздух случайно и не се оправи с добавяне на малко масло(ролята му е да уплътни, увеличи живота и да намали триенето м/у о-пръстена и крака на вилката, като ги държи постоянно смазани) - се сменят няколко о-пръстена, които на пръв поглед не ми изглеждат кой знае колко нестандартни и ще се намерят по магазините за уплътнения/семеринги за малко пари, ако наистина не са някакъв по-различен размер. И последния вариант за изпускане на въздух е да е от цевката/игличката, където се помпи. Ролята й е да пуска само въздух в посока вътре,а да не изкарва навън освен ако не се натисне. Това е онова, което е по вътрешните гуми :D Ако и то е стандартно - сещаш се колко пари ще струва покупката на ново такова. Та, с това искам да кажа, че даже и да има такъв елемент на изпускане на въздух - оправянето му би трябвало да не отнеме кой знае какви парични средства и даже няма да се изисква да ходиш до сервиз ако имаш интерес и малко техническа представа :) :agree:

Отрицателното, поне според мен, ще дойде ако въздуха се изспусне докато караш някъде в планината или нещо подобно и си далеч от смяната на о-пръстени и т.н. Но все пак съмнявам се да не успееш да забележеш евентуалния спад в налягането преди да отидеш да караш, ако това става постепенно, а не моментално.
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bikerider » Сря Авг 13, 2008 12:29 pm

@Хамстер: просто казвам да сложите И това на кантара.

Проблемите на тукашните дистрибутори да комплектоват вилките си според теглото на купувача няма как да ги включиш към недостатъците на металните пружини - проблема с комплектовката и custom-spring-ването не е проблем на пружините.

@ddevil: съгласен съм с теб, напълно. Само дето Мърфи си знае работата и ако реши да те прецака горе, си напълно преебан. Докато с метална пружина не е така. Но това е само един щрих и само една страна на монетата. Със сигурност горните ми писания не означават, че газовите пружини са нещо лошо - просто са малко по-капризни и искат повече внимание - това казвам. Ремонта на газовата камера е елементарен и наистина уплътненията струват левчета и обикновено се намират под път и над път.

@stan_007: абсолютно, но за да говорим прецизно зависим вече от конкретните вилки/шокове :agree:

Горните ми писания отразяват начина, по който мисля (шо се отнася до екстремно колоездене) - plan for the worst. Скоро ми се случи да походя несериозно и разбира се точно тогава изникна проблем с гумите. Така че, парен каша духа. Аз никога не бих се доверил 100% на въздушна камера до степен да забравя за нея (както правя с металните си пружини). Но това е въпрос на приоритети - в случая сме в XC раздел, следователно теглото е по-голям приоритет и газовата пружина би следвало да има предимство при избора.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Авг 13, 2008 12:51 pm

bikerider написа:@Хамстер: просто казвам да сложите И това на кантара.

Просто те допълних с недостатъците ;)
:beer:

bikerider написа:Проблемите на тукашните дистрибутори да комплектоват вилките си според теглото на купувача няма как да ги включиш към недостатъците на металните пружини - проблема с комплектовката и custom-spring-ването не е проблем на пружините.


не е само тук; по онлайн магазините.... не съм видял опция за вилка с различна пружина от фабричната;
Всъщност... фабрично... голяма част от пружинните вилки на РС излизат от завода, окомплектовани с най-мекиата от предлаганите пружини
къстъм ю-търн пружина би струвала доста ;)

п.с.
изкарах близо 1/2 от миналгодишната Рудопия с неработеща вилка, заради счупена ю-търн пружина
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот ddevil » Сря Авг 13, 2008 1:39 pm

@bikerider - :) :agree:

И аз принципно мисля по този начин за всяка част от велосипеда ми, но както ти каза, за стил непредполагаш аграрщини, компромисът не е чак толкова голям. Та затова съм и spring-free отпред, да чукна на дърво без проблеми засега. До преди на mazocchi-то се бяха подсигурили - и да ти падне налягането - имаш и пружина вътре, която ще те "изкара" докато стигнеш до вкъщи/сервиз. То пък имаше други детски болести, които ми пречиха и съответно ме загубиха като клиент, но това е друга тема :)

edit:
@stan_007 - Честито за избора и безаварийно :beer:
Последна промяна ddevil на Сря Авг 13, 2008 2:28 pm, променена общо 1 път
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот stan_007 » Сря Авг 13, 2008 1:47 pm

Благодаря на вси4ки за отговорите - определено се ориентирах какво то4но ми трябва - въздух.
Тия дни я поръ4вам:
RS Relevation 426 air U-turn :^:
stan_007
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Май 19, 2007 10:40 am

Мнениеот bikerider » Сря Авг 13, 2008 2:51 pm

@HepBeH_XaMcTep: не съм видял досега да си изтъкнал недостатъци на металните пружини (освен теглото, него си го знаем всички) така, че аз те допълних, а не ти мен :D;)

HepBeH_XaMcTep написа:къстъм ю-търн пружина би струвала доста ;)


Да, това е и според мен причината, затова говоря за проблеми на дистрибуторите.

@stan_007: честито за избора :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта