1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Вто Юни 14, 2022 12:37 pm

1х не означава винаги по-добро.
Както @evilzet каза раличните хора имат различни предпочитания и затова все още има и 2х системи.
Последният велосипед е с по-добри компоненти от предният и много по-лесно ще е в бъдеще да го направиш 1х ако видиш, че това е което искаш.
Скоростната система ще работи много по-добре от тази на предният модел и ако решиш да минеш на 1х11 ще трябва да замениш само предните плочи с една плоча за 1х.
thechosen
 
Мнения: 235
Рейтинг: 1875
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот nature » Вто Юни 14, 2022 12:55 pm

thechosen написа:1х не означава винаги по-добро.
Както @evilzet каза раличните хора имат различни предпочитания и затова все още има и 2х системи.
Последният велосипед е с по-добри компоненти от предният и много по-лесно ще е в бъдеще да го направиш 1х ако видиш, че това е което искаш.
Скоростната система ще работи много по-добре от тази на предният модел и ако решиш да минеш на 1х11 ще трябва да замениш само предните плочи с една плоча за 1х.


A на 2 х 8 ако реша да сменя на 1 х 12, по-трудно ли ще е?
nature
 
Мнения: 197
Рейтинг: 980
Регистриран на: Съб Юни 11, 2022 9:35 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Вто Юни 14, 2022 1:42 pm

не е трудно ,за 15 минути работа е :D :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Вто Юни 14, 2022 2:19 pm

nature написа:
thechosen написа:1х не означава винаги по-добро.
Както @evilzet каза раличните хора имат различни предпочитания и затова все още има и 2х системи.
Последният велосипед е с по-добри компоненти от предният и много по-лесно ще е в бъдеще да го направиш 1х ако видиш, че това е което искаш.
Скоростната система ще работи много по-добре от тази на предният модел и ако решиш да минеш на 1х11 ще трябва да замениш само предните плочи с една плоча за 1х.


A на 2 х 8 ако реша да сменя на 1 х 12, по-трудно ли ще е?


Ако ползваш SRAM части с касета 1210 или 1230 (и 2-те са 11-50 обхват) няма разлика спрямо 11 скоростна система , ако ще ползваш касета започваща с 10Т вмест 11Т ще трябва да сменяш и freehub/цяла капла. За бюджетна система - Shimano Deore 5100 с касета 11-50 е най-оптимално.
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот v85 » Сря Юни 15, 2022 10:38 am

nature написа:A на 2 х 8 ако реша да сменя на 1 х 12, по-трудно ли ще е?

От 2х8 към 1x12 - смяна на главинa (за 1х10 скорости може и да не се наложи-freehub) или нова капла, заден дерайльор и команда освен касетата.
Както споменаха 2x11 е по-лесно да се направи 1х като трябва да се премести и спейсър на средното за правилна линия на веригата (chainline)
v85
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Май 16, 2022 1:28 pm
Местоположение: Варна

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Сря Юли 06, 2022 3:07 pm

Alexi написа:две Е13ки съм ползвал/тествал едната сега я кара щерката ,а касети с 10т карам от 3г ..благинка си е :beer:


С какъв дерайльор караш тая е13-ка? На колко мм от голямата плоча ти е горната ролка?
От известно време се мъча с една e*thirteen TRS+ 9-46(междо другото тоя рейнд ме устройва перфектно)+ SRAM GX 1x11 Rear Derailleur + SRAM X1 Trigger Shifter 11-speed, та не мога да я накарам тази комбинация да превключва гладко. Ако настроя b-tension болта да превключва добре на най-малките зъбчатки...в горния край става трагично положцението и обратното.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Сря Юли 06, 2022 3:21 pm

касетата е с подредбата на 12ка ,ползвам я с 12 скоростна команда и 12 скоростен дерайльор ХТ ( поне модела който имам аз че са доста видове )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Сря Юли 06, 2022 3:29 pm

Старата ми SRAM XG-1150 си работеше перфектно, но на места 42-ка ми идва твърде тежка, за това се наложи смяната. Но явно май съм сгрешил в избора. Хубаво щеше да има нещо като ICSM8100045 , но за xd монтаж :eyebrow:
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Сря Юли 06, 2022 3:54 pm

то ако минеш на 12 скорости няма смисъл да се наказваш с касета до 45т само .. Е13 е доста уникална касетка и работи перфектно ,много е лека освен това - но не е предвидена според мен за такива по стари задвижвания ,той твоя дерайльор официално е до 42т ти го мъчиш на 46
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Gworan » Сря Юли 06, 2022 6:19 pm

И аз по едно време си мислех да взема ICSM8100045, защото 51 зъба много-много не ми трябват на XC-то, но после видях че разликата в теглото между 10-45 и 10-51 няма и 10 грама (по снимки с везната на r2-bike e 2.7 грама), и не виждам предимствата на по-малката касета.
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Сря Юли 06, 2022 7:46 pm

Има си своите предимства, ако си на 27,5, това дълго рамо на 12 скоростни системи ще го троша постоянно в клонаци, коловози, каманаци. Това е другия момент: ако изключим факта че отпред съм с 30т венче + 50-ка отзад...предпочитам да сляза и да бутам :). За това написах че за мен и моя стил на каране макс 46-ка ми е перфе.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Сря Юли 06, 2022 9:20 pm

в световните ендуро серии карат 1х12 така че явно не е толкова тежко положението с трошенето .. аз успях да счупя един ХТ12 но в ситуация в която и по късо рамо да беше ,като е от кашкавал кейджа ( мек алуминий в случая ) нямаше да помогне
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Чет Юли 07, 2022 8:40 am

Моята касета, когато се е появила на пазара е имало само 11-скоростен хардуер и е рекламирана като касета с най-голям рейнндж 511%, уж съвместима и с шимано и срам. Друг е въпроса за качеството на превключване, настройка ... Писах на съпорта на е13 е бяха благосклонни да отговорят и да си признаят че в първата ревизия(която най-вероятно е и моята) имат проблем със стоманената част или по-точно прехода 9-10. Така че малкия венец май ще го забравя.
Алекси ти най-вероятно имаш друга касета-12 скоростна, която не е същата от там идват и разликите, но не ми и отговори на въпроса наколко мм си настроил дерайльора от големия венец.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Чет Юли 07, 2022 8:47 am

не ,11 скоростна е касетата която имам но е от тия по новите им модели ( щото съм имал такава касетка и преди 3-4 години ,беше по различен захвата и други разлики има ) .. в интерес на истината изпитвах трудности да я настроя да работи като хората с 11 скоростна ХТ команда ,и реших да пробвам с 12 скоростна като просто не ползвам едната скорост и се получи идеално .. според мен спестяват някои подробности по спейсинга от Е13 ,то изобщо на сайта им е трудно да намериш някъде ясно написано кой модел с какви точно задвижвания е съвместим .. дерайльора водещото колелце е на около 10-12 мм от големия венец
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Съб Юли 09, 2022 11:16 am

Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gssatcc » Съб Юли 09, 2022 1:55 pm

Седалката е един път.
Аватар
gssatcc
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 1:42 pm
Местоположение: Мордор

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Съб Юли 09, 2022 4:23 pm

новината беше за електронния шимано 12 като цяло .. а такава седалка имам ,доста подобна - 90 грама е но е доста корава става за къси карания като цяло не я ползвам
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gssatcc » Съб Юли 09, 2022 9:34 pm

Разбрах новината, но не ми е интересна. Като почнете да си продавате уникалните скорости за без пари понеже са от каменната ера ще ми стане интересно.
Аватар
gssatcc
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 1:42 pm
Местоположение: Мордор

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Съб Юли 09, 2022 10:51 pm

gssatcc написа:Разбрах новината, но не ми е интересна. Като почнете да си продавате уникалните скорости за без пари понеже са от каменната ера ще ми стане интересно.


Shimano XT са такива цените ,че може да не чакаш промоции... Ако не пострада механически ще изкара много години (над 5 ) ...
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Пон Авг 08, 2022 9:00 am

Вече сериозно се замислям за миграция към 12ск система. Какво ви е мнението за този групсет: https://www.bike24.com/p2384615.html?me ... ,1970,1971
Интересува ме най-вече стабилност на работа и гладко превключване. Омръзна ми да ми дрънчи и прескача тая е-13, освен че е лека няма други предимства, не случайно яко си я хейтят ...
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Пон Авг 08, 2022 11:39 am

didonch написа:Вече сериозно се замислям за миграция към 12ск система. Какво ви е мнението за този групсет: https://www.bike24.com/p2384615.html?me ... ,1970,1971
Интересува ме най-вече стабилност на работа и гладко превключване. Омръзна ми да ми дрънчи и прескача тая е-13, освен че е лека няма други предимства, не случайно яко си я хейтят ...


Предполагам фриихъб не искаш да сменаш... Може според мен и по-ниско ниво касета - 1275. Но ако ти е мерак визията - няма алтернатива.
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Пон Авг 08, 2022 12:21 pm

Е13 сменя идеално ,не е проблема в касетата :beer: този групсет Х0 - грешни пари .. по добре си вземи GX AXS ,всеки казва че сменя много добре безжичния групсет
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Пон Авг 08, 2022 5:27 pm

Може и с някоя касета SRAM 1150 или по-висок модел да минеш само - ако е необходимо сложи 2 зъба по-малка плоча ...
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Пон Авг 08, 2022 5:30 pm

Алекси от предишните постове уточнихме че разполагаме с различни версии на е13 касети. В моя случай за да имам нормално превключване на лките предавки се наложи да се лиша от 9-ка(най-малкото венче) и така мъкна 11скоростна система, но на практика разполагам с 10 скоростна. Шумна е: малко да си замине смазката веригата и ведна почва да се обажда, скърца при по-голям въртящ момент-напън: технологично недуразумение: след всяко миене или периодично трябва да я разглабям за да мажа заключващите зъби свързващи стоманената и алуминиевата част.
Така че не ме кефи и ще я разкарам.
Гледах безжичния групсет, да готин е но искам този байк да си остане изцяло аналогов, не ми се мисли сега батерията ще ме изкара ли, кога последно я зареждах ... резервна такава.

Bi11y уцели от първия път: не ми се сменя фриихъб. Ако погледнам SRAM XG-1295 и 1275, втората е два пъти по-евтина. на пръв прочит материала който е ползван(структурата) и на двете е еднаква, остава да има разлика в качеството на изработка или допуските...или бъркам.
Комбинацията 30 отпред/46-50 ми е перфе. Преди да сложа 13-ката карах точно с 1150 но на места 42-та зъба ми идваха малко ....
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Пон Авг 08, 2022 5:57 pm

1275 е full pin технология - отделните зъбчатки са нитовани една за друга. 1295 е стругован цял детайл - само най-голямата 50(52) е добавена един вид на кръгли пинове. 1275 е боядисана и става малко грозна след известно каране (500-1000км). Ако искаш визия - 1295 ,ако ти е все тая - 1275. Съмнявам се да има разлика във работата между 1275 и 1295.
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Вто Авг 09, 2022 4:09 pm

Странна работа са тези Upgrade Kit-чета, вместо комплект цената да е по-ниска от колкото ако тръгнеш да ги купуваш частите отделно то излиза обратното :dontknow: . Като и да е мятам се на 1275 + другите елементи от кит-а. Само се чудя дали си струва инвестицията в SRAM XX1 Eagle Trigger Shifter-блазни ме тоя подвижен лост :D
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Вто Авг 09, 2022 4:18 pm

didonch написа:Странна работа са тези Upgrade Kit-чета, вместо комплект цената да е по-ниска от колкото ако тръгнеш да ги купуваш частите отделно то излиза обратното :dontknow: . Като и да е мятам се на 1275 + другите елементи от кит-а. Само се чудя дали си струва инвестицията в SRAM XX1 Eagle Trigger Shifter-блазни ме тоя подвижен лост :D


https://www.youtube.com/watch?v=Esbzg26wEy8

Мисля ,че 12 Шимано шифтър и дерейльор са съвметими със СРАМ12 - шифтъра на шимано според мен е по-хубав понеже поддържа Instant Release и Multi Release.
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Нед Авг 21, 2022 7:50 am

Вече съм с новата скоростна система. Касетата е супер безшумна, подредбата на зъбците ми е прерфектна...имам чувството че се педалира по-лесно в сравнение с предишния групсет. Превключването е чисто, като изключим 14-16, от време на време имам усещането че веригата се позиционира една идея по-близко до венчето(14-ката) в обратна посока го няма това усещане :dontknow: Дали проблема е в шифтъра или тази ситема така си работи?
На този етап доволен. Както Bi11y каза в предишния пост това спрейче с което са боядисали касетката ще си замине скоро ... в крайна сметка визията като се набия в някой прахоляк/храсталяк визията на касетата ми е последната грижа/мисъл.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Нед Авг 21, 2022 12:14 pm

Трудно качва ли или трудно сваля 14-16 и обратно ?
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот didonch » Нед Авг 21, 2022 1:39 pm

Не, превключването в двете посоки е мигновенно и точно. Просто имам усещането че сякаш веригата опира в пинчетата свързващи венчетата и то само при прехода 14 към 16, в обратна градация този ефект го няма.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта