1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Нед Фев 21, 2016 6:57 pm

Ами аз на тоя водач съм му взел само алуминиевата част и отгоре съм си направил от полиамид едно малко парче, което почти опира във веригата. Веригата просто няма физическата възможност да излезе.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пон Фев 22, 2016 10:55 am

Полиамидът е над веригата, за да не може да изскочи нагоре? И аз до подобна идея стигнах, но конструкцията на водача не позволяваше. А с подпиране отстрани не става, защото веригата се отдалечава от едната страна и приближава към другата, като се движи по скоростите...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jinsou420 » Пон Фев 22, 2016 11:17 am

Може да си направите подобен водач от Тровидур,достатъчно твърд е,търпи формоване с горещ въздух и се чупи мн трудно(може да се разпробива и реже във всякакви форми)
Kindzadza
Аватар
jinsou420
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Чет Мар 12, 2015 7:45 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Сря Мар 02, 2016 10:45 pm

Колеги, някой може ли да обясни какво да фак е това и как работи:

http://www.bikerumor.com/2016/03/02/fir ... gearboxes/

В статията казват, че само превклчювало, в същото време имало нещо, закрепено на рамката, команда може би... Сякаш идеята е да събират на 1 място само предимствата на 1х и 2х скоростните системи, без техните недостатъци. Но е много объркващо. Някой може ли да обясни по-добре? @Outfaced, ти инженер-човек, 100% ще можеш да вникнеш малко по-добре в нещата и да изкажеш по-компетентно мнение! :) :beer:

ЕДИТ: Ааа, и струва 400 евро, без май да се включва в тая цена въпросната команда или квото и да е там...
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Мар 02, 2016 11:24 pm

Не превключва самостоятелно, тоест няма автоматична функция. Просто концепцията на механизма е друга, иначе колоездача извършва смените. Вместо конвенционален декланшор, който да избутва веригата към една или друга плоча, тук тази работа се извършва от голямата плоча, която е разделена на подвижни сегменти. Със стандартна команда за декшаншор се управлява механизма в курбелите. Съответния сегмент от голямата плоча се измества и по този начин променя пътя на веригата, така че да премине на съседната плоча.

Плюсовете спрямо настоящите няколкоскоростни курбели са възможността да ползват NW венци и липсата на обремененост от смяна под товар. Тоест веригата винаги посреща плочите "насрещно" при смяна, и реално няма усукване.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Мар 03, 2016 12:02 am

http://www.mtb-news.de/news/2016/03/01/ ... tung-test/
има видео

Хитра система, но не е нито лека, нито ми се чини по устойчива на кал и гняс от нормален дерейльор. Отделно че има повече мърдащи чаркове, които могат да се бъгнат.
Ако някой твърдо е решил, че 420% не му стигат и не може да мине на 1х, то това е някаква алтернатива за 2х. За 1х не е никаква алтернатива :D

Интересно все пак, че към момента май на повечето народ 1х не им стига и идеята се приема добре. 395€ като цена не чак толкова :xx(:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Мар 03, 2016 1:07 am

Благодаря за разбираемото обяснение и видеото - стана ми ясно. Незнайно що, от първоначалния прочит в байк-румор останах с впечатление, че по някакъв начин то си превключва автоматично на по-леката плоча веднага щом превключиш отзад на по-леките зъбчатки (заради усукването на веригата - помислих, че самото усукване тръгва да я подвежда да се премести). Но после пък за по-тежките предавки обратното връщане нещо не ми звучеше добре в главата. Отдолу в коментарите някой е казал, че тази система може да се ползва за 2х система при рамки, специфично създадени за 1х. Отделно че така като гледам и слушам видеото, сякаш командата, управляваща тази анджаклама, трябва да се щрака по веднъж за всяка секцийка - което ще рече всеки път по 4 цъкания на командата, за да превключиш напълно... :crazy: И нароу-уайд плоча - то по-скоро трябва да бъдат нароу-уайд-секцийки. :D Сега като ми го обяснихте разбираемо на чист майчин език и ми го онагледихте с видео, ми се струва, че Хамършмидт е по-измислен, макар и няколко години по-дърт като продукт... :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Чет Мар 03, 2016 10:02 am

По-измислен, ама тежи повече и има лаг.
А това нещо са го напълнили с пружинки и подвижни части...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Мар 03, 2016 10:48 am

moridinbg написа:По-измислен, ама тежи повече и има лаг.
А това нещо са го напълнили с пружинки и подвижни части...


Наскоро се сдобих с един хамершмид фр. Тежи повече най-вече заради средното/оста, която изпозлва, която e на основата на truvativ howitzer зловещото средно. И самите курбели са много масивни. Ако се направи модерна версия, което се съмнявам да се случи, но се изпозлват за основа по-леко средно/курбели, ще стане много приятно...

И на мен ми допада повече хамершмита като "простота", в сравнение с тази джиджавка , която обсъждате. Което не значи, че не се кефя на изобретателността на швабските мозъци. Поне имат по-голям капацитет да реализират подобни идиотщини...
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Мар 03, 2016 12:34 pm

moridinbg написа:По-измислен, ама тежи повече и има лаг.

Обясни малко, моля - не за първи път срещам такова твърдение относно Хамършмидт и нещо не мога да си го представя. Някакво допълнително съпротивление ли има в системата, какво ще рече лаг? И как би се усещало с 1 широка касета, примерно 11-40?
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот stoyancha » Чет Мар 03, 2016 4:02 pm

На старото ми колело, което беше 26ца, бях с класическото 3х8. Сега на новото, 27.5, съм с 1х10 11-36 касета и отпред плоча с 34 зъба и от месец каране мога да кажа, че не съм видял никакво затруднение с въртенето нагоре в сравнение със старите скорости, а дори ми е и по-лесно.
Аватар
stoyancha
 
Мнения: 774
Рейтинг: 1399
Регистриран на: Съб Ное 21, 2015 4:31 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Мар 03, 2016 11:01 pm

@ hitar_potar Това с двете плочи в от австрийци не немци. Цъкат веднъж командата и останалите кликове са другите 3 звена хващащи веригата. И на мен хич не ми изглежда надеждно при кални условия.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот demeus » Съб Мар 05, 2016 1:11 am

Здравейте, искам да попитам дали '' One up'' адаптер ще стане на касета m-771 11-34t.,знам, че на сайта пише, че е само за 36 зъба, но пък ми изпадна един венец с 34 се чудя дали ще е съвместим
“ The more you Learn, The more you Earn ”
Аватар
demeus
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 1:28 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Съб Мар 05, 2016 1:20 am

hitar_potar написа:Колеги, някой може ли да обясни какво да фак е това и как работи:

http://www.bikerumor.com/2016/03/02/fir ... gearboxes/


Въобще не ми харесва. Единственото предимство на тази система спрямо стандартен 2х курбел е, че може да се сменя под натоварване. За сметка на това една торба с бормички и пластмасички - не благодаря. И как са го кръстили зарибяващо в линка само: "alternative-to-gearboxes". Алтернатива на кутийте ама друг път. :)
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Нед Мар 06, 2016 12:24 pm

~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот cyclopz » Пон Мар 07, 2016 3:53 pm

Понеже, двойно окачване или не, това си остана коментираната тема за 1х10, да ви питам какво мислите за моята идея. Да кажем, 1.5х 10 :D Значи, отпред карам с 32 плоча нароу-уайд, монтирана е на мястото на средната плоча. Чудя се, ако просто завинтя на мястото на малката плоча една 24-ка, без да добавям дерайльор, без нищо повече? Идеята ми е, когато знам, че ме очаква много дълго и сериозно изкачване, с нежни пръсти премествам веригата на малката плоча отпред и си карам така, превключвам отзад 3-4 от големите зъбаци и така- Като изкача планината, хващам пак веригата, местя и съм си 1х10. Идеята е 24ката да е за "аварийни" ситуации, примерно ако катеря от Дендрариума към Златните мостове, 1х10 не ми стига като съотношение.
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jinsou420 » Пон Мар 07, 2016 4:11 pm

Веригата..няма ли да пада?
Kindzadza
Аватар
jinsou420
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Чет Мар 12, 2015 7:45 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот heavymann » Пон Мар 07, 2016 4:48 pm

cyclopz написа:Понеже, двойно окачване или не, това си остана коментираната тема за 1х10, да ви питам какво мислите за моята идея. Да кажем, 1.5х 10 :D Значи, отпред карам с 32 плоча нароу-уайд, монтирана е на мястото на средната плоча. Чудя се, ако просто завинтя на мястото на малката плоча една 24-ка, без да добавям дерайльор, без нищо повече? Идеята ми е, когато знам, че ме очаква много дълго и сериозно изкачване, с нежни пръсти премествам веригата на малката плоча отпред и си карам така, превключвам отзад 3-4 от големите зъбаци и така- Като изкача планината, хващам пак веригата, местя и съм си 1х10. Идеята е 24ката да е за "аварийни" ситуации, примерно ако катеря от Дендрариума към Златните мостове, 1х10 не ми стига като съотношение.



Не е най-добрия вариант ,но мисля че ще работи без проблеми. Само нали факта че ще трябва да сменяш ръчно плочите ,иначе би трябвало да върши работа :beer:



jinsou420 написа:Веригата..няма ли да пада?


Няма . Средната плоча ще е нароу-уайд и няма да има ядове, а малката ще е за катерене и тогава няма такива сътресения че да падне :beer:
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jungleraver » Пон Мар 07, 2016 4:51 pm

Никви проблеми няма, аз карах така, щото ме мързеше да я махна известно време.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот natalito » Пон Мар 07, 2016 9:40 pm

Аз съм така неколко сезона, като искам на малката плоча бутам с пета веригата, като искам отново голяма, превключвам на малките венчета отзад и като завъртя половин оборот веригата захапва горната плоча и се качва. Абе халифакс отсекъде :D
Но не съм с narrow wide, а с водач за две плочи и плоча с пилени зъбци в ролята на башгард с любезното съдействие на @jungleraver :8D:
И въобще нямам място в тази тема :lol:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Мар 11, 2016 1:27 pm

Хммм, в http://www.bikesport.cz попаднах на 11-скоростна касета SLX M7000,както и на спирачки SLX M7000... Никъде никакво инфо няма за тях. А тия чак ги и продават... WTF!

ЕДИТ: Ето и по-точен линк: http://www.bikesport.cz/cz/vyhledat?naz ... =slx+m7000
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Мар 11, 2016 1:43 pm

cyclopz написа:Понеже, двойно окачване или не, това си остана коментираната тема за 1х10, да ви питам какво мислите за моята идея. Да кажем, 1.5х 10 :D Значи, отпред карам с 32 плоча нароу-уайд, монтирана е на мястото на средната плоча. Чудя се, ако просто завинтя на мястото на малката плоча една 24-ка, без да добавям дерайльор, без нищо повече? Идеята ми е, когато знам, че ме очаква много дълго и сериозно изкачване, с нежни пръсти премествам веригата на малката плоча отпред и си карам така, превключвам отзад 3-4 от големите зъбаци и така- Като изкача планината, хващам пак веригата, местя и съм си 1х10. Идеята е 24ката да е за "аварийни" ситуации, примерно ако катеря от Дендрариума към Златните мостове, 1х10 не ми стига като съотношение.


Е па аз бях така почти година преди да се появят 42 венците. Е тогава нямаше NW и веригата падаше често от големия на малкия венец при по рошаво. Падането си зависи от доста неща обаче.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Вто Мар 15, 2016 11:44 am

Събирам 1х11 най-после и съм в жестока драма. ХТ касетата с тва половин кило и 11 най-малък хич не ме кефи. XG касетата и тя гони 400 гр и пак е 2х скъпа от ХТ... И с глупавия XD драйвер, който е по-скъп от цяла ХТ касета... Колко му беше да направят 10-42 ХТ, та само теглото да трябва да преживея...

Изображение

Изображение

-35 евро с Х1, вместо Х01.

Edit: За Hope Pro 2 трябва ъпгрейд на оста и спейсърите до такива от Evo, за да пасне XD freehub и цената съвсем отиде в тиквите, явно ще си мъкна килата на ХТ касетата....
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот psixopat » Вто Мар 15, 2016 1:59 pm

Добре де, като ще е 11-42 XT касета, защо тогава не караш 1x10 а не 1х11. По-леко ще е, ще имаш избор от много повече дераельори и вериги и т.н. :agree: 1х11 за мен има предимство само ако касетата е с 10-ка най-малко венче.
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот halfdone » Вто Мар 15, 2016 2:20 pm

За нищо на света не давам ~500лв за 100 грама и едно зъбче :D
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Вто Мар 15, 2016 2:22 pm

psixopat написа:Добре де, като ще е 11-42 XT касета, защо тогава не караш 1x10 а не 1х11. По-леко ще е, ще имаш избор от много повече дераельори и вериги и т.н. :agree: 1х11 за мен има предимство само ако касетата е с 10-ка най-малко венче.


Минавам от 9ка, така че купувам всичко.
Супер тъпо ми се вижда да дам практически същите пари +/- 50 евро, да правя модификации и да имам по-тегаво превключване от фабричната 11ка :dontknow:

Грамовете са 200 и то на задната ос, 1то зъбче дава 30-40% range отгоре, но да 250 евро повече не ми се дават...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот psixopat » Вто Мар 15, 2016 3:14 pm

Ако ще караш с Xt касета, която е 433 грама, то това е по-добре https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... et-p47071/ Касета 10-42 и верига за 110 евро. :agree:
https://www.bike-components.de/en/Shima ... 16-p43929/ команда 44 евро, а не 79
дераельора е 70, храпа за главината е 90. До тук стават 110+44+70+90= 314, което е по-поносимо.Остава само narrow wide плоча и всичко е 6 :beer:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот radeviq » Вто Мар 15, 2016 3:28 pm

Швабата си го е измислил бе:
https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... it-p47245/
https://www.bike-components.de/en/Shima ... 16-p49043/

Има GX, X0, X1 и XTR кит. По-евтино от това не съм виждал. :beer:
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Вто Мар 15, 2016 3:32 pm

Хм, добра цена обаждат за касетата. Гледам френският сайт, че ми е местен и е с опция за 4 месеца разплащане, а още съм активно в сноуборд сезон, което е една съвсем друга яма за пари...
79, щото е XTR командата. Цъкал съм ги и двете и XTR има доста по-приятна работа, по-скоро бих ги прежалил тея 30 евро там.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот airborneone » Вто Мар 15, 2016 4:58 pm

Информативно на някой да му е попадало информация дали става срам команда 10ка на срам обтегач 11ка със 10 скоростна касета....
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


cron