Като се беше разпукал (преди да им го пратя) бях свалил втулките на шока и кобилиците, за да видя дали не е заради мърсотия при тях. Тогава бях забелязал, че едната двойка лагери на горната кобилица се въртят насечено, а друга двойка на долната са още по-зле...
Тогава си помислих, че макар и странно, може пък да трябва да е така, защото бяха точно по двойки един срещу друг. При другите двойки лагери имаше леко насечена работа, но едва доловима. Отделно имаше
нещо като стружки и доста люспи от лака и боята на рамката. Едната втулка беше с деруги - вероятно именно от такива боклуци, които почистих там:
https://www.dropbox.com/s/fmrecx37fjbx5 ... 8.jpg?dl=0Днес, след предната публикация, в която се коментира че проблемът с пукането може би е бил в лагерите, реших пак да го разглобя, за да видя дали са сменяни и за да почистя след вчерашното прашно каране.
Първо свалих горната кобилица и да - сякаш двойката лагери с насечена работа е сменена, защото сега всичките четири на нея се въртят еднакво - пак има леко насичане, но вероятно това си е нормално за тях - не знам.
Като се насочих към долната обаче - първо ми направи впечатление че се движи доста трудно и насечено - което определено не трябва да е така.
Тръгнах да развивам втулката която е за връзката на кобилиците със задния триъгълник и бам - невероятно стегната. По едно време смятах че шестограна ще се счупи - тогава втулката изпука и се завъртя милиметър, като замириса странно... последваха още 4-5 изпуквания, преди да започне да се развърта нормално... тогава (след последното изпукване) и окачването започна да работи плавно, като тя все още беше стегната...
За мен това е безумно - като свалих кобилицата - същата тази двойка лагери не беше сменена и си работеше все така супер насечено.
Реших че само мога да предполагам дали трябва да е така или не и е по-добре да отида за консултация при Пацо от Вело2009 - като ги видя каза че изобщо не трябва да работят така. Други механици също коментираха че това не е нормална работа на лагер - другите "ставали за сега".
Не искам пак да пиша на Shockblaze или да го оставям в сервиза/магазина на Maxcom, тъй като чета че те също понякога пращали колелата в Пловдив.
След 10 дни е ПВ10 и тъй като не искам колелото ми вероятно да прекара още един месец някъде си, без да му е обърнато нужното внимание - просто помолих Пацо да смени тази двойка лагери.
До сега:
- пукане след седмица каране - решено след единия месец престой в сервиза им в Пловдив
- венец 10-ка, вместо 11-ка (хъм само 300 евро разлика в пазарни цени) - решено след единия месец престой в сервиза им в Пловдив
- верига 10-ка вместо 11-ка - решено с писане на имейли, след като ми беше върнато след престой от един месец в Пловдив - просто не им е минало през ума, че тя също трябва да бъде сменена
- гумите - предната сложена за задна, задната за предна (с различни шарки са) - поне посоката на въртене бяха уцелили
- пренатегната втулка - нищо че ясно е посочено с каква сила трябва да е натегната (баси, вкъщи имам динамометричен ключ - какво е сервиз без такъв)
- втулка с деруги - не е подменена - не е нещо дето пречи, но е резултат на боклуците които не са били почистени преди монтажа
- не са сменени всички проблемни лагери, а останалите може би не са с нормалното си качество
Добре че поне компонентите си заслужават, инак щях да съжалявам че съм ги препоръчвал както правех в началото.
Изобщо - имам чувството че колелата са сглобявани в час по трудово обучение, без да се ползват нужните инструменти.