Страница 4 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 03, 2014 9:19 pm
от outfaced
marsa написа:Така като гледам на мястото където венчето се нанизва ширината му е на венче + спейсър, което значи че напинянето се разпределя на ширина 4,34мм, вместо 1,78мм => около 2,5 пъти по-голяма площ общо. Дали на практика е така и има ли болежки може да ти каже само някой дето го е карал на алуминиево боди.


Да, бележи. Хората карали го вече година го бяха споменали тоя проблем в немския форум. Но пък само като лека забележка. Явно не е чак толкова.
Самия венец е алуминиев също и в основата си е сигурно 3мм. Така че не е съвсем без хитч.

Аз почнах да поръчвам вече чарколяците. Да видим с хавите от САЩ какво ще се случи и дали ще мина метър на митницата :eek3:
До 2 месеца се надявам да се съберат нещата и да остане време да сглобя системата. При мен малко по туткаво, че още съм си на 1х9 и трябва да сменям всичко :crap:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 03, 2014 9:44 pm
от windv
При мен положенето е същото.
Поръчвам частите малко по-малко, но все още съм с 1х9 и си трябва смяна на касета верига и команда.
@outfaced:
ти с каква касета ще го пробваш?
Аз съм се спрял на Sram PG-1050 10 скоростна 11-36 (299гр). Намират се за около 80лв. Общо взето PG-1030(395гр) е с около 100гр по-тежка и се намира за 50-60лв. На Shimano по-скъпи ги намирам.
Ще правя експеримента с обтегач с късо рамо Zee. Някои хора пишат, че става, а според други ще увисне веригата при някои мекици.
Ще знам в скоро време...
Венците на OnUpComponents пък са с много як цвят:) Ти какъв избра?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 03, 2014 10:07 pm
от outfaced
Е аз смятам да минавам на шимано изцяло. Най вече защото ми допадат командите. А касетата винаги ми е била на шимано и не смятам да "сменям лагера" за 10лв. по малко.
http://www.bike-components.de/products/ ... fach-.html

299гр. е 11-32 ;)
http://www.bike-components.de/products/ ... 20apex%20/
358гр. е 11-36
http://s769.photobucket.com/user/jackdz ... 4.jpg.html


Инак аз съм си традиционалист ... взех си черен венец поради липса на сив :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 05, 2014 9:28 pm
от xcrider

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2014 1:33 am
от hitar_potar
Баси - всичко живо ли е пощуряло по 1х комбинациите???
Всеки ли търси вече компонентите на OneUp и Lombardi??? Почвам да се чувствам като динозавър с моето 2х9... :crazy:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2014 9:01 am
от outfaced
E то предния дерейльор е едно от нещата, които винаги всеки и искал да махне. Ама на, чак сега се намери начина как да стане това с минимален компромис.
Пък и заради тия цъкалките на колчетата има нужда и място на кормилото. И пак заради колчетата има да се наваксват и едни +300 грама :D
Та така, сега всичко си идва на мястото :roll2:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2014 9:11 pm
от hitar_potar
Аз останах на 2х9 на АМ-байка просто защото разполагах вече с тия части (или по-голямата част от тях) - всичко изостана от Dh-машината, която вече ще бъде с модерна 1х10 спускарска комбинация. :) А и АМ байка се сдоби с дропър-постче, което е чувствително по-тежко от предното обикновено - убий ме, не мога да кажа как остана същия грамаж като цялостна сглобка... :bowdown:
Но пък съм и на мнение, че ако ще е АМ-байк, който няма да те ограничава нито нагоре, нито надолу (говорим си само за предавателни отношения на предавките), голямата зъбчатка отзад е ясна (36, 40, 42 - кот доди), но най-малката според мен трябва да е 10 (като на Срам) или дори 9 (като на Ломбарди новата касета, която не се знае кога ще бъде пусната в производство). 11т просто няма да е достатъчно с една 30-32т плоча отпред! :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2014 9:33 pm
от windv
Единствените пъти, когато включвам на най-малковото венче с това оланинско колело, е когато спускам по някое стръмно асфалтово нанадолнище и тогава, когато не мога вече да въртя педалите толкова бързо, просто пускам по инерция, да не съм на тюр до франс я :P :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 06, 2014 9:53 pm
от xargs
Аз винаги пускам на най-малък отзад и най-голям отпред, най-малкото защото така chain growth-а е най-малък и съответно ритането в педалите най-не се усеща, но съм стигал пределите на сегашната ми комбинация (36/11- 2х9) само по асвалтови пътища, които не ме вълнуват толкова много.

Принципно когато има кратки участъци от пътеките с равен наклон ми харесва да въртя бавно и да минавам много метри, но мисля, че и 32/11 ще ми е достатъчно за това.

За новият байк съм се спрял на комбинация - XT касета + 42т от Мирфе (thanks to windv), X7 Type 2 и 32Т RaceFace NW + Bash отпред. Преди отва обмислях варианта 30отпред, а отзад 11-36, но в този вариант ме притесняваше, че вече бързата ще ми идва твърде бавна. С 32 отпред, мисля, че нещата ще се наредят добре. Разбира се, едно е на сметки, друго е на баира, та след като изтестваме схемата, ще споделим как е било :)

По сметки от калкулатора на Шелдън Браун, тази комбинация ми дава следните резултати, в сравнение със старата (22/36 - 11-32):
числото е разстоянието изминато при завъртане на един оборот във въпросната предавка в метри (26"х2.35):
Код: Избери целия код
старо - 22/32 - 1.4м
ново -  32/42 - 1.5м

старо - 36/11 - 6.9м
ново -  32/11 - 6.1м


И в двата края е малко по-зле, но мисля, че компромиса е достатъчно поносим, особено имайки предвид предимствата (по-леко, по-просто, по-стабилно и т.н.)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 07, 2014 12:36 pm
от hitar_potar
Аз с трейл-байка (140мм ход отпред, 130мм ход отзад) от време на време карам и по шосе, отивам например до селото ми, което е на 20км. от Русе. В момента голямата плоча е 32 зъба и определено идва малка за такова каране - не само за последната зъбчатка, ами принципно използвам последните 3-4 зъбчатки отзад. А предпочитам да ползвам всичките и смятам, че по-голяма плоча би ми била по-удачна. При наличието на 22т плоча най-удачния вариант би бил 36-ца - 38-ца би имала прекалено голяма разлика с 22-ка. :)
Така хем ще разполагам с 36/11 за шосето, хем с 22/28 за баира нагоре. И вместо нароу-уайд плоча плюс дерайльор със заключване аз залагам на водач за 2 плочи плюс дерайльор с късо рамо. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 09, 2014 9:30 pm
от APD
milestone написа::offtopic:
Ахааа, значи ако са ми малко 5-10 (или малко повече) лева за G кода, който съм написал, мога да компенсирам с повечко "стъпки свалящи работната повърхнина" примерно, което ще увеличи километрите траектория на инструмента. Малкият проблем ще е само да обясня после защо не е можело да се мине и с по-малко метри ход, ама аз тия неща ги умея :lol:. Шегувам се, но като гледам какви термини използваш предполагам си наясно с нещата само теоретично. Ако не е така дай решение как правим дупката в средата. Не съм го написал правилно в предния си пост, че не става на машина тип фреза - няма невъзможни неща. По-правилно е да се каже, че не става с фрезоване.
Ама айде давайте по темата, че малко се поотклонихме с подробности.

Броят на стъпките е важен най-малкото да няма излишен стрес върху суровината, че после може и да не може да се закали както трябва.
Например имаме плоча с дебелина 10мм, оптимално правиме 10 стъпки по 1мм. Обаче плочата е от гадна сплав, та заради голямата стъпка фрезера къса части от нея, което не се вижда с просто око. Обаче остават едни микропукнатини, заради които после трябва да хвърлиш едно торбе жълтици да се прегледа на рентген след закаляването.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 10, 2014 6:48 pm
от outfaced
Тия са идеални ... http://www.wolftoothcycling.com/
http://www.wolftoothcycling.com/product ... chainrings

Дойде за 10тина дена директно по пощата в къщи :eyebrow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 6:27 pm
от plameniliev
:offtopic: @outfaced - ти си късметлия моите отидоха директно в митницата и след като си платих ДДС като поп, чак тогава си ги получих

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 6:35 pm
от xargs
UKско производство може да се намери тук - http://www.workscomponents.co.uk

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 7:06 pm
от outfaced
xargs написа:UKско производство може да се намери тук - http://www.workscomponents.co.uk

Няма 30-ка ... 32 всеки може :D

plameniliev написа::offtopic: @outfaced - ти си късметлия моите отидоха директно в митницата и след като си платих ДДС като поп, чак тогава си ги получих

Ми уж ни е доста злобна нашата митница ... ама тоя път верно късмет.

Тия от oneup обаче никви не се обаждат. Не мога да разбера даже пратили ли са, не са ли. :eek3:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 8:29 pm
от plameniliev
outfaced написа:Тия от oneup обаче никви не се обаждат. Не мога да разбера даже пратили ли са, не са ли. :eek3:


Ще чакам да пишеш твоето мнение относно УанЪп 42T

Това което ме спря мен лично е дупката която се отваря между 15Т и 19Т, мислех разни схеми с подмяна на 15-та с по голяма и 19-та с по-малка (но при Шиманските касети май няма как дасе случи понеже 19, 21 и 24 са една сглобка). Не знам как е при SRAM.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 9:25 pm
от outfaced
Еми ясно е че дупка ще има. Сега остава да видим дали мен ще ме дразни. За всеки е различно. Поне според мненията, които аз съм чел. Някои хитч не я усещат, други правят какви ли не схеми ( с шимано може).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 9:59 pm
от hitar_potar
А има ли вече нейде информация относно цената на цялата касета от Лeонарди Рейсинг? Оная 10-скоростната, с 9т-венчето накрая? :)
Също така, храповиците на главините Хоуп Бълб и Хоуп Про2 еднакви ли са? (демек, ХХ1-храп съвместим ли е с главина Бълб - тя е по-стария модел на Про2) :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 9:19 am
от moz
Не знам дали са еднакви но при всички положения XD дравйвъра няма да стане, щото не става и на старите Про 2, а само на Про 2 Ево, които са с по-дебела ос, поради тази причина трябва да се сменят остта и лагерите за да се сложи ХХ1 (това за Про 2, за Бълб не знам).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 9:47 am
от hitar_potar
Явно тогава няма смисъл въобще да мисля за комбинацията 1х10 и да купувам касетата на Леонарди заедно с 1 Срам Х7 и XD-драйвър (командата вече си я имам, но явно ще я продавам). Ще си стоя на 2х9 - току виж просто ме ухапал щъркела да си купя един зъбен блок PG999. :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 17, 2014 7:14 pm
от xargs
Аз съм почти готов, остана само 42-та за отзад да пристигне :clap:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 6943_o.jpg

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 17, 2014 7:27 pm
от Ozzie
xargs написа:Аз съм почти готов...

Ама и на теб ти е влязла кривата спица яко в д***то. :tongue:

P.S. Sorry за :offtopic:-a, но какво е една тема без такъв? :thumb:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 7:49 pm
от Chavi
Малко по темата от Bike magazine. Техния сетъп е Race Face Next SL crank със RF narrow-wide 30-tooth chainring отпред, Shimano SLX clutch (Shadow Plus предполагам) със OneUp 42T на 11-36 XT/XTR касета отзад.

http://www.bikemag.com/gear/preview-the-xx1-hack/

В следващият брой обещават отзиви.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 8:19 pm
от radeviq
На мен ми се върти в главата подобна схема. Разликата е че мисля да взема цяла SLX група (670), RF narrow wide 30, без One-up венчето за сега. До колко е важно за изпълнението задния дерейлиор да има и "съедините" и чистия "shadow" ще свърши ли работа?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 8:36 pm
от psixopat
Не е важно ще стане и с двата. Наличието на shadow plus, или възможността да се блокира рамото на дерайльора е само в плюс, но може и без него. :agree:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 8:37 pm
от xargs
При положение, че цените им са почти еднакви, не виждам смисъл да не си вземеш clutch, дерайльор. С него идват само +ове (голям такъв е тишината :) )

Иначе за ставане, би трябвало да стане и с двата, макар че със clutch такъв, успеха бил по-добър казват.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 8:59 pm
от radeviq
Мерси за отговорите. Работата е че цялата група е 670, а задния с "clutch" e 675. Ще пробвам като го взема да го продам и да поръчам шукаритетния :D , ако не стане здраве да е ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 1:30 pm
от windv
Немската 42-ка пристигна. Изглежда добре изработено, много е леко, но не съм го мерил още. Дано издържи по-дълго :) Честито на печелившите:) ;)
При мен засега отпадна варианта да сменям системата от 1х9 на 1х10, затова ще дам на приятел моята плоча...пък впечатления от там после ще чакаме:)

Изображение

Изображение

Изображение

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 5:10 pm
от outfaced
windv написа:Немската 42-ка пристигна. Изглежда добре изработено, много е леко, но не съм го мерил още.

Премери кат можеш ... тва е 72гр.
Изображение

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 6:45 pm
от windv
79грама е.

Изображение