Страница 62 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 07, 2021 1:32 pm
от Bi11y
madsnake написа:Всъщност е около 70-80 лв, защото 7100 както и 8100 се продават без плоча.


Там някъде идва щом плочата е включена към курбела Деоре...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 25, 2021 5:04 pm
от Alexi
без гръмки анонси GX Eagle AXS е вече в продажба ,както прогнозирах още началото на миналата година .. цената е порядъчно надолу от ХX1
https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-gx-eagle-axs-upgrade-kit-1082043

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 25, 2021 5:56 pm
от Petar_stoychev
Alexi написа:без гръмки анонси GX Eagle AXS е вече в продажба ,както прогнозирах още началото на миналата година .. цената е порядъчно надолу от ХX1
https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-gx-eagle-axs-upgrade-kit-1082043


Алекси разгледай чуждестранните медии и тубата и тогава кажи че е без гръмки анонси :D
Иначе който го влече може и да хвърли хиледарка за това.За мен дропъра има доста повече смисъл. :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 25, 2021 8:03 pm
от Alexi
дропъра ? аз пък при него не виждам особен смисъл .. нито е нужна прецизност ,нито е нещо дето го цъкаш по 10 пъти в минута ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 25, 2021 8:56 pm
от Gworan
Безжичния дропър е супер идея, за някакви хипотетични случаи, в които хем можеш да си го позволиш, хем пък си с рамка без отвори за вътрешно окабеляване... Или поради някакви (не)обясними причини, си с един дропър за няколко колела. Аз друг смисъл не виждам.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Мар 25, 2021 9:38 pm
от Alexi
мда гледах тубата ,четох ревюта .. частите са налични .. не са анонсирани 6 месеца преди да се появят по магазините ( както направи една друга марка )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 26, 2021 1:07 pm
от Boyan1984
КАто станат по 300 евро комплекта може и да се замисля. Евентуално братския китайски народ да изкара нещо :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Мар 26, 2021 9:01 pm
от pascoff
Boyan1984 написа:КАто станат по 300 евро комплекта може и да се замисля. Евентуално братския китайски народ да изкара нещо :D


Е айде де, и аз ги чакам тия китайчета от няколко години и се чудя защо не са ги копирали досега. А е толкова лесно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Мар 27, 2021 7:30 am
от Alexi
цените ще падат ,чак до 300Е не вярвам но до едни 400Е мисля че ще паднат след като излизат на 600 .. съдейки по останалите велосипедни части ... хубавото е,че според ревютата разликите с по скъпите Х01 и ХХ1 е много малка ( командата е 1:1 ,дерайльора ползва същия мотор софтуер батерия и т.н. но има стоманен кейдж ,което за мен е плюс дори )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 28, 2021 7:23 am
от kawasuna
И аз изгледах доста ревюта,от видяното останах с много добри впечарления,най-вече за сходствата с по-скъпите сетове 1/1.Както е тръгнало до някоя година жилата ще отпаднат изцяло,или цената им ще падне значително.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 28, 2021 7:34 am
от Alexi
това за да стане трябва шимано да изкарат подобен групсет ,после той да слезе до ниво деоре - доста време ще мине дотогава ,ако изобщо изкарат - може да се откажат да гонят технологично Срам ,те вече са години назад особено при шосейните групсети ( там се надявам поне да изкарат 12 скорости ,не е сериозно да стоят 5-6г на едно място ... )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 28, 2021 10:38 am
от hitar_potar
Чак до Деоре да смъкнат един евентуален безжичен групсет не ми се вярва: те сега със стандартните толкова ги размиха, че аз лично не виждам смисъл за СЛХ вместо Деоре и за ХТР вместо ХТ, та какво ли ще стане с безжичните... Аз така и не разбрах на какви проблеми са се натъкнали Срам, като са пробвали безжичния грипшифт, та са се отказали генерално от него...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 28, 2021 1:01 pm
от Petar_stoychev
https://m.pinkbike.com/news/shimano-wir ... upset.html

Имайки предвид че компанията тая година прави 100 години ,няма да се изненадам да изкарат wireless.Отделно Shimano имат Di2 и разработките покрай него от доста години и не виждам нещо да им пречи да изкарат нещо безжично.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Мар 28, 2021 8:44 pm
от outfaced
hitar_potar написа:... ХТР вместо ХТ.

XTR е по здрав и по лек - доказано и премерено :)
Или аз съм куцуз и като сложа ХТ и му виждам сметката за норматив ... ама чак пък с два да се повтори историята :dontknow:
Виж с два ХТR-a никакви проблеми въпреки същия бой.
Това 11sp.
А 12sp. ХТ има мнооого тъпо слабо място. Не са ми под ръка само снимките на едно такова прекъцано от малко по дебел клон. Средния линк е пластмасов както и на XTR, но има едно много тънко място.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Мар 29, 2021 6:46 am
от hitar_potar
outfaced написа:
hitar_potar написа:... ХТР вместо ХТ.

XTR е по здрав и по лек - доказано и премерено :)
Или аз съм куцуз и като сложа ХТ и му виждам сметката за норматив ... ама чак пък с два да се повтори историята :dontknow:
Виж с два ХТR-a никакви проблеми въпреки същия бой.
Това 11sp.
А 12sp. ХТ има мнооого тъпо слабо място. Не са ми под ръка само снимките на едно такова прекъцано от малко по дебел клон. Средния линк е пластмасов както и на XTR, но има едно много тънко място.

Това някакъв сериозен проблем в дизайна ли е? Че не е първия път, в който чувам подобни оплаквания за ХТ 12sp.
Отделно, каква е точно дължината на рамото при SGS? Тъкмо представиха ХТ GS средно рамо, което водят 28мм по-късо от SGS, но какво ще рече това в мм? И колко по-дълго е примерно от SS рамо на Зий/Сейнт?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Мар 29, 2021 4:13 pm
от Bi11y
hitar_potar написа:Отделно, каква е точно дължината на рамото при SGS? Тъкмо представиха ХТ GS средно рамо, което водят 28мм по-късо от SGS, но какво ще рече това в мм? И колко по-дълго е примерно от SS рамо на Зий/Сейнт?


https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 00-GS.html

Хваща до 10-45 касета ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Мар 29, 2021 4:47 pm
от Yash
Хари имаше предвид размер в милиметри.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Мар 29, 2021 6:33 pm
от Bi11y
Yash написа:Хари имаше предвид размер в милиметри.


Към момента според мен може да се каже ,че е с размерите на RD-M8000-GS - някой милиметър отгоре ... Едва ли някой във форума го има ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 9:00 am
от hitar_potar
Bi11y написа:https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 00-GS.html

Хваща до 10-45 касета ...

Знам, но аз към такива тигани нямам интерес.
Yash написа:Хари имаше предвид размер в милиметри.

Що пък Хари? :rofl: Иначе да, точно това ме интересуваше!
Bi11y написа:Към момента според мен може да се каже ,че е с размерите на RD-M8000-GS - някой милиметър отгоре ... Едва ли някой във форума го има ...

Добре тогава, какви са размерите на 8000 gs? Някой знае ли? Щото аз колкото и да търся, или не намирам инфо, или е противоречиво такова.
ЕДИТ: намерих... в сайта на Wolf Tooth... ебаси, 88мм за ХТ 8000 GS (а ХТР 9000 GS е 4мм по-къс...). Прекалено голяма разлика се очертава със Зий/Сейнт - ще се мислят тогава гето-извращения за 10-скоростни дерайльори! :eyebrow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 10:33 am
от Pr3d4t0R
На 29ка 11-ск ХТ е на почти същото разстояние от земята както Зии 10-ск на 26ца. На 26 и 27.5 големите 12 ск. дерейльори са твърде близо до земята за моят вкус (каране по диво).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 1:09 pm
от Bi11y
hitar_potar написа:Добре тогава, какви са размерите на 8000 gs? Някой знае ли? Щото аз колкото и да търся, или не намирам инфо, или е противоречиво такова.
ЕДИТ: намерих... в сайта на Wolf Tooth... ебаси, 88мм за ХТ 8000 GS (а ХТР 9000 GS е 4мм по-къс...). Прекалено голяма разлика се очертава със Зий/Сейнт - ще се мислят тогава гето-извращения за 10-скоростни дерайльори! :eyebrow:


9000 e по-къс защото е за касети до 11-40 , а 8000 хваща касети 11-46 ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 3:54 pm
от Yash
hitar_potar написа:Що пък Хари? :rofl: Иначе да, точно това ме интересуваше!

'щото "potar", а и след работа концентрацията ми я няма... :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 5:47 pm
от Zayphod
outfaced написа:XTR е по здрав и по лек - доказано и премерено :)


С какво точно е по-здрав? С ненормалното карбоново рамо или фрезованото до немай къде тяло?
Най-здрави са Deore и SLX, при XT и XTR, особено, е отнет материал в името на това да се спестят още няколко грама.

А разлика в работата между четирите кажи-речи няма. Още не мога да разбера защо фирмите продължават да слагат при сглобените велосипеди по-висок клас дерайльор и нисък клас команда, а не обратното... :crazy:

Bi11y написа:9000 e по-къс защото е за касети до 11-40 , а 8000 хваща касети 11-46 ...


Няма разлика между дватa (GS) от гледна точка на това каква касета можеш да сложиш. С малко игра хващат и 11-48 (Garbaruk).

hitar_potar написа:Тъкмо представиха ХТ GS средно рамо, което водят 28мм по-късо от SGS


Ще се сетят, но хората са сетили преди тях - може да се ползва 11s GS с новите им 10-45 касети без никакви проблеми - при Шимано от 10 скоростната им система насам не се е променило нищо при дерайльорите. Даже този вариант е за предпочитане, особено като чета колко често се оплакват от заял или корозирал clutch при новите и то след няколкостотин километра. Оказа се, че вече не са толкова добре изолирани там спрямо M*000.
Неслучайно тази и миналата година в нета се появиха толкова ръководства за сервизация. :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 8:22 pm
от Alexi
12 скоростния им дерайльор няма нищо общо със старите и по скоро прилича на тоя на Срам .. клъча се сервизира ,даже шимано имат специална грес за него - това е все едно да кажеш ,че след като си карал 3 месеца без да си смажеш веригата тя се е скъсала ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 10:25 pm
от Bi11y
Zayphod написа:[
Bi11y написа:9000 e по-къс защото е за касети до 11-40 , а 8000 хваща касети 11-46 ...


Няма разлика между дватa (GS) от гледна точка на това каква касета можеш да сложиш. С малко игра хващат и 11-48 (Garbaruk).


Аз съм карал SunRace 11-50 , но дерейльора не работи като 12 скоростния - 12 скорости превключва по-бързо и уверено...

Според мен заради това ,че няма XTR касета Шимано са го направили по-къс за да работи добре с конкретната касета ...
Шимано си имат спецификации и всяко неспазване си води до влошаване на работата - ако си ОК да бъде така както се получава съответно може да се кара ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 10:33 pm
от Bi11y
Zayphod написа:е се сетят, но хората са сетили преди тях - може да се ползва 11s GS с новите им 10-45 касети без никакви проблеми - при Шимано от 10 скоростната им система насам не се е променило нищо при дерайльорите. Даже този вариант е за предпочитане, особено като чета колко често се оплакват от заял или корозирал clutch при новите и то след няколкостотин километра. Оказа се, че вече не са толкова добре изолирани там спрямо M*000.
Неслучайно тази и миналата година в нета се появиха толкова ръководства за сервизация. :D


10 скоростните имат различно тегленето от 11 и 12 скорости. 11 и 12 мисля ,че имат еднакво теглене . Карал съм 11 скоростна команда ХТ 8120 дерейльор и касети ХТ и 1150.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Мар 30, 2021 11:01 pm
от hitar_potar
Bi11y написа:10 скоростните имат различно тегленето от 11 и 12 скорости. 11 и 12 мисля ,че имат еднакво теглене . Карал съм 11 скоростна команда ХТ 8120 дерейльор и касети ХТ и 1150.

Това звучи като официалната пропаганда. Която твърдеше, че има разлика и между 11 и 12.
Много хора вече са правили експерименти и с миксиране на 10 и 11 - при повечето работи безотказно и безпроблемно, но има и такива, които не успяват да я подкарат кадърно комбинацията. Аз съм фен да завържа една 11-скоростна команда ХТ към Сейнт-дерайльора, но експеримента ще ми струва соленичко, като имам впредвид касетата, върху която искам последния да играе казачок (още повече пък и че трябва и ХД-храп...).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 31, 2021 7:00 am
от Alexi
разлика в тегленето няма ( това позволява да има ХТР команда за 11/12 скорости като само ограничават 1 позиция ) .. на единия байк в момента групсета е 1х11 с дерайльор 7100 ( повече от година се кара така )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 31, 2021 7:49 am
от marsa
Alexi написа:това позволява да има ХТР команда за 11/12 скорости като само ограничават 1 позиция
Тази команда е остатък е нереализираната концепция да има 11-скоростен групсет със спейсинг на 12-скоростна касета (предимството - разширяване на фланците, нещо като екстра бууст за главината). Касетата за 11-Скоростния режим на тази команда е CS-M9110-11 със спейсинг на 12-скоростна касета. Естествено че командата не работи с нормална 11-скоростна касета и това нищо не означава.

Shimano XTR M9100 2x12-Speed, 1x12-Speed, 1x11-Speed Compatibility Chart.jpg
Shimano XTR M9100 2x12-Speed, 1x12-Speed, 1x11-Speed Compatibility Chart.jpg (95.53 KiB) Прегледано 1320 пъти


Колкото до разликата в коефициента на теглене заложен в самите обтегачи за 10/11/12-скорости, доказателството че тези за 10 и 11 са идентични е, че има модели, които официално са обявени като съвместими и с двете (10/11-скорости).
Shimano RD-M5120-SGS RD-M4120-SGS Specifications.png
Shimano RD-M5120-SGS RD-M4120-SGS Specifications.png (53.06 KiB) Прегледано 1320 пъти

За 12 спрямо останалите няма такова доказателство (това не значи че не са идентични, или достатъчно близки).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Мар 31, 2021 8:10 am
от hitar_potar
Не знаех, че чак има официално обявени за съвместими с 10 и 11 дерайльори. Това е лошо, щото съвсем ще ме накара да харча нови пари за нови комбинации... :rofl:
А за ХТР-командата с 11/12 превключвателя - доколкото знам бутончето го има само при първите партиди, после май е махнато и си е чиста 12-ка команда. Не ми е ясно нещо проблем ли е имало с него, или са го сметнали за тотално излишен елемент. Но пък и четох за доста оплаквания при първите ХТР 12 команди...