Страница 54 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 12, 2019 9:21 am
от Boyan1984
Оправиха се нещата, всичко беше до настройка. :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 12, 2019 3:22 pm
от galileo
Здравейте,
Според вас мога ли да сменя на Eagle GX система дерайльора с sunrace mx60 12-speed?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 13, 2019 7:51 pm
от Boyan1984
Не е зле Сънрейса, само на четвъртия голям венец малко се замисля като качва и сваля иначе е доволна работата. Странно ми е все още с това ,че нямам две плочи плочи отпред и в същото време е много яко. Овалчето и то е много добре, определено нагоре си има разлика. След 5-тата минута спря да ми прави впечатление, че е овал.
Абе догодина сигурно ще си сложа шиманска касета с главина, за да си е както трябва всичко. За сефте за тест е супер. :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 13, 2019 8:46 pm
от Alexi
ти ще вземеш да откриеш топлата вода с 1х :) не познавам човек който от 1х се е върнал на 2х или 3х

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 13, 2019 8:50 pm
от Boyan1984
Bях скептично натроен в началото, като си мислех, че няма да имам достатъчно скорост за равното, но с тоя овал 34-ка просто е божествена работата и нагоре и надоле :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2019 10:35 pm
от Bi11y
Boyan1984 написа:Bях скептично натроен в началото, като си мислех, че няма да имам достатъчно скорост за равното, но с тоя овал 34-ка просто е божествена работата и нагоре и надоле :beer:


34Т отпред с 11-хх е много добра комбинация като максимална скорос за МТБ гуми ... Някак се пада оптимално - нито късо, нито дълго .

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 16, 2019 11:56 am
от Alexi
курбел XTR12 - плочата работи с GX12 верига ,което означава ,че ще работи с всяка верига била тя 10 или 11 скорости .. покрай черните петъци реших да взема и това ,и кажи речи да приключвам че доста неща станаха .. :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Дек 18, 2019 8:59 pm
от galileo
Здравейте,
с Eagle GX 12 sp. съм, направих ужасна глупост и си счупих дерайльора. Ако си взема този - https://www.bikecenter.bg/komponenti/za ... ed-top-no/ и го сложа някой знае ли дали ще работи?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Дек 18, 2019 9:54 pm
от Alexi
ще работи :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Дек 18, 2019 10:12 pm
от galileo
Много благодаря за бързия отговор.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Дек 18, 2019 11:52 pm
от moridinbg
Близка е стъпката на 12 скоростните Шимано и Срам, но не е еднаква. Ако не е практически без пари, ами си е цена на нов, си вземи Срамския дерайльор.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 20, 2019 10:36 am
от Pr3d4t0R
Да пусна и тук този линк -> Много детайлно тестване на веригигите в момента - https://cyclingtips.com/2019/12/the-bes ... 1-12-speed

Накратко - 12 скоростните са най-добрите вериги правени някога по всички показатели, Х01 12ск е най-издръжлива, XTR 12ск най-малка загуба на ватове.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 20, 2019 10:45 am
от galileo
moridinbg написа:Близка е стъпката на 12 скоростните Шимано и Срам, но не е еднаква. Ако не е практически без пари, ами си е цена на нов, си вземи Срамския дерайльор.

Благодаря, поръчах си срамския.

Весели празници на всички.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 30, 2019 3:50 pm
от scratch
Някой дали случайно е поръчвал MicroSpline храповик за DT Swiss от Алиекспрес? Искам да мина на СЛХ 12, но дилемата е дали да купя оригинален на ДТ или от Алиекспрес. Разликата в цената е на половина.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 30, 2019 4:22 pm
от Alexi
оригиналния хъб е с доста кекави китайски лагери ,така че не виждам причина да не си го купиш от Алито .. :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 31, 2019 12:51 pm
от Bi11y
scratch написа:Някой дали случайно е поръчвал MicroSpline храповик за DT Swiss от Алиекспрес? Искам да мина на СЛХ 12, но дилемата е дали да купя оригинален на ДТ или от Алиекспрес. Разликата в цената е на половина.


В коментар на закупил такъв хъб от Алито ,че допуските на изработката са по-големи и не бил ок за ползване...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 03, 2020 10:46 am
от scratch
Вече поръчах 1 така или иначе :)
От тоя продавач, от който поръчах има доста продадени и е с висок рейтинг. Нямаше негативни коментари, но все пак като дойде и купя частите, ще видим дали ще стане всичко :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 8:58 am
от Alexi
Докато сме на тема алиекспрес ,китайците не спят :
https://www.aliexpress.com/item/4000575675825.html?spm=a2g0o.cart.0.0.1da93c00OGD7Ok&mp=1
https://www.aliexpress.com/item/4000421791237.html?spm=a2g0o.cart.0.0.1da93c00OGD7Ok&mp=1
https://www.aliexpress.com/item/33005937343.html?spm=a2g0o.cart.0.0.1da93c00OGD7Ok&mp=1
първите 2 предложения за ХД хъб са доста интересни като цена/тегло/рейндж ( 9т венче е запазено за касети от 200Е нагоре по принцип ) ,а тая за шимански хъб бие всичко по тегло що е с подобен рейндж ( ХТ касета е 100 грама отгоре ) :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 10:07 am
от Boyan1984
Интересно, прегледах тази за шиманския Хъб и няма нито едно негативно ревю. А по принцип из форумите е пълно с оплаквания за счупени зъби след месец ползване и т.н....в крайна сметка възможно е и да ги правят нещата като хората.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 12:31 pm
от Alexi
ниското тегло си има някаква цена откъм здравина това е ясно ,а зъб можеш да счупиш на произволна касета случва се и на срамски и на шимански касети .. мен основно ми е интересна касетата на ХД хъб за 65$ с куриера ,тъй като много прилича на ГХ12 .. само че има 9т венче ( което директно дава още 10% рейндж ) ,е малко по тежка е но за тия пари е екстра ( 3 пъти по евтина е от ГХ ) и на някой етап ще я пробвам ,тя моята още я имам за нова ( няма 1000 км ) ще кара още доста

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 3:46 pm
от kawasuna
Здравейте!Колелото ми е с групссет Sram NX 12 eagle 10/50,32 плоча.Искам да си сменя касетата защото е много тежка 650гр.някъде.Проблема е,че хъба ми е Шимански,а ако си взема Шиманска касета сигурно няма да стане като хората.Има ли решение на проблема без да сменям целия сет.И още нещо може ли да сложа 11 скоростна касета вместо 12????
https://www.bike-discount.de/en/buy/e%2 ... tte-837862
Това как мислите,ще одиса ли

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 3:47 pm
от kawasuna
По тежката касета оказва ли влияние на педалирането?Първо с това трябваше да започна май?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 4:00 pm
от Bi11y
kawasuna написа:Здравейте!Колелото ми е с групссет Sram NX 12 eagle 10/50,32 плоча.Искам да си сменя касетата защото е много тежка 650гр.някъде.Проблема е,че хъба ми е Шимански,а ако си взема Шиманска касета сигурно няма да стане като хората.Има ли решение на проблема без да сменям целия сет.И още нещо може ли да сложа 11 скоростна касета вместо 12????
https://www.bike-discount.de/en/buy/e%2 ... tte-837862
Това как мислите,ще одиса ли


Няма да стане - трябва ти хъб ХД стандарт за тази касета...

Ако задния ти хъб е шимано мисля ,че не можеш да смениш фриихъба - съмнявам се да можеш да сложиш от новите шимански фриихъбове на микросплайн стандарта без да пренаплиташ капла. При марковите производители може да се сменя само фриихъба , но цените не са ниски.

Според мен тежестта на касетата едва ли ще повлияе на педалирането - просто ще е 150 грама по-тежка от алтернативите и ще повлияе на цялостното тегло на велосипеда . Принципно тежко педалиране най-вече от гуми се получава,с по-леки капли ускоряваш също по-лесно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 4:03 pm
от Alexi
тази от линка ти няма да стане .. по горе съм качил касета като за тебе - 3тия линк ,12 скоростната е 450 грама ,ще смъкнеш едни 200 грама което за 1 компонент не е никак малко ,но ако очакваш да го усетиш - по скоро няма ,200 грама се усещат само от шина или гума инак само кантара ги усеща .. вече от няколко компонента ако смъкнеш по 100-200 грама и прехвърлиш 500-700 ,се усещат при изкачване
С Били сме писали едновременно :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 4:17 pm
от kawasuna
Добре де касетата,нали един вид е прикрепена към каплата,това не ги ли прави един вид цяло?Или защото е разположена в центъра на колелото тежеста не се усеща както по периферията

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 4:21 pm
от Bi11y
kawasuna написа:Добре де касетата,нали един вид е прикрепена към каплата,това не ги ли прави един вид цяло?Или защото е разположена в центъра на колелото тежеста не се усеща както по периферията


Махни задната капла - развърти я на ръка примерно със и без външна гума. Разликата ще е е отчетлива - ще можеш лесно прецениш ... Принципно се получава маховик - трудно спира , трудно развърта, но има ситуации в които маховика ще ти помага. Специално на шосе не виждам особен смисъл от лек сет - за мен ако караш по места където са необходими бързи ускорения ще помага по-леки гуми и сет.

Самото търкаляне на гумите е отделна тема.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2020 11:56 pm
от moridinbg
Олекотяването на касетата не е особено важно за въртенето, но се отразява доста на окачването - unsprung weight, у-а

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 07, 2020 9:45 am
от Pr3d4t0R
Грамовете в колелата винаги се усещат много повече от колкото, където и да е другаде. Мненията по-горе са прави, че олекотяване на шина/гума се усеща повече от колкото в главина/касета. В твоят случай с камъкът, който имаш за касета със сигурност ще усетиш значително подобрение както във въртенето така и в работата на окачването. Аз съм с тази и съм доволен: https://r2-bike.com/GARBARUK-Cassette-1 ... o-Lockring

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 07, 2020 6:50 pm
от Boyan1984
Малко офтопик. Като кача на 51-ия венец и когато съм на колелото, една малка част от дерайльора се търка в една конкретна спица, съвсем леко. Но когато е на стенда и въртя колелото - няма такова търкане. Внимателно и много леко въртя колелото - няма. Когато съм на него го има. Дали е от хлабава спица? Ухото мисля, че е право, щото навсякъде си превключва супер. Не помня да съм изпускал или удрял там колелото, ама кой знае. То за някакви милиметри се касае, та може и от това да е. Ще поръчам едно ушо за проба, пък да видим.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 07, 2020 8:53 pm
от Alexi
ами виж коя спица е и ...
Изображение