Страница 30 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 8:03 am
от jinsou420
Рамото на обтегача... изглежда доста дълго на задното търкало,няма ли да отнася доста удари?? Това заради обхвата на касетата ли е?
Този групсет на всяка рамка ли може да се монтира?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 9:07 am
от hitar_potar
НародО полудЕ!!!
Изглежда яко в златно-черна разцветка, в останалите е малко ненатрапващо се. И на клипчето с оня юнак, дето се мята насам-натам с байка, касетата отзад изглежда изключително масивна отдалеч, независимо че байка е 27.5 или 29 (не мога да го разпозная от кадрите). Малко е шантаво, иначе теглата са впечатляващо ниски. Сега големия въпрос е доколко едно Пиньонче е по-добро от един Ийгъл, като имаме впредвид и цените, както и факта, че пиньон не можеш да сложиш на коя да е рамка, докато Ийгъла можеш, стига да имаш XD-храп на задното си търкало. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 9:25 am
от windv
hitar_potar написа: Сега големия въпрос е доколко едно Пиньонче е по-добро от един Ийгъл :)


бидейки НЕ карал никое от споменатите, съм склонен да заложа всичко на кутйката. Досега всички рамки, на които съм виждал да се слага, са яки. А На кутийковците им писах, но не искат да ми продават по 1 бройка. Трябва да задвижа манифактура малко, тогава ще склонят сигурно .... :lol:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 1:25 pm
от hitar_potar
Ти какво ще я правиш тая една бройка от кутийковците? И защо да не искат да продават по една бройка? :dontknow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 1:40 pm
от Pr3d4t0R
MacLeod написа:
Pr3d4t0R написа:Прекалено е не заради 50т, а защото убиват 10 и 11 скоростни системи за по-малко време от цялото съществуването на 9 скоростните, като максимален брой скорости. От пазарна точка ясно защо... но от логическа гледна точка съвсем спокойно можеха да подобрят 1х върху 10 скоростна система, след като не разширяват freehub-a. Да видим Шимано как ще играят, защото SRAM се гаврят с клиентите си, като правят компоненти струващи колкото две среден клас вилки outdated в рамките на 2 години.


9 скоростните системи продължават да си съществуват. Има си касети, курбели и всичко. Който не му харесва новото, да си кара старото. Хубаво е нещата да вървят напред дори и с малки стъпки. :)


Това, което имам предвид е, че ги замразяват като развитие и трябва да правиш преправяния, за да получиш:
- с 9ка клътч дерейльор - тук няма никаква възможност за 1х с приемлив обхват;
- с 10та стокова касета с до 40-42т обхват и дерейлйор с оптимизирана позиция на ролките за големия зъб;

Въпреки цената на Eagle скоростна кутия е още ~1000 евро отгоре :crazy:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 1:44 pm
от outfaced
hitar_potar написа:Ти какво ще я правиш тая една бройка от кутийковците? И защо да не искат да продават по една бройка? :dontknow:

Щот нямат интерес някой неизвестен някъде да се бъзика с техния продукт и после да изтипоса в нета някоя дивотия.
Направи им предложение за съвместна разработка, поискай им първо чертежи присъединителни размери пък после отваряй дума за мостра.
Предполагам де.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 2:02 pm
от windv
outfaced написа:
hitar_potar написа:Ти какво ще я правиш тая една бройка от кутийковците? И защо да не искат да продават по една бройка? :dontknow:

Щот нямат интерес някой неизвестен някъде да се бъзика с техния продукт и после да изтипоса в нета някоя дивотия.
Направи им предложение за съвместна разработка, поискай им първо чертежи присъединителни размери пък после отваряй дума за мостра.
Предполагам де.


ще я заваря на хро мо рамка, понеже имам българче приятел заварчик и направи няколко рамки вече...Инак със сигурност ще е изтипосана дивотия в интернет:)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 5:17 pm
от moridinbg
Миналото лято, след като поработих малко с карбон, писах на Пиньон, ей така за спорта. Питах ги мога ли да добия Р1.12 от тях и някаква консултация за проект за нагаждане на кутията към карбонова рамка. Малко бяха дръпнати, но казаха, че ако имам конкретен проект, идея и поне някакви схеми, да им пиша пак и ще видим какво може да измислим. Мислех да пиша и на Rob Metz от Zerode тогава, понеже предполагах, че като гаражен изобретател ще е отворен да сподели малко опит.
Тоя проект за сега е на средно-срочен stand by заради други дългосрочни неща, които се осъществяват.

Така че ако има малко по-сериозна идея има как да станат нещата.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 9:18 pm
от outfaced
Да върнем дискусията в по нормални ценови граници ... http://www.pro-cycling-golla.de/Kassett ... f1982.html
https://www.google.bg/search?q=SUNRACE% ... 3oBIDDmegF

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2016 11:30 pm
от xargs
Цената на тази касета е супер :agree:

Моите впечатления от опитите ми са:
1. Със Срам Х7 (средно рамо) максимума за мен е 11-40, тъй като с 42 или веригата става прекалено дълга, или дерайльора при максимално сгъване на веригата отива прекалено напред, а срамовете опират доста преди шимано. С 11-40 дължината на веригата е добра, дори и при малките предавки, а на максимална (40) пак мога да сгъна колелото до долу без да счупя дерайльора. Дължината на веригата винаги я настройвам спрямо най-голямата комбинация венци при максимално сгъване, тъй като си нямам доверие че няма да се метна отнякъде дори и на тази скорост :D

Отделно, на всичките ми Срамски дерайльори успявам да прецакам резбата на B-screw-a докато тествам дължината на веригата, и съответно карам с комбинация от контра гайки.

За 40ката си е зор нагоре де (32отпред).

2. Шимано СЛХ (средно рамо) с 42 никакъв проблем - дерайльора може да се опъне до почти хоризонтално положение и съответно и дължината на веригата е както ми харесва.

Рамката е Specialized Stumpjumper Evo.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2016 1:47 pm
от radeviq
On-one ringmaster със Sram GX 11 ще бъде ли ок? В сайта плочата я дават за 8,9 и 10, но не би трябвало да има проблем с 11

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2016 2:59 pm
от Alexi
по принцип предните плочи нямат квалификация " за еди колко си скорости " ,това е маркетингов трик - защото на всички вериги вътрешното разстояние на пина е едно и също ,само външната дебелина се различава .. това евентуално променя клетката на декланшора но не влияе нищо на плочите .. отделно разстоянието между отделните плочи ако курбела е х2 или х3 е еднакво за всички скорости отзад - така че слагай смело :agree:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Апр 02, 2016 7:35 pm
от emo_gp
http://factoryjackson.com/2016/04/01/sh ... -unveiled/ Това дали ще стане реалност?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Апр 02, 2016 7:38 pm
от psixopat
Не, щото новината е от първи април :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Апр 15, 2016 7:50 am
от moridinbg
11 speed SLX
Като гледам, цените препоръчани от Шимано са с $10 или $14 по-ниски от съответния XT компонент. Касетата е 50-80гр по-тежка.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Апр 15, 2016 8:18 am
от Pr3d4t0R
И ХТ вече с Di2 опция - http://enduro-mtb.com/en/shimano-xt-di2 ... -trickles/

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2016 10:24 am
от windv
Около 1г. по-късно и каране във всякакви условия, с много малко чистене. Така изглежда 40зъбна плоча, китайче от ebay.
Все още работи добре.

Изображение

Изображение


Обтегач Zee вече карам 2-ри. Държат много стабилно. Единственото им слабо място е механизма на заключването. Тъй като работи под непрекъсната "контра", се получава износване на притискащата пластина с тефлоново покритие, от което движението на рамото при превключване започва да насича. Това не се лекува със случайна грес/смазка. Изпробвайки редовни ,които имам нямаше резултат. Оригиналната май беше бяла. В момента нямам такава, но явно тряба да е с определени параметри, за да се пързаля м/у повърхности с високо триене!
При мен смешката дойде, когато съвсем случайно попаднах на опаковчица, с каквото в последствие разбрах е животинска ЛОЙ за смазване на механика. :nuts: :roll2: Това чудо върши перфектна работа. :bowdown: С него спасявам положението, защото дори новият обтегач започна да насича...

Та искам и да вметна , че не се свеня да влизам и карам в голяма кал и мокро. След последното ми каране имах водорасли по спиците... ;)

При по-сдържани карачи по пътеки, които избягват дълбокия фрирайд, подобни проблеми може и да не настъпят. Наблюдавал съм подобен проблем при Shimano обтегачи от тази генерация в различен клас - Deore и XTR.

Скоростта, с която ще се износи притягаща пластина също вярвам има отношение към силата, с която се настрои от гайката за регулиране под пластмасовата капачка. За да държи по-стабилно я държа стегната бих казал почти на максимално ниво.

Никога не съм виждал точно тази част да се продава за смяна. Не ми е попадал по-нов обтегач от последната година, за да видя как са го измайсторили и дали има промяна в дизайна...

:peace:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2016 10:51 am
от xargs
Не е ли това, което търсиш - https://www.bike-components.de/en/Shima ... 15-p42369/

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2016 11:16 am
от windv
xargs написа:Не е ли това, което търсиш - https://www.bike-components.de/en/Shima ... 15-p42369/


Уау. Точно! Благодаря. :agree: :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2016 11:33 am
от Pr3d4t0R
От около месец карам с 32т овален венец от OneUp. Преди това бях със стандартен 28т - взех по-големия, за да имам предавки за надолу по време на състезания. Усещането е много интересно с овалния - сякаш кракът си почива в частта на оборота, където не може да приложи сила. По този начин въпреки, че венеца е доста по-голям, катеря спокойно почти всички баири, които преди това катерех и с 28-та. Горещо препоръчвам.

Също така да похваля OneUp - става въпрос за ISCG05 гайд. Настройването му да работи добре с овалния венец е малко трудно точно заради овалността, която отговаря на венец с диаметър между 30 и 34. Вкъщи всичко беше 6, обаче на изкачване опираше леко - промених му настройката на пътеката, без да съобразя хода на рамката и се случи това:
https://www.dropbox.com/s/mpdgz0suqsykg ... 1.jpg?dl=0
Веригата заора в него и го счупи преди тя самата да се скъса.

Писах до OneUp без да прикривам какви съм ги натворил и те ми отговориха без никакви увъртания, че ще ми изпратят нов - освен, че продуктите са им отлични и на приемливи цени отношението им към клиента е също на ниво!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2016 12:59 pm
от windv
звучи добре, това което казваш за облите венци.
Сега като карам с 32 и искам като сложа овален да имам същите предавки, пак ли 32 да гледам или по различен начин се получават нещата?
Като се води 32 зъба, както казваш в най-тясната си част венеца е с диаметър на 30-ка, а в най-широката на 34 зъба?
В този случай, точно при натискането, с коя страна се пада венеца? Също като го слагаш, как го монтираш спрямо курбела?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2016 1:30 pm
от Alexi
има си една стрелкичка на него, къде трябва да е курбела ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2016 1:52 pm
от Pr3d4t0R
Изображение

Малката дупчица, която се вижда трябва да гледа по посока на рамото на курбела. Когато кракът е в горно положение тогава си на най-голямата ширина. Използвах следния калкулатор преди да реша точно колко зъба да има, като направих сметката с 32 - скоростта, която дава е доста близка до това, което постигам. Ако искаш да запазиш отношението със сегашната ти 32-ка пак вземи 32т овален.

Също горе забравих да опиша, че тъй като предаваното усилие е много добре разпределено вече почти не трябва да се замислям колко силно натискам при преминаване през корени или други хлъзгави препятствия нагоре.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Май 16, 2016 7:38 am
от kulkata
Здравейте колеги,
Не знам дали тук е мястото да питам,моля да ме извините за тъпия въпрос.
11 скоростните вериги,желателно ли е да снажда с тул за 11 скорости или и другите тул-ове ще свършат работа?
Благодаря

Поздрави

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Май 16, 2016 9:35 am
от psixopat
:offtopic: Tool-а би трябвало да е един и същ.Диаметъра на пина, който снажда звената от веригата е еднакъв при всички вериги.Различна е само дължината му, заради различната ширина на веригата. Понеже, говориш за снаждане - ако имаш предвид PowerLink, като този https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... ink-p1738/ - Да той е различен за различните вериги. :agree:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Май 22, 2016 6:36 pm
от penmark

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Май 22, 2016 9:32 pm
от moridinbg
Ха! Черната касета е по-лека и 15 евро по-евтина от Шиманото. Бялата е наполовина на цената за същото тегло. Ще почакам малко да видя какво ще излезне с издръжливостта.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 8:40 am
от windv
moridinbg написа:Ха! Черната касета е по-лека и 15 евро по-евтина от Шиманото. Бялата е наполовина на цената за същото тегло. Ще почакам малко да видя какво ще излезне с издръжливостта.

то това май можеш да разбереш ако си я пъхнеш под веригата и засилиш по баира:)
Добри цени. Пък други отзиви са не толкова за износоустойчивостта на касетата, щото нали е стоманена, а на веригие с които се използва!?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 12:03 pm
от Alexi

бялата вече на велосипеда на приятел ,ще видим колко ще изкара че е 110 кила човека ,за сега е доволен кара я 1х с 36ца овален

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 9:12 pm
от Pr3d4t0R
Alexi - а доволен ли е от превключването? С каква касета е бил преди това?

Иначе цената и теглото са супер - по-евтино и по-леко от ХТ касета с някой екстендер.