1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Нед Мар 16, 2014 9:11 pm

Мдам ... всъщност не съм спускал нещо рошаво на венец 11 или 13. Абе ще го видим. Дразни ме от чисто практична гледна точка, че няма хубаво закрепване. Най много да туря па една гума или едно дебело фолио там.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Нед Мар 16, 2014 11:02 pm

Между другото за ам/ендуро/фр 1x9 е напълно достатъчно, отделно е направимо и с 10sp (clutch'd) дерайльор със същата 9sp команда. Само трябва да изместите навътре по рамото точката на свързване на жилото с дерайльора. Вече съм го правил на един приятел, гони се дърпане на жилото 2.25-2.3mm на стъпка (Shimano 9sp). Отместването по рамото е около 1.5x диаметъра на болта, с който се захваща жилото, отместен с 1mm към спиците от симетралата на рамото. Единствено жилото се промушва през парче пълнител за химикалка или подобно, за да не се протрива.

Проста Питагорова теорема.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пон Мар 17, 2014 12:00 am

Гони се бабина ти трънкина, защото издърпването на жилото за стъпка не е константа при Shimano.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пон Мар 17, 2014 12:35 am

APD написа:Между другото за ам/ендуро/фр 1x9 е напълно достатъчно......

Проста Питагорова теорема.

Не че нещо, но тук в Русе има команда Срам Х7, вързана към Зий заден дерайльор без каквито и да е самурайски техники - работи си съвсем нормално, мазничко, точно! :)
Относно 1х9 варианта - имам питанка към @outfaced и другите, сдобили се вече с "тигани" по 40-42 зъба: айде 42т е прекалено, но 40т зъбчатка би ли била съвместима с 9-скоростен зъбен блок? да кажем такъв 11-34т, за да може да има само 6 зъба разлика между оригиналния 34т и афтърмаркет-тиганчето 40т. И коя зъбчатка от по-долните би било хубаво да се махне от общото уравнение, за да не се получава някаква грозна дупка? :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пон Мар 17, 2014 2:45 am

Не виждам смисъл да се търси и купува команда на SRAM, освен ако не се намери веднага на добра цена. Пак не дърпат еднакво, SRAM-ското 1:1 не е същото с шиманската 10ка. Точката на контакт трябва да се удължи малко над болта. И най-вероятно сменя мазно, заради късата клетка.
marsa написа:Гони се бабина ти трънкина, защото издърпването на жилото за стъпка не е константа при Shimano.

Нали? Я хвани шублера и измери на всяка предавка колко жило е дръпнало, след това разликата в жилото м/у 9-та и 1-ва, разделена на 9.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пон Мар 17, 2014 1:33 pm

APD написа:
marsa написа:Гони се бабина ти трънкина, защото издърпването на жилото за стъпка не е константа при Shimano.

Нали? Я хвани шублера и измери на всяка предавка колко жило е дръпнало, след това разликата в жилото м/у 9-та и 1-ва, разделена на 9.
В началото на хода дърпането е над 3мм, в края - малко над 2. Общият ход е около 21мм, средно около 2,6мм, но това усредняване няма никакво значение. Защото ако сложиш команда с еднаква стъпка и тя е равна на усреднената, тя няма да сменя нормално почти никоя предавка. Как може да кажеш, че се "гони" някаква стойност, като тази стойност е различна за всеки от 8-те случая, а усредняване не върши работа? Между другото и сметките не са ти верни, защото при 9 позиции броя на стъпките е 8, а ти си делил на 9.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Пон Мар 17, 2014 9:29 pm

outfaced написа:Мдам ... всъщност не съм спускал нещо рошаво на венец 11 или 13. Абе ще го видим. Дразни ме от чисто практична гледна точка, че няма хубаво закрепване. Най много да туря па една гума или едно дебело фолио там.


След последните настройки и посвикване с байка, на спускането, на което с windv ми падна веригата първия път, този път никакви проблеми. Стоя на 13ката, но така като те слушам, може и на по-голямо да го държа. И на 13 си е супер тихо де. За нагоре е перфектно (30/11-42) даже 40ка би ми стигнала. На чейнстея си увих една вътрешна гума, колелото ми е черно и гумата почти не се забелязва.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Вто Мар 18, 2014 11:51 am

marsa написа:В началото на хода дърпането е над 3мм, в края - малко над 2. Общият ход е около 21мм, средно около 2,6мм, но това усредняване няма никакво значение. Защото ако сложиш команда с еднаква стъпка и тя е равна на усреднената, тя няма да сменя нормално почти никоя предавка. Как може да кажеш, че се "гони" някаква стойност, като тази стойност е различна за всеки от 8-те случая, а усредняване не върши работа? Между другото и сметките не са ти верни, защото при 9 позиции броя на стъпките е 8, а ти си делил на 9.

Ами ... не знам. При мен няма отклонение със стар дерайльор за 7sp, и с нов за 9 + две различни команди за 9 - Shimano и SunRace. При всичките комбинации дърпането е между 2.25-2.3mm и 2.4mm, изключая от 8ма на 9та, където дърпането на шиманската е 2.40-2.42mm. Както и да го въртя, pitch-a на венците е един и същ. Също така излиза, че стойностите в https://en.wikibooks.org/wiki/Bicycles/ ... Dimensions на практика не са точно същите.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот EmZo » Сря Мар 19, 2014 1:27 am

Днес ми пристигна и 42-ката от Wolftooth. Добре, че въпреки надлежно попълнената митническа декалрация и обявена стойност, някак си митницата я беше пропуснала и си я взех от пощата без усложнения и такси. Другото хубаво нещо е, че дойде доста по-късно от предната, та успях да поживея малко с мисълта, че системата е перфектна. Преди я монтирам, скоростите ми работеха съвършенно кристално. Явно отдалечваването на водещата ролка, за да побере това огромно нещо с 42 зъба дава отражение, защото превключването се влоши усезаемо. Поне за моите стандарти не работи добре. От 15 на 19, не просто се колебае ами в 95% от случаите превключва с доволно добутване или задържане на палеца. Изненадващо за мен, често се случва да се колебае (и то доста) при превключване от 32 на 28. Интерестното е, че дори при доволно опънато жило, като игнорираме за момент проблема с 32=>28, 15=>19 пак не е добре за мен. Ще го мъча още малко и ще му дам шанс да се изпробва и при реални условия на каране и ако пак са така нещата, директно май ще махна 42-ката. Освен това преди, дори с енергично въртене назад на крайната предавка, в случая 36, вергата не падаше на 32ката. А сега като е на 42 отзад от по-малко от четвърт оборот завъртане назад и веригата пада от 42 на 36. Чейнлайн-а е ок, сложил съм спейсъри между 34-ката и паяка на курбела, та плочата се позиционира, подобно на 30-ките, които са с резба в самите тях.
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Сря Мар 19, 2014 8:32 am

Хммм, ми странно че имаш такива ядове.
При мен само понякога се чуди като качвам от 16 на 19 и то само при качване. При пускане няма ядове. Сложих 16 вместо 15 обаче.
В немския форум имаше един тип, който твърдеше, че завъртането на 16ката на 90° оправяло нещата, но поне за сега не ми е такава драма, че да седна да си играя с това. В останалата част превключва абсолютно мазно. Дори и на 42ката не усещам никаква разлика спрямо другите.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Сря Мар 19, 2014 1:36 pm

emzo - кара ли колелото или само на стенда ги тества? И при мен беше така превключването на стенд, но в движение нещата много се променят, и почти не се усеща превключването.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот EmZo » Чет Мар 20, 2014 9:10 pm

В началото беше даже по-зле при каране. Сега сякаш се подобриха нещата малко. Но пак 15-19 не всеки път качва.
Наистина с 16-ка вместо 15-ка и 40 вместо 42 нещата би трябвало да "заспят" :)
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Мар 20, 2014 9:40 pm

Eто какъв е точно проблема с 16-ката и защо не превключва мазно.
http://www.mtb-news.de/forum/t/xx1-alte ... t-11831073
Взе пак трябва да се завърти леко. Не на 90°, но иска да се изпили малко едно зъбче.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Мар 21, 2014 1:39 pm

outfaced написа:Eто какъв е точно проблема с 16-ката и защо не превключва мазно.
http://www.mtb-news.de/forum/t/xx1-alte ... t-11831073
Взе пак трябва да се завърти леко. Не на 90°, но иска да се изпили малко едно зъбче.



Да се изпили захвата на венчето за шлиците на главината, за да може да се завърти. мхм.


И аз поръчах нова касета, верига и команда за 10 скорости и сега разглеждам вариантите за 40зъбно задно венче...
Всичко е шиманско , което взех. Виждали ли сте въпросното 16зъбно венче да се продава отделно или търсите по стари касети?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Мар 21, 2014 2:23 pm

Аз моето си го взех отделно ... от http://www.rosebikes.com, ама сега точно нямат.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Пет Мар 21, 2014 7:26 pm

На мен ми се търкаля едно. Драсни ми в скайпа, да се разберем да ти го дам :agree:
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Мар 27, 2014 9:40 am

При мен всичко пристигна тази седмица, обаче се получава много странен проблем:
- извивката, където се закача жилото за дерейльора опира в 42т плочата, когато той е на най-малкия венец отзад. Обтегача е https://www.bike-components.de/products ... -fach.html => дърпането качва от по-малък към по-голям венец. Ето пример как трябва да работи и от този ъгъл човек може да си представи проблема - https://www.youtube.com/watch?v=JrEoLaCX3sY

Рамката е Ragley Blue Pig (стоманена) и ухото ми изглежда съвсем малко криво на вътре (~2 мм), но не толкова, че да компенсира проблема (около 5 мм) - 9 скоростната система преди това работеше, като даже съм забравил дали съм я донастройвал след като бе сглобено колето преди повече от година. На мен ми изглежда, че ще се реши ако сложа достатъчно шайби там, където се завива дерейльора, за да има място, че не ми се мъчи ухото, защото е едно с рамката - други предложения? Как изглежда при вас - пада ли се близко до 42т? : - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Мар 27, 2014 9:44 am

Tи нави ли болтчето за отдалечаване до край?
Някои даже си слагат по дълго болтче.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Мар 27, 2014 10:28 am

Ще мога да снимам чак довечера за жалост, за да го илюстрирам - болтчето даже го обърнах, но то регулира позицията по вертикала и независимо от тази настройка опира. Проблема е, че точно там където жилото се пристяга за дерейльора опира в 42т плочата - буквално се намества между зъбите на OneUp-a.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Мар 27, 2014 11:38 am

При всички положения си изправи ухото, на стоманената рамка нищо няма да ѝ стане. Вкарай нещо дълго в дупката на ухото и го напъни леко да си дойде на мястото, защото 2 мм отклонение в позицията на ухото, може да даде повече при края на дерайльора!
Каквото и да майсториш, това е първото, което аз бих направил.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Мар 27, 2014 10:12 pm

От ухото беше - благодаря!

Стана супер - много лесно се настрой и превключва перфектно : - )

Малко снимки - https://www.dropbox.com/sc/adif160qqf0ypzy/hOfIrrS9Qf
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Мар 28, 2014 7:37 am

Може и да си го написал вече някъде, но ти сменя ли от малките венчета за по-плавен преход или просто махна едно и си ги остави както е?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Мар 28, 2014 9:24 am

Махнах най-малкия, тъй като приоритет ми е плавния преход, а не максималната скорост - много рядко го карам по асфалт.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот X_NRG » Пет Мар 28, 2014 12:45 pm

Pr3d4t0R написа:Махнах най-малкия, тъй като приоритет ми е плавния преход, а не максималната скорост - много рядко го карам по асфалт.


Къде контактува стягащия пръстен на касетата тогава? Мисля си, че само на най-малкия има оребрена част???
Warning! I listen to metal!
This is my bike. There are many like it, but this one is mine. My bike is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life...
Какво продавам.
Аватар
X_NRG
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 6:43 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Мар 28, 2014 1:39 pm

И аз не бях сигурен, че ще стане преди да го сглобя - капачката пасва доста добре и захващането е много стабилно, като не намирам разлика със стандартната конфигурация. Като цяло касетата заспа.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Нед Мар 30, 2014 10:49 am

До сега карах обтегач zee fr със 9 скоростна с-м и команда sram x7.
Вчера сложих изцяло 10-скоростна с-ма на Shimano , с команда ZEE и работи в пъти по-добре. Касетата засега е 11-36.
Командата Зее е крайно грозно кубче. :boggled:
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Мар 31, 2014 12:10 am

Тествах я както трябва - както нагоре така и надолу:
- нагоре - липсата на теглото особено в курбелите се усеща и компенсира успешно малко по-трудната предавка (преди бях с 22/34). Превключва с лекота;
- надолу - безшумно! Имаше скоростни пътеки, камъни, няколко криви места и едно доволно премятане барабар с колелото - веригата не мръдна. Разликата тук със старата ми 2х9 е огромна.

Сега всичко е ново - да видим колко време ще се задържи това представяне.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пон Мар 31, 2014 7:38 am

Махнах 16ката и си останах с нормалните венци и "дупка" 13-17. Честно казано не я усетих. Верно че беше и кратко карането, но разцъках няколко пъти умишлено.
Не знам тия в немския форум какво и пилят, но моята 16ка поне само с изпиляването на едно зъбче не става. Ако трябва да я направя да си седи точно на мястото, за да гарантира качествено превключване, то трябваше голямо пилене да падне.
11ката също не знам как може да се махне. На нея има едни зъбчета за контра, а освен това тя затваря и целия блок. Инак гайката не хваща. :dontknow:
Махнах чейнстей протектора ... наистина може и без него :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пон Мар 31, 2014 9:56 am

hg sprocket.jpg
HG sprocket
hg sprocket.jpg (45.51 KiB) Прегледано 7916 пъти
Ето какво се пили, след което можеш да завъртиш венчето произволно със стъпка 360/9=40*

За 11-ката - формата е малко по-специфична и е наложена заедно с тази на самия шлиц, точно за да може да се въведе 11t зъбчатка. В резултат последното венче трябва да е специално - по-дебело, т.е. едно цяло с необходимия спейсър, като на частта която се явява спейсът е самият шлиц за бодито. Поне Shimano в някои касети слагат и второ венче (12-13) с дизайн на първо - предполагам за по-универсално производство. Ако второто венче няма зъбчета за локринг, може да си ги нарежеш с пила - не са изпъкнали, а вдлъбнати. Локринга за 11t е с по-малък диаметър и ако смениш 11 с по-голямо ще ти трябва обикновен (pre-11) локринг.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Пон Мар 31, 2014 1:54 pm

Тая тема стана ''направи си сам'' и може в някой инженерен форум да се сложи.. :boggled:
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта