Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот seiko » Чет Апр 05, 2012 11:33 pm

Здравейте,

Много кратък и надявам се лесен въпрос за напредналите в спорта. Става ли моето колело за малко по-агресивен All Mountain. Ето и данните:

Рамка: Trek 6000 Hard Tail (2009-2010)
Вилка: Rock Shox Tora 318
Спирачки: Awid Code 5 (отпред ротор 185 см., заден ротор 160 см.)
Команди: Sram x7
Заден Derailleur: Sram x9
Преден Derailleur: Sram x7
Ос Касета: Sram PG 970
Курбели: Shimano SLX
Главини: Shimano Deore XT - front and rear
Капли/Шини: DT Swiss X455
Кормило: Race Face XC Evolve
Лапа: Race Face XC Evolve
Колче-седалка: Race Face XC Evolve
Чашки: FSA Pig
Гуми: Schwalbe Racing Ralph (Snake Skin)

Въпроса ми е, че имам приятели - група, които карат All Mountain и 70% от тях са със full suspensition колела, но не са толкова добри. Имам доста опит в XC и мерак за малко по-агресивно каране, но в никакъв случай екстремно. Просто искам мнение дали ще издържи колелото. Ето и една ориентировъчна снимка.

Благодаря предварително.
Прикачени файлове
Trek 6000 upgrade.jpg
Trek 6000 upgrade
(439.07 KiB) 569 пъти
seiko
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 20, 2009 2:33 pm

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот zafirovp » Пет Апр 06, 2012 12:20 am

Ако поне вилката може да смениш на първо време ще е добре. Тази Tora в никакъв случай не е подходяща за AM.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот seiko » Пет Апр 06, 2012 12:31 am

zafirovp написа:Ако поне вилката може да смениш на първо време ще е добре. Тази Tora в никакъв случай не е подходяща за AM.


Това е и моето първо впечатление! В отлично състояние си е, но въпреки това не може да поеме натоварването. Някакво предложение за малко по-висок клас, но в никакъв случай, даже близо до pro или extreme. Нямам идея:) За сега вършеше работа идеално, но я усещам че се мъчи.

Благодаря!
seiko
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 20, 2009 2:33 pm

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот PowerSlide » Пет Апр 06, 2012 6:00 am

zafirovp написа: Тази Tora в никакъв случай не е подходяща за AM.

:roll2: Нали, няма такъв случай :lol2:
Всичко зависи от задкормилното устройство :D
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот THEZOGGO » Пет Апр 06, 2012 3:00 pm

@seiko

Здравей, преди всичко, трябва да си наясно, дали рамката и нейната геометрия ти са ти добре, за твоя ръст и дължина на крайниците.

Според мен вилката става за ендуро каране. Може в някои моменти хода й да ти дойде малък, но ако си по-техничен по пътеките, не мисля, че ще усетиш нужда от повече.

Според мен спирачките също са важни. Според твоето тегло се насочи към може би малко по-големи дискове за спирачките. 160 мм за задна спирачка, идва малко и спирачката ти бързо ще прегрее. Поне 185 мм за отзад. За предна спирачка, не знам може би 185 мм е добре, но пак казвам зависи си от килограмите. За ендуро каране, може би е важен и челния ъгъл на рамката с която караш. Не знам колко е сегашния ти челен ъгъл в тази конфигурация, но според мен вариант за ендуро велосипед е 68-69 градуса.

Важен момент е и този с дължината и издигането на лапата на кормилото. Всичко е до индивидуален избор и размерите на карача. Но може би, осреднен вариант за ендуро лапа е 60-70 мм дължина с около 5 гадуса издигане. Трябва да се хванеш да попрочетеш малко за дължините и тяхното значение.

Ако мислиш, че вилката се мъчи, то тогава провери производителя на рамката какво казва по отношение на максималния ход за вилка която може да поеме твоята рамка, без да има така да се каже извънгаранционни проблеми. Според мен до 140 мм е макс, така като я гледам, но може и да греша.

Поздрави.

Жоро.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот cladonian » Вто Апр 10, 2012 12:10 pm

Мисля, че това е вилката за теб. Вилките с повече ход са не съвместими, а и са или с 15 или 20 ос. Ако става въпрос за АМ то ти трябва първо мека рамка с ход 150, 160 или 180мм. Вилка с ход 150 или 170мм и тн.
На сегашната конфигурация монтираш следната вилка и един Schwalbe nobby nic 2.4
от пред и хем ще свалиш 200, 300 грам хем ще имаш много по-стабилно колело и цялата процедура ще ти струва 650лв.
http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 66/lang.2/.
Аватар
cladonian
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Чет Юни 03, 2010 3:34 pm

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот THEZOGGO » Вто Апр 10, 2012 12:42 pm

cladonian написа:Мисля, че това е вилката за теб. Вилките с повече ход са не съвместими, а и са или с 15 или 20 ос. Ако става въпрос за АМ то ти трябва първо мека рамка с ход 150, 160 или 180мм. Вилка с ход 150 или 170мм и тн.

Не знаех, че може да се кара ендуро само с мека рамка и с голяма вилка.
Според мен си е до качествата на карача, а не толкова до железарията.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот konopr » Вто Апр 10, 2012 6:31 pm

THEZOGGO написа:
cladonian написа:Мисля, че това е вилката за теб. Вилките с повече ход са не съвместими, а и са или с 15 или 20 ос. Ако става въпрос за АМ то ти трябва първо мека рамка с ход 150, 160 или 180мм. Вилка с ход 150 или 170мм и тн.

Не знаех, че може да се кара ендуро само с мека рамка и с голяма вилка.
Според мен си е до качествата на карача, а не толкова до железарията.


Освен това АМ велосипедите са в диапазона 120-160 мм ход на задницата. Известни Ам карачи определят 140 мм като идеалният ход за АМ. 160 мм ход вече тръгва към по агресивния АМ, който понякога го наричат АМ/ФР или лек ФР. Тва 180 мм вече е далечко от АМ, те на 160 милиметровите мекици някои вече им викат фрирайд рамки, пък какво остава за 180 мм ход.
Иначе с твърда рамка и 140 ход на вилката и добри спирачки, ако е добра вилката може да се лети през камъните в посока надолу (намирайки се върху колелото разбира се :D ) и да се прави доста хард АМ
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот Fujitzo » Вто Апр 10, 2012 9:06 pm

konopr написа:
THEZOGGO написа:
cladonian написа:Мисля, че това е вилката за теб. Вилките с повече ход са не съвместими, а и са или с 15 или 20 ос. Ако става въпрос за АМ то ти трябва първо мека рамка с ход 150, 160 или 180мм. Вилка с ход 150 или 170мм и тн.

Не знаех, че може да се кара ендуро само с мека рамка и с голяма вилка.
Според мен си е до качествата на карача, а не толкова до железарията.


Освен това АМ велосипедите са в диапазона 120-160 мм ход на задницата. Известни Ам карачи определят 140 мм като идеалният ход за АМ. 160 мм ход вече тръгва към по агресивния АМ, който понякога го наричат АМ/ФР или лек ФР. Тва 180 мм вече е далечко от АМ, те на 160 милиметровите мекици някои вече им викат фрирайд рамки, пък какво остава за 180 мм ход.
Иначе с твърда рамка и 140 ход на вилката и добри спирачки, ако е добра вилката може да се лети през камъните в посока надолу (намирайки се върху колелото разбира се :D ) и да се прави доста хард АМ


Оф, тва със стиловете е излишно усложнено според мен - всеки да си го нарича както иска, важното е да имаш техника на спускане. И много се дразня на хората като почнат "Оо, с тва колело забрави да се спускаш" - аз с едно келяво Онтарио с вилка Suntour XCM не изоставах от "спускачите" на спускането от Черни връх, което си и баш АМ. Освен това не всеки сере пари, с които да ъпгрейдва части за по 1000лв, а и замислете се, че като се сложи вилка 140/160 мм ход освен, че се застрашава здравината на рамката, се разваля и геометрията за крос-кънтри (предницата много се вдига) Според моето скромно мнение велосипеда (на автора на темата) и в сегашния си вид е достатъчно добър и за агресивни спускания. Че не е идеален за целта - не е, но струва ли си да се разваля концепцията на крос-кънтри велосипед за да се направи пригоден само за спускания :agree:
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот Morpher » Вто Апр 10, 2012 10:41 pm

Май някои бъркате концепцията на АМ... Не става дума само за спусканията!
В АМ има и изкачвания, а велосипед сглабян с идеята за спускания(макари и с по-малко ход) не е удобен за катерене.
Стила на каране на seiko ще определи дали има нужда от мека рамка, дали има нужда от повече ход отпред. Това става с каране и пробване :)
Наистина ще е добре, да се сменят роторите на спирачките с един размер по-големи. Според спецификациите, Тората трябва да държи до 210 мм.
Според мен, покарай известно време тази рамка и тогава прецени дали ще искаш да минаваш на мека рамка. Аз рискувах и взех рамка, която не бях карал, а само бях пробвал. Оказа се, че имах късмет и ми е доста удобна, но все пак не съветвам да сменяш, без да си сигурен, че искаш :)
Успех!
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Re: Това колело става ли за малко по-агресивен All Mountain?

Мнениеот cladonian » Сря Апр 11, 2012 12:24 pm

За мен лично разграничаването на стиловете е важно нещо. Не случайно има такъв раздел във форума. А защо е важно защото има продуктови линии, колела състезания филми с определена насоченост. Към автора на темата съм дал съвет за части, които може да монтира на hardtail-a. Това което исках да кажа е, че няма смисъл да влага прекалено много в тази рамка ако ще кара с много спускания, тъй като кефа от карането надолу с мека рамка е доста по-голям от твърда. Разбира се, че може да караш надолу с твърда, но удоволствието е различно. Относно твърдите рамки особено стоманените са база за много добро универсално колело, което ще е доста по добро в доста отношения от меката рамка. За мен АМ и моя стил на каране е нещо подобно на Urge. С карането човек разбира какво точно му трябва като екипировка и компоненти. Аз примерно никога не бих се отказал от 2 предни плочи с водач. Разбрах също, че 15мм ос отпред я суча и за това сега се родих с 20мм. Дълго време си мислех, че хидравличната спирачка Shimano Deore спира достатъчно, но след като разбрах, че бруталната болка в показалеца след каране е от лостчето и това, че след 5 мин спускане почва просто да не спира. Установих, че регулируем кол е нещо ацки важно, но за сега нямам пари за такова нещо и така нататък.
Аватар
cladonian
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Чет Юни 03, 2010 3:34 pm


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта