Да! Гумата има нужда от профилактика, и там особенно внимание трябва да се обърне на хидравличното смекчаване, на гумените уплътнения, семеринги, и всички системи, интегрирани в нея. Даже гумата е доста по-пипкава, че там трябва да внимаваш с въздушния Preload!
Иначе малко по-сериозно: Без да нямаш основно понятие за каквото и да било, по-добре е да не пипаш. Ако си некадърен и се опитваш да развиеш QR оста без да си освободил QRмеханизма, надали и смяната на гумата ще е нещо, с което ще се справиш безпроблемно. Че никой не се е родил научен - не е. Но когато не си сигурен в нещо - по-добре отиди в сервиз в които дори и да не разбират, ако строшат нещо, поправката ще е за тяхна сметка. А не уж да спестиш в домашни условия 5 лева и да си докараш десетократно по-големи разходи. Да неговорим , че ако си сглобиш вилката по някакъв непопзнат на SRAM и цялото човешко съсловие начин, надали финансовата гледна точка ще е най-важната, след като се размажеш някъде , защото.... По време на ремонта гледай, питай, учи се - няма лошо. Хамалогията да развиваш сипваш и завиваш винтчета, да моташ килограми с тел и да псуваш е добре позната на българското племе, но не всичко се отремонтира така.
Ако ти си се родил научен как да си сменяш вътрешната гума, да знаеш всичко по устройството на велосипеда, да знаеш световната история, квантова физика , микробиология и тем подобни, то ти си гений, но има хора, които са родени незнаещи и стъпка по стъпка се учат. Въпроса е да не си вярват и да решават да прескочат няколко стъпала на веднъж, защото доста често има болезнен резултат.

Така че нека това момче види първо как става , та да придобие основни понятия, да има адекватния инструментариум, и чак тогава да се пробва.
Не искам да се заяждам с никой, но просто нека всеки си знае възможностите и да се съобразява с тях.
