Страница 64 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2022 12:37 pm
от thechosen
1х не означава винаги по-добро.
Както @evilzet каза раличните хора имат различни предпочитания и затова все още има и 2х системи.
Последният велосипед е с по-добри компоненти от предният и много по-лесно ще е в бъдеще да го направиш 1х ако видиш, че това е което искаш.
Скоростната система ще работи много по-добре от тази на предният модел и ако решиш да минеш на 1х11 ще трябва да замениш само предните плочи с една плоча за 1х.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2022 12:55 pm
от nature
thechosen написа:1х не означава винаги по-добро.
Както @evilzet каза раличните хора имат различни предпочитания и затова все още има и 2х системи.
Последният велосипед е с по-добри компоненти от предният и много по-лесно ще е в бъдеще да го направиш 1х ако видиш, че това е което искаш.
Скоростната система ще работи много по-добре от тази на предният модел и ако решиш да минеш на 1х11 ще трябва да замениш само предните плочи с една плоча за 1х.


A на 2 х 8 ако реша да сменя на 1 х 12, по-трудно ли ще е?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2022 1:42 pm
от Alexi
не е трудно ,за 15 минути работа е :D :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2022 2:19 pm
от Bi11y
nature написа:
thechosen написа:1х не означава винаги по-добро.
Както @evilzet каза раличните хора имат различни предпочитания и затова все още има и 2х системи.
Последният велосипед е с по-добри компоненти от предният и много по-лесно ще е в бъдеще да го направиш 1х ако видиш, че това е което искаш.
Скоростната система ще работи много по-добре от тази на предният модел и ако решиш да минеш на 1х11 ще трябва да замениш само предните плочи с една плоча за 1х.


A на 2 х 8 ако реша да сменя на 1 х 12, по-трудно ли ще е?


Ако ползваш SRAM части с касета 1210 или 1230 (и 2-те са 11-50 обхват) няма разлика спрямо 11 скоростна система , ако ще ползваш касета започваща с 10Т вмест 11Т ще трябва да сменяш и freehub/цяла капла. За бюджетна система - Shimano Deore 5100 с касета 11-50 е най-оптимално.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 10:38 am
от v85
nature написа:A на 2 х 8 ако реша да сменя на 1 х 12, по-трудно ли ще е?

От 2х8 към 1x12 - смяна на главинa (за 1х10 скорости може и да не се наложи-freehub) или нова капла, заден дерайльор и команда освен касетата.
Както споменаха 2x11 е по-лесно да се направи 1х като трябва да се премести и спейсър на средното за правилна линия на веригата (chainline)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 3:07 pm
от didonch
Alexi написа:две Е13ки съм ползвал/тествал едната сега я кара щерката ,а касети с 10т карам от 3г ..благинка си е :beer:


С какъв дерайльор караш тая е13-ка? На колко мм от голямата плоча ти е горната ролка?
От известно време се мъча с една e*thirteen TRS+ 9-46(междо другото тоя рейнд ме устройва перфектно)+ SRAM GX 1x11 Rear Derailleur + SRAM X1 Trigger Shifter 11-speed, та не мога да я накарам тази комбинация да превключва гладко. Ако настроя b-tension болта да превключва добре на най-малките зъбчатки...в горния край става трагично положцението и обратното.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 3:21 pm
от Alexi
касетата е с подредбата на 12ка ,ползвам я с 12 скоростна команда и 12 скоростен дерайльор ХТ ( поне модела който имам аз че са доста видове )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 3:29 pm
от didonch
Старата ми SRAM XG-1150 си работеше перфектно, но на места 42-ка ми идва твърде тежка, за това се наложи смяната. Но явно май съм сгрешил в избора. Хубаво щеше да има нещо като ICSM8100045 , но за xd монтаж :eyebrow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 3:54 pm
от Alexi
то ако минеш на 12 скорости няма смисъл да се наказваш с касета до 45т само .. Е13 е доста уникална касетка и работи перфектно ,много е лека освен това - но не е предвидена според мен за такива по стари задвижвания ,той твоя дерайльор официално е до 42т ти го мъчиш на 46

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 6:19 pm
от Gworan
И аз по едно време си мислех да взема ICSM8100045, защото 51 зъба много-много не ми трябват на XC-то, но после видях че разликата в теглото между 10-45 и 10-51 няма и 10 грама (по снимки с везната на r2-bike e 2.7 грама), и не виждам предимствата на по-малката касета.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 7:46 pm
от didonch
Има си своите предимства, ако си на 27,5, това дълго рамо на 12 скоростни системи ще го троша постоянно в клонаци, коловози, каманаци. Това е другия момент: ако изключим факта че отпред съм с 30т венче + 50-ка отзад...предпочитам да сляза и да бутам :). За това написах че за мен и моя стил на каране макс 46-ка ми е перфе.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Юли 06, 2022 9:20 pm
от Alexi
в световните ендуро серии карат 1х12 така че явно не е толкова тежко положението с трошенето .. аз успях да счупя един ХТ12 но в ситуация в която и по късо рамо да беше ,като е от кашкавал кейджа ( мек алуминий в случая ) нямаше да помогне

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 07, 2022 8:40 am
от didonch
Моята касета, когато се е появила на пазара е имало само 11-скоростен хардуер и е рекламирана като касета с най-голям рейнндж 511%, уж съвместима и с шимано и срам. Друг е въпроса за качеството на превключване, настройка ... Писах на съпорта на е13 е бяха благосклонни да отговорят и да си признаят че в първата ревизия(която най-вероятно е и моята) имат проблем със стоманената част или по-точно прехода 9-10. Така че малкия венец май ще го забравя.
Алекси ти най-вероятно имаш друга касета-12 скоростна, която не е същата от там идват и разликите, но не ми и отговори на въпроса наколко мм си настроил дерайльора от големия венец.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Юли 07, 2022 8:47 am
от Alexi
не ,11 скоростна е касетата която имам но е от тия по новите им модели ( щото съм имал такава касетка и преди 3-4 години ,беше по различен захвата и други разлики има ) .. в интерес на истината изпитвах трудности да я настроя да работи като хората с 11 скоростна ХТ команда ,и реших да пробвам с 12 скоростна като просто не ползвам едната скорост и се получи идеално .. според мен спестяват някои подробности по спейсинга от Е13 ,то изобщо на сайта им е трудно да намериш някъде ясно написано кой модел с какви точно задвижвания е съвместим .. дерайльора водещото колелце е на около 10-12 мм от големия венец

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юли 09, 2022 11:16 am
от Alexi

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юли 09, 2022 1:55 pm
от gssatcc
Седалката е един път.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юли 09, 2022 4:23 pm
от Alexi
новината беше за електронния шимано 12 като цяло .. а такава седалка имам ,доста подобна - 90 грама е но е доста корава става за къси карания като цяло не я ползвам

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юли 09, 2022 9:34 pm
от gssatcc
Разбрах новината, но не ми е интересна. Като почнете да си продавате уникалните скорости за без пари понеже са от каменната ера ще ми стане интересно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Юли 09, 2022 10:51 pm
от Bi11y
gssatcc написа:Разбрах новината, но не ми е интересна. Като почнете да си продавате уникалните скорости за без пари понеже са от каменната ера ще ми стане интересно.


Shimano XT са такива цените ,че може да не чакаш промоции... Ако не пострада механически ще изкара много години (над 5 ) ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Авг 08, 2022 9:00 am
от didonch
Вече сериозно се замислям за миграция към 12ск система. Какво ви е мнението за този групсет: https://www.bike24.com/p2384615.html?me ... ,1970,1971
Интересува ме най-вече стабилност на работа и гладко превключване. Омръзна ми да ми дрънчи и прескача тая е-13, освен че е лека няма други предимства, не случайно яко си я хейтят ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Авг 08, 2022 11:39 am
от Bi11y
didonch написа:Вече сериозно се замислям за миграция към 12ск система. Какво ви е мнението за този групсет: https://www.bike24.com/p2384615.html?me ... ,1970,1971
Интересува ме най-вече стабилност на работа и гладко превключване. Омръзна ми да ми дрънчи и прескача тая е-13, освен че е лека няма други предимства, не случайно яко си я хейтят ...


Предполагам фриихъб не искаш да сменаш... Може според мен и по-ниско ниво касета - 1275. Но ако ти е мерак визията - няма алтернатива.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Авг 08, 2022 12:21 pm
от Alexi
Е13 сменя идеално ,не е проблема в касетата :beer: този групсет Х0 - грешни пари .. по добре си вземи GX AXS ,всеки казва че сменя много добре безжичния групсет

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Авг 08, 2022 5:27 pm
от Bi11y
Може и с някоя касета SRAM 1150 или по-висок модел да минеш само - ако е необходимо сложи 2 зъба по-малка плоча ...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Авг 08, 2022 5:30 pm
от didonch
Алекси от предишните постове уточнихме че разполагаме с различни версии на е13 касети. В моя случай за да имам нормално превключване на лките предавки се наложи да се лиша от 9-ка(най-малкото венче) и така мъкна 11скоростна система, но на практика разполагам с 10 скоростна. Шумна е: малко да си замине смазката веригата и ведна почва да се обажда, скърца при по-голям въртящ момент-напън: технологично недуразумение: след всяко миене или периодично трябва да я разглабям за да мажа заключващите зъби свързващи стоманената и алуминиевата част.
Така че не ме кефи и ще я разкарам.
Гледах безжичния групсет, да готин е но искам този байк да си остане изцяло аналогов, не ми се мисли сега батерията ще ме изкара ли, кога последно я зареждах ... резервна такава.

Bi11y уцели от първия път: не ми се сменя фриихъб. Ако погледнам SRAM XG-1295 и 1275, втората е два пъти по-евтина. на пръв прочит материала който е ползван(структурата) и на двете е еднаква, остава да има разлика в качеството на изработка или допуските...или бъркам.
Комбинацията 30 отпред/46-50 ми е перфе. Преди да сложа 13-ката карах точно с 1150 но на места 42-та зъба ми идваха малко ....

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Авг 08, 2022 5:57 pm
от Bi11y
1275 е full pin технология - отделните зъбчатки са нитовани една за друга. 1295 е стругован цял детайл - само най-голямата 50(52) е добавена един вид на кръгли пинове. 1275 е боядисана и става малко грозна след известно каране (500-1000км). Ако искаш визия - 1295 ,ако ти е все тая - 1275. Съмнявам се да има разлика във работата между 1275 и 1295.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2022 4:09 pm
от didonch
Странна работа са тези Upgrade Kit-чета, вместо комплект цената да е по-ниска от колкото ако тръгнеш да ги купуваш частите отделно то излиза обратното :dontknow: . Като и да е мятам се на 1275 + другите елементи от кит-а. Само се чудя дали си струва инвестицията в SRAM XX1 Eagle Trigger Shifter-блазни ме тоя подвижен лост :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2022 4:18 pm
от Bi11y
didonch написа:Странна работа са тези Upgrade Kit-чета, вместо комплект цената да е по-ниска от колкото ако тръгнеш да ги купуваш частите отделно то излиза обратното :dontknow: . Като и да е мятам се на 1275 + другите елементи от кит-а. Само се чудя дали си струва инвестицията в SRAM XX1 Eagle Trigger Shifter-блазни ме тоя подвижен лост :D


https://www.youtube.com/watch?v=Esbzg26wEy8

Мисля ,че 12 Шимано шифтър и дерейльор са съвметими със СРАМ12 - шифтъра на шимано според мен е по-хубав понеже поддържа Instant Release и Multi Release.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Авг 21, 2022 7:50 am
от didonch
Вече съм с новата скоростна система. Касетата е супер безшумна, подредбата на зъбците ми е прерфектна...имам чувството че се педалира по-лесно в сравнение с предишния групсет. Превключването е чисто, като изключим 14-16, от време на време имам усещането че веригата се позиционира една идея по-близко до венчето(14-ката) в обратна посока го няма това усещане :dontknow: Дали проблема е в шифтъра или тази ситема така си работи?
На този етап доволен. Както Bi11y каза в предишния пост това спрейче с което са боядисали касетката ще си замине скоро ... в крайна сметка визията като се набия в някой прахоляк/храсталяк визията на касетата ми е последната грижа/мисъл.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Авг 21, 2022 12:14 pm
от Bi11y
Трудно качва ли или трудно сваля 14-16 и обратно ?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Авг 21, 2022 1:39 pm
от didonch
Не, превключването в двете посоки е мигновенно и точно. Просто имам усещането че сякаш веригата опира в пинчетата свързващи венчетата и то само при прехода 14 към 16, в обратна градация този ефект го няма.