Нито автора на темата нито съветващите го май са наясно какво значи здрава рамка. Рамките за които говорим не биха се счупили от карането, за което говорим ...
То Ф7цата и на Сопот да се пуснеш нищо няма да и стане. И 100кила човек да и кара, пак нищо няма да и стане. Здравината на байка не се свежда и само до рамката. Обикновено доста други части си заминават преди нея ...
а стила на каране определящ се с:
- "Трябва ми колело достатъчно леко с което да въртя и да се спускам като акцента е върху спускането"
- "не става дума за състезателен DH, а за AM/FR просто съм агресивен карач, имам нужда от надеждност"
е може би най разпространения и обширния в момента и се покрива от байкове тежащи от 13,5 до 16,5кг и с ход от 130 до 180мм, така че сами разбирате, че няма как да се отговори на така поставения въпрос. Дори и да гледаме само рамите 150/160мм пак избора е ужасно голям ...
Също така около 14кг. байк може да се сглоби и с 3кг рамка и с такава, която е малко под 4кг. Може да е с 32мм-ова вилка, може и с 36мм. Може да е с пружина, може и да е с въздух. ... Крайния резултат във всеки един от случаите ще се различава драматично като усещане.
Та затова пак казвам, след като каращия не знае какво иска, най добре е да вземе нещо читаво и най вече с пасваща му геометрия и да кара. Друг начин да разбере няма. Като се изключат някои тотални недомислия, всички останали рамки са хубави. Което не ги прави еднакви обаче. Само че разликите колкото и да ги обясняваме на теория, какво точно означават се усеща само с каране.
И преди да си говорите за марки на вилки е добре първо да е ясно - колко ход, каква дебелина на тръбите, пружина или въздух, нова или на старо ... и чак тогава може да обсъждаме марки и модели. Да 55 е добро предложение за целта, но също и лирик, също и VAN, epicon и още една сурия, без да споменаваме стари модели.
@cladonian ... дълго ще чакаш да счупиш Z1

. Виж да счупиш 55цата е по вероятно
