Може да се включвам със закъснение ,ама поне да дам некомпетентното си и в повечето случаи важащо само за мен мнение
За рама -
Mavic XM 117 - трябва да се пробият за да стават за френски вентил. И това ще се случи на 2-то изкарване на колелото за по-сериозно каране. Тея шини са много ... Според мен неоправдано скъпи за това ,което предлагат. Може би само теглото им е прилично... Аз лично бих ги заменил за 317-ки... по-скъпички, но може да се карат и доста сериозно. Личен опит
JUICY3 Апф... като слушам как си глъткат въздух, и разни други работи, бих предпочел бб7

Най-добре с JUICY 5
SDG I-Beam Бих си предпочел стандартия стандарт
MAXXIS High Roller Леки, бързи ама не и извън пътя. Колкото хора са ги покарали по-сериозно, не са останали особенно впечатлени.
Срам шимано Drivetrain... команди. Ъм да си кажа, свикнах си с 2way releas-а т.е. палеца за отпускане на жилото да може да се цъка и в 2те посоки.. И срамовете са ми гадни в това отношение. Тук вече е въпрос на свикване... SHADOW технологията - незнам аз ли съм надобрял или си въобразявам, ама май по-малко си удрям дерейльора. За преден - Shimano... поне така казват навсякъде където чета...
Само да ти кажа да няма неприятни изненади. Предните команди на 2те фирми могат да работят в комбинация с другата фирма преден дерейльор. Задните команди И дерейльор - SRAM със SRAM и SHIMANO with SHIMANO.
На рама ми харесва вилката. Рамката е по вкус ... Ама като цяло адски много положителни мнения има. Курбела не е с външни лагери, което се убеждавам че е за добро... Че иначе ще трябва след 3-4 кални карания да сменяш лагери, а не е евтино.
Вивелото...
Каплите с тая плетка са пълен боклук. Избягвай ги !!! механиците ги мразят , защото ако изкривиш там, където няма спици, много трудно (понякога невъзможно) е да се отремонтира. Личен опит. Гумите също са кенеф.
Рамката - господ знае от кой тайвански производител са я напипали. Не съм запознат с термини като челен ъгъл и тем подобни, та немога да ти кажа става ли дори и на хартия за нещо.
Спирачките шимано - точно тези са доста слаби. Ако дисковете позволяват, в последствие - метални накладки, за по-добро спиране. Ама пак не се очакват чудеса. Като цяло обаче са супер надеждни и безпроблемни. А и обезвъздушаването им отнема една ч*кия време. Плюс че работят с минерално масло , и дори да излееш по пласмасите от него, няма да ти свали боята. За разлика от AVID, които работят с DOT.
Компоненти ZOOM
Вилка сънтур

Макар и XCR... Сънтур - от RAIDON ако няма да караш кой знае колко агресивно, през ЕПИКОН ако търсиш евтино и прилично нещо, та евентуално до AXON за състезания. Ама като цяло - това за мен е слабо място. Това е нещото заради което кантара ми би наклонил към рам-а. Най-добре пак една RS TORA
Като цяло ако имаш бюджета , ако на рама смениш нещата, които посочих, би се получило колело , което би могло да има лепенка papi007 approved - т.е. да става за идиотско каране.

Няма да има какво да се занимаваш с него, просто каране каране каране.... И пак каране!
Ако пък нямаш пари - вземаш възможно най-евтиното колело с прилична рамка(може би вивелото), и оттам влизаш във филма с четене по форуми ,събиране на информация , купуване на качествени компоненти, късане на нерви... Подмяна по твой вкус... Това последното си заслужава ако имаш много свободно време, искаш и можеш да се занимаваш. От личен опит ти казвам че получаваш специфично твоя машина, която ще те кефи много повече от всяка "конфекция". Чувството за оригиналност и може би за лично твое колело, си е готино. Ама да внимаваш, че е опасен тоя път.. Аз от колело за 840 лева, в момента сигурно съм пръснал 4 000 лева за постоянни ремонти, правения, смени, инструменти, фарове и т.н. ...
От сега си наложи като задължително - каска, ръкавици , и нещото , което никой не споменава , а ако си шофьор на кола , мисля че си имал опит - ПАСИВНА(светлоотразително фолио по каската и рамката например) И АКТИВНА(фарове и стопче) светлина по колелото. Повярвай ми , по добре веднъж да ти трябват всички тези неща и да ги имаш.
Ако имаш въпроси , бих отговорил с удоволствие
Best wishes, papi007
