недозавиване Giant Trance

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

недозавиване Giant Trance

Мнениеот xargs » Сря Мар 20, 2013 12:15 am

Винаги съм имал чувство, че нещо с предницата ми не е както трябва, но днес, след като сглобихме един трек fuel го потвърдих. В гаража си направих няколко теста, с моето колело (Giant Trance X, 50mm лапа, 140мм вилка) острите завои те карат да настръхваш тъй като предната гума стои много нестабилнo, докато с трека предното колело следва точно пътя, който съм му задал.
Двете колела са еднакви размери, даже сложени едно до друго, изглеждат с идентична геометрия. Колелата са с еднакви гуми Continental Mountain King 2.4.

Пробвах да разменя лапите - 50мм от транс-а отиде на мястото на 100мм от Трека, и очаквано промяна имаше, но въпреки това, несигурността в завой при транс-а си остана.

Най-тъпото е, че стандартно и двете колела идват с почти еднаква геометрия:
Trance X4, 2010 Large:
head angle: 69.5
chainstay: 17.1
wheelbase: 44.6
Trek Fuel Ex 8, 2010, 19.5:
head angle: 69
chainstay: 16.9
wheelbase: 44.6

Единственото различно са вилките - Epicon 140мм на Trance и Duro 140mm на Trek-a

Някакви идеи :confused:

(п.с. - организираното каране в Борисовата за завойчета, сигурно би представило решение на този проблем, но бих искал дотогава да видя какво друго освен вдигане на моето си ниво на каране бих могъл да направя :) )
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: недозавиване Giant Trance

Мнениеот codename47 » Сря Мар 20, 2013 7:47 am

Половин градус не е малко, може да пробваш да спаднеш малко шока на транса за да се намали челния ъгъл, само за експеримента и да пробваш как завива...
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: недозавиване Giant Trance

Мнениеот milestone » Сря Мар 20, 2013 1:06 pm

Fuel руууулз! - това всеки ще ти го каже. Шегувам се естествено.
Транс-а с оригиналния шок ли е, че те вървят с някаква нестандартна дължина и ако си сложил 190 мм. си му вдигнал малко средното, което съвсем теоретично си мисля, че би оказало по-голямо влияние върху стабилността отколкото половин градус разлика в челния ъгъл (може и да не съм прав тук - не съм пробвал на практика).
Тоя челен ъгъл на Транс-а впрочем реално измерен ли е или си го взел от сайта на Giant? Щото там геометрията предполагам е дадена с вилка около 120-125 мм. ход.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: недозавиване Giant Trance

Мнениеот pascoff » Сря Мар 20, 2013 1:36 pm

" 'trail', the distance that the front wheel ground contact point trails behind the point where the steering axis intersects the ground. Too much trail makes a bicycle feel difficult to turn." извадка от википедиата за велосипедни вилки и по-специално за параметрите "trail" и "offset/rake". Виж тези параметри дали се различават на вилките, с които тестваш.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: недозавиване Giant Trance

Мнениеот Ozzie » Сря Мар 20, 2013 2:28 pm

Нещо със широчината на кормилата?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


cron