project 2022

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Чет Яну 27, 2022 12:02 am

Направих една бърза сметка колко ще излезе като тегло Stanton-a. Сложих среден до висок клас компоненти, читави. Повечето тегла са реално мерени, някои са на производителя. Със сигурност твоята конфигурация ще е различна, но за добиване на представа става. Оказах се прав - точно 17 кг закова. Без инсърти. С тях още половин кило нагоре.


Компонент Тегло
Рамка – Stanton Switch9er FS 3950
Шок Öhlins TTX22M 900
Чашки Cane Creek 40 95
Вилка – Fox 36 Float Grip2 2187
Колела:
DT Swiss EX 1700 Spline 1993
Гуми:
Предна – Maxxis Minion DHF 2.5 DoubleDown 1241
Задна – Maxxis DHR2 2.4 DoubleDown 1181
Боза Stan 240
Бандажно тиксо 30мм Stan 20
Вентили Stan 15
Лапа – Thomson Elite X4 50mm 177
Кол седалка – Телескопично 600
Седалка – Selle Italia Flite 230
Скоба седалка – Hope 24
Педали – Shimano XT платформени 440
Спейсър чашки – Carbon 5
Пеперудка – No Name 10
Кормило – SYNTACE Vector 7075 31,8 x 780 mm 305
Грипове – ODI Ruffian 105
Команда – Shimano SLX 1x12 117
Дерайльор заден – Shimano SLX 1x12 310
Касета – Shimano SLX 10-51 529
Верига – Shimano SLX 252
Курбели – Shimano SLX 1x12 655
Средно Shimano XT 83
Водач + башгард E.13 115
Кабели – Shimano 100
Предна спирачка – Shimano SLX 203 550
Задна спирачка – Shimano SLX 203 570
Предпазител chainstay 20
Скоби брони 5


Total: 17024
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Чет Яну 27, 2022 10:48 am

Harka написа:По принцип и аз съм фен на VPP окачванията, но да се слагат всички под общ знаменател не бива. И точно пък моя Рейн не е най-добрият пример за добре работещо окачване. Веднага ти казвам един голям негов недостатък - твърде късият шок. В резултат на това окачването може и да работи "мазно", но се продънва адски лесно и създава впечатление почти за регресивно окачване. Да, с друг шок, токени-мокени, набримчен яко с въздух и т.н. се подобряват нещата, но оптимално със сигурност не е.

Има и много други примери за не особено добре сметнати VPP окачвания. И обратно - за много добре работещи сингъл пивот окачвания. Хорст линкът също може да бъде направен да работи много добре.

Още един пример ти давам - много от съвременните окачвания са проектирани за конкретен модел шок на определен производител! И не работят добре с друг. Толкова е фин балансът понякога.


За това дали окачването е работещо разчитам на ревюта и информация от интернет. И за да бъде достоверна информацията, ще сравня стантона с каньона. Ревютата са от същия сайт:

Изображение

Мисля, че тука няма какво повече да коментираме :) (дясното е стантън, лявото е каньона)

Harka написа:
pascoff написа:[Stanton-a е точно такъв и като гледам на там отиват нещата, няма какво да го мисля повече.

При Stanton-a мен лично не ме кефят няколко неща:

1. Хода на окачването. Това е ендуро колело, с ендуро геометрия, бомбоустойчива рамка, но въпреки това е само 140мм ход. 27,5 версията е със 160 и аз подозирам, че 29-ката е базирана на нея и просто не са успели да запазят повечето ход заради голямата задна гума.

2. Предлага се с всякакви шокове, което за мен не е добър знак, защото значи, че или рамката не е оптимизирана за нищо конкретно, или просто производителят не дава информацията с какво точно би работила най-добре.

3. Теглото е ясно. На теб може да не ти пречи толкова, но съвременните тенденции са за по-големи гуми със здрави бордове, сложи и cush core-ве и спокойно отиваш на 17-18 кг, което е вече в ДХ категорията. И пак отбелязвам - при 140мм ход!

Ако искаш да разбереш повече за окачването му - може да инвестираш 25 Евро е тоя пич да ти го анализира. Аз съм му голям фен, но за жалост ютюб канала му не е супер активен - https://www.youtube.com/watch?v=DwlC_cGtofE
Така поне ще знаеш какъв шок да му сложиш.


1. Хода е всъщност това, което ми харесва. Не искам ни повече, ни по-малко :) 140 за мен е златната среда.
2. Предлага се с 2 шока - Ohlins TTX/Coil или Rockshox Delux Select. Аз предпочитам въздух, но може би ще заложа на SUPER DELUXE ULTIMATE. Това ще го обсъдим после.
3. Нямам намерение да слагам къшове, особено за моите 68кг. :)

Незнам защо толкова те притеснява това тегло (всъщност знам де, ти си си така от малък :) ). Ако сравним с друга рамка, която си харесах - Transition Sentinel (алуминивета версия) - теглата и на двете са много близки. Raaw Jibb (друг фаворит) е със същото тегло. Единиствения вариант да сваля около кило от рамката е тя да е карбонова. Колкото и да ми харесва карбона на външен вид, не искам да го мисля през цялото време докато карам.

Някъде спомена и за къс шок. Не мисля, че стантъна е с такъв - 230 Metric with 65mm Stroke.

Harka написа:Направих една бърза сметка колко ще излезе като тегло Stanton-a. Сложих среден до висок клас компоненти, читави. Повечето тегла са реално мерени, някои са на производителя. Със сигурност твоята конфигурация ще е различна, но за добиване на представа става. Оказах се прав - точно 17 кг закова. Без инсърти. С тях още половин кило нагоре.


Компонент Тегло
Рамка – Stanton Switch9er FS 3950
Шок Öhlins TTX22M 900
Вилка – Fox 36 Float Grip2 2187
Гуми:
Предна – Maxxis Minion DHF 2.5 DoubleDown 1241
Задна – Maxxis DHR2 2.4 DoubleDown 1181
Боза Stan 240
Водач + башгард E.13 115

Total: 17024


Ей тука ме изненада, благодаря за което :) Не съм мислил толкова напред, но нека разцъкаме. От шока ще сваля към 450гр., от вилката (харесъл съм си PIKE ULTIMATE, който го дават към 1890) ще сваля към 300гр., от гумите (зарибен съм за Versus Tires, които са към 1050 парчето) ще сваля към 320гр., от бозата (ти къде сипа 240гр., по 60 слагам на гума ) ще свяла към 120гр., водач? тва па за какво ми е ... от него още 115гр.

тотал щета става 1307гр. надолу ... къмто 15-16кг. да стане съм ок ... то сегашното ми е толкова :) предполагам, че и още мога да изпиля с другите компоненти, но няма да се заигравам

Всъщност, тази статия която ми прати за най-добро колело за 2021, е много интересна. Там сравняват много и различни колела (твърдаци, хс, ендуро, трейл, електрички) с идеята да намерят колелоТО (THE bike), което може всичко. Виж там какво казват:

Despite weighing more, having more travel and more robust, heavier components, the Spectral still performs better on climbs and tours. A direct comparison shows that lightweight construction or short travel suspension aren’t the most important thing. Instead, the riding position, geometry, suspension kinematics and weight distribution are the decisive factors for climbing performance!

Така че 1 кило + ми е все тая (да речем че стоманата на стантона е с толкова по-тежка от масовите рамки).
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Чет Яну 27, 2022 11:46 am

jayblack написа:Няма нужда да дава пари, аз имам лиценз. Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5 . Бих заложил на пружинен шок, а и гледам окомплектовките излизат с такъв. Анти скуота е над 120% на всички предавки, с много лек спад преди ботъмаут (доста далеч от спадането на други велосипеди със същия тип окачване.)

Иначе относно късия шок на Harka, проблемът при такива комбинации с къс шок спрямо хода на рамката е, че damping-a на самия амортисьор намалява значително и пружината остава да върши повечето работа. Това е така, защото шокът се движи много бавно и не се събира достатъчно хидравлично съпротивление. Обратния проблем също е наличен при леки велосипедисти и окачвания с коефициент около 2:1. В повечето случаи custom tune е решението.


Това е интересно, какво значи "Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5", че колкото повече влиза в хода, толкова повече сила е нужна за да се сгъне? Което ще помогне на пружинен шок, който е линеен. А какво ще стане ако се ползва въздушен шок с извадени (без) ботъм аут токъни и/или с по-голяма въздушна камера (за да намали прогресивността на въздуха)?

Анти скуота е добре за педалиране, нали? Това ми е важно, най-вече на ниски/лесни предавки като въртя нагоре. Между другото смятам да сложа възможно най-малък венец отпред, примерно 28 или 26 ако има. Това предполагам ще промени някои параметри, защото веригата ще дойде по-ниско от предполагамата виртуална точка на окачването.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Чет Яну 27, 2022 2:39 pm

pascoff написа:
jayblack написа:


Това е интересно, какво значи "Рамката е доста прогресивна започва ~2.5 и свършва на 1.5", че колкото повече влиза в хода, толкова повече сила е нужна за да се сгъне? Което ще помогне на пружинен шок, който е линеен. А какво ще стане ако се ползва въздушен шок с извадени (без) ботъм аут токъни и/или с по-голяма въздушна камера (за да намали прогресивността на въздуха)?

Анти скуота е добре за педалиране, нали? Това ми е важно, най-вече на ниски/лесни предавки като въртя нагоре. Между другото смятам да сложа възможно най-малък венец отпред, примерно 28 или 26 ако има. Това предполагам ще промени някои параметри, защото веригата ще дойде по-ниско от предполагамата виртуална точка на окачването.

Да, точно това значи. Дори и с извадени токени, high volume air can, с твоите килограми ще е трудно да правиш целия ход. Говоря от личен опит, старият ми велосипед беше yt capra с подобна, дори по-голяма прогресия (2016г модел, аз съм 67кг с пълна екипировка.) Лично мнение, без да задължавам никой, но не бих карал подобна комбинация отново. Карах с 35% саг отзад и последният сантиметър от хода на шиша не съм го виждал никога. Като махнем 35% саг и невъзможните за продъннване 2см ход на рамката ( в случая на капрата 2:1 и беше на края коефицентът на окачването), оставах с едни 90-100мм използваем ход от 165мм. След слагането на пружинен шок всчико беше супер, даже си намразих вилката :D
По другия въпрос анти скуота е доста висок с 32зъба плоча, сложиш ли 26t, процентите ще подминат 200. Увеличаването на AS е правопропорционално с увеличаването на pedal kickback-a. Въпросният феномен се усеща като ритане в педалите, ако си стъпил здраво, ще се втвърди окачването. Това е само на теория, в действителност това се получава в редки случаи, когато скоростта на въртене на касетата (задната гума) е по-малка от скоростта с коята веригата се опитва да дръпне педалите назад. Има 2 варианта това да се случи: първия е да дропиш, тогава скороста на въртене на каплата е сравнително малък, но скоростта на сгъване на окачването е висока и вторият е когато гумата е блокирана, във всички други ситуации, въпросното разпъване на веригата се компенсира не с дърпане на педалите назад, а касетата се завърта напред.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Чет Яну 27, 2022 5:59 pm

pascoff написа:1. Хода е всъщност това, което ми харесва. Не искам ни повече, ни по-малко :) 140 за мен е златната среда.
2. Предлага се с 2 шока - Ohlins TTX/Coil или Rockshox Delux Select. Аз предпочитам въздух, но може би ще заложа на SUPER DELUXE ULTIMATE. Това ще го обсъдим после.

140 би било добре ако самото колело беше оптимизирано за него. А ти имаш чисто ендуро, при това тежко с ход като на трейл колело. Това е все едно да си купиш Ферари с Ладов мотор. :) Нямам нищо против 140-те мм ход по принцип, но нека да са на подходяща рамка. Поне да има някакъв смисъл от по-малкия ход.
Рамката е доста прогресивна, ако сложиш въздушен шок, ще я усещаш като рамка с максимум 120мм ход. jayblack е обяснил по-долу защо. Въздушната пружина винаги е прогресивна.
Незнам защо толкова те притеснява това тегло (всъщност знам де, ти си си така от малък :) ). Ако сравним с друга рамка, която си харесах - Transition Sentinel (алуминивета версия) - теглата и на двете са много близки. Raaw Jibb (друг фаворит) е със същото тегло.

Къде ги гледаш тези тегла? Според сайта на Transition алуминиевата версия с GX монтаж и много сходна конфигурацията на моята тежи 15.38кг, което не е 17.
Някъде спомена и за къс шок. Не мисля, че стантъна е с такъв - 230 Metric with 65mm Stroke.

Не казах, че Стантъна е с къс шок, а че Рейна е с къс. :) И конкретно в твоя случай по-къс шок вероятно щеше да е предимство.
Despite weighing more, having more travel and more robust, heavier components, the Spectral still performs better on climbs and tours. A direct comparison shows that lightweight construction or short travel suspension aren’t the most important thing. Instead, the riding position, geometry, suspension kinematics and weight distribution are the decisive factors for climbing performance!

Така че 1 кило + ми е все тая (да речем че стоманата на стантона е с толкова по-тежка от масовите рамки).

Знаеш ме, мнението ми за теглото никога няма да се промени независимо кой какви неща пише по статиите. :)

В крайна сметка - ти отдавна си му хвърлил око на това колелце - явно те кефи много. Взимай го, пък каквото сабя покаже.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пет Яну 28, 2022 10:10 am

Благодаря ви за коментарите. Точно от това имам нужда, някой да ме свали на земята, защото наистина съм се зарибил и виждам само добрите страни на стантъна. Проблема е, че не съм намерил нищо по-добро, а следя пазара от години.

Нека изключим теглото от сметката, знам че е важно, но съм готов да го "преглътна". Но това с прогресивността ме накара да се замисля сега. Запитах в групата на стантън във фейсбук с какъв шок карат рамката и повечето казаха с въздушен. Но по-интересен коментар беше на човек, който има и въздушен и пружинен. Цитирам:

I'm running a DVO Topaz and it's great. I have a Jade coil too. The air shock is more playful, jumping feeling. The coil is stuck to the ground, you can barely launch small doubles and such, it just sucks them up. The air shock I'm running with no volume spacers, it's wide open.

Хареса ми "залепването" за земята на металния шок. Знам, че с метален возията ще е по-добра и някакси започвам да клоня на там. Но тука идва въпроса с намирането на точната пружина за моите кила. Олинс имат много готина "сметачка" на техния сайт и излиза пружина с 320либри. Но пък цените им къртят, шока излиза по-скъп от една вилка - към 650 лири ако го взема директно с рамката или към 1000 евро от bike components примерно.

Друго, което си мисля, въртенето на горе дали ще има разлика с въздушен или метален шок. Не би трябвало поради кинематиката на самата рамка, но знам ли. Какво мислите?
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пет Яну 28, 2022 11:18 am

pascoff написа:Благодаря ви за коментарите. Точно от това имам нужда, някой да ме свали на земята, защото наистина съм се зарибил и виждам само добрите страни на стантъна. Проблема е, че не съм намерил нищо по-добро, а следя пазара от години.

Нека изключим теглото от сметката, знам че е важно, но съм готов да го "преглътна". Но това с прогресивността ме накара да се замисля сега. Запитах в групата на стантън във фейсбук с какъв шок карат рамката и повечето казаха с въздушен. Но по-интересен коментар беше на човек, който има и въздушен и пружинен. Цитирам:

I'm running a DVO Topaz and it's great. I have a Jade coil too. The air shock is more playful, jumping feeling. The coil is stuck to the ground, you can barely launch small doubles and such, it just sucks them up. The air shock I'm running with no volume spacers, it's wide open.

Хареса ми "залепването" за земята на металния шок. Знам, че с метален возията ще е по-добра и някакси започвам да клоня на там. Но тука идва въпроса с намирането на точната пружина за моите кила. Олинс имат много готина "сметачка" на техния сайт и излиза пружина с 320либри. Но пък цените им къртят, шока излиза по-скъп от една вилка - към 650 лири ако го взема директно с рамката или към 1000 евро от bike components примерно.

Друго, което си мисля, въртенето на горе дали ще има разлика с въздушен или метален шок. Не би трябвало поради кинематиката на самата рамка, но знам ли. Какво мислите?

Без да омаловажавам мнението на английския колега, ще кажа защо на всяко второ ревю се използват тия сравнения за пружината - "залепена за земята" и въздуха - "игрив". Колкото и да напредват въздушните пружини, те все още започват да се сгъват с дадено усилие, след това имат едно пропадане (корем в кривата) и завършват с постепенно увеличаване на нужното усилие (въпросната прогресия) Тази крива с парабола затруднява рибаунда, дори и на най-скъпите амортисьори. Ако рибаунда се настрои той да е добре в началото на хода, тоест достатъчно бърз, за да не pack-ва окачването. Да отбележа няколко фактора - силата на пружината там е най-малка и отделно негативната пружина играе против разгъването. Всичко това води до нуждата рибаунда да е доста отворен, от където се получава твърде малко рибаунда навътре в хода, където пружината има повече сила и нужда да бъде забавено освобождаване на енергията, която е събрала. Това е въпросното игриво усещане. Същото може да бъде постигнато и с метална пружина.
Dvo jade имат 2 модела с метална пружина, единият е малко по-опростен и по евтин (около €350 в байк24), другия е jade X и с двата няма да сбъркаш, лично аз съм впечатлен, не съм ги карал, само съм сервизирал, но ми хареса каквото видях вътре.
С толкова висок антискуот едва ли ще усещаш клатене с пружинен амортисьор и без заключване.
За сметачка вече може да дадеш пари, ако решиш мога да препоръчам една (10 новозеландски долара, ~12лв), ще ти спести много чудене относно либрите на пружината.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Пет Яну 28, 2022 11:42 am

Под по-голяма игривост на въздушния шок също така може да се има предвид, че поради по-голямата му прогресия е по-подходящ за скачане на теибъл топове, дърт джъмпове и т.н. Окачването не се компресира толкова и летиш повече. :)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пет Яну 28, 2022 11:46 am

Абсолютно те разбирам за термините, защото мен също ме дразнят с тези определения. Много често слагат "игрив" като предимство на дадена рамка, но моето разбиране е, че рамката е "нервна" и не особено плюшена при спускане. Което е нормално за по-късоходови велосипеди. За мен не е важна тази "игривост", ако трябва да е протвопоставя с "плюшеността", избирам второто :)

Всъщност основния въпрос е дали си заслужава да поръчам рамката с шок-а, който предлагат - Ohlins TTX/Coil с цена 650 лири (към 1550лв), или по-добре да си взема гола рамка и да си търся шок отделно.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пет Яну 28, 2022 11:52 am

Ohlins са все още "затворена градинка", лично аз бих избрал нещо, което е по-благосклонно към домашния механик.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Яну 28, 2022 11:54 am

Тук само да вметна - в никакъв случай не сглобявай колело дежащо над 17 кг. Актуалните ДХ машини са по толкова, че и по-малко. Здрава Ендуро машина със сериозни гуми и инсърти е под 16 кг - trail колело може да е спокойно 15 и по-малко.

Розовото колело започнаха да правят наистина отлични тестове и сравнения на колела едно срещу друго - разгледай ги и виж какво има налично:
https://www.pinkbike.com/news/tags/field-test/

Доставните вериги все още са доста счупени, та трябва да действаш бързо, ако намериш нещо налично.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Пет Яну 28, 2022 12:00 pm

това е висока цена за шок ,ще се намери нещо по изгодно .. ще ме накарате да взема една пружина за проба как ще е при мене :D до скоро нямаше пружини 210х50 но гледам че вече има
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Пет Яну 28, 2022 12:04 pm

pascoff написа:Всъщност основния въпрос е дали си заслужава да поръчам рамката с шок-а, който предлагат - Ohlins TTX/Coil с цена 650 лири (към 1550лв), или по-добре да си взема гола рамка и да си търся шок отделно.

Като се има предвид, че Öhlins-а отделно да се купи от Европата е близо до 1000 евро с пружината, 650 паунда ми се струват като добра сделка. Естествено, със сигурност ще можеш да намериш и по-бюджетни шокове на други производители.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пет Яну 28, 2022 12:24 pm

Alexi написа:това е висока цена за шок ,ще се намери нещо по изгодно .. ще ме накарате да взема една пружина за проба как ще е при мене :D до скоро нямаше пружини 210х50 но гледам че вече има

Съжалявам, че ще разводня темата, но това е шокът за Алекси https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... -210x55-mm само един спейсър трябва, за да стане 210х50
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пет Яну 28, 2022 12:35 pm

Моля ви стига с това тегло, колелото тествано от enduro-mtb.com с тежките пружинен шок и вилка излиза 15.90 kg. Стига с тия 17 кг. И пак да подчертая - не ме вълнува толкова теглото. Ако много държите, нека отворим отделна тема и там да си говорим за тегло на воля.

Ето го и теста: https://enduro-mtb.com/en/stanton-switch9er-fs-review/
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Пет Яну 28, 2022 12:43 pm

то не е проблем и на 55 да го карам :evil: разликата до колкото съм чел не е само един спейсър ,поне при Фокс има разлика в положението на ИФП буталото инак тоя спейсър мога да го махна при мен и да стане 165мм задницата ми ,но не смея да рискувам че шока не е евтин
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Пет Яну 28, 2022 12:46 pm

Alexi написа:то не е проблем и на 55 да го карам :evil: разликата до колкото съм чел не е само един спейсър ,поне при Фокс има разлика в положението на ИФП буталото инак тоя спейсър мога да го махна при мен и да стане 165мм задницата ми ,но не смея да рискувам че шока не е евтин

Няма ifp бутало конкретният шок, с гумен мехур е. Иначе не съм сигурен за Фокс, на рокшок няма разлика, гледат само големия размер, тоест 210 и се настройва по-него дълбочината на буталото.

Ако Harka прецени може да ни махне писанията, ние с Алекси се разбрахме :)
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Пет Яну 28, 2022 4:17 pm

pascoff написа:Моля ви стига с това тегло, колелото тествано от enduro-mtb.com с тежките пружинен шок и вилка излиза 15.90 kg.

Сори, че пак отварям темата за теглото, но нацъках компонентите, с които е окомплектован Стантъна от теста и просто не виждам как би могъл да тежи 15.90 кг. Ето я моята сметка:

Компонент Тегло
Рамка – Stanton Switch9er FS 3950
Шок Marzocchi Bomber Coil 950
Чашки Cane Creek 40 95
Вилка – Marzocchi Z1 Air 2250
Колела:
NoTubes Flow 1882
Гуми:
Предна – Goodyear Newton Ultimate Wall 990
Задна – Goodyear Newton Ultimate Wall 990
Боза Stan 200
Бандажно тиксо 30мм Stan 20
Вентили Stan 15
Лапа – noname 150
Кол седалка – Rock Shox Reverb Stealth 662
Седалка – Selle Italia Flite 230
Скоба седалка – Hope 24
Педали – Shimano XT платформени 440
Спейсър чашки – Carbon 5
Пеперудка – No Name 10
Кормило – Newmen EVO SL 31,8 x 800 mm 332
Грипове – ODI Ruffian 105
Команда – Sram NX Eagle 1x12 122
Дерайльор заден – Sram NX Eagle 1x12 339
Касета – Sram NX Eagle 10-50 614
Верига – Sram NX Eagle 273
Курбели – Sram NX Eagle 1x12 704
Средно Sram DUB 73
Кабели – Shimano 100
Предна спирачка – Sram Guide RE 203 500
Задна спирачка – Sram Guide RE 160 490
Стойка за вода 45
Предпазител chainstay 20
Скоби брони 5


Total: 16585

Смятал съм с въздушната версия на Z1 и с най-леката версия на Newton (която според сайта на GoodYear е под кило) гумите. И пак ми излиза над 16.5кг. Сложих и по 100 гр. (вместо 120) боза на гума. :) Ти караш с 60, но тука говорим за 29 инча, не за 26.

Таа, или рамката тежи много по-малко от обявеното (което много силно ме съмнява), или това тегло, дадено в теста е без някои неща (примерно без педали, седалка, стойка за вода и т.н.).
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пет Яну 28, 2022 4:45 pm

Ей начи не миряса с тва тегло. Забрави за компонентите. Дай да сравняваме само рамките (на някои други фаворити):

Switch9er FS - 3.95kg without shock, 4.47kg with shock, size S
Transition Sentinel - 4.4 kg (Size MD w/shock)
Raaw Jibb - Weight 3.9 kg (w/o shock, size S)

И нека излезе 17кг, каточели не карах едно време перпендикулярните с първия RAM FR:
Изображение
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Съб Яну 29, 2022 2:49 am

хаха, добре де, хвана ме! Откъде по дяволите го изрови този RAM FR, който верно тежеше 28кг, без педалите??? :D

Контра предложение: така и така явно си склонен пак да имаш мега тежко колело - не се ли изкушаваш пак за ФР колело? Така нещо около 170-те мм ход, като в доброто старо време? :)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Alexi » Съб Яну 29, 2022 8:09 am

мулет при това :eyebrow:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Съб Яну 29, 2022 9:06 am

Според мен голяма част от усещането за колелото идва от това какви гуми и капли му сложиш. По-леки и лесно търкалящи се и изобщо няма да се усети екстра кило по статичните компоненти. Ако си е харесал стантъна да го поръчва и да започва да събира части. С неговите килограми спокойно може да направи компромис с търкалата и да кара такива предназначени за трейл, дори и по-агресивно.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Съб Яну 29, 2022 11:32 am

Тука може би е време да спомена и какво/къде/как карам за да стане картинката цяла. Най-често правя кратки маршрути през седмицата около нас (сутрин преди или след обед след работа) Бояна - Бялата вода, Бояна - Кривата. Това значи стръмно катерене (от тука и искам голям седалков ъгъл), следващо от стръмно и технично спускане (от тука пък идва малкия челен ъгъл). Харесвам скални участъци, големи падове, стръмно, серпентини. За сметка на това пък ме е страх от скорост. Съответно предпочитам по-късо колело и за това ще си взема размер L (сега съм с XL) и с дългите ми крачоли искам колец с 200 ход. Уикендите най-често са на Стара планина над София с разнообразни маршрути с целодневно каране. Всяка година по една перпендикулярна и от време на време модерно ендуро с извозване :) Тука ще кажете веднага mullet - не благодаря :)

Най-големия ми приоритет е комфорта. Не бързам за никъде, не се състезавам. Даже бих казал, че карам много айляк и на горе и на долу. От тука и колело с окачване, което да вози меко на горе (и разбира се и на долу). За това и теглото не ми е приоритет. Дали колелото ще тежи 17 кила с леки капли/гуми (както jayblack предложи) или ще е 15 пък аз ще сложa раница 2 кила, все тая. За тия 2 кила отгоре, ще ям по 2 вафли повече :) Без това обичам да си похапвам.

За по-сериозно колело няма нужда. Даже на тоя стантън се чудя дали да не му сложа по-малка вилка. Той без това има един основен недостатък - сравнително високо средно. Което пък е добре дошло за мен, че ми писна да си ритам педалите по камъните (със 175 курбели).
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот jayblack » Съб Яну 29, 2022 1:15 pm

140мм биха ти били напълно достатъчни за такъв тип каране. Не знам кой е критерият в страната, дали Бо4ландия, Карандила, Кремона, Бизоните, Камен дел, Голи Връх или някой от курортите, но не съм си казвал "ех, сега ако имах още 20мм ход." Това го казвам като взимам предвид геометрията ~64 челен, същият ход на 66 челен и бих се замислил на някои от места.
Ако не си много агресивен към гумите и едностенни без инсърти биха ти свършили работа, то ще се получи много прилично колело. Ако намериш някой Cane Creek DB IL coil на твоя размер ще останеш доволен.Къси курбели 165мм, капли до 1800гр и се размечтах за каране :D
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Съб Яну 29, 2022 2:15 pm

Хич даже не съм агресивен, за 20тина години не съм прецаквал шина, може би 1-2 подбивания. Веднъж-дваж съм пукал/сцепвал задна гума откак съм с безкамерни. Инсърти не ща. Но нейсе, нека не избързваме. Подготвям няколко въпроса за стантън и ще им пиша да видя какво ще кажат.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Яну 31, 2022 12:17 pm

jayblack написа:Според мен голяма част от усещането за колелото идва от това какви гуми и капли му сложиш. По-леки и лесно търкалящи се и изобщо няма да се усети екстра кило по статичните компоненти. Ако си е харесал стантъна да го поръчва и да започва да събира части. С неговите килограми спокойно може да направи компромис с търкалата и да кара такива предназначени за трейл, дори и по-агресивно.


Което ми напомня, че колкото е по-голямо съотношението на неокачена (колела) към окачена маса (рамка и т.н.) толкова по-добре работи окачването.

Иначе 140 ход на задницата за 29ка, заедно със 160 вилка са напълно достатъчни за нашата байк действителност. Ако искаш и ДХ трасетата ще пуснеш спокойно, разбира се доста по-бавно. Една добавка тук е необходима - стръмният седалков ъгъл идва задължително с дълго междуосие:
- поставя те по-напред от мислената линия над средното
- за да има достатъчно място от ездача до кормилото предният триъгълник трябва да е дълъг

Тези два фактора водят неминуемо до по-дълго колело. Аз съм със Cube Stereo 150 29ка с междуосие от 1213 за Л размер и 435 chainstay - на 101 серпентини мога да го провра навсякъде и ако не успея не е проблемът в колелото. Имай предвид, че на Stanton междуосието в никакъв случай не е късо - близо до 1300 мм ще е за Л и ще трябва да лягаш доста на кормилото, за да има сцепление предницата. 445 мм chainstay също означава повече работа за теб в остри завои. Та като цяло спада повече в категорията дълги.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 31, 2022 2:00 pm

Междуосието го дават 1265 за размер L. На Transition Sentinel e 1263, на Raaw Jibb е 1240, на Propain Hugene e 1246, на YT Jeffsy e 1218 (заразмер L). Определено стантъна е дълъг, което не ми харесва, но нейсе. Може да пробвам да го скъся (както и да сваля средното), като сложа по-ниска вилка. Ще гледам да взема някаква, която да мога да сменям хода на 160-150-140 за да тествам и сравнявам. Това ще го измислим по-нататък.

Иначе определено ще има нужда да се науча да карам по друг начин. Скока от 26"-ца с едновремешна геометрия на 29"-ка със съвременна геометрия ще ми дойде голям :)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Пон Яну 31, 2022 2:46 pm

Мхм, Стантъна определено си е автобус. За мен това не е недостатък, но и аз никога не съм си падал по тесни технични и стръмни пътеки, както ти.

Колкото до вилката - по принцип никак не съм фен на слагането на вилка с по-малко ход, отколкото рамката понася. В този конкретен случай 150мм отпред действително няма да се отразят зле, но бидейки лек карач, въпросът е има ли смисъл от това, или може да караш 160 просто с малко повече саг, ако се налага. Някъде по-нагоре в темата спомена, че си си харесал sPike. Не знам дали си забелязал, но актуалният модел вече не е със 160мм ход, а с максимум 150. Ако искаш 160 трябва да минеш на Лирик. И аз лично бих го направил. Да намалиш хода можеш винаги.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот pascoff » Пон Яну 31, 2022 2:58 pm

Harka написа:Мхм, Стантъна определено си е автобус. За мен това не е недостатък, но и аз никога не съм си падал по тесни технични и стръмни пътеки, както ти.

Колкото до вилката - по принцип никак не съм фен на слагането на вилка с по-малко ход, отколкото рамката понася. В този конкретен случай 150мм отпред действително няма да се отразят зле, но бидейки лек карач, въпросът е има ли смисъл от това, или може да караш 160 просто с малко повече саг, ако се налага. Някъде по-нагоре в темата спомена, че си си харесал sPike. Не знам дали си забелязал, но актуалният модел вече не е със 160мм ход, а с максимум 150. Ако искаш 160 трябва да минеш на Лирик. И аз лично бих го направил. Да намалиш хода можеш винаги.


Да бе, и на мен това ми направи впечатление, по всички магазини макс хода на пака е 150. А на сайта на срам го дават до 160. Но гледах, че вътре се джуркат някви токени и предполагам ще мога да си ги сменям сам за експеримента, нали? Иначе какви други вилки има с които да мога така да си играя с хода?
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: project 2022

Мнениеот Harka » Пон Яну 31, 2022 3:35 pm

Не знам къде го гледаш това. В официалните спецификации на Срам Пайка го дават с максимум 150мм ход за 29-инчовата версия - https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2022-front-suspension-oil-air-coil-token-and-specifications-english.pdf

Аз лично силно се съмнявам да можеш да го направиш 160. Предполагам, че са му скъсили тръбите и това вече технически няма да е възможно. А причината да му намалят хода се казва Zeb. Новата им дългоходова вилка. Допреди да излезе, тази ниша се заемаше от Лирик, но сега Лирик остана по-леката опция и за да не се канибализират с Пайк, Пайкът трябваше да слезе още по-надолу. Така че Лирик е твоята вилка - 140-180мм ход.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта