1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот antonpc » Сря Окт 28, 2015 1:43 pm

Както казва Richard Cunningham в статията на PinkBike Numerology and the Demise of Eleven Speed "Eleven-speed drivetrains are doomed. How do I know this? As a former member of a new age cult, I am aware that there are powers acting upon the cycling world, greater than science, engineering, or popular opinion, and they are not to be trifled with. In the case of eleven speed, it’s all about numerology. If you don’t believe me, you could run down some long-haired vortex guide, with a bag of herbs around his neck and a wad of smoldering sage in his right hand who is herding middle aged aspirants around Sedona and ask for yourself – but I can save you the trouble. Even if you are a non-believer, you may be shocked to discover that history and statistics (science, if you will) also indicate the early demise of the eleven-speed drivetrain. Numbers, it seems, do not lie."
Отново се връщам на тази статия понеже в момента съм с 3x9 и искам зимата да upgrade-вам на 1x10 (XT чаркове с касета 11/36+expander 42T, narrow wide плоча raceface 30T) или 1x11 (XT чаркове с касета 11/42, narrow wide плоча raceface 30T).
Какво мислите по въпроса?
Thank You, Bicycle :) “It is not the mountain we conquer but ourselves.” ~ Edmund Hillary / FunKyBikers
Аватар
antonpc
 
Мнения: 269
Рейтинг: 1551
Регистриран на: Пон Яну 24, 2011 8:23 am
Местоположение: Абсурдистан, София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Окт 28, 2015 2:04 pm

windv написа:даже не са нароу вайд :)
Това не са плочи за сингъл и имат рампи за превключване, как да са нароу уайд?
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Сря Окт 28, 2015 5:57 pm

http://garbaruk.com/single-oval.html
Овални NW на цени горе долу на нормален NW.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Admin » Сря Окт 28, 2015 7:08 pm

antonpc написа:Отново се връщам на тази статия понеже в момента съм с 3x9 и искам зимата да upgrade-вам на 1x10 (XT чаркове с касета 11/36+expander 42T, narrow wide плоча raceface 30T) или 1x11 (XT чаркове с касета 11/42, narrow wide плоча raceface 30T).
Какво мислите по въпроса?

Доколкото разбирам, питаш дали е по-разумно да инвестираш в 10-скоростна или 11-скоростна система с оглед на това, че някои предричат бърз залез на модата на 11-скоростните?
Специално за 1х, доколкото съм пробвал и с 10-, и с 11-скоростни касети отзад... с 11 беше по-добре, говорим за прословутия ХХ1, както и за Х1. То за толкова пари оставаше и да не е добре. С 10-скорости отзад също нямах никакви технически проблеми в прехода между предавките, но просто при 11 ми се стори малко по-плавен, т.е. по-малко бяха местата, където да се колебая между по-висока предавка, която ме мори и по-ниска, която ми е прекалено лесна.
От друга страна, важно е да се има предвид, че и двете 1х11 съм ги карал на много леки велосипеди (Ram Podium Carbon и Ram XC Race), което също променя нещата - с толкова лек велосипед аз лично лесно намирам сила за малко по-тежка предавка, ако се наложи. И обратното, 1х10 съм карал на велосипеди с тегло около 14-15 кг, където малко по-тежката предавка си се усеща и без да е уморен човек.
С оглед на това аз по-скоро те съветвам да вземеш 11-скоростна касета, но каква ще е разликата спрямо 10-скоростна не мога да кажа категорично, защото не съм ги карал при равни условия. Ако разликата в цената е много в полза на 10-скоростна, може би по-добре нея.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 28, 2015 10:31 pm

antonpc

При така поставена дилема печелиш само малко по-добра стъпка между предавките с 11-та, а това може и да не го усетиш - та въпроса опира, което ти е по-изгодно в случая. 11-ка за мен има смисъл с касета на Sram, която има по-голям обхват. Аз съм с 1х10 с OneUp и вече една верига смених и всичко е 6 - в момента даже направо продават с 16-ка венче, което елиминира усещането за "дупка" между 15-та и 19-та.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Окт 29, 2015 7:43 am

11-ката не е ли все още сериозна инвестиция с оглед на цените, дори за цяла група, където е най на сметка???
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот 4getcredo » Чет Окт 29, 2015 9:42 am

Всъщност, залезът на 11-ките се задава, не защото ще се върнат на 9 или 10... а ще стигнат до 12 :D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Чет Окт 29, 2015 11:03 am

Само да вметна, че цитираната статия в пинка е сатирична, а не действителна прогноза, че 11 скоростните системи ще си отиват (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Окт 29, 2015 11:08 am

12-ка евентуално ще дойде със следващото поколение ХХ1/XTR, което озн ачава поне още 2-3 години да не видим такова нещо. Пък и сякаш няма смисъл от толкова скорости - доколкото разбирам, стъпките при сегашните 11-ск. касети са доволно малки, така че няма смисъл. Сега вече ако се намеси и тенденцията за нови стандарти, може и да се пръкне такова чудо. Пък и много от малките производители тепърва вадят 11-скоростните си касети, тей че 1х11 is here to stay! ;)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот did » Чет Окт 29, 2015 11:15 am

А 14 кога? Щото мисля, че ще пропуснат 13-ката, щото носи нещастие.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thepowerofone » Чет Окт 29, 2015 11:48 am

Интересно ми е и на мен накъде ще поеме индустрията, защото задължително трябва да се създава нещо ново. Според мен 11-ката започва да достига границите, преди да се увеличат някои проблеми като резултат. Първо, теглото на касетата, което се усеща много при високоскоростно въртене и внезапно спиране на въртенето - инерцията на касетата се усеща и за момент отхлабва веригата от горната страна. Донякъде заден дерейльор със блокаж на рамото го решава този проблем. Второ, широчината на касетата - заради това ли измислиха Boost 148 стандарт, за да могат да натикат още предавки? Добре, но задната ос колко дълга трябва да стане и колко ще пострада здравината ѝ от това? До каква степен ще се отрази на коравината на задния триъгълник, особено при колела със задно окачване? Ами при педалиране назад, което например се прави при спускане и нагаждане на курбела спрямо конкретното препядствие. Заради усукването на веригата възникват проблеми: https://youtu.be/v_jows3vKsQ?t=52 / https://youtu.be/v_jows3vKsQ?t=262
И дори да успеят да набутат 12, после накъде? 14? Как?

Конкретно аз в момента не мога да премина на 1х, просто защото имат крайно недостатъчен обхват предавателни отношения. 2х според мен си остава най-удачното решение.
Последна промяна thepowerofone на Чет Окт 29, 2015 11:55 am, променена общо 1 път
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот did » Чет Окт 29, 2015 11:55 am

То е измислено бре. Влизаме в зоната на нанотехнологииге... или в зоната на инженерния хумор.
http://www.sheldonbrown.com/nanodrive/
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Чет Окт 29, 2015 2:01 pm

thepowerofone написа:заради това ли измислиха Boost 148 стандарт, за да могат да натикат още предавки?


До колкото знам при буст 148, фрихъбът е същия както при другите. Тоест няма повече място за венци от стандартно. Увеличено е разстоянието между фланците на главината, за да се постигне по - добър ъгъл на спиците и да е по - здраво задното колелото.Също така ще има повече пространство за новите 27.5+ гуми. Добра идея е да имаш колело с бууст, на което може да се сложи или 29 капли с нормална гума или 27.5 капла с 27.5+ гума. Но това си е за който го кефи да кара с такива огромни гамаши.
Съвсем вярно е, че голям брой хора работят някъде и винаги трябва да се измисля нещо ново, за да имат те работа. Затова във велоиндустрията почва да навлиза с пълна сила електрониката - електронни шокове, електронно движение, електронни хидравлични колове. Мога да се обзаложа, че до 2 години велосипедите ще са бъкани с електроника, колкото един модерен автомобил. Щом се намеси софтуерът, работата става безкрайна.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Окт 29, 2015 2:12 pm

Евентуално да направят 12-скоростна касета. Оттам нататък си мисля, че скоростните кутии ще напреднат още и ще станат най-удачни сред високия клас задвижване. Вече има такива с по 18-20 скорости и обхватът им е по-голям от на ХХ1. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Чет Окт 29, 2015 2:21 pm

thepowerofone написа:Конкретно аз в момента не мога да премина на 1х, просто защото имат крайно недостатъчен обхват предавателни отношения. 2х според мен си остава най-удачното решение.


Е хайде сега, крайно недостатъчно:
Изображение

С 30 зъба отпред губиш 11% предавателно число на малкия венец на касетата и 7-8% предавателно число на големия венец. А има и 45Т зъбни за модване на 11 скоростни касети, с което практически може да изравниш с 2х10.

Теглото на касетата вече зависи от цената, която уви за момента си е тегава. Срещу съответната сума можеш да имаш касета която тежи колкото 10 скоростна XTR касета.

XT M771, вероятно най-масовата 10 скоростна касета, е 286гр, но е 50-60 евро.
X01 за 11 е 275гр, XX1 е 260гр, но те са 200-250 евро!
Дори най-евтината срамска касета XG-1150 е 120 евро, а е 390гр.
+50 евро за XD freehub

М8000 на Шимано е 80-90 евро, но си е гюле с тея 420гр и е 11-42
М9000 е 328гр, но е 190 евро и е още по-тясното 11-40.

Не съм съгласен с цените на 11 скоростните системи и си чакам на 1х9 вече няколко години.


12 скоростни системи евентуално биха могли да се появят за стандартни 10-46 касети, но толкова големи чинии отзад почват да имат други проблеми, а и рамото на дерайльора пак почва да става дълго.
И аз съм за скоростни кутии, но и това се чака да стане достъпно, леко и масово вече десетилетия...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thepowerofone » Чет Окт 29, 2015 5:51 pm

Карам с 22/36 отпред и 11/36 10-ка отзад, 29-ка. И докато високите предавки с 36 предна плоча са горе-долу достатъчни, то при ниските не мога да направя никакъв компромис. Има баирчета, при които дори на 22-36 се катери трудно. Без да се имам за велосипедист с върхов тренинг, смятам че съм в достатъчно добра форма, за да мога без угризения да заявя, че не бих изтърпял компромис с ниските предавки. В никакъв случай не бих преминал на 1х. Елементарни изчисления показват, че дори да карам с плоча 28 отпред, при 45 отзад (one up за шимано 11-ки касети), предавателното отношение пак е по-лошо - 0,62(2) спрямо 0,61(1) за 22-36.

Значи Boost 148 не променя фрийхъба? Докато някой не изкара нов стандарт за главина/фрийхъб 148мм, с който да въведе съвместимост с евентуална 12/13 скоростна система. :) Както направиха Срам с 11-ките 1х.

За мен Деоре ХТ курбел 2х (24/34) и касета (11-40) биха били идеални :). Харесва ми малката стъпка между плочите отпред, на моменти при 22/36 ми идва в повече (при качване от 22 на 36) - трябва да компенсирам с превключване отзад. Истината е, че като бях на 3х с 22-30-40 бях най-щастлив - бутна на 30 и карам почти само там. Ама нали сме suckers for marketing bullshit...
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Любо » Чет Окт 29, 2015 7:01 pm

Какви са тия изчисления с точност до третият знак след десетичната запетая , не знам ! Като ти стане тегаво слизаш и буташ , респективно - носиш :D Врътенье му е майката , нема файда от сметане :D
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Чет Окт 29, 2015 7:39 pm

сметките са от помощ за да покажат ,че при 1х11 просто нямаш достатъчно предавки за комфортно каране по разнообразни терени .. и тегло не печелиш щото касетата е половин кило кажи речи ,цената отделно ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Чет Окт 29, 2015 8:06 pm

hitar_potar написа:Оттам нататък си мисля, че скоростните кутии ще напреднат още и ще станат най-удачни сред високия клас задвижване. Вече има такива с по 18-20 скорости и обхватът им е по-голям от на ХХ1. :)

Да и аз съм голям фен на скоростните кутии. Ех как бих искал да разкарам обтегача от колелото. Но за съжаление си мисля, че винаги ще са доста по - тежки от движение с обтегач и следователно няма да са конкурентни. Просто ще са още една опция. Избираш ниско тегло и обтегач или по - високо тегло със скоростна кутия. Освен ако не се измисли нещо наистина революционно, но не се задава в скоро време.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Окт 29, 2015 9:04 pm

Ясно е, че 1х10/11 е компромис в горния или долния диапазон на предавки - щом не е за вас просто подминете темата. Спестеното тегло в сравнение 2х9 с-у 1х10 за ХТ клас компоненти при мен се усети веднага.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Окт 29, 2015 9:37 pm

Защо пък да са толкова тежки? Един от производителите не изкара ли кутия с тегло кило и половина? Пък и като я разположиш около средното на рамката, която пък може да е доволно лека, хем може да е конкурентно теглото, хем е разпределено оптимално, хем няма заден дерайльор с апетит за камъни. Само въпроса за цените остава - а той не е маловажен. :)
Относно избора 1х или 2х или 3х - всеки сам си прави сметката. Аз отначало си бях на 3х и се чудех хората как карат с 1х или 2х. С 300 зора минах на 2х, за да разбера какъв калабалък е с избора на предавки при сериозно каране по пресечен терен. Малко се дърпах от 1х, но в момента, в който минах и на АМ-байка на такова (щото спускаря отдавна си е така по разбираеми причини), се зачудих защо не съм предприел тая стъпка по-рано. Няма чудене как да комбинирам предавките при различни ситуации, няма калабалък, няма дрънкане на вериги и тем подобни - не мога да си представя сега да карам с 2х. :) А ако наклона стане 20-30% и нагоре, винаги мога да потикам - не съм про! ;)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот antonpc » Пет Окт 30, 2015 12:24 am

Admin написа:Ако разликата в цената е много в полза на 10-скоростна, може би по-добре нея.

Мисля да си ползвам стария курбел Deore Hollowtech II.
Колко да е разликата? 10spd около 233 €
Изображение
или 11spd около 268 €
Изображение
Thank You, Bicycle :) “It is not the mountain we conquer but ourselves.” ~ Edmund Hillary / FunKyBikers
Аватар
antonpc
 
Мнения: 269
Рейтинг: 1551
Регистриран на: Пон Яну 24, 2011 8:23 am
Местоположение: Абсурдистан, София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Пет Окт 30, 2015 10:01 am

hitar_potar написа:Един от производителите не изкара ли кутия с тегло кило и половина?


Кой е този производител ? Аз знам само за пинион, като производител на кутии. Ето ги и теглата, по надолу в страницата:

http://pinion.eu/en/p1-18-gearbox/
Най леката е 2 кила и 300 и то само кутията, без другите части. Най - леката е и със скапан обхват. Тази, която е с добър обхват е 2 кила и 700 грама само кутията.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Окт 30, 2015 11:54 am

antonpc

В bike components, bike24 или hibike цените са по-добри. Ако се спреш на 1х10 ти препоръчвам OneUp - като издръжливост и качество е топ.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Flatmo » Пет Окт 30, 2015 3:39 pm

Ако на 10 скоростната система сложиш хубава команда ХТ (както при 11-ската) или Сейнт, която да има мулти релийс и 4 дауншифта с едно движение цените ще се доближат още повече.
Flatmo
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 8:07 am
Местоположение: Варна

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Окт 30, 2015 7:28 pm

MacLeod написа:Кой е този производител ? Аз знам само за пинион, като производител на кутии. Ето ги и теглата, по надолу в страницата:

http://pinion.eu/en/p1-18-gearbox/
Най леката е 2 кила и 300 и то само кутията, без другите части. Най - леката е и със скапан обхват. Тази, която е с добър обхват е 2 кила и 700 грама само кутията.

Ами груби сметки на стандартна 1х11 окомплектовка (изключвам командата и курбел/плоча, щото ги има и при 1х11, и при кутията):
- касета - около 350-400г
-заден дерайльор - около 300г
-верига - около 250-300г (и при кутията я има, но предполагам е по-къса и по-лека)
Около килограм, разхвърлян по колелото на места, на които могат да отнесат сериозни удари и да има яки поражения. После чистенето - стандартната окомплектовка се цапа още след първото каране и се нуждае от редовно почистване. 1 кутия е затворена и предполагам масълцето/там каквото ползва вътре за смазване се сменя веднъж годишно, а смените винаги са си мазнички и не е нужно да въртиш педалите, за да се смени предавката (мисля). Аз съм фен да пробвам такова нещо, ама ценатаааа.... :crazy:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Ное 20, 2015 1:03 pm

Pinion-a го дебна откакто се е появил. Новите разновидност с по-малко скорости ми харесват също. Сложен на рамк ми харесва като изпълнение на Alutech Fanes Pinion как изглежда. Николаите не съм им фен. Инак такава рамка със скоростната кутия към над 6000 точки идва...

Ето едно с пиньон оборудвано 14-15кг.

Изображение
Изображение
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jinsou420 » Нед Ное 22, 2015 6:57 pm

Някой от вас... ползвал ли е Овална Плоча,бихте ли споделили :) впечатленията си.
Kindzadza
Аватар
jinsou420
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Чет Мар 12, 2015 7:45 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот uBaH » Пон Ное 23, 2015 8:46 am

Има малко писано в тази тема. Може да зададеш въпроса си в нея :agree:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jinsou420 » Пон Ное 23, 2015 9:19 am

Питам за личен опит :) темата я разгледах
Kindzadza
Аватар
jinsou420
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Чет Мар 12, 2015 7:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта