Олекотяване на XC колело

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Олекотяване на XC колело

Мнениеот Sasho_snegorina » Пет Сеп 11, 2009 4:02 pm

Здравейте, колеги, след едно състезание по XC отново се "надъхах" по катеренето и общо взето XC карането. Имам Cannondale F400, рамката като цяло е точно за крос кънтри, но монтажа е доста стар. Миналия сезон смених каплите и вилката с нови, обаче имах грешно мислене и доста утежних колелото. Шини - Jumbo, главини Shimano deore, преден диск 185мм. Вилка - XCR-lo. Теглото на цялото колело с гуми Maxxis Minion 2.35 е 14,500кг. Сега съм на тема олекотяване и ми е нужен съвет за подмяна на целия wheelset и може би вилка. Реших като за начало да си върна и предния V-brake, с тази подмяна ще се свалят около 200 грама. На тема капли в този стил каране не съм много компетентен, но сегашния wheelset тежи обще 3200 грама, като това включва:
- предна и задна капла
- преден диск Avid Roundagon 185mm
- венци 8ца 11/30
- QR машинки
Мисля, че това тегло е доста високо за този стил каране и олекотяването от точно тези ротиращи части ще ми е доста полезно. Спрях се на ето този готов сет -> http://screambikes.eu/d-d-d-d-dsd-d-d-d ... -r-cl.html
Цената ме устройва, но теглото не е много ниско ~2650гр. с венци и QR. Това са 550 грама надолу спрямо сегашния сет, но каточели не съм очарован толкова. Бих дал до 200лв за целия сет, дори и да трябва да се купуват нещата поотделно (съмнява ме да се впиша в бюджета). Както казах, теглото на компонентите е доста важно за мен, но здравината и следователно сигурността ми не е за пренебрягване. Гледах ето тези шини -> http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=26280 с тяхните невероятни 350гр., но това е състезателна шина, която според мен се криви и подбива прекалено лесно. Ако някой има идея за леки шини, главини и като цяло капли, които да са с приемливо тегло, нека сподели. Както споменах по-горе дискове няма да ползвам, така, че v-brake борда е задължителен. Гумите ще са около 1.9/2.1, аз тежа 75кг. ако има значение.
За вилката, XCR-lo е доста тежка вилка -> 2500 грама с малко скъсен стержен. Това ми се струва доста, за нанагорна дисциплина. Изкушавам се да монтирам твърда вилка, въпреки, че надолу няма да е много комфортно. Теглото на алуминиевите твърди вилки без уши за диск мисля, че е около 650 грама, което си е близо 1850 грама надолу от общото тегло. Според вас има ли смисъл да се прави тази жертва и да се смени меката вилка с твърда? Предварително благодаря за отговорите :)
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот dimodi » Пет Сеп 11, 2009 6:15 pm

Тръгнал си по пътеката, при която има немалко варианти, но и бюджетът почва да клони към плюс безкрайност :)

Ето един примерен вариант, без да се изхвърляме с компонентите:

Шини Mavic XM517 - 410 г едната
http://www.mavic.com/mtb/products/xm-517.323718.2.aspx

Спици DT Competition 1.8/1.6 - 311 г за 64 бр
http://www.dtswiss.com/getdoc/02e74b95- ... sheet.aspx

Предната главина ще ти се върти около 200 г, а задната - около 400 г, ако са по-висок клас Shimano.

Задни зъбчатки 8-ца ще са или Shimano Alivio, или SRAM X5, в момента не мога да видя кое колко тежи, но предполагам, че 350 - 400 г.

Общо стана около 2100 г, но и парите определено са над 200 лв.

За вилката - според мен не слагай твърда.
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 11, 2009 6:50 pm

Остави вилката за по-късен етап. Иначе, постарай се да сваляш теглото по-скоро от капли и гуми от колкото главини и венци- колкото по-далеч от оста на въртене, толкова повече се усеща! Ще видиш, че с подходящи гъми, вртенето ще е много по-лесно :beer:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот tedopk » Пет Сеп 11, 2009 7:06 pm

tedopk
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1115
Регистриран на: Съб Авг 15, 2009 1:01 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 11, 2009 7:21 pm

И къде е v-brake бордът?
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот tedopk » Пет Сеп 11, 2009 9:42 pm

Ох, верно бе, не забелязах, че ще се слага V-brake. http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=237 Това, но е много тежичко.. :dontknow:
tedopk
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1115
Регистриран на: Съб Авг 15, 2009 1:01 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Sasho_snegorina » Пет Сеп 11, 2009 9:50 pm

@tedopk, благодаря за предложенията, въпреки, че не са подходящи, главините са с приемливо тегло, стига да не им се слагат QR машинки :D . Аз си имам тежки капли, искам леки :agree: . А относно вилката... не мисля, че има смисъл да се оглеждам в толкова скъпи компоненти.
@hitar_potter, благодаря ти за смислените предложения, разбрах обаче, че едно момче от форума продава цял Wheelset, така, че ще видя какъв е и ако ми допада направо ще го грабвам :)
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 11, 2009 10:32 pm

Няколко човека продаваха wheelset-ове ;)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот mrPesh » Пет Сеп 25, 2009 10:24 am

Здрасти Сашо. Ако не си решил още няколко варианта .
Ето вариант на комплект капли : http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1443

Като цена на отделни компоненти шини MAVIC 117 са най-изгодни като цена - малко под 40лв. MAVIC 317 са 56лв в BAS. Теглото и на двете е 440 грама. Карал съм със 117 и мога да кажа че са здрави. Сега на единия комплект капли задната е 317 а предната 117.
Задна главина Deore e 40лв и около 450 грама, предната е 30лв и около 150 грама.( те не са за дискове )
Спиците са приблизително 5грама бройката по 72(ако са 36спици на капла) = 360 грама и по 50ст ( DT Swiss Champion ) = 36лв.
И така двата комплекта ти излизат 186 лв с MAVIC 117 и 222 лв с MAVIC 317 без цената на работата и тегло от 1840 грама, като сложиш бандажна лента да стане 1900 грама, което спрямо твоите 3200 е 1300 надолу.

За около 40лв можеш да си вземеш гуми под 540 грама бройката.
Лично моето мнение е че можеш зимата постепенно да си набавиш отделните компоненти и да си комплектоваш две много добри и леки капли на добра цена вместо да купуваш готови.
Аватар
mrPesh
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1336
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 12:06 am
Местоположение: Bulgaria,Veliko Tyrnovo

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот mrPesh » Пет Сеп 25, 2009 11:32 am

Забравих венците. За хубава 8-ца около 30-40 лв и тегло от 350 грама.

http://screambikes.eu/shimano-whm505-f-r-cl.html - ето при това намаление си заслужава според мен да ги вземеш ако бързаш и не искаш за 60-70 лв.по-вече да получиш по-ниско с 250 грама тегло.
Аватар
mrPesh
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1336
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 12:06 am
Местоположение: Bulgaria,Veliko Tyrnovo

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот azoic » Съб Сеп 26, 2009 11:01 am

Здравей,
Преди време и аз като теб си блъсках главата, как да олекотя велосипеда. Стигнах до извода, че точно от сетовете, гумите и вилката най-много се сваля тегло. Вилката може да я отложиш във времето. Препоръчвам ти да спестиш пари и да си вземеш хубава такава. Ето ти един вариант за сетове, който е приемлив като тегло, но надхвърля малко бюджета ти от 200лв или по-точно казано 259лв.

Предно колело: Общо: 773g - 118лв.

шини: DT Swiss X450 (32) - 426g (мерил съм ги на везната) - 55лв.
спици: DT Competition Black - 155g - 23лв.
главина: Shimano Deore HB-M595 - 192g - 40лв.


Задно колело: Общо: 971g - 141лв.

шини: DT Swiss X450 (32) - 426g (мерил съм ги на везната) - 55лв.
спици: DT Competition Black - 155g - 23лв.
главина: Shimano Deore FH-M595 - 390g - 63лв.

Това е цената само на компонентите и ако ще ти ги наплитат някъде ще ти дойде с може би по 15лв отгоре.
Та това е от мен, надявам се да съм бил полезен :)
Изображение Изображение
Аватар
azoic
 
Мнения: 375
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 12:32 pm
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот JK » Нед Сеп 27, 2009 12:31 pm

помисли и за алуминиеви нипли
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот v.zarev » Вто Ное 17, 2009 5:13 pm

Нещо и аз се подхлъзвам по "тази пътека" :D

Друг компонент от който може да свалиш тегло са примерно педалите. В момента съм с едни платформи VP 565, които си тежат 500+ грама и съм хвърлил око на тези или нещо подобно - http://screambikes.eu/pedali/pedali-vp-components-197.html все пак се спестяват ~ 200+ грама.
Изображение
Аватар
v.zarev
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1378
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 8:39 pm
Местоположение: Северната Полутопка

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот TeDo_BaPHa » Вто Ное 17, 2009 6:23 pm

Аз пък бих те посъветвал да не спестяваш тегло от точно тези педали :). За едно градско колело са повече от превъзходни, но сцеплението с подметката при по-големи натоварвания, не дай си боже кал и прочие... не е от най-приятните усещания :). Казвам го от личен опит.

v.zarev написа:Защо - защото са калпава изработка и се криви оста и се чупят :dontknow: защото няма добро сцепление с обувката :dontknow: или влиза кал между тях и пречи по някакъв начин ?


Не съм говорил за изработка и здравина а само за "сцеплението с подметката" ;) :agree: . Ако ще се карат през сухите месеци ме съмнява проблема да е голем, но за зимата.... избери си други педали :). :peace:
Последна промяна TeDo_BaPHa на Вто Ное 17, 2009 6:52 pm, променена общо 1 път
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот v.zarev » Вто Ное 17, 2009 6:45 pm

Защо - защото са калпава изработка и се криви оста и се чупят :dontknow: защото няма добро сцепление с обувката :dontknow: или влиза кал между тях и пречи по някакъв начин ?
Изображение
Аватар
v.zarev
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1378
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 8:39 pm
Местоположение: Северната Полутопка

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот trix » Сря Юни 02, 2010 3:53 pm

ще си правя weelset, като го мисля с главини
http://screambikes.eu/glavini/zadna-glavina-formula-ov32s.html
и
http://screambikes.eu/glavini/predna-glavina-formula-ov91.html
ама ми трябват с по 32 дупки за шините http://www.maxcombike.com/e-shop/index.php?step=module_action&modname=pricelist&modaction=details&product=317&product_cat=98&lang=2&
и с тънките спици 1.8 и 1.6 и алуминиеви нипли може да направят тегло от 1.8 кг на цена от ок 200 лв.
Но може и да си правя сметките без кръчмаря защото ако няма с по 32 дупки ще трябва да взимам по-нисък клас шини(хич не ми се иска) като
http://screambikes.eu/kapli-shini/shina-mach1-mx-26.html
и няма да мога да използвам тънките спици
http://www.maxcombike.com/e-shop/index.php?step=module_action&modname=pricelist&modaction=details&product=306&product_cat=99&lang=2&
В сайта на формула
http://www.formulahubs.com/
главините ги дават с 32 дупки,което зн че и в магазините трябва да са по 32(още не са ми отг от screembikes).
Добра ли е тази комбинация и сещате ли се за нещо равностойно или по - добро за max 200 лв?
E казаха че нямат с 32 дупки,нз сега как да ги мисля тея капли :dontknow:
Прикачени файлове
dt swiss calkulator.png
(110.58 KiB) 163 пъти
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот trix » Сря Юни 02, 2010 4:59 pm

да ги наплета като пропусна по 2 срещуположни от всяка страна на главина? :idea:
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот MacLeod » Сря Юни 02, 2010 11:10 pm

Според вас има ли смисъл да се прави тази жертва и да се смени меката вилка с твърда?

За мен няма смисъл. Мекото окачване си е винаги в плюс. Ако имаш предно и задно най - добре.
1. Ако караш твърдак ( тоест само предно меко окачване ) с хубава вилка, ще забележиш как предната капла ти се криви много по - малко от задната именно защото имаш предна добре работеща вилка.
2. Също печелиш доста по - добра проходимост, отколкото ако беше изцяло с твърд байк.

Нямам наблюдения върху колелета с пълно меко окачване, защото не съм карал много подобни, но предполагам че ако караш такова, ще кривиш и предна и задна капла много по - малко.
Естествено че качваш малко грамове и килограмове, но има предни вилки с доста прилично тегло. Аз лично карам с маниту R7. За сега съм много доволен. Работи перфектно и тежи кило и половина

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46565

За жалост са останали само варянтите с 80 мм ход.
Друг много добър избор е rock shox sid, но е по - скъпа. Честно казано не знам защо..

Също щом караш ХЦ и гониш тегло, махай дисковете и слагай хубави в - брейк с добри калотки. Аз карам с едни калотки барадин, направо са лудница :)
Гумите също са много важни : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=18895
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Antediluvian » Пет Юни 04, 2010 5:47 pm

MacLeod написа:

Също щом караш ХЦ и гониш тегло, махай дисковете и слагай хубави в - брейк с добри калотки. [/url]


Непрепоръчително.
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот eMcKu » Пет Юни 04, 2010 6:01 pm

Antediluvian написа:
MacLeod написа:

Също щом караш ХЦ и гониш тегло, махай дисковете и слагай хубави в - брейк с добри калотки. [/url]


Непрепоръчително.

и защо така мислиш ?
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот argon » Пет Юни 04, 2010 7:08 pm

Ех, момче :) И аз сега смятам, от къде да отрежа че да докарам колелото около 12 кила :beer: И както споменаха няколко колеги по-горе, най-много тегло за не много пари можеш да свалиш от гумите. Ако сложиш комплект Schwalbe Racing Ralph 2,1 това са 940гр. двете. Което е с 1220гр. по-малко от твойте гуми. И това с инвестиция от около 90лв, и без колелото да остава при майстори. Има и момент, че сега си свикнал с големи балони и ще ти е малко търсене при спускане, но въртенето ще е в пъти по-лесно. С останалите пари можеш да си вземеш по-леки шини. Мисля че това е най-смисленото изхарчване на 200-те лева. Дори и шините да не са от много леки и скъпи ( 500гр.) пак ще свалиш още 420гр. Остани с тези главини, защото и малко по-скъпите пак са тежки :) За парите които ще вложиш в две по-леки главини (не от много висок клас), преспокойно може да свалиш повече грамаж от кокпит и седалка. Ако смяташ да караш планинско колоездене, не сменяй вилката с твърда, това ще олекоти колелото значително, но ще загубиш огромна част от комфорта. По-натам като имаш пари може да се огледаш за вилка под 2кг. :beer:
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Юни 04, 2010 8:08 pm

Направих точно тази врътка с гумите, за която говори argon. При мен се свалиха по около 250 гр. от гума - старита бяха Conti Vertical. За няколко карания разликата, която усещам при спускане е, че трябва да внимавам доооста повече при завиване, в права линия и при леки корекции на посоката гумите се държат прекрасно (предна Ноби Ник, задна Рейсинг Ралф). При въртене е осезаемо по-леко.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Antediluvian » Пон Юни 07, 2010 11:47 am

eMcKu написа:
Antediluvian написа:
MacLeod написа:

Също щом караш ХЦ и гониш тегло, махай дисковете и слагай хубави в - брейк с добри калотки. [/url]


Непрепоръчително.

и защо така мислиш ?



Защото от всички възможни компоненти, от които може да се свали тегло е най-безсмислено да е от спирачки, при положение че не може да сравняваме ви брейк с хубава дискова спирачка. Моята дискова например е с 70 грама по тежка от ви-брейка. Заслужава ли си да я махна, и да сложа нещо, което нито спира, нито има модулация, да не говорим за кал, сняг и така нататък... Всеки по-сериозен карач знае важността на хубава дискова когато условията загрубеят. А 70грама /например/ не са нищо...

Попринцип дисковите не са много по-тежки от ви-брейковете, но за сметка на това вършат 10 пъти повече работа.

по темата: Колегите над мен са абсолютно прави. Най-много се усеща спестеното тегло във въртящите се компоненти - капли, курбели, и най-вече ГУМИ! Бързо се свиква с гумите с по-малък балон. Има качествени гуми, които въпреки теглото си под 500гр давата достатъчно добро сцепление за едно ХС колело.
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот MacLeod » Пон Юни 07, 2010 7:28 pm

Разликата между висок и нисък клас в - брейкове е от небето до земята. Карал съм с пълни боклуци, с който не може да се спира. Сега карам със среден клас авид, но с хубави калодки и съм много доволен. И двете спирачки заковават. Да не говорим за нещо от този клас: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7048.
За мен няма смисъл да се слагат дискове на хц колело, ОСВЕН ако по между другото същото това хц колело не се използва за АМ или даунхил. Плюс това най - леките дискови спирачки, които са с карбонови лостчета и т.н..., струват маса пари и пак са с поне 100 грама по - тежки. За мен това си е АМ или даунхил спирачка.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот sailman » Пон Юни 07, 2010 8:54 pm

...Да не говорим за нещо от този клас:...

И защо мислиш, че ще има някаква забележима разлика между твоите спирачки и тези от линка :popcorn: Освен мъничко спестено тегло, ама на цената на златото...
И друго - като обсъждате олекотявания за сметка на спирачките, дайте да се разберем, за какво точно "ХС" иде реч. Щото има ХС -Race, а има и XC Trail, а тези две, да ги наречем "дисциплини", предявяват съвсем различни изисквания към спирателните механизЪми...
Лично аз (А и световните тенденции са такива, защо ли?) не бих оборудвал велосипед, който ще се кара в планината, ама наистина, с Ви-брейк спирачки. Дали му викате на това "каране в планината" - АМ или XC Trail, се тая, въпреки че няма да спра да повтарям - няма АМ стил на каране, има АМ велосипеди!
Дори и рейсърите ХС-та, и те не си слагат Ви -брейкове вече...Това има някакъв минимален (от финансова гледна точка) смисъл единствено за велосипед, дето се кара основно в града и вижда планински карания само в слънчево и сухо време.
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Antediluvian » Вто Юни 08, 2010 1:03 am

MacLeod написа: И двете спирачки заковават.
....... струват маса пари и пак са с поне 100 грама по - тежки.


Именно - те "заковават". Това не е най-добрия начин за спиране. За сметка на това заковават само ако е достатъчно сухо. Начинът на спиране, силата, която се прилага върху лостчето, модулацията... а всички знаем какво става когато калта и водата станат в повече :agree:

Относно теглото - дадох ти пример, как една дискова спирачка /magura/, която съвсем не е скъпа тежи 70гр. повече от http://screambikes.eu/spirachki/spirach ... -m432.html - въпросната спирачка съвсем не е от евтините буклуци и върши добра работа... като за ви-брейк :)

sailman написа:
Дори и рейсърите ХС-та, и те не си слагат Ви -брейкове вече...Това има някакъв минимален (от финансова гледна точка) смисъл единствено за велосипед, дето се кара основно в града и вижда планински карания само в слънчево и сухо време.


:agree:
не случайно по-високият клас вилки /а дори и ХС рамки съм виждал/ нямат уши за ви-брейк.
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот MacLeod » Сря Юни 09, 2010 9:48 pm

Зависи за какво ще се ползва колелото. И зависи дали ще се кара на мокро. С в брейкове не съм карал на мокро в планината. В града си спират ок и в планината, но на сухо :) Адски много зависи от калодките. Преди имах някакви калодко, грам не спираха на мокро. Сега съм с едни барадин и на мокро си спират. Пробвал съм ги само в градски условия за сега. Това колело с в-брейковете ми е за града и за хц, но не съм пробвал мокро хц още.
Що се отнася до дисковете, най - леките ( съответно скъпи ), които намерих са тези:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40906.
Тоест 200 грама по - тежко на спирачка и то с ротор 160. За двете спирачки 400 грама, почти половин кило.
Не можах да намеря дискови спирачки, тежащи само 70 грама повече, тоест 250 грама. Antediluvian, можеш ли да пратиш линк ?
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Antediluvian » Чет Юни 10, 2010 12:59 am

Да , разбира се ви-брейка е прекрасен в града, и повече от достатъчен. На едно ХС каране обаче има и спускане. понякога е по-продължително, понякога е и по-стръмно. И когато се случи да е кално/да вали в този момент, много се усеща разликата. НО не само тогава. Попадал ли си в кална яма насред сухо каране, след която да следва спускане /но тази, лепкавата кал :D/ ? Няма по-бърза смърт за ви-брейка, освен мек сняг предполагам. И дори да изключим всички гореописани случки, пак има разлика в начина, по който работят :) и накрая - дори да се сложат свръхскъпи калодки, начинът на работа няма да се промени коренно.

Относно въпросната спирачка:

magura julie 160mm , нямам нужда от преходник заради PM стандарт. В интерес на истината и аз останах безкрайно учуден.

мериш ли теглото на всичко по ви -брейка ? - лостче,броня, жило и т.н. ?
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот marsa » Чет Юни 10, 2010 2:15 am

Хах, докато още се карате за спирачки, където не му е мястото, да ви кажа как миналата година на Обиколката на Витоша (калната обиколка!) на финала Тошко пристигна като победител, с един работещ в-брейк, на другия май калодка беше загубил, не помня.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Олекотяване на XC колело

Мнениеот Antediluvian » Чет Юни 10, 2010 7:28 pm

който си го може, си го може :D :D

Относно това дали не му е мястото - ами в тема за олекотяване на хС колело, говорим за тегло :)
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


cron