project 2022

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 17, 2022 12:00 pm

Крайно време е да сменя колелото и се чудех от къде да започна. Ще се радвам да си попишем - хем да споделя емоцията, хем да науча нещо ново :beer:

На кратко, карам един ram am 26" от десетина години, но вече е крайно време да го сменя. Харесал съм си Stanton switch9er fs, но имам някои въпроси.

Първо защо точно това колело. Имам някои основни изисквания, които не успявам да намеря в повечето съвременни колела. А именно (по ред на важност):

- максимално голям (реален) седалков ъгъл, от 75 на горе
- максимално права седалкова тръба с цел използване на дропер с 200 ход
- ход 140-150
- 29"
- бутилка за вода

Има и други, но нека не изреждам всичко, че много претенция много нещо :)

Проблема ми е, че искам и двата свята в едно - хем да катеря удобно, хем да се чувствам добре по-технични пътеки на долу. Наясно съм, че трудно се намира такъв баланс, но нейсе. Обичам да карам всичко, да катеря бавно и продължително, да спускам по супер технични пътеки, серпентини, прагове и тн. Малко ме е страх от скоростта, за това и не ми е приоритет. Не бързам за никъде, не гоня скорост, ни надолу, ни нагоре.

Не ми харесва съвременната тенденция - Lower, Longer, Slacker - и по-конкретно Longer. Това предполага, че всички на тая земя харесват скорост и ще им харесат по-дълги колела. Е да ама има такива моменти, в които искам да взема обратна серпентина на стръмен наклон, където с дълго колело ще трябва да завивам като с автобус от градския транспорт. Lower също не ми е приоритет, но предполагам се налага на 29", че иначе не добре. Slacker е ок, там е добре тенденцията.

Висок съм 187см. с крачол към 88-89см. Сегашното ми колело е XL по старите стандарти, седалкова тръба 540мм (21"), риич към 450 (доколкото можах да го измеря на ръка), топ тюб 615. Новото бих искал да е L, с ниска седалкова тръба (за да вкарам голем колец), риич гледам повечето се въртят към 470, топ тубата отива и тя малко повече от сегашната ми.

Та нека не флудя още от начало, че не се чете :) За сега ако имате идеи за други велосипеди, моля споделете. Имам и други колела които харесвам, но все нещо им има (примерно не съм фен на карбона, много ме кефи как изглежда, но ще ме е страх да не го счупя :) Примерно Propain Hugene, Raaw Jibb, Transition Sentinel, YT Jeffsy и тн.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Пон Яну 17, 2022 12:27 pm

това чудо на природата не можеш го смъкна под 16 кила ,с рамка тежаща 4.5 кг .. та ако катеренето изобщо ти е някакъв интерес не е това велосипеда според мен .. води се трейл ( вече с Лирик станаха трейловете тцтцтцц .. ) само че трейла трябва да е пъргав ,да катери добре ,и според мен да тежи макс 14-14.5 кг с педалите ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 17, 2022 1:08 pm

Alexi написа:това чудо на природата не можеш го смъкна под 16 кила ,с рамка тежаща 4.5 кг .. та ако катеренето изобщо ти е някакъв интерес не е това велосипеда според мен .. води се трейл ( вече с Лирик станаха трейловете тцтцтцц .. ) само че трейла трябва да е пъргав ,да катери добре ,и според мен да тежи макс 14-14.5 кг с педалите ..


Абсолютно си прав за теглото. Но за късмет то не ми е приоритет :) По-важна ми е геометрията.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пон Яну 17, 2022 1:38 pm

Ново ли търсиш или втора ръка, някакъв ориентировъчен бюджет, също ако е ново, колко време си склонен да чакаш? Аз мога да ти споделя моите отзиви за transition sentinel v1 (2018-2019). Скоро ще станат 2 години от както го имам.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 17, 2022 2:03 pm

jayblack написа:Ново ли търсиш или втора ръка, някакъв ориентировъчен бюджет, също ако е ново, колко време си склонен да чакаш? Аз мога да ти споделя моите отзиви за transition sentinel v1 (2018-2019). Скоро ще станат 2 години от както го имам.


Предпочитам ново, но и на старо съм навит, стига да съвпадне с безкрайните ми изисквания :) За чакането, чаках вече много години, стига толкова :) Иначе щях да си поръчам Propain Hugene и да си го чакам до лятото (енентуално). Проблема е, че сегашното ми колело вече сдава багажа на различни фронтове и не си заслужава да го поддържам ... пък и части за него не мога да намеря.

Дай снимка на твоя сантинел да го видя.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пон Яну 17, 2022 2:15 pm

Ново и без чакане, също и да покрива изискванията, ще е трудна работа. И все пак аз бих направил компромис с чаканетото, отколкото с някое от другите изисквания.

Ето го моето https://ep1.pinkbike.org/p6pb20283491/p6pb20283491.jpg
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 17, 2022 2:52 pm

jayblack написа:Ново и без чакане, също и да покрива изискванията, ще е трудна работа. И все пак аз бих направил компромис с чаканетото, отколкото с някое от другите изисквания.

Ето го моето https://ep1.pinkbike.org/p6pb20283491/p6pb20283491.jpg


Това ми е и надеждата, че тия от стантън си правят рамките сами в англия и ще мога да си поръчам евентуално гола рамка дори да нямат части. Другото вече ще го събирам от където има.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Gworan » Пон Яну 17, 2022 3:18 pm

Мисля че един стъмпджъмпър като моя (последния модел) покрива изикванията, 190мм кол влиза със сигурност на S4 (L) размера, пробвал съм, и геометрията гледам че отговаря. Само че наскоро им вдигнаха цените с едни 20%...
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1017
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 17, 2022 10:44 pm

Gworan написа:Мисля че един стъмпджъмпър като моя (последния модел) покрива изикванията, 190мм кол влиза със сигурност на S4 (L) размера, пробвал съм, и геометрията гледам че отговаря. Само че наскоро им вдигнаха цените с едни 20%...


На хартия звучи много добре, но не мога да се пречупя с вьншния вид. Просто не харесвам тая чупка на седалковата трьба, която всьщност е има на повечето колела от тоя клас. Иначе продават едно чудесно в олх.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пет Яну 21, 2022 2:06 pm

jayblack написа:Ново и без чакане, също и да покрива изискванията, ще е трудна работа. И все пак аз бих направил компромис с чаканетото, отколкото с някое от другите изисквания.

Ето го моето https://ep1.pinkbike.org/p6pb20283491/p6pb20283491.jpg


Цуцо (Epic) ги внася от известно време тука в БГ. Пуснал съм запитване дали може да ми намери един сентинел от новите. Много красиво колело, карбоновата версия обаче. Колкото и да не искам карбон, може да се навия, ако го купувам от тука с гаранция (доживотна по думи на производителя). Цели 210 ход на колчето и сравнително права седалкова тръба.

Ти твоето от къде го купи?
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пет Яну 21, 2022 2:49 pm

И аз съм хвърлил око на новите след като обявиха и алуминиевата версия. Не знаех, че ги внасят в България. На моята М-размер 175мм колче е максимума (brand X), от по компактните колчета и малко повече сигурно ще се събере. Иначе моето е сглобявано, рамката беше леко ползвана от Германия , всичко друго е купувано ново.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пет Яну 21, 2022 3:27 pm

jayblack написа:И аз съм хвърлил око на новите след като обявиха и алуминиевата версия. Не знаех, че ги внасят в България. На моята М-размер 175мм колче е максимума (brand X), от по компактните колчета и малко повече сигурно ще се събере. Иначе моето е сглобявано, рамката беше леко ползвана от Германия , всичко друго е купувано ново.


Цуцо писа, че няма карбонови, но е поръчал алуминиеви (и то само рамки). Интересното е, че алуминиевата тежи колкото и Stanton-а. Май няма да се зарибя, особено ако цените са близки.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот hitar_potar » Пон Яну 24, 2022 9:38 am

Те стойностните рамки така или иначе почват като цена горе-долу от цената на Стантъна. Дори и да се насочиш към друга, пак такива пари ще дадеш май.
С настоящата обстановка не знам как стои въпроса с доставките на рамки и байкове, иначе бих ти препоръчал да се загледаш в някой малък производител - на прима виста се сещам за Bird. :) Aeris- а им или както се казва сега, по спомен беше с хорст-линк окачване и ползваше шок с 65мм ход на буталото за 150мм ход на рамката (160 с друга кобилица).
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3700
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Вто Яну 25, 2022 4:45 pm

Ти да видиш Драг какво имат в новия каталог за 2022. Карбонова мекица със 150/160 ход с "модерна геометрия" както твърдят:

Изображение

Има 3 вариант с добри компоненти, да видим обаче какви цени ще им сложат. На пръв поглед бих отнесъл едно такова, стига да има опция за по-голям дропер (в каталога дават само 150 ход). А и няма още информация за геометрията.

Каталога е тука: https://dragbicycles.com/wp-content/upl ... G_2022.pdf (страница 46)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Вто Яну 25, 2022 5:34 pm

от какви марки тръгна ,стигна до Драг ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Вто Яну 25, 2022 10:37 pm

Мите, Stanton-а безспорно е интересно и екстравагантно колело, но аз поне няма как да ти препоръчам нещо, в чието име се съдържа, че тежи един тон. :D

Много близо като геометрия до него е Canyon Spectral. 64° челен ъгъл, 76,5° седалков, сходна дължина, малко по-къси чейнстейове, 170мм понижаващ колец при размер L и 200 при ХL. Има място за бутилка, май май отговаря като цяло на изискванията ти. Има го във всякакви вариации - 27,5, 29 и Mullet версия, като някои от версиите дори ги има налични в момента (например). Въпросния Спектрал на Каньон (29-инчовата версия) спечели теста на списание Ендуро за най-добро колело на 2021-ва година, така че сигурно не е лошо. Линк към теста. Като недостатък са посочили дългата седалкова тръба, което в твоя случай ще е предимство.

Друго колело, на което може да обърнеш внимание е този Simplon. Седалковият ъгъл е още по-голям - 79° (във версията със 150мм ход). Колелото изглежда доста добре и ми се струва, че също отговаря на критериите ти.

И Каньончето, и Симплона ще тежат доста по-малко от СтанТОН-а.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Сря Яну 26, 2022 12:38 pm

Alexi написа:от какви марки тръгна ,стигна до Драг ..


Stanton, Драг, все тая ... важно е да ми покрие специфичните изисквания.

Harka написа:Мите, Stanton-а безспорно е интересно и екстравагантно колело, но аз поне няма как да ти препоръчам нещо, в чието име се съдържа, че тежи един тон. :D

Много близо като геометрия до него е Canyon Spectral. 64° челен ъгъл, 76,5° седалков, сходна дължина, малко по-къси чейнстейове, 170мм понижаващ колец при размер L и 200 при ХL. Има място за бутилка, май май отговаря като цяло на изискванията ти. Има го във всякакви вариации - 27,5, 29 и Mullet версия, като някои от версиите дори ги има налични в момента (например). Въпросния Спектрал на Каньон (29-инчовата версия) спечели теста на списание Ендуро за най-добро колело на 2021-ва година, така че сигурно не е лошо. Линк към теста. Като недостатък са посочили дългата седалкова тръба, което в твоя случай ще е предимство.

Друго колело, на което може да обърнеш внимание е този Simplon. Седалковият ъгъл е още по-голям - 79° (във версията със 150мм ход). Колелото изглежда доста добре и ми се струва, че също отговаря на критериите ти.

И Каньончето, и Симплона ще тежат доста по-малко от СтанТОН-а.


Юли, интересни предложения. Simplon-а изглежда добре, но ми идва малко скъпичко. А за Камьона имам смесени чувства. На хартия и на тест е чудесно. Няколко пъти се опитвах да ги харесам през годините и не мога. Преди гърбицата на горната тръба точно след лапата ми бодеше очите, сега е изправиха но си остава "счупената" седалкова тръба. Нейсе, ще ги разцъкам.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Сря Яну 26, 2022 1:27 pm

според мен не е все тая ... тоя драг ако се строши нещо от 9 кладенеца ще ти извадят вода но надали ще ти сменят рамката ( имаше една тема как разлуфрено средно не искат да сменят ,на велосипед на 2 месеца кво остава за мека рамка ) .. от по големите производители е точно обратното - без никакви пазарлъци ще ти пратят нова в кашон
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот Boyan1984 » Сря Яну 26, 2022 1:34 pm

Абе това дори и да им беше в ред....Драг, човече, не си го причинявай....
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2410
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Сря Яну 26, 2022 1:50 pm

Alexi написа:според мен не е все тая ... тоя драг ако се строши нещо от 9 кладенеца ще ти извадят вода но надали ще ти сменят рамката ( имаше една тема как разлуфрено средно не искат да сменят ,на велосипед на 2 месеца кво остава за мека рамка ) .. от по големите производители е точно обратното - без никакви пазарлъци ще ти пратят нова в кашон


Boyan1984 написа:Абе това дори и да им беше в ред....Драг, човече, не си го причинявай....


Да, прави сте. Предпочитам да си взема конструктивно здраво желязо и аз да си го поддържам, отколкото да разчитам на гаранция на карбонова рамка от български производител.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Сря Яну 26, 2022 2:12 pm

pascoff написа:А за Камьона имам смесени чувства. На хартия и на тест е чудесно. Няколко пъти се опитвах да ги харесам през годините и не мога.

Мога да те разбера. Каньона е типичното германско колело - скучно, работещо, без излишни екстравагантности, с много добро съотношение цена/качество и нямащо очевидни слабости в нито една категория. Затова и печелят тестове. Общо взето Каньон се превърнаха във Фолксваген Гоуфа на колелата. Ако гониш цена обаче - много трудно ще намериш нещо по-добро...

Колкото до Драг - и аз се присъединявам към останалите - нямам нищо против колелата Драг, но не съм фен на фирмата Драг.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Сря Яну 26, 2022 2:23 pm

Между другото сега като гледам пак цените - силно се съмнявам Stanton-а да можеш да го докараш под цената на Симплона. Особено като му платиш митото и ддс-то.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Сря Яну 26, 2022 2:45 pm

Harka написа:Между другото сега като гледам пак цените - силно се съмнявам Stanton-а да можеш да го докараш под цената на Симплона. Особено като му платиш митото и ддс-то.


Stanton-a маха ДДС-то като избереш дестинация БГ. После пак си го плащащ разбира се като влезе тук. Мито няма. А моята идея е да взема само рамката, дори без шок. Нещо не ми харесват окомплектовките, които имат:

COMPLETE ELITE е с Ohlins с метална пружина, дропер Rockshox Dropper 175mm и (не си) струва £4,950.
COMPLETE STANDARD пък е с Rockshox Delux и Lyric Select и пак Rockshox reverb 175 и струва £3,350, което е към 8к лева.
Има и вариации от рода на ROLLING CHASSIS и FRAME & FORK само, но пак нещо не ме кефят.

То там идва и следващата част от дилемата - частите. Ще ми се да си ги събирам, че надали ще намеря готова окомплектовка, която да ми хареса. Наясно съм, че ще излезе по-скъпо, но пък няма да дам парите наведнъж. Имам някаква романтична представа как си го сглобавам част по част и точа лиги докато стане готово колелото :)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Сря Яну 26, 2022 4:34 pm

При всички положения е по-яко да си го сглобяваш част по част. Това е оптималния подход, макар и доста по-скъп, освен ако не пазаруваш части 2-ра употреба. Ако се спреш на този вариант, това автоматично стеснява доста избора, защото не всички производители предлагат рамките си отделно. Така на прима виста се сещам за Коменсал Мета, която се продава за 1800 евро без шок, но там трябва да внимаваш коя точно взимаш - 2021-ва модела е с много спорна геометрия, особено в по-големите размери и е точно това, което не искаш - дълга като автобус. Коменсал явно са осъзнали това и Mullet (която се казва SX) версията за 2022 е доста по-хармонична. Чистата 29-ка обаче май няма версия 2022 и все още е със старата геометрия.

Другия вариант е все пак да вземеш цяло колело и да му разпродадеш частите, които би сменил. Не знам дали би ти се занимавало и това го споменавам само и единствено защото в момента има все още прилично търсене на части. Дали обаче ще купиш цяло колело и ще го разглобиш без да го караш, за да събираш n на брой седмици други компоненти - не знам колко е реалистично.

Edit: Също така при много производители (примерно Specialized) фрейм сетовете са толкова безсрамно скъпи, че колкото и да е яко да си го сглобяваш част по част, просто не си заслужава.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Сря Яну 26, 2022 5:43 pm

Harka написа:При всички положения е по-яко да си го сглобяваш част по част. Това е оптималния подход, макар и доста по-скъп, освен ако не пазаруваш части 2-ра употреба. Ако се спреш на този вариант, това автоматично стеснява доста избора, защото не всички производители предлагат рамките си отделно. Така на прима виста се сещам за Коменсал Мета, която се продава за 1800 евро без шок, но там трябва да внимаваш коя точно взимаш - 2021-ва модела е с много спорна геометрия, особено в по-големите размери и е точно това, което не искаш - дълга като автобус. Коменсал явно са осъзнали това и Mullet (която се казва SX) версията за 2022 е доста по-хармонична. Чистата 29-ка обаче май няма версия 2022 и все още е със старата геометрия.

Другия вариант е все пак да вземеш цяло колело и да му разпродадеш частите, които би сменил. Не знам дали би ти се занимавало и това го споменавам само и единствено защото в момента има все още прилично търсене на части. Дали обаче ще купиш цяло колело и ще го разглобиш без да го караш, за да събираш n на брой седмици други компоненти - не знам колко е реалистично.

Edit: Също така при много производители (примерно Specialized) фрейм сетовете са толкова безсрамно скъпи, че колкото и да е яко да си го сглобяваш част по част, просто не си заслужава.


Коменсал Мета TR много ми харесва! Чудно е на визия и геометрията също ... с изключение на риича, който наистина кърти :) При него има едно нещо обаче, което не ме кефи - типа окачване, което си е сингъл пивот.

Да ти кажа честно, след като си сменихме колелата веднъж и покарах малко твоето, някакси все ме влече към тоя тип окачване с двойни връзки между предния и задния триъгълник (не се сещам има ли официален термин, за Giant e Maestro). Още от едно време имам това влечение след като Любчо пусна статията за Canfield Brothers Formula 1 :) Stanton-a е точно такъв и като гледам на там отиват нещата, няма какво да го мисля повече.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Сря Яну 26, 2022 6:07 pm

този тип окачване се нарича Virtual Pivot Point ,най известната марка която го ползва е Santa Cruz .. по същество представлява модифициран Horst Link
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Сря Яну 26, 2022 6:30 pm

По принцип и аз съм фен на VPP окачванията, но да се слагат всички под общ знаменател не бива. И точно пък моя Рейн не е най-добрият пример за добре работещо окачване. Веднага ти казвам един голям негов недостатък - твърде късият шок. В резултат на това окачването може и да работи "мазно", но се продънва адски лесно и създава впечатление почти за регресивно окачване. Да, с друг шок, токени-мокени, набримчен яко с въздух и т.н. се подобряват нещата, но оптимално със сигурност не е.

Има и много други примери за не особено добре сметнати VPP окачвания. И обратно - за много добре работещи сингъл пивот окачвания. Хорст линкът също може да бъде направен да работи много добре.

Още един пример ти давам - много от съвременните окачвания са проектирани за конкретен модел шок на определен производител! И не работят добре с друг. Толкова е фин балансът понякога.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Сря Яну 26, 2022 6:53 pm

pascoff написа:[Stanton-a е точно такъв и като гледам на там отиват нещата, няма какво да го мисля повече.

При Stanton-a мен лично не ме кефят няколко неща:

1. Хода на окачването. Това е ендуро колело, с ендуро геометрия, бомбоустойчива рамка, но въпреки това е само 140мм ход. 27,5 версията е със 160 и аз подозирам, че 29-ката е базирана на нея и просто не са успели да запазят повечето ход заради голямата задна гума.

2. Предлага се с всякакви шокове, което за мен не е добър знак, защото значи, че или рамката не е оптимизирана за нищо конкретно, или просто производителят не дава информацията с какво точно би работила най-добре.

3. Теглото е ясно. На теб може да не ти пречи толкова, но съвременните тенденции са за по-големи гуми със здрави бордове, сложи и cush core-ве и спокойно отиваш на 17-18 кг, което е вече в ДХ категорията. И пак отбелязвам - при 140мм ход!

Ако искаш да разбереш повече за окачването му - може да инвестираш 25 Евро е тоя пич да ти го анализира. Аз съм му голям фен, но за жалост ютюб канала му не е супер активен - https://www.youtube.com/watch?v=DwlC_cGtofE
Така поне ще знаеш какъв шок да му сложиш.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Сря Яну 26, 2022 7:11 pm

Няма нужда да дава пари, аз имам лиценз. Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5 . Бих заложил на пружинен шок, а и гледам окомплектовките излизат с такъв. Анти скуота е над 120% на всички предавки, с много лек спад преди ботъмаут (доста далеч от спадането на други велосипеди със същия тип окачване.)

Иначе относно късия шок на Harka, проблемът при такива комбинации с къс шок спрямо хода на рамката е, че damping-a на самия амортисьор намалява значително и пружината остава да върши повечето работа. Това е така, защото шокът се движи много бавно и не се събира достатъчно хидравлично съпротивление. Обратния проблем също е наличен при леки велосипедисти и окачвания с коефициент около 2:1. В повечето случаи custom tune е решението.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Сря Яну 26, 2022 7:23 pm

jayblack написа:Няма нужда да дава пари, аз имам лиценз. Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5 . Бих заложил на пружинен шок, а и гледам окомплектовките излизат с такъв. Анти скуота е над 120% на всички предавки, с много лек спад преди ботъмаут (доста далеч от спадането на други велосипеди със същия тип окачване.)

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Евала!
Това означава, че едно потенциално място за сваляне на някой и друг грам отива в кофата.
Обратния проблем също е наличен при леки велосипедисти и окачвания с коефициент около 2:1. В повечето случаи custom tune е решението.

Абсолютно вярно! 2005-та година имах Iron Horse Sunday, който за времето си беше с много нисък левъридж. Тогава бях доста лек и дори с мека пружина шокът просто не работеше. Беше супер груб. Проблемът беше толкова сериозен, че Iron Horse пуснаха сервизна бюлетина и за тяхна сметка си пратих шока (5th Element) за къстъм тунинг при tftuned в Англия. Оттогава шокът заработи добре и това и досега е едно от най-яките окачвания, които съм имал.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


cron