Fox 2012 vs Magura 2010

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот FastBiker » Сря Май 02, 2012 10:27 pm

Здравейте! Имам две „чуждестранни“ оферти, за чисто нови, неупотребявани вилки : 350 долара Fox 32 Float RL FiT 2012 и 300 евро Magura Thor Albert+ Select 2010. Понеже цените са приблизително едни и същи, а не съм карал нито Fox, нито Magura, коя от двете да избера? Общо взето Magura-та е по-лека и с регулация на хода, но Fox-а е с мъъъничко повече ход и е по-нов модел.
Morpher написа:Никът подсказва, че си мъжко, обаче като гледам ъгъла на седалката ти - няма да е за дълго!
Аватар
FastBiker
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пон Сеп 19, 2011 7:00 pm
Местоположение: Габрово

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот outfaced » Чет Май 03, 2012 11:30 am

Фокса е по кекав обаче, да знаеш ;)
И при него имаш само локаут и рибаунд, а при магурата имаш нещо като компресия.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот dob111 » Чет Май 03, 2012 12:56 pm

outfaced написа:Фокса е по кекав обаче, да знаеш ;)
И при него имаш само локаут и рибаунд, а при магурата имаш нещо като компресия.

В какъв смисъл е по-кекав? Предназначен е за по-леки терени или е с по-лоша функционалност?
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот 4getcredo » Чет Май 03, 2012 2:01 pm

Иска да каже, че се суче повече от Магурата.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот Esoteric » Чет Май 03, 2012 4:09 pm

4getcredo написа:Иска да каже, че се суче повече от Магурата.


иска да каже, че има нужда от по-честа поддръжка. ;)
Veni, vermini, vomini.
Аватар
Esoteric
 
Мнения: 1148
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Пет Апр 15, 2011 1:03 pm

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот konopr » Пет Май 04, 2012 9:31 am

като се поинтересувах за магурата и намерих ето такова обобщение: Magura’s Thor has an incredible stiffness-to-strength ratio but its very ‘European’ suspension feel won’t suit fans of plush and progressive forks. Ама не съм карал такива вилки, за да подтвърдя, а гледам че някои собственици, казват че е мазна като работа, но пък се съгласяват за липсата на прогресивност.
Явно просто вилката си дъни целия ход доста линейно и по-лесно.
Други пък казват, че фоксовете и рок шоковете им били прекалено прогресивни и липсата на прогреивност на магурата ги кефела повече. Един пичага казва че иска повече любов и грижа от фокс и не работи толкова мазно, колкото фоксовете, които притежава.
Много хора хранят уплътненията на тази магура, някои опитват да преодолеят това с други уплътнения, например от фокс.

А фокса по отношение на феновете на "plush and progressive" е повече от напълно задоволителен, в смисъл че ако имаш очаквания по отношение на работата на вилката, този продукт с голяма доза вероятност ще ги надмине, поне при мене така се случи, но може просто да съм скромен като очаквания :D .
Иначе по отношение на кекавостта на фокса скивай прикачената снимка, май точно такъв фокс е отпред, троши мондрейкъри :D :deal:
Прикачени файлове
crash.jpg
crash.jpg (105.72 KiB) Прегледано 1418 пъти
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот 4getcredo » Пет Май 04, 2012 11:32 am

Не едното колело имам Фокс 32 (Талас) с 150 мм ос и 150 мм ход. На другото имам Магура Меня (Менджа... не съм сигурен как е по-добре да се каже с немската или някаква друга транскрибция), която пак е с 32 крака и 100 мм ход.

Трудно е да се прави директна съпоставка между двете, но принципно много от нещата, които си прочел, konopr, се потвърждават от моите впечатления. Магурата наистина е доста корава вилка и в този смисъл Фокса наистина е "по-кекав" - по-малко устойчив е на странични усуквания в завой и при спиране. Или да го кажа с друга дума - по-еластичен е :D . Кекав не е равно на чуплив (превеждам на outfaced епитетите... инж. Русев, можете да бъдете по-прецизен. Знам го! ;) ). :evil:

Относно поддръжката - нямам такива впечатлния, Esoteric. Магурата още от закупуването си (купих я втора ръка, но е карана малко) си омазнява през праховите семеринги. Сега понамаля, но това е сигурно защото и маслото е понамаляло :D . При Фокса никога не съм имал такива проблеми.

Менята наистина и липсва прогресивност, доста лесно си изпълнява хода, но при такава 100 мм вилка за мен това не е толкова голям проблем. Напротив! Усещането е за повече ход отколкото на предишното ми пружинно Маниту Блек 100 мм. При по-дългоходова вилка обаче това ще е проблем. Немаловажен при това.

Менята още не съм (сме) я отварял(и), но доколото гледах инструкции от сайта на Магура, устройството и профилактиката и наистина са прости. Скоро ще видим и каква е причината да омазнява ботушите. При Фокса по-деликатно е сервизирането на Таласа. При по-новите Фоксове и ФИТ патрона сигурно е по-сложно "регулярното" опресняване на маслото, но при моя Фокс с отворена баня смяната на маслото в ботушите е рутинна операция.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот dob111 » Пет Май 04, 2012 12:08 pm

Притежавам вилка Fox F120 RL 2009. Това ми е първа амортисьорна вилка, така че нямам сериозна база за сравнение, но това което мога да споделя е следното. Карам я вече 2години, 15-20хил км, е повече алфалт, но и доста черно и каменливо е видяла. Този модел вилка е с възможност за регулиране на хода(в сервиз), което от своя страна променя височината на цялата вилка. Моята пристигна с ход около 135мм, което беше твърде високо за колело с "хоризонтална горна тръба" 548мм и челен ъгъл 71гр. Неприятно беше - като на кокили. След скъсяване на хода на 115мм стана доста по добре.
От гледна точка на т.нар. прогресивност - когато се изправя на педалите и спускам по агресивно бих искал вилката да е една идея по мека, т.е. по малко прогресивна. Но пък може би по-голямата прогресивност дава възможност да се педалира по ефективно изправен на педалите в кратки, но агресивни участъци, където не е за заключване на вилката. 60-65кг тежа - ако това има значение за работата на този тип вилка.
Лапата - огромна разлика в положителна посока усетих след като минах от 90мм на 70мм. Системата "аз-вилка-рамка" заработи много по добре! Геометрията е от първостепенно значение за това как ще се усеща работата на една вилка!
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот cladonian » Съб Май 05, 2012 12:41 am

Аз лично от двете бих избрал Магурата. Моделите от 2010 са с 20мм ос, което ще понесе по-големи ротори. От личен опит мога да кажа, че 15мм се суче. Магура правят невероятни неща и са наистина качествени. Преди време в един сервиз се коментираше, че магурата дава много по рядко дефекти от Marzocchi и rock shox. До колкото знам магура се правят 100% в Германия докато Fox не е много ясно. Липсата на прогресия не е приятно ако ще караш повече надолу, но така или иначе двете вилки не са ориентирани към агресивни спускания. Относно праховите семеринги знам, че имаше някаква система за да се омасляват от вътре, маслото в последствие да не се връща обратно. Това го има само при Магура и така се постигало много по мазна работа( но не съм запознат в детайли, как точно работи)
Аватар
cladonian
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Чет Юни 03, 2010 3:34 pm

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот outfaced » Нед Май 06, 2012 12:29 am

Абе като оставим на страна легендите за това, кое къде се прави магурата е по-проста като система на работа и по-корава. FIT патрона има 23 страници с инструкции как се сервизира! Още размишлявам над въпроса дали бих го направил сам. Хубавото му е, че сигурно не му се налага често тая процедура :) Магурата е много сходна с моушън контрола на RS мисля.
Инак прогресивността на въздушните фоксове се оправя с една груба храдуерна намеса :D - скъсява се шиша на буталото във въздушната камера с около 1см. После вече така разширената въздушна камера се пълни с масло "на вкус" до получаване на желаната прогресия. Процедурата съм я правил вече на 2 вилки и я препоръчвам горещо на всеки страдащ от често срещания проблем: "никога не мога да направя целия ход на вилката".
А да се върнем на кекавостта (да се разбира сученето на фоксовете). Мога да добавя, че при новите вилки (след 2010, които са с рибаунда отдолу) е още по-голямо от колкото при по старите като тая на 4getcredo, тъй като тях ги олекотиха още малко. Ако ще се кара по технични терени или ще се "напъва" за мен поне е на границата на допустимото и приятното. Лично аз затова смених 32 с 36 модела.

Не е за пропускане и факта, че Магура си имат дилър и сервиз у нас и отговарят и като им пишеш лично мейл в немско или в техния форум към сайта им :)

Това което обаче въпреки всичко може да наклони везните е, ако просто си те кефи как работи фокса. Защото прогресията не изчерпва начина на работа. Мен специално FIT с RLC системата просто си ми пасна. Но RLC не RL ... компресията си я ползвам чат пат и ще е малко куцо без нея :) RL вилките са настроени със средна компресия.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот dob111 » Нед Май 06, 2012 12:55 am

Изглежда outfaced е човек, който наистина разбира от тези работи. Е, аз не съм така, просто си карам си байка и се опитвам да забелязвам как реагира. Та, като стана дума за прогресивност на хода и днес се загледах как реагира вилката при каране. Когато има едно остро препятствие вилката го поема меко и безпроблемно с хубаво плюшено усещане. Но когато има две или повече остри препятствия, които са близо едно до друго и вилката няма възможност да отпусне хода, който е използван за амортизиране на първото препятствие - тогава я усещам втвърдена и е некомфортно.
И тук мога да отправя няколко въпроса към outfaced:
1) това поведение на вилката ми следствие на прогресивността на Фокса ли е?
2) ако да, и ако това се "оправя" с намаляването на шиша, защо Фокс са направили вилката си така, а не с по-къс шиш...
3) къде в Сф може да се извърши това намаляване на шиша?

Вярвам, че коментарите и питанията ми в темата на FastBiker няма да зацапат темата, а биха внесли дискусия по въпроса за двете вилки.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот outfaced » Пон Май 07, 2012 6:36 pm

ааа, моля ... чак пък да разбирам :D ... бърникам просто де не ми е работа.
Тая процедура с рязането може да я направи всеки с тръборез и настолна бормашина. Разбира се може и ако е майстор и с точно око и ръка да се справи и с фина ножовка и ръчна бормашина, но съществуват някои неприятни рискове.

Инак логично е ако вилката ти вече се е сгънала и дойде следващ удар вече да се усеща по-твърдо. Но за това има значение и как са настроени рибаунд-а и компресията.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Fox 2012 vs Magura 2010

Мнениеот dob111 » Нед Окт 28, 2012 4:50 pm

Днес се обадих на приятел, който притежава също като мен вилка Fox F120 RL 2009. Помолих го да изпусне въздуха докрай, за да видим докъде ще могат да се приберат в ботушите горните тръби при натиск. Той ми каза, че остават по малко от 10мм, които не могат да се приберат.

При моята вилка при изпуснат въздух оставаха около 30мм, които не можеха да се приберат. Тогава предприех следната процедура: обърнах велосипеда, и натиснах вентила на вилката. Започна да се излива масло. Излезе доста(доста е относителна мярка, но не бяха наколко капки). След това обърнах колелото и натиснах вилката. Горните тръби се прибраха в ботуша почти до край. Останаха 7-8мм, които не се прибираха. Като има и едно уточнение. Преди да излея маслото от вентила при изпуснат въздух тръбите като прибираха удряха на по-твърдо. Сега след изливането на маслото има пластичност преди да ударят на 7-8мм от края си.

Обърнах колелото и напомпах. Вилката заработи по хубаво. С по малка прогресивност.

Та, въпросът ми е следния.
Аз искам да си настроя хода на вилката на 85-90мм. Но искам да използвам реално целия този ход. А не заради горния проблем, който описах, да се лишавам от едни 20-25мм ход(които ще са много важни за мен при тази дължина).
Как и къде в Сф биха могли да се справят трайно с този бъг.
:beer:
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта