Препоръчайте ми вилка ...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот GECKO » Сря Авг 27, 2008 1:30 am

k0cTaHeB написа:
...

Мхм???? Това 115-180мм Ю-Търн не ми се вижда вярно!

Още един глас за Домейна иначе!И да допълня ,че той има Шим Стак! ;)


За да не пиша глупости насам натам,да си попитам директно какво означава Шим Стак? Не съм особено компетентен с каквито и да е вилки за това ми е интересно поне да знам кое какво е и за какво служи :popcorn: .


Shim Stack, в буквален превод значи "купчина шайби" и е точно това. Представлява клапан на бутало, върху който са сложени шайби (нещо като листови пружинки). При определено усилие шайбите се огъват и по този начи позволяват повече масло да преминава през клапана в сравнение с по-малките сили, когато шайбите не се огъват и ефективно намалят на половина отворите на буталото. С броя, вида и формата на шайбите може да се постигне фин реглаж на комресията с 2 или повече положения.

Например една широка в диаметър мека шайба най-отдолу, последвана от по-малък диаметър шайба и най-отгоре още по-малка в диаметър, ще значат ефективно 4 "скорости" на компресията, или по-коректно адаптивна компресия спрямо 4 различни сили - при най-малкото усилие няма да се огъне нито една шайба, и ще минава само през отворите оставени като аванс. При второто ниво на усилие през отворите ще иска да мине по-голям дебит масло и ще се огъне първата шайба, която ще освободи малко място и маслото ще мине, но 2-рата шайба все още няма да е огъната, защото не е достигната нужната за нея сила. Когато тази сила е достигната се огъват едновременно 1-ва и 2-ра шайби и клапаните се отварят още повече, и вече когато се стгне максимума и 3-тата шайба поддава и дебита е най-голям.

В Domain-а конкретно не знам, но в Boxxer-а Shim stack-а се състои от 3 еднакви шайби, като при тях идеята е не-толкова да разделят на степени компресията, колкото да работят като пружина, и при нужда да се отварят до степента която е нужна, като работят 3-те едновременно а не една по една както казах преди малко за тези в пирамидалната схема. Това им отнема малко плюшеност, и мека прогресия, но дава стабилност

Това е схемата, която се използва и в задните амортисьори... е освен ако не са SPV, тогава тази схема я има само за rebound-a.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот argon » Пет Авг 29, 2008 9:28 am

AssAss1n написа:TOTEM


:bigeyes: Ако знаеш, къде има Тотеми за по 900лв, сподели и с нас, не бъди "пазител на знанието". Според специалния алманах " Как да си купим супер вилка за без пари" за вилки до 900лв, в графата на Тотемите пише: ".......ако искаш Тотем за 900лв, то или ти трябва от нашето специално индиго за пари, или трябва да събереш още толкова, или ще купиш само единия ботуш, телескопите и стержена, но без лепенките и карантията на вилката".
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Re:

Мнениеот king of bike » Сря Авг 11, 2010 8:36 pm

AssAss1n написа:TOTEM

Тотема надвишава доста бюджета на автора.
ВИНАГИ КАРАИТЕ С КАСКА
Аватар
king of bike
 
Мнения: 174
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 7:13 pm

Предишна

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта