Страница 3 от 7

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 12:04 am
от Bi11y
Gworan написа:Намерих в един магазин предложеният по-горе XM 1501 сет, обаче това не знам как да го разбирам, като си посочих доставка за България (посочената цена е без доставка, след като ги добавя в количката има още 25 евро за доставка), каква е тая дискриминация...

Иначе XM 1700 сет има в наличност в bike-components, но (с доставката) излиза 70 евро повече, от колкото от bike24, където уж трябва да има след десетина дни, по другите магазини не намерих в наличност или където да се очаква скоро.


Даже е добре 25Е до България ... Другия вариант е до Габко/Габиели и чакаш ...

В компонентса ми изкарва следното като тотал за микросплайн:
Subtotal 654,45€
Delivery cost to Bulgaria 29.95€
incl. 20% DDS 114,07€
Total price 684,40€

Употребяван/сглабяне отказа ли като вариант ?

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 6:02 am
от Gworan
Harka написа:Аз бих помислил за следния вариант:

- Hope Pro4 главини (доста са шумни)
- Шини NoTubes ZTR Arch MK3
- Спици DT Comp Race
- Нипли DT ProLock Squorx Al

1765гр. 644 Евро от Action Sports.


Благодаря за предложението, но Arch-а са тесни шини. Евентуално, с шини на 30мм, на хоупове, може да се докара сет до 1920 грама. И така май пак клоня към XM 1700, хем по-евтин, хем по-лек (и без смяна на ротори). Ратчета няма да шуми, но не виждам вариант който да покрива всичко.
Като се замисля, разликата в тежестта ако е само в главината, едва ли ще се усеща толкова, колкото ако разликата в тежестта идва само от шините. Но може и аз да имам грешна представа за нещата...
Друг вариант, който си конфигурирах, е 240-ки главини, с XM 481 шини (все едно си сглобявам XM 1501 сет), спици DT Swiss Competition Race, и ми го дава на 1760 грама, за 750 евро. Спиците Competition Race как са спрямо само Competition?

Bi11y написа:Даже е добре 25Е до България ... Другия вариант е до Габко/Габиели и чакаш ...

В компонентса ми изкарва следното като тотал за микросплайн:
Subtotal 654,45€
Delivery cost to Bulgaria 29.95€
incl. 20% DDS 114,07€
Total price 684,40€

Употребяван/сглабяне отказа ли като вариант ?


Цената за доставка ще си я платя, не ме притеснява. Имах предвид че от bike24 тотала, заедно с доставката, излиза €614.95, та по-скоро бих изчакал малко. А на прикачената снимка в предишния ми пост, се вижда от другия магазин, че като посоча доставка за България, има 100 евро отгоре в цената на самия продукт, което не разбирам защо се получава...

Не съм се отказал от употребяван сет, просто нищо не намирам из обявите. И за сглобяване, още разглеждам вариантите. Даже има един много голям плюс за мен, да си наплета капли - ако подбия пак някоя шина, мога просто да я сменя, и сета си остава същия. А на DT Swiss готовите сетове са с друга шарка, и не може да се купи само шина с такава шарка...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 7:26 am
от Bi11y
Gworan написа:
Даже има един много голям плюс за мен, да си наплета капли - ако подбия пак някоя шина, мога просто да я сменя, и сета си остава същия. А на DT Swiss готовите сетове са с друга шарка, и не може да се купи само шина с такава шарка...


Ако често ли се случва удариш шина ? Ако в такава светлина мислиш, то по-добре да наплетеш ...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 7:35 am
от Alexi
вероятно цената която гледаш е с ДДС за друга държава ( в доста държави има отстъпка от ДДС за спортни стоки ) за това има оскъпяване за БГ

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 8:59 am
от Boyan1984
Като си направиш немски адрес в Гъбко, цената ще ти е по-ниска. Все пак на цяла Европа е известно, че българите са богат народ и затова стоките и услугите за нас са по-скъпи, за да съответстват на заплатите. :bowdown:

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 11:15 am
от Harka
От 1-ви Юли има нови правила за ДДС-то и когато пазаруваш от онлайн магазин в ЕС вече плащаш българското ДДС. И понеже в Германия е 19%, затова се получава разлика в цената. Не че 1% е огромна разлика, но все пак.

Колкото до Comp Race спиците - малко по-изтънени са от Comp по средата и оттам идва разликата в теглото. Аз лично много съжалявам, че DT замениха с тях любимите ми Super Comp, които бяха тройно изтънени и по лични наблюдения здрави поне колкото Comp. Предполагам обаче, че от счетоводни съображения на DT им излиза по-евтино да предлагат DT Comp Race. Иначе синът ми кара с такива и засега не е успял да изкриви някоя. Аз лично кюфтетата Comp никога не бих си ги сложил, но и не ям колела на закуска...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 1:46 pm
от Bi11y
Harka написа:
Предполагам обаче, че от счетоводни съображения на DT им излиза по-евтино да предлагат DT Comp Race. Иначе синът ми кара с такива и засега не е успял да изкриви някоя. Аз лично кюфтетата Comp никога не бих си ги сложил, но и не ям колела на закуска...


Обикновено производителите спират продукти, от които не продават съществени количества за техния бизнес . Като цяло ДТ Суис не са най-леките неща - търсят баланс повече към здравина отколкото към лекота . За мен лично техните продукти са достатъчно леки за да няма смисъл да търся алтернатива.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 2:02 pm
от Gworan
в байкцентъра изглежда имат една задна капла stans flow, доста намалена, един милиметър по-тясна шина ще го преживея някак си, но въпросе е дали ще си намеря и предна да стане сет. Нямам лични впечатления от stans капли/главини, бива ли ги?

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 3:01 pm
от Alexi
ти от сет за 2000 лв отиде на 300 лв за задна капла ,преполагам въпроса ти е риторичен :) качеството струва пари ..

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 3:18 pm
от Gworan
E, 300лв е тук, явно защото чистят последна бройка, иначе е 300 евро в германия, и предната е 250 евро... както и да е.

Направих си регистрация в Габко, да видя какво е що е. Още не ми е ясно как точно да си попълня адреса в магазина. А в магазина (probikeshop), сега пак друга цена ми дава, за Германия (прикачам скрийншот). Още по-примамливо.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 3:22 pm
от Alexi
Станския сет според мен е горе долу на нивото на М1900 spline 30 на ДТ суис ,даже бих предпочел ДТ суис - подобно тегло ,не е рачет ,дори не е с прави спици ( и негативите от това ) , главините са ребрандирани Формула мисля .. ползват прилични спици и шината не е лоша като тегло макар че има доста оплаквания че е мека ..

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Пет Юли 09, 2021 4:40 pm
от Bi11y
Gworan написа:Направих си регистрация в Габко, да видя какво е що е. Още не ми е ясно как точно да си попълня адреса в магазина. А в магазина (probikeshop), сега пак друга цена ми дава, за Германия (прикачам скрийншот). Още по-примамливо.


Имаш адрес на Габко в DE,телефон на Габко в DE , твоето име и фамилия + ID генерирано от Габко го даваш като адрес и получател в Германия. Габко напрактика го получават в Германия вместо теб и 1 път седмично пътува камион към България . Предпочитания офис на ЕКОНТ/ Спиди го попълваш в профила .

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 3:13 pm
от Pr3d4t0R
Продължавам да смятам, че най-добрата опция ти е Newmen. Paul Aston кара изключително сериозно и бързо - след като неговите думи са такива не виждам за какво се чудиш:
The Newmen Evolution A.30 is a sensibly priced wheelset, with great attention to detail, no hype, and solid performance. The rims are incredible strong and reliable, and fared better than all of the other options that I've tested.

Моят опит се покрива напълно с горното, но все пак съм много много далеч като умения.

Друг отличен избор е както Harka предложи да ти наплетат custom wheelset с легендарната като здравина ДТ EX 511. На 27.5 карах със Spank Oozy Trail, които са също много добри. Иначе за спици бих ти препоръчал Sapim D-Light за trail каране. Не знам Stan дали са си оправили допустимият максимален опън на шините - беше твърде малък преди ~4 години.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 5:00 pm
от Gworan
Newmen са ми грабнали окото, но това малко ме разколебава: The new FADE hub technology now works with three pawls instead of the previous two ratchets, which makes the wheelset extremely quiet. Иначе като тегло ми харесват - 1780 грама.
Сега тъкмо се върнах от Пампорово, там едно момче, с който карахме, беше със XM 1501 капли, и ратчета си цъка доста прилично, хич не е тих.
А иначе за наплитане на EX 511, аз шините ги имам вече, и още са доста запазени, като изключим няколко малки драскотини. Въпроса е да си избера нови главини. От силно цъкащите, hope са тежки, с тях не виждам как сета може да падне под 2000 грама. Водя се по конфигуратора в action sports, със Champion Race спици и Pro Lock Squorx алуминиеви нипли.
На главини DT Swiss 350 ми ги дава с 15 грама по-малко, в сравнение с hope pro 4. Евентуално, ако си взема DT Swiss 240 главини, гореспоменатите спици и алуминиеви нипли, на конфигуратора показва 1841 грама. По-реалистично погледано, на 1900 грама дори да се получи, пак добре, като за ендуро шини. И ще се бутнат едни 200-250 грама в сравнение със сегашната конфигурация, и на новата главина барабана ако е алуминиев, още даже ще се свали. И както бях споменал, да си остана на centerlock си е още един плюс за мен.
През калкулатора на DT Swiss ми излиза даже 1797 грама, струва ми се невъзможно, но да сложим едни 5% разлика (както те пишат, че може да има +/- 5% разлика в посоченото тегло) идва на 1887 грама.
Препоръчана дължина на спиците - 303мм. Но аз намирам само на 302мм.
Някой сеща ли се за други варианти за спици, че не намирам, така че да си взема всичко от едно място. Примерно Sapim D-Light 304мм, намирам в allmountain, ама при тях неведнъж съм почъвал нещо, и после по телефона ми казват че го няма... А ниплите пък, от bike-discount, са по 100, не мога да поръчам по-малко.
Имам още един въпрос, мога ли да си ползвам сегашните шайби, или е по-добре да си купя нови (което си е още 28 евро :crazy: )

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 6:40 pm
от Bi11y
Gworan написа:Newmen са ми грабнали окото, но това малко ме разколебава: The new FADE hub technology now works with three pawls instead of the previous two ratchets, which makes the wheelset extremely quiet. Иначе като тегло ми харесват - 1780 грама.
Сега тъкмо се върнах от Пампорово, там едно момче, с който карахме, беше със XM 1501 капли, и ратчета си цъка доста прилично, хич не е тих.
А иначе за наплитане на EX 511, аз шините ги имам вече, и още са доста запазени, като изключим няколко малки драскотини. Въпроса е да си избера нови главини. От силно цъкащите, hope са тежки, с тях не виждам как сета може да падне под 2000 грама. Водя се по конфигуратора в action sports, със Champion Race спици и Pro Lock Squorx алуминиеви нипли.
На главини DT Swiss 350 ми ги дава с 15 грама по-малко, в сравнение с hope pro 4. Евентуално, ако си взема DT Swiss 240 главини, гореспоменатите спици и алуминиеви нипли, на конфигуратора показва 1841 грама. По-реалистично погледано, на 1900 грама дори да се получи, пак добре, като за ендуро шини. И ще се бутнат едни 200-250 грама в сравнение със сегашната конфигурация, и на новата главина барабана ако е алуминиев, още даже ще се свали. И както бях споменал, да си остана на centerlock си е още един плюс за мен.
През калкулатора на DT Swiss ми излиза даже 1797 грама, струва ми се невъзможно, но да сложим едни 5% разлика (както те пишат, че може да има +/- 5% разлика в посоченото тегло) идва на 1887 грама.
Препоръчана дължина на спиците - 303мм. Но аз намирам само на 302мм.
Някой сеща ли се за други варианти за спици, че не намирам, така че да си взема всичко от едно място. Примерно Sapim D-Light 304мм, намирам в allmountain, ама при тях неведнъж съм почъвал нещо, и после по телефона ми казват че го няма... А ниплите пък, от bike-discount, са по 100, не мога да поръчам по-малко.
Имам още един въпрос, мога ли да си ползвам сегашните шайби, или е по-добре да си купя нови (което си е още 28 евро :crazy: )


Ако купиш това което слагаш в калкулатора на DT Swiss няма разлика в теглото спрямо реалността. Трябва да добавиш до към 10 грама за тиксото. В bike24 може да се поръчва нипел на бройка. Сребристите нипли са по-евтини. Шайбите не бих ги сменил - стоманени са все пак . Различните версии на фриихъбовете тежат различно - отразява се на кантара. На стандартна цена и разлика не бих взел 240 хъб спрямо 350 - разликите в тегло се виждат само на кантара и най-вече се усеща в джоба. Като имаш шините според мен сглабяй наличните и не се чуди повече за ХМ481, ако нямаш клиент за твоите (пазара на втора употреба е труден освен ако не ги подаряваш).

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 6:53 pm
от Alexi
малко се вманиачаваш с това тегло .. докато има сланина за смъкване 200-300 грама на велосипеда не са фатални ( а бас държа че има )

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 7:05 pm
от Gworan
От миналата година по това време, една четвърт от теглото си съм свалил :eyebrow: Не че няма вече никаква сланинка, но докато съм си под 80кг "грам не ме бърка". А каплите съм решил че искам да са по-леки на везната, и това е.
Главини и нипли - ясно. 240 или 350, ще си помисля колко да похарча. Шайби няма да вземам, щом си стават моите. Спиците, обаче - греда. Нали не е нужно да взимам конкретно на DT Swiss, стават ли на други марки? Примерно D-Light ако ги имат, утре ще звънна да видим...
Нещо странно забелязах, мислех че шините ми са дошли с месингови нипли, но сега чета че идват с алуминиеви. И не мога да разбера, след като на старите и новите шини теглото е идентично (и сам си го проверих), как им се вдигна с по 50 грама след пренаплитане...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 7:21 pm
от Alexi
за спиците ,ако е 1мм по къса или по дълга не е проблем

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 7:25 pm
от Gworan
С един милиметър - да, но от калкулатора им излиза това (прикачам файл):
С точност ги дават между 303.5мм - 303.8мм, и стават почти два милиметра разлика. За това помислих, че е по-добре да търся 303мм или 304мм спици.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 9:09 pm
от Alexi
значи хвърлят се главините и шините на Базе примерно и да се спасява :evil: 1-2 мм ,не е твоя грижа .. ще намери спици ,избор има

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 9:29 pm
от Bi11y
Gworan написа:От миналата година по това време, една четвърт от теглото си съм свалил :eyebrow: Не че няма вече никаква сланинка, но докато съм си под 80кг "грам не ме бърка". А каплите съм решил че искам да са по-леки на везната, и това е.
Главини и нипли - ясно. 240 или 350, ще си помисля колко да похарча. Шайби няма да вземам, щом си стават моите. Спиците, обаче - греда. Нали не е нужно да взимам конкретно на DT Swiss, стават ли на други марки? Примерно D-Light ако ги имат, утре ще звънна да видим...
Нещо странно забелязах, мислех че шините ми са дошли с месингови нипли, но сега чета че идват с алуминиеви. И не мога да разбера, след като на старите и новите шини теглото е идентично (и сам си го проверих), как им се вдигна с по 50 грама след пренаплитане...


Вземи 180 хъбове модел ... :D 94+193 грама са хъбовете :) С каква касета си ? Ако вземеш XTR или ХХ01 може да се окаже по-евтино като грамаж или ти мислиш и това да направиш ?

Теглото и геометриите са докато закупиш нещата - след това само колоездиш и свикваш с това което имаш ...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 10:07 pm
от Gworan
Bi11y написа:Вземи 180 хъбове модел ... :D 94+193 грама са хъбовете :) С каква касета си ? Ако вземеш XTR или ХХ01 може да се окаже по-евтино като грамаж или ти мислиш и това да направиш ?


Нова XTR касета през две вериги, айде няма нужда :) XT-то (с такава съм - CS-M8100) си е достатъчно скъпо...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 10:29 pm
от Bi11y
Gworan написа:Нова XTR касета през две вериги, айде няма нужда :) XT-то (с такава съм - CS-M8100) си е достатъчно скъпо...


Външната гума + шината е система - въртяща се маса.

765g външна гума да речем Ноби ник 2.35 от старите
10g (шайби)
8g(нипли) грама
10g тиксо
80g боза
7g вентил

570g EX , 525 XM
1450g vs 1405g

Въртящата маса на главина и спици няма да коментирам - там разликите са минимални. Според мен няма да се усети разлика практическа при ускорение и спиране - може би съвсем лека разлика при завиване като усещане .

Аз примерно това с каплите да са " о-о-о-о-о-о 100 грама по-леки !!! " за мен не е съществено на фона на горните калкулации ...

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Съб Юли 10, 2021 10:59 pm
от Gworan
Повече клоня към 240-ки главини, като изключим теглото, защото не мога да намеря главини модел 350, които да са всичко от изброеното: boost, centerlock, straight pull, microspline, в наличност.
В момента съм готов да си пусна поръчката, но тъпото е че спиците ще трябва само тях отделно да поръчам от друг магазин, и гледам какво друго, от което имам нужда, мога да взема от там, за да не плащам втора доставка само за тях...
Нали няма някаква разлика в главата между спиците DT Swiss и Sapim? Не виждам смисъл да взимам DT Swiss Competition, като мога да си взема Sapim D-Light, които вече няколко пъти ми ги препоръчаха тук, с разлика от само 10 цента в цената (5-6 евро общо).

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Нед Юли 11, 2021 5:29 am
от Alexi
взимай ги като ще е гарга да е рошава

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Нед Юли 11, 2021 6:19 am
от Gworan
Забравих да спомена още един плюс за 240 спрямо 350, както бях казал в предишен пост, 350ките идват с 18 зъбов ратчет, въпреки че в описанието на сайта на DT, пише 36. В описанието на продукта в магазинтие си пише 18 (а и видяхме, след като мой птиятел си купи такава главина, че не идва с 36), и трябва да им се купува отделно ъпгрейд кит. Пак излиза по-евтино 350ката, но вeче разликата в цената не е близо двойна, а нещо от рода на 25-30%, и не боли чак толкова.
Alexi написа:като ще е гарга да е рошава

Tочно така :beer: Поръчах си нещата, даже се оказа че в r2-bike имат всичко, и не са ми на отделни поръчки.

Иска ми се да попитам нещо друго, относно главините с повече точки на зацепване, как се отразява на окачването, в отношение на pedal kickback. Конкретно за преминаване от 24 към 36 точки. На теория, колкото повече зъба има в главината, толкова по-вероятно е да ритат педалите, но колко осезаема е разликава в реални условия? То ще зависи и от окачването, и от броя зъби на предния венец, и т.н. Въпроса ми е по-скоро, има ли смисъл да го мислим въобще? И, евентуално, от 36 ако се минава към 54 точки.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Нед Юли 11, 2021 6:38 am
от Alexi
имам 2 сета капли ,с 18 и 36т рачет съответно 350 и 240 главина ,не усещам разлика при спускане но може би моето окачване няма ясно изразен кикбек ,не съм чак толкова запознат с тия неща .. инак 350 са с 36т ,само че най новия модел .. по предните са си 18

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Нед Юли 11, 2021 6:51 am
от Gworan
Alexi написа:350 са с 36т ,само че най новия модел .. по предните са си 18


Направи ми впечатление, като избирах главини в калкулатора на DT, че има 350 модел от 2021г, явно те вече са си с 36 зъба. Но, изглежда по магазините още не са пуснали новите.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Нед Юли 11, 2021 10:20 am
от Bi11y
Gworan написа:
Alexi написа:350 са с 36т ,само че най новия модел .. по предните са си 18


Направи ми впечатление, като избирах главини в калкулатора на DT, че има 350 модел от 2021г, явно те вече са си с 36 зъба. Но, изглежда по магазините още не са пуснали новите.


Като гледам на къде си се насочил, ако има налични някъде 1501 ги вземи и не се занимавай , ако ще караш ХМ481 шини.

Re: Капли, движения, стандарти...

МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2021 12:02 pm
от LiveByTheCode
Новия ратчет на 240 ЕХP идва с фабричен дефект и засега бягайте от него, ако можеш да си намериш 240 със стария ратчет взимай или просто си вземи новите 350ки те са като старите 240.

А и новите 350ки идват с 36 ратчет