Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот imarh » Вто Мар 28, 2023 10:50 pm

Искам да сменя старата предна SLX BR-M675 с друга. Карам основно XC, но и спускам(предпазливо) 4-5 пъти в годината. 90 кг съм.
Deore-то ме блазни заради спирачаната сила и лекота която ще получа с 4те бутала, но пък на XT ще си имам удобният reech и free stroke abjustement, както и усещането за grip на самото лостче. Търся мнения от първа ръка по възможност - 4 буталната Deore BR-MT520 или 2 бутална XT BR-M8100 за предна?
imarh
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1414
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 10:04 am

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот BaiMile » Сря Мар 29, 2023 9:34 am

Според мен, М8100 ще ти даде същата спирачна сила като старата ти спирачка. Ако искаш повече спирачна сила, избери четирибуталната. Ако ти е достатъчна наличната - по-високая клас спирачка. Ако старата спирачка не тече и не гълта въздух, аз не бих я снеминл за една настройка вповече, която реално не работи.
BaiMile
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:58 am

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот the_rookie » Сря Мар 29, 2023 10:41 am

Помисли и за размера на диска!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот imarh » Сря Мар 29, 2023 1:36 pm

Взех 520. На 180мм е върху 130мм фокс32. Пък ще видим и ще дам отзиви.
imarh
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1414
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 10:04 am

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот Petar_stoychev » Сря Мар 29, 2023 8:37 pm

imarh написа:Взех 520. На 180мм е върху 130мм фокс32. Пък ще видим и ще дам отзиви.


Според мен си направил добър избор и ще останеш доволен… :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот martin.radev » Чет Мар 30, 2023 11:04 pm

Аз съм на противоположното мнение, според мен направи грешен избор, (Сори не се подигравам или злорадствам, просто се сещам как ще изглеждат едно под друго мненията :) )

Макар да е мощтна - НЕ МОЖЕ да ползва радиаторни накладки, а със стоковите D01 резинови - прегрява доста бързо
Аз лично имах, даже по-високия клас ДЕОРЕ М6120 и се отървах от нея точно заради това, тя е мощтна, но докато е охладена.
Карали сме заедно и знам, че караме и двамата на спирачка, та си мисля, че на дълги спускания ще те разочарова.
Даже пробвах да изпиля радиаторните пинове, само и само да влезне, но тогава трака все едно ще ми се откачи вилката.
Гледай да и дадеш шанс с най-добрия диск, който можеш да си позволиш.

Сори, това е мнението ми :peace:
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот imarh » Съб Апр 01, 2023 3:37 pm

Давам първи впечатления след едно градско и едно планинско по обиколната на В100 Бистрица - Драгалевци.

Спирачна сила може би +20% на същият диск, с други(почти нови), но все още ненапаснати накладки. Прегряване не успях да установя, но не съм и спускал дълго и продължително на спирачка.

Сега по ред на номерата.

martin.radev написа:Аз съм на противоположното мнение, според мен направи грешен избор, (Сори не се подигравам или злорадствам, просто се сещам как ще изглеждат едно под друго мненията :) )

Макар да е мощтна - НЕ МОЖЕ да ползва радиаторни накладки, а със стоковите D01 резинови - прегрява доста бързо
Аз лично имах, даже по-високия клас ДЕОРЕ М6120 и се отървах от нея точно заради това, тя е мощтна, но докато е охладена.
Карали сме заедно и знам, че караме и двамата на спирачка, та си мисля, че на дълги спускания ще те разочарова.
Даже пробвах да изпиля радиаторните пинове, само и само да влезне, но тогава трака все едно ще ми се откачи вилката.
Гледай да и дадеш шанс с най-добрия диск, който можеш да си позволиш.

Сори, това е мнението ми :peace:


BR-MT520 МОЖЕ да ползва H03C радиаторни накладки, а не може да ползва D01, защото такива не съществуват. Може би имаш предвид D03S/D02S - органични/синтеровани. А иначе продължително и непрекъснато спускане на спирачка, то всяка би прегряла. И радиаторна накладка също, поради простата причина, че при спускане на спирачка няма необходимият въздушен поток който да я охлажда.

Заедно сме карали веднъж, да. Но заедно не сме спускали, защото ти получи няколко крампи преди да поемем към високото по пътечките в Подгумер и се върна. Та в тази връзка ако спускаш на спирачка по-добре метални вместо радиаторни накладки или редувай спирачките, за да им даваш възможжност да се охлаждат.

BaiMile написа:Според мен, М8100 ще ти даде същата спирачна сила като старата ти спирачка. Ако искаш повече спирачна сила, избери четирибуталната. Ако ти е достатъчна наличната - по-високая клас спирачка. Ако старата спирачка не тече и не гълта въздух, аз не бих я снеминл за една настройка вповече, която реално не работи.


Старата имаше лек теч при маркуча където влиза в лостчето. Та ще я резна с 2 см, превържа отново и да седи за резервна може би. А старата BR-M675 реално има една неофициална настройкa в повече, която не използвах особено - free stroke ajust.

И един бърз ъпгрейд на лостчето срещу 1.10лв., защото това ще ми липсва и си го ползвам редовно ;)
Изображение
imarh
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1414
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 10:04 am

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот _SoRa_ » Съб Апр 01, 2023 5:29 pm

imarh написа:
И един бърз ъпгрейд на лостчето срещу 1.10лв., защото това ще ми липсва и си го ползвам редовно ;)
Изображение

Бихте ли сподели ли как направихте този ъпгрейд?
_SoRa_
 
Мнения: 2524
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот imarh » Съб Апр 01, 2023 6:31 pm

_SoRa_ написа:Бихте ли сподели ли как направихте този ъпгрейд?


"Врътката" е 2.5мм бит/накрайник от 1.10лв от Ташев, който е подрязан от към работната част, точно толкова, че да потъне в имбусният болт. А от страната на захватът толкова, че да не стърчи, но пък да може да се "врътка". Съединява се с няколко капки "течен метал" или друго подобно епокси.
imarh
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1414
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 10:04 am

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот Petar_stoychev » Съб Апр 01, 2023 9:51 pm

martin.radev написа:Аз съм на противоположното мнение, според мен направи грешен избор, (Сори не се подигравам или злорадствам, просто се сещам как ще изглеждат едно под друго мненията :) )

Макар да е мощтна - НЕ МОЖЕ да ползва радиаторни накладки, а със стоковите D01 резинови - прегрява доста бързо
Аз лично имах, даже по-високия клас ДЕОРЕ М6120 и се отървах от нея точно заради това, тя е мощтна, но докато е охладена.
Карали сме заедно и знам, че караме и двамата на спирачка, та си мисля, че на дълги спускания ще те разочарова.
Даже пробвах да изпиля радиаторните пинове, само и само да влезне, но тогава трака все едно ще ми се откачи вилката.
Гледай да и дадеш шанс с най-добрия диск, който можеш да си позволиш.

Сори, това е мнението ми :peace:


Интересно ,мен за близо 4 години не са ме разочаровали ,а са видяли бая хубави пътеки по Родопите и редовно ги изтезавам по пътеките на Витоша.Ако трябва пак да си взема 4 бутална шиманска пак бих се спрял на нея поради следната причина… от опита ми не съм видял да предлагат нещо повече за цената си спрямо SLX/XT поне за мен.…случи ми се едното лостче да се спомине и смених и двата лоста с новото XT…еми да признавам лоста е по-барнат и малко по-рафиниран,готино е и набраздяването на самото лостче но толкова….разлика в работата никаква.Та това са мойте 2 стотинки по темата.Винаги съм смятал ,че ако човек не търси “bling” и не гони тегло би бил напълно щастлив на ниво Deore (с малки изключения) :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот Bi11y » Съб Апр 01, 2023 10:28 pm

И аз считам ,че Deore спирачките са напълно достатъчни и няма нужда от СЛХ и ХТ . Това го установих като взех да си сглабям бюджетен твърдак - взех ги след ХТ М8000 и видях ,че съм си дал напразно парите за ХТ. М6000 ми допадат повече от М8000.

Последно все пак купих ХТ 8100, защото по някакво странно стечение на обстоятелствата М6100 бяха 270 лв , М8100 бяха 360 лв. Имаше вероятност да продавам велосипеда(и наистина го продадох) - повечето си мечтаят за ХТ части и по тази причина дадох 90 лв в повече. Лично аз не харесвам керамичните буталца на калиперите (СЛХ,ХТ ) ,но 6120 е с такива - от друга страна 6120 е с 4 еднакви по диаметър буталца . Това ми допада повече от 2 по 2 еднакви - едно по-голямо и едно по-малко.

За курбел и плоча - според мен СЛХ. За дерейльор - СЛХ с ХТ колелца . Командата - харесва ми Instant release на ХТ , но не ми харесва твърдоста спрямо СЛХ команда . Касетата също СЛХ ми е фаворит.
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот Alexi » Съб Апр 01, 2023 10:37 pm

не са 4 еднакви буталцата на 6120 ,15 и 17мм са като на всички 4 бутални шимански спирачки
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот martin.radev » Пон Апр 03, 2023 1:46 pm

[/quote]BR-MT520 МОЖЕ да ползва H03C радиаторни накладки, а не може да ползва D01, защото такива не съществуват. Може би имаш предвид D03S/D02S - органични/синтеровани. А иначе продължително и непрекъснато спускане на спирачка, то всяка би прегряла. И радиаторна накладка също, поради простата причина, че при спускане на спирачка няма необходимият въздушен поток който да я охлажда.

Заедно сме карали веднъж, да. Но заедно не сме спускали, защото ти получи няколко крампи преди да поемем към високото по пътечките в Подгумер и се върна. Та в тази връзка ако спускаш на спирачка по-добре метални вместо радиаторни накладки или редувай спирачките, за да им даваш възможжност да се охлаждат.
[/quote]


Хехех човече, ти се обиди затова, че съм казал, че караш на спирачка ли? Ако е така - искрено ти се извинявам и съвсем честно ти заявявам, че си мислех, че правя услуга
а не съм искал да ти запаля искрата, ако е възможно - нека защитя изказването си спирайки се на точки в изказванията ти, както ти направи;

1во - Пробивайки калипър с Бормашина - не прави БРМТ520 - Можеща да ползва радиаторна накладка, а просто дава опция на тези, които им се рискува правейки модификации по калипъра с пробивни инструменти.
Ако сте кадърни в ръцете и имате опит с инструменти - защо не? Но това не променя факта, че - НЕ МОЖЕ
2ро - D01 - прав си тук забравих да сложа "S" отзад защото това е накладката, с която има голям шанс да дойде спирачката, а D03S е реално същата накладка - с 3та генерарация резинов материал.
D01S.jpg
(158.32 KiB) 167 пъти

2.jpg
(162.07 KiB) 169 пъти

3то - Аз къде съм получил крампи не мисля, че има значение, също така и приемам съвета ти за редуване на спирачките с цел охлаждане - ще го пробвам, обещавам и се надявам
да получа положителен резултат и съответно да се подобря :)
Само искам да питам по време на спускането до реката ...това ти ли си на снимките?
11.jpg
(474.56 KiB) 192 пъти

1111.jpg
(373.2 KiB) 183 пъти


И само да приключа с темата:
Братле, наистина мислех, че помагам, защото при мен не даде добър резултат, не съм искал да те засегна и ако съм го направил - извини ме!
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот martin.radev » Пон Апр 03, 2023 2:11 pm

Petar_stoychev написа:
martin.radev написа:Аз съм на противоположното мнение, според мен направи грешен избор, (Сори не се подигравам или злорадствам, просто се сещам как ще изглеждат едно под друго мненията :) )

Макар да е мощтна - НЕ МОЖЕ да ползва радиаторни накладки, а със стоковите D01 резинови - прегрява доста бързо
Аз лично имах, даже по-високия клас ДЕОРЕ М6120 и се отървах от нея точно заради това, тя е мощтна, но докато е охладена.
Карали сме заедно и знам, че караме и двамата на спирачка, та си мисля, че на дълги спускания ще те разочарова.
Даже пробвах да изпиля радиаторните пинове, само и само да влезне, но тогава трака все едно ще ми се откачи вилката.
Гледай да и дадеш шанс с най-добрия диск, който можеш да си позволиш.

Сори, това е мнението ми :peace:


Интересно ,мен за близо 4 години не са ме разочаровали ,а са видяли бая хубави пътеки по Родопите и редовно ги изтезавам по пътеките на Витоша.


Хахах, с теб лично не се познаваме, но имаме доста общи познати и доколкото съм чувал - между твойте способности на колело и мойте има разстояние от тук до Кападокия в твоя полза :)
Аз карам значително повече на спирачка, и затова имах нужда от радиаторни накладки, затова калипъра смених, а пък лостчето на ХТ-то
има и други качества,
I-spec-EV.png
(50.29 KiB) 192 пъти

когато комбинираш спирачка с 3х лоста тия допълнителни градуси, са от помощ и то много :beer:
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот Alexi » Пон Апр 03, 2023 6:53 pm

6120 не може да се кара с последните модели радиаторни накладки на Шимано ,тъй като апарата е стария дизайн .. може да се кара със стари модели радиаторни накладки ,влизат ( макар че радиатора не е по контура на апарата и стои малко грозно ) .. дялане на радиатора с пила/дремел не е "можене" :)
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Спирачки BR-MT520 или BR-M8100

Мнениеот imarh » Пон Апр 03, 2023 8:38 pm

martin.radev написа:BR-MT520 МОЖЕ да ползва H03C радиаторни накладки, а не може да ползва D01, защото такива не съществуват. Може би имаш предвид D03S/D02S - органични/синтеровани. А иначе продължително и непрекъснато спускане на спирачка, то всяка би прегряла. И радиаторна накладка също, поради простата причина, че при спускане на спирачка няма необходимият въздушен поток който да я охлажда.

Заедно сме карали веднъж, да. Но заедно не сме спускали, защото ти получи няколко крампи преди да поемем към високото по пътечките в Подгумер и се върна. Та в тази връзка ако спускаш на спирачка по-добре метални вместо радиаторни накладки или редувай спирачките, за да им даваш възможжност да се охлаждат.



Хехех човече, ти се обиди затова, че съм казал, че караш на спирачка ли? Ако е така - искрено ти се извинявам и съвсем честно ти заявявам, че си мислех, че правя услуга
а не съм искал да ти запаля искрата, ако е възможно - нека защитя изказването си спирайки се на точки в изказванията ти, както ти направи;

1во - Пробивайки калипър с Бормашина - не прави БРМТ520 - Можеща да ползва радиаторна накладка, а просто дава опция на тези, които им се рискува правейки модификации по калипъра с пробивни инструменти.
Ако сте кадърни в ръцете и имате опит с инструменти - защо не? Но това не променя факта, че - НЕ МОЖЕ
2ро - D01 - прав си тук забравих да сложа "S" отзад защото това е накладката, с която има голям шанс да дойде спирачката, а D03S е реално същата накладка - с 3та генерарация резинов материал.
D01S.jpg

2.jpg

3то - Аз къде съм получил крампи не мисля, че има значение, също така и приемам съвета ти за редуване на спирачките с цел охлаждане - ще го пробвам, обещавам и се надявам
да получа положителен резултат и съответно да се подобря :)
Само искам да питам по време на спускането до реката ...това ти ли си на снимките?
11.jpg

1111.jpg


И само да приключа с темата:
Братле, наистина мислех, че помагам, защото при мен не даде добър резултат, не съм искал да те засегна и ако съм го направил - извини ме!


Спокич. Грам не съм се засегнал. Както и не съм давал идея кой как кара. Аз също спускам минимум 50% на спирачка, защото съм нисък за килограмите ми :D
Само споделих подробности. А разпробиването на калипера там до колкото разбрах го правят с цел да го резбоват и да ползват пинът с резба, който държи накладките при 6120/7120 и т.н.
И да, аз съм :beer:
imarh
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1414
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 10:04 am


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


cron