как се отваря тора 289

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

как се отваря тора 289

Мнениеот bockovi4 » Чет Сеп 03, 2009 10:22 am

Значи имам тора 289 с 100 ход с ребоунд и preload и искам да я отворя.
Моля някой ако имам схема или клипче да ми прати на skype bocku94 или просто да ми обясни как се отваря. :dontknow: :dontknow:
да живее боба и лещата :D
Аватар
bockovi4
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 11:33 am
Местоположение: varna

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот Bolverk » Чет Сеп 03, 2009 10:34 am

Oтваря се с няколко левчета и разходка до добър сервиз.

Сериозно човек това не е като да си играеш с "чучурката" (бахти не успях да се сетя за по деликатен израз). Сервизите са измислени точно за това за да може някой който разбира и има инструменти да свърши тази работа. А не ти да си губиш времето нервите и парите (при евентуална повреда).

П.П. А да не говорим че темата е за раздел Веломеханик.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот deather » Чет Сеп 03, 2009 11:19 am

http://justfuckinggoogleit.com/

В сайта на SRAM има подробно описание със снимки.
Аватар
deather
 
Мнения: 266
Рейтинг: 1309
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 8:35 pm
Местоположение: София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот veskoz » Чет Сеп 03, 2009 1:07 pm

bockovi4 написа:Значи имам тора 289 с 100 ход с ребоунд и preload и искам да я отворя.
Моля някой ако имам схема или клипче да ми прати на skype bocku94 или просто да ми обясни как се отваря. :dontknow: :dontknow:


Здравей. Не те съветвам да отваряш вилката сам. Ако все пак държиш в НАЙ-ДОБРИЯТ случай пак ще я занесеш в сервиз, но насипно. По пътя на логиката вилката е сглобена от човек и почти всеки човек може да я разглоби при наличието на посочените от първия инструменти и инструкции.
Само че!
Хората в сервиза знаят кое къде трябва да е вътре и също така да преценят състоянието му/им. А да не говорим, че ако се закучи нещо - може да останеш без колело за ден, два, пет... Аз лично не мога и не искам да оставам толкова време без велосипед, затова единственото което правя е малка част от профилактиката на компоненти с чието устройство съм запознат и имам нужния инструмент, а за останалото отивам в сервиза ;)
Успех с избора!
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот hitar_potter » Чет Сеп 03, 2009 11:08 pm

Имаше много хубава тема във форума. Нещо от сорта на „сервизиране на тора“. Операцията е елементарна.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот _SoRa_ » Пет Сеп 04, 2009 3:14 pm

Предполагам това ще ти е от полза viewtopic.php?f=4&t=45461
_SoRa_
 
Мнения: 2632
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот papi007 » Пет Сеп 04, 2009 4:30 pm

Aко целта е единствено да я отвориш има много различни методи:
Изображение ; Изображение ; Изображение ; Изображение ... Въобще с въображение - начини - бол :)
Слагаш новото масло:
Изображение
(С малкото уточнение че ако искаш нещо с по-нисък вискозитет може да позлваш:
http://sidi92.com/articul_pictures/kras ... 51olio.jpg )
И затваряш със специализиран инструмент като този:
Изображение
Ако смяташ че няма да се справиш по лесния начин, както съм ти обяснил, просто забрави да си отвориш , сервизираш, диагностираш и сглобиш вилката успешно.
За това търси:
Изображение
(или нещо сходно, в което хората ЗНАЯТ какво правят)
за да не ти вози колелото като това:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... sienne.jpg

Best wishes, papi007 :wavey:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 04, 2009 4:45 pm

А като спука гума пак ли във сервиз да ходи? Или когато трябва да си вдигне седалката? Ако знае какво трябва да направи и има нужните консумативи, не виждам къв е проблема...
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот veskoz » Пет Сеп 04, 2009 4:50 pm

hitar_potter написа:А като спука гума пак ли във сервиз да ходи? Или когато трябва да си вдигне седалката? Ако знае какво трябва да направи и има нужните консумативи, не виждам къв е проблема...

...еми липсата на динамометричния ключ поне за мен е достатъчна причина да отида в сервиз. Поне аз, поне за вилката, а бачкам с инструменти, имам усета, но не смея :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот papi007 » Пет Сеп 04, 2009 5:29 pm

Да! Гумата има нужда от профилактика, и там особенно внимание трябва да се обърне на хидравличното смекчаване, на гумените уплътнения, семеринги, и всички системи, интегрирани в нея. Даже гумата е доста по-пипкава, че там трябва да внимаваш с въздушния Preload!
Иначе малко по-сериозно: Без да нямаш основно понятие за каквото и да било, по-добре е да не пипаш. Ако си некадърен и се опитваш да развиеш QR оста без да си освободил QRмеханизма, надали и смяната на гумата ще е нещо, с което ще се справиш безпроблемно. Че никой не се е родил научен - не е. Но когато не си сигурен в нещо - по-добре отиди в сервиз в които дори и да не разбират, ако строшат нещо, поправката ще е за тяхна сметка. А не уж да спестиш в домашни условия 5 лева и да си докараш десетократно по-големи разходи. Да неговорим , че ако си сглобиш вилката по някакъв непопзнат на SRAM и цялото човешко съсловие начин, надали финансовата гледна точка ще е най-важната, след като се размажеш някъде , защото.... По време на ремонта гледай, питай, учи се - няма лошо. Хамалогията да развиваш сипваш и завиваш винтчета, да моташ килограми с тел и да псуваш е добре позната на българското племе, но не всичко се отремонтира така. :agree:

Ако ти си се родил научен как да си сменяш вътрешната гума, да знаеш всичко по устройството на велосипеда, да знаеш световната история, квантова физика , микробиология и тем подобни, то ти си гений, но има хора, които са родени незнаещи и стъпка по стъпка се учат. Въпроса е да не си вярват и да решават да прескочат няколко стъпала на веднъж, защото доста често има болезнен резултат. :agree: Така че нека това момче види първо как става , та да придобие основни понятия, да има адекватния инструментариум, и чак тогава да се пробва.

Не искам да се заяждам с никой, но просто нека всеки си знае възможностите и да се съобразява с тях. :agree:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: как се отваря тора 289

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 04, 2009 5:53 pm

Човек се учи с практика. Прочети статията и ми кажи, ако следваш точно инструкциите, къде можеш да сбъркаш? Да-човекът не се е родил научен. Затова задава въпрос във форума: „Как се прави“. Има прекрасна статия на български език, достатъчно подробна и със снимков материал. Да, неговата вилка няма lockout - ако е нормално интелигентен човек, ще се сети каква е разликата. Ако си набави подходящото масло за вилки и следва инструкциите... Не знам защо да не се пробва. Пък и като прочете статията и види, че няма да може да се справи - ще иде в сервиз. Не го познаваме лично, така че за мен е малко крайно на въпрос „как да я отворя“ да отговаряш „иди в сервиз“..
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта