Страница 9 от 12

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2022 7:27 pm
от pascoff
Ооо тука стана интересно :) Радвам се, че има разгорещение спорове (така се ражда истината, нали). На всеки доводите са валидни, защото гледа от собствената си камбанария. И това искам да видя и аз, различната от моя гледна точка. Някои неща наистина ме карат да си променя мнението, но като цяло знам какво искам и трудно бих направил компромис само защото индустрията (или някой във форума) е казал така. Не искам да обиждам никого, но наистина някои хора имат консервативно мислене (в което няма нищо лошо). То е нормално поради малкия опит и/или ниските изисквания. Защо за бога някой би искал тежка гума кютук и половина на XC колело. Звучи нелогично нали. По същата причина поради която и градско колело е накичено с 220 ротори :) Всъщност зад много от моите странни (за някои) изисквания стои конкретен проблем, който искам да реша. И нямам никакъв проблем да сглобя прасе със звънче и всичките му анджаклами, стига те да решават проблемите, които съм имал през последните 20 години велосипедиране.

Много е просто - естеството на тересн, начина на каране, физика, химия, психика ако щете - всичките са фактор при избор на компоненти. Това че индустрията е сглобила нещо, което да покрие масовия карач, не значи, че покрив и моите изисквания. Искам комфорт и удобство - какво казва индустрията за това - да си купя фет байк може би? Аз искам и да спускам по технични терени - да си взема тогава ендуро велосипед. А какво правя на 101 серпентини - взимам си мега кампактната XC резачка, щото мога да си е въртя на завоите. А с какво карам на перпендикулярната, може би с гравел байк, че е лек ... мога да си го пренасям и на рамо.

Айде стига, излезте от рамките. Това не е колело от магазина. За това го сглобявам. Всеки компонент решава определена задача. И това, че като се съберат не прилича на колело от магазина - хич не ме интересува. Как да си взема XC гуми и да карам на кривата или във Враца? Няма обща концепция - това е колело за планината.

А и майната му, колко време ще търкалям един гуми - един сезон. Като се окаже, че съм направил грешка, следващите вече ще са други. И така нон стоп :)

Така, малко по темата: освен рамка нищо друго не съм поръчал още. Вчера ходих при каймата да видя какво има и очите ми изтекоха. Като дете в детски магазин. Друго си е да видиш и да пипнеш на живо. Какви неща има в днешно време, голяма зарибявка. За главините (сайта му не е актуализиан) има си 148 варианти и няма да ползваме преходници. Шините още се чудя, най-вероятно ще взема станските flow mk4 (стига да ги има в байк центъра). Иначе Hope имат много готини шини, но пък са тежки мамка им - към 600гр. идва парчето. Спиците ще са Sapim Race (може и D-Lite, но излиат по-скъпи). За спирачките нямам нужда от повече спирачна сила, искам модулация. Все още се дву(тру)омя за драйвтрейна - като цяло клона към цял XT, но много ми харесаха курбелите на Hope (но не и цената).

jayblack написа:
Относно гумите не ми е цел да те разубеждавам, само споделям мнение. Предпочитам поведението на колелото с по-малка задна гума от предната, без значение от шарката. Ако шарката е еднаква тогава, задължително задната гума трябва да е по-малка. Важно е задната гума да тръгва първа и да дава индикации какво следва отпред. По-малкия балон е като окачване с малка камера => по-прогресивно. Инсъртите освен, че предпазват шината, вършат същата работа като токените в амортисьорите. И последно по-малката гума е и по-ниска. От DHR II 2.5 минах на DHR II 2.3, челният ъгъл ми се промени с 0.5°.


За гумите интересни разсъждения. Не се бях замислял в тази посока. Мисля, че тука ни се разминават изискванията. Предпочитам голяма задна гума заради комфорта при катерене (разбирай по-малко налягане и съответно по-мека возия), шарката е добре да е семислик подобна, че да няма много съпротивление. За токените и инсертите не мога да коментирам, на теория не съм фен. По-ниска гума не искам, защото не искам по-малък седалков ъгъл.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2022 10:31 pm
от Alexi
доста нещо си изписал няма да го чета ,но ако събереш някой туч 16тина килца и то късоходов ,за 7000 лв ще ти сваля шапка :bowdown: наистина няма да има друг такъв велосипед

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2022 11:53 pm
от hitar_potar
Относно спирачките - конкретно ли искаш Хоуп заради модулацията (пък и де да знам, да се навързват с гоавините?), или можеш да отидеш и на друга марка, която се модулира? Магура няма да я споменавам, но Хайес Доминион? Има го като 4-бутално, има го като 2-бутално. Брутална спирачка!!!

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 7:15 am
от Gworan
Относно спирачките, пробвал ли си последните модели на Шимано? Много се говореше преди, според някои, че им липсва модулация (аз лично не съм го усетил, но няма да го успорвам). Мисля че за това при последните модели, конкретно четирибуталните, сякаш нарочно са им направили лостчетата много по-меки от преди.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 11:01 am
от Pr3d4t0R
Oтносно инсърти - най-добрият ъпгрейд, който съм правил! Cushcore XC отпред, нормален отзад (като го купувах нямаше ХС) и вози брутално добре.

Относно гуми - един от минусите на 29ка е, че гумите тежат. 800 грамови са направо с хартиен борд и подходящи само за ХС и нищо повече. Съвсем резонно е на колело, което ще се кара по рошави терени да е със здрави гуми (1.2 кг) и това няма нищо общо с останалите части.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 12:24 pm
от Harka
Леле, тука много разгорещена дискусия се е развихрила...

Моите 2 стинки по темата с теглото са, че за мен винаги където може (демек без да пречи на функционалността) и според бюджета, тегло трябва да се пести! За мен няма абсолютно никакво значение за какъв стил е колелото. По-ниското тегло си е по-ниско тегло кой каквото ще да ми говори. Байкът става по-повратлив, по-лесен за носене, по-лесен за катерене.

По отношение на гумите нещата са малко по-различни, защото гумите са способни тотално да преобразят един велосипед. Леки и лесно въртящи се гуми са не просто по-леки и лесновъртящи се, ами изискват съвсем различен стил на каране. По-внимателно подбиране на линии, повече концентрация, по-малко място за грешки и т.н. И обратно, с едни свински гуми с DH шарка, колелото започва автоматично да понася много повече. Така че смяната на гумите не е просто "слагам нещо по-леко", а по-скоро - сменям стила на колелото.

Иначе като цяло не разбирам съвсем защо хората започнаха толкова лесно да късат по-леките външни гуми. На мен и до ден днешен не ми се е случвало, а съм карал няколко сезона ендуро байк с първото поколение Conti Mountain King 2.4 SuperSonic, които бяха по 580гр. (26-ци).

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 12:30 pm
от pascoff
hitar_potar написа:Относно спирачките - конкретно ли искаш Хоуп заради модулацията (пък и де да знам, да се навързват с гоавините?), или можеш да отидеш и на друга марка, която се модулира? Магура няма да я споменавам, но Хайес Доминион? Има го като 4-бутално, има го като 2-бутално. Брутална спирачка!!!


Да, това е една от причините да избера хоуп - модулацията. Но да си призная, те са ми слабост от едно време още, най-вече заради индустриалния дизайн. От функционална гледна точка, настройките за байт пойнт и риич са това което искам. Много се дразня, когато двете спирачки имат различна точка на спиране - едното лостче потъва преди другото. Искам да мога да ги настройвам ондъфлай да са еднакви.

Gworan написа:Относно спирачките, пробвал ли си последните модели на Шимано? Много се говореше преди, според някои, че им липсва модулация (аз лично не съм го усетил, но няма да го успорвам). Мисля че за това при последните модели, конкретно четирибуталните, сякаш нарочно са им направили лостчетата много по-меки от преди.


Шимано не ги харесвам по принци (спирачките конкретно). Най-вече хапливостта и спирането on/off. А и като ергономия не ми допадат.

Pr3d4t0R написа:Oтносно инсърти - най-добрият ъпгрейд, който съм правил! Cushcore XC отпред, нормален отзад (като го купувах нямаше ХС) и вози брутално добре.

Относно гуми - един от минусите на 29ка е, че гумите тежат. 800 грамови са направо с хартиен борд и подходящи само за ХС и нищо повече. Съвсем резонно е на колело, което ще се кара по рошави терени да е със здрави гуми (1.2 кг) и това няма нищо общо с останалите части.


Благодаря за реалистичния коментар. Примирих се, че гумите ще тежат и като ще е така, поне да са с голям балон.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 12:34 pm
от pascoff
Harka написа:Леле, тука много разгорещена дискусия се е развихрила...

Моите 2 стинки по темата с теглото са, че за мен винаги където може (демек без да пречи на функционалността) и според бюджета, тегло трябва да се пести! За мен няма абсолютно никакво значение за какъв стил е колелото. По-ниското тегло си е по-ниско тегло кой каквото ще да ми говори. Байкът става по-повратлив, по-лесен за носене, по-лесен за катерене.

По отношение на гумите нещата са малко по-различни, защото гумите са способни тотално да преобразят един велосипед. Леки и лесно въртящи се гуми са не по-просто по-леки и лесновъртящи се, ами изискват съвсем различен стил на каране. По-внимателно подбиране на линии, повече концентрация, по-малко място за грешки и т.н. И обратно, с едни свински гуми с DH шарка, колелото започва автоматично да понася много повече. Така че смяната на гумите не е просто "слагам нещо по-леко", а по-скоро - сменям стила на колелото.

Иначе като цяло не разбирам съвсем защо хората започнаха толкова лесно да късат по-леките външни гуми. На мен и до ден днешен не ми се е случвало, а съм карал няколко сезона ендуро байк с първото поколение Conti Mountain King 2.4 SuperSonic, които бяха по 580гр. (26-ци).


Е това е приказка! И за теглото и за гумите. :beer:

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 2:10 pm
от Bi11y
pascoff написа:Шимано не ги харесвам по принци (спирачките конкретно). Най-вече хапливостта и спирането on/off. А и като ергономия не ми допадат.


Кой модел си тествал конкретно ?

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 2:34 pm
от pascoff
Bi11y написа:
pascoff написа:Шимано не ги харесвам по принци (спирачките конкретно). Най-вече хапливостта и спирането on/off. А и като ергономия не ми допадат.


Кой модел си тествал конкретно ?


Имам приятели с XT (и 2буталните и 4буталните) и съм пробвал. Признавам повечето тестове са били на място или на равно, най-много 100тина метра спускане. Сигурно се свиква предполагам, но кому е нужно :)

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 2:42 pm
от Bi11y
pascoff написа:Имам приятели с XT (и 2буталните и 4буталните) и съм пробвал. Признавам повечето тестове са били на място или на равно, най-много 100тина метра спускане. Сигурно се свиква предполагам, но кому е нужно :)


ХТ версиите , които се карат са 785 , 8000 и 8100... За първите 2 съм съгласен ,че са хапливи - за последната не съм съгласен.

8100 /7100/6100 и 6000 се държат съвсем различно от другите модели - питам те,защото звучиш като на езуст от форумни писания без преки впечатления. Тествай новите модели 8100 , 7100 и 6100 (х120) и пак прецени .

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 4:13 pm
от Pr3d4t0R
С бюджет за хоуп-ове аз бих се насочил към Formula Cura -> https://nsmb.com/articles/formula-cura-4-brake-review/

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 4:32 pm
от Harka
Хора, вие не разбирате. pascoff не се интересува колко е добра спирачката, колко спира и т.н. измерими глупости. Него просто го кефи дизайна на Хоупа. :) Срещу емоцията не се спори.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 5:07 pm
от Alexi
това се отнася за цялата му сглобка :)

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 5:14 pm
от pascoff
Мда, така е. За много от нещата сте прави, емоцията взима превес. Но до толкова, че да давам излишни пари отгоре на нещо, което може да се намери и за по-малко, със същите характеристики, но не толкова красиво :) Спирачките са едно от тях. Касетета може би също ... курбелите (ще видим) ... главините. Останалите неща са си на мястото и имат изцяло функционална причина да са там. Ще видим какво ще се получи на края (дано да е скоро).

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2022 6:04 pm
от radkko
pascoff написа:Мда, така е. За много от нещата сте прави, емоцията взима превес. Но до толкова, че да давам излишни пари отгоре на нещо, което може да се намери и за по-малко, със същите характеристики, но не толкова красиво :) Спирачките са едно от тях. Касетета може би също ... курбелите (ще видим) ... главините. Останалите неща са си на мястото и имат изцяло функционална причина да са там. Ще видим какво ще се получи на края (дано да е скоро).


До ПВ'то имаш време тамън, Митак! :D

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2022 10:31 am
от Pr3d4t0R
Harka написа:Хора, вие не разбирате. pascoff не се интересува колко е добра спирачката, колко спира и т.н. измерими глупости. Него просто го кефи дизайна на Хоупа. :) Срещу емоцията не се спори.


Хахахахаха да много точно!

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2022 2:00 pm
от Bi11y
"Избори с повече от един кандидат са страшна бъркотия" ... :D :D :D

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 2:56 pm
от pascoff
Alexi написа:не знам връзва ли се сметката да пазаруваш така без никаква промоция части


Мисля, че съдбата чу твоя коментар и ми прати един Pike на половин цена:
pike_allmountain.jpg
pike_allmountain.jpg (310.71 KiB) Прегледано 1994 пъти


Само трябва да му вдигна хода до 150. Това ли трябва да поръчам?

Вилката не е нова, стержена е 20см, има тук таме драскотини, но изглежда добре.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 3:12 pm
от superdude54
Моят Pike RCT 3 Debonair е 2019 година модел и 150 милиметровия шиш е с номер 00.4019.931.001.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 3:40 pm
от jayblack
Ако успее да намери 00.4019.931.001 ще е супер, но силно се съмнявам. Наличностите са кът и вече не се произвеждат. За това търси 00.4020.552.001, в байк центъра имаха до скоро по 75лв, но не знам какво е останало.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 3:49 pm
от Harka
Коя година е този сПайк?

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 3:56 pm
от jayblack
Harka написа:Коя година е този сПайк?

MY2021 е този.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 4:09 pm
от Alexi
това от линка е правилния шиш ,вече дали имат 150мм е отделен въпрос .. по старите шишове от С1 се губят 6-8мм от хода ( сагва от тежестта на байка )

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 4:12 pm
от pascoff
Ей това е вилката: https://trailhead.rockshox.com/en/specs/35T00363603

jayblack написа:Ако успее да намери 00.4019.931.001 ще е супер, но силно се съмнявам. Наличностите са кът и вече не се произвеждат. За това търси 00.4020.552.001, в байк центъра имаха до скоро по 75лв, но не знам какво е останало.


Каква е разликата между 00.4019.931.001 и 00.4020.552.001? Освен, че изглежда за по-старите модели ... да не би да е предишния DEBONAIR, който е с по-голяма негативна камера и решиха да го ъпгрейднат на новите модели (с по-малка), защото си гълтал малко от изначалния ход?

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 4:20 pm
от jayblack
pascoff написа:Ей това е вилката: https://trailhead.rockshox.com/en/specs/35T00363603

jayblack написа:Ако успее да намери 00.4019.931.001 ще е супер, но силно се съмнявам. Наличностите са кът и вече не се произвеждат. За това търси 00.4020.552.001, в байк центъра имаха до скоро по 75лв, но не знам какво е останало.


Каква е разликата между 00.4019.931.001 и 00.4020.552.001? Освен, че изглежда за по-старите модели ... да не би да е предишния DEBONAIR, който е с по-голяма негативна камера и решиха да го ъпгрейднат на новите модели (с по-малка), защото си гълтал малко от изначалния ход?

Точно, при Пайк даже гълтането е към 3-4мм, при лирик повече. И ако успееш да намерих такъв шиш ще имаш опцията, да пробваш и новия и стария. Шишът е еднакъв и само с размяната на буталото и гайката може да имаш 150 B2 debonair и 150 c1 debonair. Aко не, на новия c1 се реже гумения топаут бъмпер на две и работата се доближава до тази на стария, без никакви негативи. (Тоест не топаутва шумно или подобни.)

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 5:40 pm
от Pr3d4t0R
На пайк негативната камера оправиха ли я? Когато излезе Лирик имаше много по-добра чувствителност на малки неравности заради по-голям обем на негативната.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 9:07 pm
от jayblack
Pr3d4t0R написа:На пайк негативната камера оправиха ли я? Когато излезе Лирик имаше много по-добра чувствителност на малки неравности заради по-голям обем на негативната.

Все още е по-малка от тази на Лирик. Стеншъните на Пайк са по-къси, но дали е използван обема на макс или има възможност да се увеличи, но не го правят от чисто маркетингови подбуди - не мога да кажа.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2022 10:13 pm
от zero knowledge
Pr3d4t0R написа:... Нещо друго много важно - как да знаеш колко sweep ти трябва -> https://www.youtube.com/watch?v=HSD7AkY4Ycc

Хубаво видео за анатомия и ъгли, но за жалост пропускат нещо елементарно.
Каращият 7° backsweep обяснява, че завърта кормилото си докато всичкият upsweep стане на backsweep. Което значи, че той кара кормило с 8.6° backsweep :)

Всъщност важното е общата извивка на кормилото, а не колко backsweep има. Формулата е с няколко косинуса и без нея трудно се сравняват кормила:

cos(up).cos(back)=cos(total)

За това като съм си избирал кормила, винаги съм смятал общата извивка (1 градус в повече или по-малко ми е било неудобно), а другото се е калкулирало в дължината на лапата.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пет Мар 18, 2022 3:12 pm
от pascoff
Дотук добре - получих хабер, че рамката е пикната и шипната (ех че хубави български думи). Време е за действие. Мирясах най-накрая с драйвтрейна - XT команда и касета, SLX дерейльор и курбел. Въпроса е обаче каква верига? Шиманските са по-специални доколкото разбирам и предимството е Hyperglide+. Нешиманските вериги пък са по-масови и стават за всичко. Плочата, която съм харесал пише:

MTB chainrings you may use the following chains: all 10sp; 11sp; 12sp Shimano Hyperglide+ and 10sp, 11sp, 12sp SRAM. (Not compatible with SRAM Flattop chains)

Другата ми чуденка са гумите - просто няма наличности. Хем трудно си харесвам, хем ги няма тия дето бих взел. Искам нещо с мека смес отпред и напречни грайфери за сцепление на бавни, стръмни и технични терени. От зад по-скоро твърда смес, семи слик или нещо средно. Размер 2.4-2.6. Тегло - колкото може по-малко. Не ми трябват здрави гуми с много протекция. И ако може и двете гуми да са от един производител :) Това са ми фаворитите (по ред на номерата):

Schwalbe Eddy Current Front / Magic Mary / Big Betty (предна)
Schwalbe Hans Dampf / Rock Razor (задна)

Maxxis Assegai (за предна)
??? (за задна)

WTB Vigelante (евентуално предна)
??? задна ?

Ще се разходя по нашите магазини да видя какво имат налично в момента.