Страница 6 от 10

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2016 5:25 pm
от zumbaio
Здравейте , вече му навъртях на колелото около 200 километра , от които около 100 километра в планината и съм много доволен всичко му работи много добре , засега няма никакви проблеми . Преди да започна да го карам минах през All mountian да ми настроят вилката и шока и там момчетата ги настроиха много добре , шока през тези километри които съм карал , му пробвах всички настройки и работят много добре има си разлика между различните настройки , climb , trail i descend .Имам само един въпрос относно настройките на вилката а по точно за high speed compression и low speed compression , на какво точно влияят и как точно се усеща като се мести на различните степени на настройка , и двете врътки имат настройка от 1 до 24 позиции . Искам и да ви попитам , какви помпи за шок ползвате защото ми предстои да си купувам помпа за вилката и шока и се чудя коя да избера , по нагоре в темата , четох негативни мнения за помпите на Zefal , тя отпада , препоръчайте ми някоя която да върши работа за моята вилка и шок

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 3:11 pm
от bladeyav
Здрасти!
В какво се изразяваше настройката на вилката и шока, която са ти правили? Моят байк е като твоя, но аз все още не мога да хвана някаква макар и малка разлика м/у различните позиции на шока... :dontknow: Относно настройките на hight i low compression-a про
'чети първите страници на темата....аз и там не мога да хвана някаква промяна в поведението на вилката в крайните им положения.
ПС:
оказа се че помпата, която "оплюх" на ZEFAL си работи, просто трябва да се навие много яко, докато натисне игличката и манометъра отчете налягането....пробвай!

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 4:11 pm
от windv
bladeyav написа:Здрасти!
В какво се изразяваше настройката на вилката и шока, която са ти правили? Моят байк е като твоя, но аз все още не мога да хвана някаква макар и малка разлика м/у различните позиции на шока... :dontknow: Относно настройките на hight i low compression-a про
'чети първите страници на темата....аз и там не мога да хвана някаква промяна в поведението на вилката в крайните им положения.
ПС:
оказа се че помпата, която "оплюх" на ZEFAL си работи, просто трябва да се навие много яко, докато натисне игличката и манометъра отчете налягането....пробвай!


тея вилки и шокове, ако никога не са били сервизирани, макар и нови или пък точно понеже са нови, е хубаво да се отворят да им се претакат чорбите :agree: Може да са седяли дълго време без да се ползват, а има и тенденция заводски да идват с пестеливи количества смазки ...

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 4:19 pm
от zumbaio
Здравей , под настройка имах в предвид напомпване на вилката за моите килограми , в случая беше спадане , защото беше много напомпана , напомпване на шока по sag и съответно настройване на rebound на вилката и шока . Значи преди да отида в All mountian го покарах 10 километра някъде и шока не знам на колко беше напомпан ама за моите килограми беше мек и тогава и аз не усещах абсолютно никаква разлика между climb , trail и descend на всяка позиция си беше мек шока . След като го напомпаха по sag , разлика вече има и то доста голяма в позиция climb нямам почти никакво сгъване , съвсем малък ход , при позиция trail вече си има много по голямо сгъване и си се усеща доста по мек и при descend става още по мек . Днеска си поиграх и с high i low compression отвинтих ги и двете докрай и вилката стана много по чуствителна на бубуните , сгъва се и от най малките бубуни , но при по рязко спиране много потъва , трябва да намеря някой точно да ми обясни как се настройват тия компресии , иначе и аз ги четох настройките в дадените линкове по назад в темата ама честно казано , не ми стана много ясно

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 4:37 pm
от Sartor
Високата компресия отговаря за бързите скорости, т.е. при бързо сгъване на вилката при удар (примерно това може да я някой дроп). Бавната компресия отговаря за обратното - при бавно сгъване на вилката. Например, може да сгъваш вилката при ниска скорост на малки препятствия - това може да е някой много техничен терен, на който да пазиш баланс и да си подбираш линията по-внимателно. Аз примерно си пробвам настройката на бързата компресия на счупени плочки или на улица с по-големи павета (които играят ролята на каменна река в града). Бавната компресия - на някоя поляна с туфи (примерно в София, Южния парк) :beer:

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 4:45 pm
от zumbaio
Мерси за разяснението , а имали някакви универсални стойности при които е най добре да се настроят компресиите или си е до усещане и в зависимост от терена по който караш

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 9:59 pm
от Bai_Georgi
Здравейте, да се разпиша и аз в темата. От 3-4 дена обмислям закупуването на SKIN ELITE 2012. Първоначално бях много приятно изненадан от съотношението цена компоненти, но след като прочетох цялата тема започвам все повече да се колебая дали това е правилният избор. Тъй като ще го взимам от максбайк мисля да помоля момчетата там за пълна профилактика на спирачки, окачване и т.н. пред мен, но не съм сигурен, че ще се съгласят. Също така ще огледам за описаните от вас проблеми с незатегнати болтове и т.н., но не съм сигурен, че ще мога да ги хвана на място. Какво бихте ме посъветвали да проверя/направя при взимането? Надявам се да не се стига до там, но ако се наложи рекламация в последствие, може ли тези от вас които вече са минали по-този път да дадат насоки как се процедира за най-бързо и качествено сервизиране. Благодаря много предварително!

Лека вечер.

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2016 11:12 pm
от hatamoto
Отиди на място и поискай да ти го дадат за пробно кръгче. На дали ще можеш да го натовариш достатъчно, но наоколо има многобройни високи бордюри, стълби, дори и черни пътища в строеж.
Не го купувай.
Отиди втори път, направи същото.
Отиди трети път, тормози го пак, и ако нещо шуми, пука, направи забележка с пред текст,че ще го купиш, но отбележи, че искаш да отстранят дефектите на момента. И после пак го помагай преди да ги вземеш.
Не е гаранция,че всичко ще се прояви, но е сигурно, че това, което си открил ще бъде отстранено.
Все пак купуваш неизползван, но стар и велосипед. Както и колата, така и велосипеда е хубаво да се използва и поддържа.

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Съб Юли 30, 2016 11:19 am
от windv
...по черни пътища и строежи да кара колело, което не е купил викаш?:)

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Съб Юли 30, 2016 11:19 am
от windv
....

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Съб Юли 30, 2016 7:59 pm
от windv
абре нещо не мога да вдена. всички линкове от темата, които отварям са без цени? При мен ли нещо не е в ред или цени има само в магазина?

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Съб Юли 30, 2016 10:48 pm
от ЧестоНеадвкватен
При някои IP адреси не се показват :)

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Нед Юли 31, 2016 12:11 am
от hatamoto
Когато отварям през мобилния телефон, не се показват цените. От компа се виждат.
@windv
Аз карах велосипеда си три пъти преди да го купя. И то всеки път за не по-малко от 20 минути.

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Нед Юли 31, 2016 1:02 am
от Kobeto
windv написа:абре нещо не мога да вдена. всички линкове от темата, които отварям са без цени? При мен ли нещо не е в ред или цени има само в магазина?

Аз карах един познат да ми поръча колелото от тях. При мен нямаше опция за пазарене и цени. На моменти се оправя

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 9:19 am
от hellp
Моя го бях закарал до магазина за спадане на вилка и обезвъздушаване на спирачки, те решили, че има проблем с рамката (аз уж внимателно съм я огледал при разопаковането) и ми пратиха чисто ново колело :look: Баси кефа!

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 1:07 pm
от Alexi
не бързай да се радваш ,да не вземе да пука :evil:

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 1:50 pm
от hellp
То си пука, но не ми пречи. Явно е от седалката и по някое време ще я смажа.
Да не забравя да си регистрирам новата рамка :eyebrow:

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 2:50 pm
от Kobeto
Пу, пу ... пепел ... Стига с това пукане :) Оня ден си седя седнал на колелото и съм се подпрял с крака на бордюра. Почнах да си подскачам на седалката и кво да усетя - някъде на около половината от заетия саг (при мен е на 25%, значи като потъне на половината им - около 12-13%) почнах да усещам нещо странно по време на хода. Наподобява допир между 2 отделни части. Почнах да гледам да не би веригата да опира някъде, докато се сгъва рамката, ама не е това. Няма звук, няма пукане, чаткане и т.н. Всички лагери по окачването са смазани съвсем скоро в сервиза на SB. Остава ми малката надежда някое жило да опира някъде по рамката, понеже минават под средното. Пък вий ако се сещате за друг сценарий, можете да споделите :)
Edit: Забравих да кажа, че като пусна колелото леко по инерция и започна да подскачам на двата педала, този "допир" не се усеща. Само в покой и с бавно сгъване на рамката.

П.С.: :offtopic: "Сутринта един домат ядох - цял ден на ракия ма гори!" :beer:

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 4:22 pm
от ЧестоНеадвкватен
Най-лесно ще разбереш като свалиш шока и раздвижиш задния триъгълник.

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 4:57 pm
от Kobeto
Мислил съм за този вариант, като за краен. Но понеже стана въпрос, при затягането ще иска ли динамометричен ключ? Някъде четох, че няма смисъл да се откача целият шок, а само горното ухо, колкото задницата да се движи свободно

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 6:34 pm
от Alpina
Да не се хваля - моето премина без проблеми през Перпендикулярната (150+км), преди това направи един кратък Боровец (май бяха към 6 леки спускания) и живот и здраве ще има още един този петък. От както се прибра от Пловдив не е казало и "гък", а мина през доста прашни терени.
След идния Боровец май вече е време за пълно сервизиране на шока, вилката и смяна на спирачна течност, защото мисля че мина нормалния цикъл за смяна на някои от маслата, но все пак уж е от 2015 година, а е хубаво поне веднъж годишно да се сменят - та направо цял.

Яд ме е че се колебаех дали да си взема стенда за колела дето го продаваха в Lidl - та сега ще чакам за следващ такъв. :)

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 7:05 pm
от Alexi
вилката и дават да се обслужват ботушите на 50 часа ,което от моя скромен опит бих казал че е силно преувеличено и са се застраховали за много аграрни карания явно .. вътре всичко ще е като ново като я отвориш само след 200-300 км от нова според мен спокойно можеш да отложиш обслужването за догодина

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пон Авг 01, 2016 8:52 pm
от Alpina
Да, определено няма да я обслужвам на всеки 50 часа каране, особено при моето такова. Но с различни хора коментирахме че първата профилактика е хубаво да се извърши по-рано от посоченото по ред причини. ;)

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Вто Авг 02, 2016 9:11 am
от windv
няма какво да ги пестите тея сервизации. отваряйте и сипвайте от сърце . То си е забавно :)

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2016 12:22 am
от Kobeto
На гаранционно колело, което е само на няколко месеца, дали ще си направят труда да отворят вилката и шока? Аз май се съмнявам. Даже си мисля, че ще го оставят в някой ъгъл за седмица или две и ще го върнат. На друго място мяй не върви да се носи за обслужване, че може да се заядат за гаранцията после.

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2016 8:13 am
от borisoff
Има ли как да разберат, че е отваряно?

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2016 11:17 am
от zumbaio
Сервизиране на вилка и шок , едва ли се поема от гаранцията , плащаш си и ти ги сервизират , друг е въпроса дали ще ти ги сервизират , както трябва , ако съдя по компентентноста и отношението на продавач консултантите в Максбайк София , дано и в сервиза не са на същото ниво , защото и веригата не бих им дал да ми смажат .

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Авг 12, 2016 4:20 pm
от halfdone
Тия шокблейзи май колкото се карат, толкова и ще седят в сервиз. След едноседмичен престой за проблемни болтове, които буквално бяха паднали и само на късмет не стана инцидент насред Балкана, вчера една главина се предаде. Съпроводено от адски луфт, съветът от Максом магазина бил да се затегне още оста :D

Изображение


Официален отговор:

Наистина има луфт, който неможе да се обере с прибирането на оста. Втулката която е снимана е плаваща и е така за този модел главина.


С две думи си носете нещо с вас да подбръквате и намествате преди да слагате оста.

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Авг 12, 2016 11:16 pm
от windv
снабдете се с китайски вестник за уплътняване на луфт :D ;) :deal:

Re: Относно Shockblaze SKIN Elite

МнениеПубликувано на: Пет Авг 12, 2016 11:50 pm
от Kobeto
Снощи, когато бях свалил предната капла ми се стори, че главината във вътрешността си има кухина и опира на проходната ос само в двата края. Утре ще разглобя да видя дали правилно съм видял или е било резултат от смотаната светлина, на която си лепих гумата. Иначе байкът отнесе голямо блъскане и се представи много доволно - не му паднаха дропаутите или някакви болтове по окачването. Огледах за луфтове в края на карането, но не усетих нищо. Само едно пукане по време на катерене, което си го има откакто е станало колело и при заключен шок. Май остава да е средното. halfdone, кво ше прайш при това положение?