sidewinder написа:Не ми се влиза в полемика, но все пак виж и тук. И те ли пишат глупости. Загледай се в таблицата.
http://www.jimlangley.net/crank/bicycleseats.htmlЯ се замисли! До колко градската среда ти позволяма да педалираш агресивно. За това за там може да си позволи човек по-широка и удобна за условията седалка. Когато обаче караш на шосе за 2 часа или XC, ти трябва по тясна и по-твърда седалка, защото продължителното педалиране върху мека седалка с много гел, натъртва тазовите кости.
1.Позицията на седене се определя от геометрията на велосипеда. Досега не съм чувал такова нещо, като определяне на позицията в зависимост от дължината на отсечката, която се кара. Човекът е написал, че си е купил МТБ твърдак, което, макар и да варира значително като определение, означава, че позицията му не е изправена (тип градски веелосипед, круизър или нещо подобно). Когато каже какъв точно е велосипеда може да се продължи с някакви предложения за седалка.
2.В градска среда можеш да педалираш агресивно. Друг е въпроса какво общо има това с темата.
3.Има достатъчно доказателства за това как седалка тип "дъска" може да ти разкатае фамилията на кратки, средни и дълги дистанции, както и за това, как една седалка с правилно количество и местоположение гел може да бъде много комфортна и на дълъг път.
4. Виждал ли си някога наживо някоя седалка на BROOKS (нали, като тази B17, която е показана в началото на статията от последния ти линк) и как това, което си написал, се връзва с вида и (в случай, че си виждал или карал)?
@massada
Общи препоръки е трудно да се дават за тези неща. Не си казал/а дали ти трябва "мъжка" или "женска" седалка, какъв ценови диапазон гониш, теглото има ли значение, ограничен/а ли си в избора при закупуване (България или може и от онлайн магазини). Лично аз имам доста добри лични впечатления от по-спортните модели на VELO и Selle Italia (дори и тези в по-ниския ценови клас).
viewtopic.php?f=26&t=87223&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0viewtopic.php?f=27&t=53210&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0viewtopic.php?f=30&t=82149&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0viewtopic.php?f=15&t=59189&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0viewtopic.php?f=6&t=24101&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0viewtopic.php?f=3&t=19533&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0viewtopic.php?f=2&t=20393&hilit=+%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0 + ЧЗВ. Приятно четене.

Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!