от ХристоС. » Вто Авг 18, 2009 10:09 am
Ако питаш за xc.2 - много добра рамка е за всякакъв тип каране, включително асфалт, като е малко нежна единствено за по-екстремни AM / FR изпънения и естествено - DH. Карам с такава повече от година, почти само по асфалт, малко XC и съм минал вече над 13500 km. Като геометрия за каране по равно и нагоре е доста удобна и дори с shock без заключване не се губи при пералиране от силата в следствие на пружиниране, ОСВЕН ако не се изправиш да въртиш педалите прав (което си е неизбежно, в някакъв момент). Ако вдигнеш повече седалката и сложиш по-дълга лапа и „рога“, които да ползваш при катерене прав - ще промениш малко центъра на тежестта в посока напред, което ще ти помогне също да не стигаш до сгъване на shock-а... но този ефект НЯМА как да се избегне напълно, ако се изправяш на педалите - ако напомпаш повече камерата, ще получиш колело твърдак (особено ако си и по-лек, какъвто е случаят при мен) - тоест, ефектът от меката рамка ще е сведен до минимум; принципно няма нужда да „помпаш на max“, за да се „държи добре на равното“ самата рамка, поне аз не съм забелязал при мен да е необходимо. След доста каране мога да ти посоча главните недостатъци на xc.2 за каране по шосе, а именно: малко тежка, още малко по-тежка с TORA 302 (както се продава по принцип мисля), задният shock (Rock Shox Bar 2.1) няма заключване при базовата конфигурация. Всичко останало е идеално... Мога да споделя с теб и какви подобрения съм направил откакто взех велосипеда, с оглед тъкмо на факта, че карам страшно много по асфалт: смених голямата плоча от 44 на 46; купих си Ergon GR2 Bar Ends и по-дълга лапа (115mm), като си чакам и правото карбоново кормило (дори да не вземеш карбоново или право - избери си възможно по-леко, което и да ти е удобно като дължина, разбира се); взех за проба сравнително евтин заден shock с постепенно регулиране на твърдостта: Kind Shock KS-582 (ReFocus 582) - на цената на Bar 2.1 получаваш не толкова „мазно“ работещ като него продукт, но за сметка на това - предлагащ възможността за почти пълно заключване (взех го просто защото не успях за момента никъде да си намеря Fox Float RP23 2010 / 165х38 и останах изненадан от относително добрата му работа); бих ти препоръчал да вземеш възможно най-леката предна вилка със заключване, която можеш да си позволиш - лично аз реших да сменя изстрадалата TORA 302 със SID World Cup 2009 (100mm), но принципно ако нямаш възможност да сложиш някоя модификация на Rock Shox Reba, Manitou R7 или Magura Durin, дори да вземеш SR Suntour SF9-Axon, ако караш колелото по асфалт и малко XC - ще усетиш като „+“ повече лекотата и предимството от заключването, отколкото идеално плавната работа (поне според мен), а ходът от 130mm на TORA ще ти е излишно голям, отделно - за да работи добре, тази вилка изисква доста редовна поддръжка.
Относно AM рамката - по-подходяща е за каране надолу. Идва твърде тежка вече за асфалт, според мен, освен това е по-мека от xc.2 и геометрията ѝ не е така удобна за въртене, освен това се сгъва значително по-лесно при всякакви обстоятелства. От друга страна - това е по-здравата рамка и за хора, които карат с елементи на DH, ще е значително по-подходяща.
The phoenix was reduced to ashes, from which a new, young, strong phoenix arises, reborn anew to live again.
_loading resurrection: complete
_starting rebirth: started
_metamorphosis: beta state